Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vuelta a España 2015 (2.UWT), etappe 1

Gepost door El Chaba 
El Chaba 21 augustus 2015 12:07
Vuelta a España 2015 (2.UWT), etappe 1
El Chaba 21 augustus 2015 12:07



Vuelta a España 2015 (2.UWT), etappe 1: Puerto Banús - Marbella (TTT, 7,4 km)

Een kort ploegentijdritje over naar het schijnt een gevaarlijk parcours.


Kaartje:





Profiel:





Start: 18.40 uur.
Finish: rond 20.32 uur.
merijntje mortirolo 21 augustus 2015 12:36
"Een kort ploegentijdritje over naar het schijnt een gevaarlijk parcours"

Dat ploegentijdritje telt dan ook niet mee voor het klassement. [www.tuttobiciweb.it]
Blueprint 21 augustus 2015 12:41
Kon niemand nou vooraf bedenken dat dit geen handig idee was?
rustdag 21 augustus 2015 12:56
Ploegentijdrit in Vuelta telt niet mee voor algemeen klassement

De organisatie van de Ronde van Spanje heeft besloten om de tijden die de teams zaterdag neerzetten tijdens de ploegentijdrit niet mee te laten tellen voor het algemeen klassement.

Dat heeft jury laten weten in een verklaring. De reden voor dit besluit is de stoffige, op sommige punten gevaarlijke, route. Na een verkenning van het parcours ziet de jury echter geen reden om het traject aan te passen.

Verschillende renners, onder wie Tourwinnaar Chris Froome, deden donderdag na een verkenning al hun beklag over de zanderige boulevard waarop de zeventigste Vuelta-editie op gang wordt geschoten.

De 22 teams zullen zaterdagavond tussen Puerto Banus en Marbella nog wel strijden om de dagzege, maar de verschillen die ontstaan zullen door de organisatie worden geschrapt.

Naast Froome doen onder anderen Nairo Quintana, Vincenzo Nibali en Alejandro Valverde mee aan de Vuelta.
Sub Culture 21 augustus 2015 13:06
Gewoon fucking prestige dus.
Ik zou gewoon met de ploegmaats aan 15km per uur dartelen door het stof.
pirke 21 augustus 2015 13:09
thumbs up en ff pauzeren voor een ijskoude cécémel op een terrasje
El Chaba 21 augustus 2015 13:17
Een verlengde van de ploegenpresentatie dus.
Walnoot 21 augustus 2015 13:30
Krijgt de snelste nog wel de leiderstrui? Indien ja, lijkt dit me een mooi moment voor bijvoorbeeld de pro-conti's en schijtteams zoals Jumbo om alvast wat van de Vuelta te maken.
berg8624 21 augustus 2015 13:46
Anony 21 augustus 2015 13:52
Strontploegen*
Walnoot 21 augustus 2015 13:54
thumbs up dat heb je goed gelezen knul.
Prikdude 21 augustus 2015 13:57
Geheel juist punt van Walnoot. Dit zijn de momenten om gebrek aan talent of spuittechnieken aan te wenden om eens wat boeiends te winnen.

Niet eens een etappezege in een grote ronde of zege in een WT-eendagskoers, dat moet voorkomen zien te worden. Lotto-jumbo, alles naar de klote, bloed, zweet en wat traantjes.
Heisenberg 21 augustus 2015 14:10
Ik ga er van uit dat de klassementsploegen nu geen risico's gaan namen.

***** BMC
**** Orica
*** Giant
** Trek
* IAM
merijntje mortirolo 21 augustus 2015 14:11
alles naar de klote, bloed, zweet en wat traantjes.

Klinkt als een prachtige omschrijving van jouw leven op dit moment.
Slimmerd 21 augustus 2015 14:30
Lekkere fake-opening nu dus, waarbij het risico een factor speelt. Ergens logisch dat ze de tijd niet doorrekenen, volgende keer misschien wat eerder de parkoersen bekijken!

Wordt een mooie PVT!
Prikdude 21 augustus 2015 14:38
Was mijn leven maar zo aanmatigend als dat het ten beste van de Lotto-Jumbo's kam zijn.
Tinuz 21 augustus 2015 15:48
Boycotten die uitzending. Zondag start de Vuelta pas.
Carlos Danger 21 augustus 2015 16:47
Afstappen en klunen.
berg8624 21 augustus 2015 17:11
hot smileystrontprikkers, opa..
Eddy Veen 21 augustus 2015 19:17
De teampresentatie wordt uitgezonden op Eurosport ESP. Ook nog ergens, waar wij het kunnen zien?
Meneer 60% 21 augustus 2015 23:16
Ik kan nergens vinden of er nu wel een leiderstrui wordt uitgereikt.
Chris78 21 augustus 2015 23:46
Wat een gelul weer zoiets. Moet dit nu ineens vlak voor de start ten sprake komen terwijl het parcours al heel lang bekend is. Hoef ik het niet te zien ook. De klassementsrijders zijn weer eens bang zeker! Bahhhhhhh
koos1 22 augustus 2015 11:27
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> De teampresentatie wordt uitgezonden op Eurosport
> ESP. Ook nog ergens, waar wij het kunnen zien?

Sporza (Canvas) met Wuyts en De Cauwer
Massimo 22 augustus 2015 13:48
Denk dat er op Movistar na weinig ploegen zo gemotiveerd zullen zijn om risico's te nemen.
JW 22 augustus 2015 14:34
Waarom Movistar wèl ?
Meteen al de leiderstrui moeten verdedigen lijkt me niet zo aantrekkelijk.

Dan zou ik toch eerder denken aan Caja Rural. Voor hen lijkt die publiciteit in eigen land me wel aantrekkelijk.
JW 22 augustus 2015 14:37
Erg jammer.

Ik had graag, na twee valpartijen van eerst Astana en daarna de voltallige SKYploeg, met als ernstige consequentie het afstappen van Froome, Thomas en de Astana-azen, mijn gelijk gehaald bij AP.
Maar die optie wordt me nu wreed ontnomen sad smiley
Massimo 22 augustus 2015 15:22
Er is toch niet zoveel te verdedigen, een leiderstrui zonder tijdsverschil op zelfs de nummer laatst, ik kan me niet voorstellen dat ze daarom gaan controleren de komende dagen.
arki 22 augustus 2015 15:53
De starttijden.Lotto Jumbo lijkt er in elk geval veel zin in te hebben. Ik zou mijn geld echter op Trek zetten.

18:48 MTN-Qhubeka
18:53 Team Colombia
18:58 FDJ
19:03 Team LottoNL-Jumbo
19:08 AG2R La Mondiale
19:13 Team Cannondale-Garmin
19:18 IAM Cycling
19:23 Cofidis
19:28 Caja Rural-Seguros RGA
19:33 Team Europcar
19:38 Orica-GreenEdge
19:43 Trek Factory Racing
19:48 Tinkoff-Saxo
19:53 Team Giant-Alpecin
19:58 Etixx-Quick Step
20:03 Lotto-Soudal
20:08 Lampre-Merida
20:13 BMC Racing Team
20:18 Astana Pro Team
20:23 Movistar Team
20:28 Team Sky
20:33 Team Katusha
Cecchini 22 augustus 2015 16:58
Vuelta: eerst het zand, dan de bergen


Regerend kampioen Alberto Contador is er deze Vuelta niet bij, dus er komt sowieso een nieuwe winnaar. Maar er zijn veel meer redenen om uit te kijken naar de Ronde van Spanje.

Iwan Tol / Volkskrant

De onbedwingbare honger van Chris Froome



Voor veel renners is de Vuelta, na de Giro d'Italia en de Tour de France, een laatste strohalm om zich te revancheren voor een mislukt seizoen, maar niet voor Chris Froome. De Brit wil voor elkaar krijgen wat Giro-winnaar Contador dit seizoen niet lukte: twee grote ronden achter elkaar winnen.

Slechts twee renners zijn er in de historie van het wielrennen in geslaagd de Ronde van Frankrijk en de Ronde van Spanje in hetzelfde jaar te winnen: Bernard Hinault in 1978 en Jacques Anquetil in 1963. Froome eindigde in 2011 en 2014 als tweede in de Ronde van Spanje.

Het zal beslist geen vanzelfsprekendheid zijn dat de Sky-kopman over drie weken in Madrid in de rode leiderstrui op het podium staat. Hij krijgt concurrentie van de nummer 2, 3 en 4 van de Tour, respectievelijk Nairo Quintana, Alejandro Valverde en Vincenzo Nibali.

'De kers op de taart', noemde Vuelta-directeur Javier Guillén de deelname van Froome. Zelf liet Froome optekenen dat hij goed is uitgerust na de Tour en er klaar voor is. Tijdens de Ronde zal hij, net als bij de Tour, hulp krijgen van 'meesterknecht' Geraint Thomas. Wout Poels is niet geselecteerd. Hij zal de Vuelta tussen het verhuizen door bekijken.

De revanchegevoelens van Tom Dumoulin



Daar liep hij dan, in zijn witte trui, voor het ziekenhuis van Hoei. Schouder gebroken, Tourdroom kapot. Een week lang baalde Dumoulin van zijn valpartij in de derde etappe in de Ronde van Frankrijk, maar daarna zette hij de knop om en begon aan zijn herstel om zo goed mogelijk aan de start te verschijnen bij de Vuelta.

De Limburger, terug van een hoogtestage in Italië, is zo goed als hersteld van zijn schouderbreuk. Alleen een zwembeweging maken lukt Dumoulin nog niet. Maar er zijn ergere dingen voor een wielrenner. De Limburger lijkt gretiger dan ooit. Hij gaat in Spanje voor een dagzege.

Niet dat Dumoulin goede herinneringen heeft aan de Vuelta. De enige keer dat hij de ronde reed, in 2012, moest hij opgeven na een valpartij, waarbij hij met zijn buik hard tegen een vangrail was gekomen. Het blessureleed in de Tour de France leerde Dumoulin nóg meer in het nu te leven als sporter.

'Je moet oogsten wanneer dat mogelijk is', vertelde hij onlangs in dagblad De Telegraaf. 'Stel dat ik in de Ronde van Zwitserland nooit voluit was gegaan, dan had ik dit jaar nog nauwelijks iets gepresteerd. Zo veel kansen krijg je in een seizoen niet. Als je anderhalve maand aan de kant staat, realiseer je je pas hoeveel je van deze sport houdt.'

De juichact van Peter Sagan



Zal het hem nu wel een keertje lukken als eerste over de streep te komen? En zo ja, hoe zal hij dat vieren? Peter Sagan grossierde in de afgelopen Tour de France in tweede plaatsen, maar groeide toch uit tot smaakmaker van de ronde. Met dank aan zijn ongebreidelde optimisme en grappige interviews na afloop ('Hey Froomey, how are you?').

In de Tour kon Sagan nimmer op de hulp van ploeggenoten rekenen, omdat alle kaarten bij Tinkoff-Saxo waren gezet op Alberto Contador. In Spanje zal hij wel steun krijgen, verzekerde ploegleider Tristan Hoffman. 'Peter is klaar na zijn rustperiode na de Tour. Hij mikt op de vlakke en heuvelachtige ritten.'

Sagan neemt voor de tweede keer deel aan de Ronde van Spanje. Bij zijn debuut in 2011 boekte hij drie ritzeges, vorig jaar gaf hij halverwege op.

De afgelopen weken verdiende de showman wat geld bij met criteriums. Hij deed zijn befaamde wheelie en af en toe zagen we een kiekje van hem vanaf zijn vakantieadres, samen met zijn vriendin Katarina. De komende weken in Spanje moet Peter Sagan zijn benen weer laten spreken.

Ploegentijdrit door het zand



Gek, gekker, gekst. In een poging om andere ronden te overtreffen met een spectaculaire openingsettape bedacht Vuelta-directeur Javier Guillén een ploegentijdrit van 7,4 kilometer over allerlei soorten ondergrond rond de badplaats Marbella, van rubberen matten, houten planken en een onverharde zandweg.

Niet iedereen was even enthousiast. Chris Froome maakte tijdens een verkenningstochtje foto's van een zanderige boulevard en een pier van houten vlonders en zette die op Twitter. Zijn ploeggenoot Nicholas Roche vroeg zich op hetzelfde medium af of het misschien een grap was, deze route. Daarbij had hij een foto geplaatst van zijn achterwiel dat half wegzakte in het mulle zand.

De Vuelta-directie trok zich de kritiek aan en nam vrijdag het opmerkelijke besluit dat de ploegentijdrit niet meetelt voor het algemeen klassement. De winnaar moet genoegen nemen met een huldiging en het recht zondag de rode leiderstrui te dragen.

Met of zonder tijdsverschillen, de 70ste editie van de Vuelta Ciclista a España gaat vandaag van start en eindigt over drie weken in Madrid. In de tweede en derde week wachten een aantal afschrikwekkende bergen. In sommige ritten lopen de stijgingspercentages op tot 30 procent. Maar dat is van later zorg voor de renners. Eerst de veredelde strandrace.
El Mik 22 augustus 2015 17:18
Waar is dat stuk van 30% dan? Ik zie niks meer dan 21.7% op de Ermita de Alba in etappe 16.
Slimmerd 22 augustus 2015 18:35
En Valverde morgen 10" extra en die eindwinst is al bijna binnen
Erik S. 22 augustus 2015 18:57
De ophef was over het stukje onverhard maar de rest van de route, erg smal, is niet echt grote ronde waardig.
rustdag 22 augustus 2015 19:04
arki 22 augustus 2015 19:27
Voorlopig LottoNL Jumbo ruim aan de leiding. Ze hebben duidelijk echt hun best gedaan om een goede prestatie neer te zetten.
rustdag 22 augustus 2015 19:31
Het zou wat zijn smiling smiley
Eddy Veen 22 augustus 2015 19:36
LJ heeft geen klassementsambities en kon dus risico's nemen. Goed gedaan wat het verder ook wordt.
El Mik 22 augustus 2015 19:37
Vuelta organisatie zelf geeft dit:


En finish op 1185m..
rustdag 22 augustus 2015 19:47
TdJ 22 augustus 2015 19:47
1. (voorlopig) Orica Greenedge - 8:11



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/08/2015 19:47 door TdJ.
JW 22 augustus 2015 19:50
Gelukkig...
't Zou zuur zijn als je zo'n "wedstrijdje om niks" zou winnen.
berg8624 22 augustus 2015 20:01
ja, vooral voor zo'n schijtploeg..
Slimmerd 22 augustus 2015 20:08
Tinkoff in de honderdste sneller dan Orica
TdJ 22 augustus 2015 20:14
Sagan eerste leider? Heerlijke eindjump.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/08/2015 20:14 door TdJ.
Slimmerd 22 augustus 2015 20:45
Peter Velits in de leiderstrui, Sky, Aatana en Movistar deden nog een trainingsritje
Sub Culture 22 augustus 2015 20:45
Wat een waardeloos gedoe.
arki 22 augustus 2015 20:48
Vierde plek voor Lotto Jumbo. Lekker begin van de Vuelta!
Meneer 60% 22 augustus 2015 20:50
Had best mee kunnen tellen, toch. Raar smal parcours, maar niet extreem gevaarlijk. Doordat t zo kort is kun je de Vuela niet verliezen, dus een ploeg kan alsnog kiezen om een beetje voorzichtig te doen.
Slimmerd 22 augustus 2015 20:53
Eens, behalve de plek van de finish. Leg die 200 meter eerder en alles prima volgens mij
arki 22 augustus 2015 20:53
70% van de ploegen heeft vol gereden en zonder valpartijen, Was blijkbaar dus toch goed te doen. Jammer dat de UCI zwicht voor bangeriken zoals Froome.
Sub Culture 22 augustus 2015 21:09
Zie nu pas de beelden van Terpstra.
Wat een totale mongool is dat.
Kan er geen ruilhandel komen, Terpstra naar Jumbo ene Vanmarcke naar Etixx.
JW 22 augustus 2015 21:20
Nou...uh...de twee ruilen, graag.
Maar dan van nationaliteit.
Jullie mogen Niki houden, en dan mag Sep met ons naar wk.
JW 22 augustus 2015 21:43
70% ?

Ik denk dat geen enkele ploeg vol reed.
Een prof rijdt niet voor spek en bonen.
Dat uit "geen valpartijen" blijkt dat het een veilig parkoers was lijkt me dan ook wat kort door de bocht.

Ik vond het parkoers niet echt geschikt voor een TTT
En had veel liever gezien dat de tijden wèl telden !
Dan hadden de vele valpartijen mijn gelijk kunnen aantonen winking smiley

Nu zijn er alleen verliezers.... sad smiley
El Mik 22 augustus 2015 21:46
Konden we jou maar inruilen.

Vanmarcke mag de schoenen nog niet schoonlikken van Terpstra
Tinuz 22 augustus 2015 21:55
Ik heb niet gekeken, uit principe, maar was Spiky weer van de partij? Dan heb ik toch nog wat gemist.
Slimmerd 22 augustus 2015 22:02
Maken ze nu echt enkel een klassement met P. Velits en voor de rest niemand daar in?
Of is lavuelta.com gewoon weer enorm traag en treurig?
JW 22 augustus 2015 22:19
Wie wil nou de schoenen van Niki schoonlikken confused smiley
Niemand toch ?

Als hij zo fanatiek kopmannetje speelt als vandaag na die mooie tijdrit, dan moet hij gaan oppassen voor zijn eigen ploeggenoten !
Slimmerd 22 augustus 2015 22:21
Is er uberhaupt ergens en serieuze uitslag te vinden? Oftewel één met alle renners die per ploeg in de tijd de finish haalde? BMC kwam met 5 over de streep, leken mij P. Velits/van Garderen/onbekend/SamSan/onbekend. Maar een normale uitslag is totaal onbelangrijk blijkbaar.

De Vuelta-organisatie maakt zich ook compleet belachelijk door het uitreiken van de puntentrui (Sagan), combinatietrui (Meyer) en bergtrui (Keizer)
JW 22 augustus 2015 22:22
Het één sluit het ander niet uit.

Maar ik gok toch op: geen enkel klassement.
Er was immers (officieel) geen tijdsregistratie.
Slimmerd 22 augustus 2015 22:26
Die is er wel, want alle tijden tellen wel in het ploegenklassement
JW 22 augustus 2015 22:28
Hoera ! Toch nog een trui voor Lotto !!

Zal moeilijk worden die morgen vast te houden.
Dan moet hij op het eerste colletje vooraan zitten.
Jeanneman 22 augustus 2015 22:46
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zie nu pas de beelden van Terpstra.
> Wat een totale mongool is dat.
> Kan er geen ruilhandel komen, Terpstra naar Jumbo
> ene Vanmarcke naar Etixx.

Ben geen fan van Terpstra, maar wat voor vreselijks doet hij nou werkelijk? Hij zal wel gefrustreerd zijn omdat er iets fout liep met iemand, wellicht omdat ze wel vol voor winst gingen. Dan kun je iemand de les lezen. Dat was dan wel vol in beeld, maar zo heel erg leek het me nou niet.
JW 22 augustus 2015 23:07
Dat heb ik gemist.

Raar,
Meneer 60% 22 augustus 2015 23:42
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> 70% ?
>
> Ik denk dat geen enkele ploeg vol reed.
> Een prof rijdt niet voor spek en bonen.
> Dat uit "geen valpartijen" blijkt dat het een
> veilig parkoers was lijkt me dan ook wat kort door
> de bocht.
>
> Ik vond het parkoers niet echt geschikt voor een
> TTT
> En had veel liever gezien dat de tijden wèl
> telden !
> Dan hadden de vele valpartijen mijn gelijk kunnen
> aantonen winking smiley
>
> Nu zijn er alleen verliezers.... sad smiley

Een etappezege en leiderstrui. Noem t maar spek en bonen. Exact evenveel belang als in een massasprint van de eerste etappe van een grote ronde zonder bonificaties.
arki 23 augustus 2015 00:06
Inderdaad, de waarden is gewoon vergelijkbaar met een massasprint in de opening van een grote ronde. Ik denk ook niet dat de uitslag van de top 6 veel anders was geweest wanneer de tijden wel hadden geteld. De beste ploegen zijn gewoon voluit voor de winst gegaan. Sky, Astana , Kastusha en Movistar namen begrijpelijk wat minder risico's, maar hadden anders waarschijnlijk ook niet met alle risico's gereden. Het laffe rijden van Giant vind ik onbegrijpelijk. Wellicht is Dumoulin nog bang na zijn val in de Tour.
Meneer 60% 23 augustus 2015 00:14
arki Schreef:
-------------------------------------------------------
> Inderdaad, de waarden is gewoon vergelijkbaar met
> een massasprint in de opening van een grote ronde.
> Ik denk ook niet dat de uitslag van de top 6 veel
> anders was geweest wanneer de tijden wel hadden
> geteld. De beste ploegen zijn gewoon voluit voor
> de winst gegaan. Sky, Astana , Kastusha en
> Movistar namen begrijpelijk wat minder risico's,
> maar hadden anders waarschijnlijk ook niet met
> alle risico's gereden. Het laffe rijden van Giant
> vind ik onbegrijpelijk. Wellicht is Dumoulin nog
> bang na zijn val in de Tour.

Zo is t precies.

Rijders van de topploegen in de uitslag geven aan vol te hebben gereden. Waarom zouden ze daarover liegen. Je ziet t aan de beelden. Aan de gemiddeldes. Aan t gedrag van Terpstra. 70% is prima inschatting. Die hebben (met verantwoorde risico's, maar dat zou sowieso zo zijn geweest) 'vol' gereden.
Volgerd 23 augustus 2015 00:35
Een individuele uitslag komt er niet, slechts eentje met de ploegtijden. Dat met die truien is inderdaad idioot, maar slechts puur symbolisch.
Zorro 23 augustus 2015 01:19
Jeanneman Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sub Culture Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Zie nu pas de beelden van Terpstra.
> > Wat een totale mongool is dat.
> > Kan er geen ruilhandel komen, Terpstra naar
> Jumbo
> > ene Vanmarcke naar Etixx.
>
> Ben geen fan van Terpstra, maar wat voor
> vreselijks doet hij nou werkelijk? Hij zal wel
> gefrustreerd zijn omdat er iets fout liep met
> iemand, wellicht omdat ze wel vol voor winst
> gingen. Dan kun je iemand de les lezen. Dat was
> dan wel vol in beeld, maar zo heel erg leek het me
> nou niet.


En ik ben wel fan, jou ja fan, ik mag Niki Terpstra wel. Gewoon zeggen wat er op je hart ligt. Niet om de pot heen draaien. Recht voor ze raap. Wat je ziet is wat je krijgt.

Belgen snappen dat niet.
Slappe hap.
Wachten tot uit het zicht van de camera s en dan pas je verhaal doen.

Waarom?
Wat zullen de mensen wel niet van je denken?
Rot toch op.
Gewoon je bek open trekken als het je niet aanstaat.
Andere Peter 23 augustus 2015 01:44
Dus een slechte start voor een grote ronde. Een suffe waardemeting. Lelijk. Maar niet gevaarlijker dan een doorsnee vlakke rit in lijn in de eerste week van een grote ronde.
Sub Culture 23 augustus 2015 08:00
Vast ook grote Leif Hoste fan geweest zeker?
JW 23 augustus 2015 09:47
zand erover....
cyclingfreakske 23 augustus 2015 14:21
Terpstra uit zijn frustratie op de verkeerde moment... het eikeltje kwam weer boven. Belgen snappen dat wel, alleen die Hollander van een Terpstra snapt het niet.
die word met de dag arroganter.... de meesten in de ploeg zijn hem ook beu.
In de bus zal er wel hartig gepraat zijn, maar ook even weer op zijn plaats gezet worden.
Eerst was hij een graag gezien renner in het peleton, intussen zit hij met nog maar met een halve voet aan de grond en word hij vooral als een irritante zak gezien in het peleton.
goed bezig.... blijven zweven jongen....

verder was de TTT een aanfluiting. Eskartin (de mede-bedenker) was in geen km's omtrek te bespeuren.
.... ASO deed ook geen keurwerk onder het jaar blijkt nu, de centenvan ASO waren te verleidelijk. Evenals een bijzonder grote blaam voor de UCI.
dit leek op de strandrace van de bakkersgilde.
competitiewielrennen onwaardig !



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/08/2015 14:25 door cyclingfreakske.
Walnoot 23 augustus 2015 15:07
"Terpstra". Jaaaaaaaah, het is je gelukt, je hebt een naam van een niet-Belg goed gespeld! Gefeliciteerd! Zou je ook voor de grap zijn voornaam eens willen proberen?
El Chaba 23 augustus 2015 15:20
ASO deed ook geen keurwerk onder het jaar blijkt nu, de centenvan ASO waren te verleidelijk. Evenals een bijzonder grote blaam voor de UCI. dit leek op de strandrace van de bakkersgilde.

Deze zinsneden komen wat mij betreft in aanmerking voor de prijs van het allerlelijkste Nederlands dat ooit is neer gepend. En bovendien inhoudelijk ook volstrekt onbegrijpelijk.
zumsteg 24 augustus 2015 12:51
Maximale stijgingspercentages neem ik altijd met een korrel zout. Een verkeersdrempel heeft ook een hoog maximaal stijgingspercentage. Op bijna elke col of klimmetje is wel een steile binnenbocht te vinden. Daarom heb ik voor mezelf als vuistregel dat ik naar het maximale gemiddelde stijgingspercentage over 100 m kijk als een collega wielerliefhebber of wielertoerist met maximale stijgingspercentages gaat strooien.

De stijgingspercentages per 500 m, per 1000 m en per 6.65 km (de hele klim) uit de afbeelding van rustdag passen bij elkaar en zijn ook in overeenstemming met de begin- en eindhoogte en de lengte van de klim op de site van de Vuelta. De stijgingspercentages op de site van de Vuelta kan ik niet plaatsen. De klim is op de afbeelding van rustdag opgedeeld in stukjes van 100 m maar de percentages die daar bij de fel blauwe stukjes staan zijn volgens mij niet de gemiddelde percentages over 100 m maar maximale stijgingspercentages (die je met een korrel zout moet nemen) binnen die 100 m. Als je het gemiddelde uitrekent over het stukje van km 3.5 tot km 4 kom je op 17% en niet op de 14.2% die eronder staat. Voor het stuk van km 6 tot km 6.65 zou moeten gelden dat de 2 balkjes waarbij geen percentage staat gemiddeld 15% omlaag gaan mochten de vermeldde percentages gemiddeldes over 100 m zijn.

Begrijp me niet te verkeerd, het blijft een zeer lastige klim, 6.65 km aan 11.2 % met de laatste 650 meter aan 15.5% is 4 tot 6 Muren van Huy/Stockeu's/Redoutes achter elkaar maar 30% lijkt mij overdreven. (Ter vergelijking, de Zoncolan kent een stuk van 5 km aan gemiddeld 15.4 % waarin een kilometer aan 17.1 % zit, voor de Mortirolo is dat 12.7% en 14.5% en voor de Angliru 13.9% en 18.3% (bron: www.cyclingcols.com))
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen