Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vuelta a España 2015 (2.UWT), etappe 6

Gepost door El Chaba 
El Chaba 26 augustus 2015 19:12
Vuelta a España 2015 (2.UWT), etappe 6
El Chaba 26 augustus 2015 19:12



Vuelta a España 2015 (2.UWT), etappe 6: Córdoba - Sierra de Cazorla (200,3 km)

Weer een aankomst bovenop een steil heuveltje.

Kaartje:





Profiel:





Profiel laatste 5 km:








Niet voor het eerst en zeker niet voor het laatst kwam duveltje Caleb Ewan spectaculair uit zijn doosje.


Top 10 AK na etappe 5:

1. DUMOULIN Tom TGA 17:09:06
2. CHAVES RUBIO Johan Esteban OGE 00:00:01
3. ROCHE Nicholas SKY 00:00:16
4. MARTIN Daniel TCG 00:00:25
5. VALVERDE BELMONTE Alejandro MOV 00:00:29
6. MORENO FERNANDEZ Daniel KAT 00:00:31
7. FROOME Christopher SKY 00:00:35
8. RODRIGUEZ OLIVER Joaquin KAT 00:00:36
9. QUINTANA ROJAS Nairo Alexander MOV 00:00:37
10. ARU Fabio AST 00:00:48



Een Nederlander in de leiderstrui van een grote ronde, dat was toch alweer een jaartje of vier geleden,
namelijk Mollema in eveneens de Vuelta.


Start: 12.12 uur.
Finish: rond 17.40 uur.
Linkebal 26 augustus 2015 19:15
Zal nipt worden voor Dumoulins trui
JW 26 augustus 2015 19:41
Het is opnieuw een klimmetje van 3e categorie.
Heel geschikt voor Chaves en Dumoulin, zo lang de favorieten net zo afwachtend rijden als vorige keren.
Als die echt voor de aanval kiezen lijkt het gauw gebeurd.
Maar het lijkt me dat ze nog wel een dagje wachten.
Linkebal 26 augustus 2015 19:56
Ik hoop het voor Dumoulin. Als je 10 seconde bonificatie voor de winnaar aftrekt van de tijdsverschillen blijft er weinig over.
El Chaba 26 augustus 2015 20:08
Het probleem voor de favorieten is dat zij geen knechten hebben die dat stuk bijna net zo hard als zij op kunnen rijden dus als er dan vrij vroeg gedemarreerd wordt door bijvoorbeeld Dan Martin kijken ze naar mekaar en kan de vroege aanvaller op zo'n klimmetje zo maar winnen, net als in die etappe toen Chavez won.
En Moreno en Rodriguez rijden niet voor elkaar net zo min als Valverde en Quintana, zo lang tenminste niet duidelijk blijkt uit het AK wie er het beste voor staat.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/08/2015 20:09 door El Chaba.
Cecchini 26 augustus 2015 21:04
Wat zuinigjes weer over Dumoulin (en Chaves)."Het is dan gauw gebeurd". Of die jongens geen berg op komen. Die 1e etappe alweer vergeten, of de Ronde van Zwitserland waar Dumoulin ver voor Robert Gesink in de beklimmingen uit reed en 3e in het AK werd ? Het lijkt wel dat als je geen RABO/Blanco/Belkin/Lotto Jumbo verleden hebt de gunfactor ver weg is en enig cynisme t.a.v. de prestaties van Dumoulin nauwelijks verhuld wordt. Durf gewoon eens te zeggen dat Dumoulin een klasbak is.

Chaves is natuurlijk ook geen misselijk rennertje. Iemand die zo'n 10 etappes in een Ronde meegaat, en bijvoorbeeld vorig jaar na de 8e etappe 5e in het AK stond na het illuster rijtje Valverde, Quintana, Contador, Froome. Het verleden van deze jongen (overigens ook maar 25 jaar) doet veronderstellen dat hij een te klein moteurke heeft, maar wie weet ontwikkelt hij zich nog.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/08/2015 21:07 door Cecchini.
Eddy Veen 26 augustus 2015 21:15
Met de gunfactor voor Tom is het wel in orde. Hij wordt het minst beschimpt van alle Nederlandse renners en het meest bewierookt, overigens terecht als je zijn prestaties beschouwt. Als je zegt dat het moeilijk voor hem wordt, kan hij alleen maar positief verrassen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/08/2015 08:31 door Eddy Veen.
Cecchini 26 augustus 2015 21:19
Ik heb het over JW. Voor zo'n etappe als morgen zou ik net zoveel vertrouwen in Dumoulin hebben als Kelderman, Mollema of Gesink als die in dezelfde positie verkeerden waarin Dumoulin nu staat. Ik denk in deze vorm waarin hij nu verkeert zelfs iets meer.
Walnoot 26 augustus 2015 21:20
Eens. Chaves zonder meer morgen terug de belangrijkste bedreiging voor Dumoulin. Martin 15 seconden goed maken zie ik niet gebeuren. Voor Piti zijn het er al 19, en die gaat sowieso niet aan als anderen het niet doen. Vrijdag is een ander verhaal. Als Dumoulin daar de trui verdedigt, overweeg ik lid van de fanclub te worden. Die is er vast, laat met een gokje doen, gevestigd in Reetschot in de provincie linker-Brabant?
Eddy Veen 26 augustus 2015 21:24
Het zal eerder Rechter-Limburg zijn
Tinuz 26 augustus 2015 21:39
Ik zag Quintana toch aanvallen afgelopen zondag en daarna lossen bij Dumoulin. OK, waarschijnlijk een moment opname, maar toch, Dumoulin reed daar sterk.
Cyclad 26 augustus 2015 22:09
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat zuinigjes weer over Dumoulin (en Chaves)."Het
> is dan gauw gebeurd". Of die jongens geen berg op
> komen. Die 1e etappe alweer vergeten, of de Ronde
> van Zwitserland waar Dumoulin ver voor Robert
> Gesink in de beklimmingen uit reed en 3e in het AK
> werd ? Het lijkt wel dat als je geen
> RABO/Blanco/Belkin/Lotto Jumbo verleden hebt de
> gunfactor ver weg is en enig cynisme t.a.v. de
> prestaties van Dumoulin nauwelijks verhuld wordt.
> Durf gewoon eens te zeggen dat Dumoulin een
> klasbak is.
>

thumbs upthumbs up
Volkomen mee eens.
Tom Dumoulin is een klasbak!
JW 26 augustus 2015 22:37
Het is heel goed mogelijk dat ik Chaves en Dumoulin, en hun teams (!) onderschat. Als dat komende dagen blijkt, des te beter (wat Dumoulin betreft) !

Maar mijn beeld is nog steeds dat Froome, Quintana en Aru zelf toch wel goed zijn, en vooral ook een behoorlijk sterke ploeg bij zich hebben. En dat ze zich tot nu toe een beetje weggestopt hebben.
Als die kopmannen hun teams al vroeg in de finale, b.v. al op die eerste klim, vol laten rijden, en vol voor winst gaan, is mijn inschatting dat de huidige twee besten hier niet tegenop gewassen zullen zijn.
Overigens denk ik -zoals ik aangaf - eerder dat dat een dag later zal gebeuren.

Dit is de Vuelta, Gesink en Mollema rijden hier niet mee. Dus een inschatting van hun mogelijkheden is hier helemaal niet aan de orde. Ik snap ook niet waarom je die (en zelfs Kelderman) erbij haalt.

Ik vind het ook raar dat het bijna lijkt of ik iets beledigends of grofs heb gezegd over Dumoulin. Jouw inschatting is anders dan de mijne, mag dat ?? (ik zou bijna denken van niet ).
Cecchini 26 augustus 2015 23:15
Als je Chaves en Dumoulin wegzet als 2 middelmatige renners/klimmers (want als de toppers morgen echt aanzetten op een colletje van de 3 categorie het namelijk echt met hun gebeurd is) dan vind ik dat denigrerend over hun nivo. Of die eerste etappe niet van hetzelfde soort was. Dumoulin (en Chaves) is voor mij ook geen kanshebber voor een podium in deze Vuelta, maar ben wel erg benieuwd of hij in staat is top 10 AK te rijden (ik hoop dat hij zich dat als doel stelt, liever dat dan dat hij alleen opteert voor de tijdritzege).

Het is vreemd maar ik krijg altijd het gevoel als ik je bijdrages lees, de Nederlandse renners die niet bij Lotto Jumbo rijden of reden, ze op weinig sympathie van je kunnen rekenen. Er klinkt altijd een toon van jaloezie/afgunst in door.

Waar je de loftrompet stak over het Lotto Jumbo team in de Giro en Tour (buiten Kruijswijk 2x en Gesink was het volgens mij armoe troef) krijgen de teams van Giant (na 5 etappes de Rode trui + 3 podium plekken) en Orica (2 etappes gewonnen + Rode Trui) qua kwaliteit alweer een sneer. Nee, de Giant ploeg heeft geen bergploeg, dat is duidelijk, maar Kruijswijk en Gesink reden ook naar een top 10 klassering met een waardeloze ploeg om zich heen.
Bromertà 26 augustus 2015 23:54
Mijn indruk is dat JW sowieso niet heel veel interesse heeft in Hollandse renners buiten het gele Jumbo. Wie laat weten deze Vuelta heerlijk zonder verwachtingen en ontspannen te gaan kijken omdat geen van de gele kopmannen op de afspraak is, heeft wat mij betreft genoeg gezegd. Dat Tom Dumoulin in deze vorm bij de wereldtop behoort, is niet langer een vraag. Dat bewijst zijn bijna hallucinante 6,6 w/kg in het kielzog van Chaves wel. Fantastische renner deze Dumoulin, en meer dan terecht dat Checchini zo af en toe oproept tot wat meer waardering op dit prikbord.
ton duk 27 augustus 2015 07:54
Tom wordt toch vaak (en zeer terecht) een wereldtopper genoemd in zijn tijdritdiscipline en we (zelfs JW,schat ik zo in) zijn allemaal benieuwd naar zijn eventuele transformatie naar Grote Ronderenner ....geloof niet dat Dumoulin hier te weinig waardering krijgt
Dat jullie hier graag in het algemeen Nederlandse prestaties onderwaarderen , daar heb ik mee leren leven smiling smiley

De opmerking van JW dat hij , zonder gele kopmannen, anders naar de Vuelta kijkt, begrijp ik dan weer volkomen....dat heb ik nu met Oranje-mannen..
Ik kijk en beleef deze week Vuelta voor Tom Dumoulin....mocht ie wegvallen uit het AK, zal ik nog weinig gepland kijken..

gr
JW 27 augustus 2015 08:22
thumbs up
Bedankt Ton.

Wie voor de start van de Vuelta had verwacht dat Dumoulin hier zo goed zou presteren mag zijn vinger opsteken. Het blijkt in elk geval niet uit de VSS.
De verwachting van vrijwel iedereen was dat geen enkele Nederlander voor het AK mee zou doen.

Dat hij zo goed presteert maakt ook voor mij die Vuelta een stuk leuker (ik dacht dat ik vaak genoeg mijn voorliefde voor Nederlandse renners van ook andere teams dan de gelen had duidelijk gemaakt !).

Dat Tom de enige Nederlander is die in een discipline (tijdrijden) tot de wereldtop behoort is al een tijdje voor iedereen duidelijk. Dat hij als ronderenner ook al op het niveau Gesink/Mollema zou zitten kan ik nog moeilijk geloven. Als blijkt dat dat wel zo is: graag !! Hoe meer hoe liever !



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/08/2015 08:23 door JW.
Walnoot 27 augustus 2015 09:09
Sorry, was een inside-joke voor degenen die bekend zijn met het land 'België', ihb het fenomeen 'Vlaanderen'. Misschien niet zo netjes, maar kan niet beloven dat ik het niet meer zal doen.
Cecchini 27 augustus 2015 09:37
Als je na de Ronde van Zwitserland en na de 1e etappe van deze Vuelta en het feit dat Dumoulin hier nu in het Rood rijdt nog durft te vertellen dat het met hem (en Chaves) snel gebeurd zal zijn als de "echte" toppers op een colletje van de 3e categorie gas gaan geven heeft me dunkt toch iets uit te leggen. Zeker als je normaal zeer genuanceerd denkt en schrijft. Bij zo'n zuinige opvatting over Dumoulin's kansen vandaag vermoed ik een "dubbele agenda" hoe aardig je nu ineens over hem schrijft (je voelt je kennelijk betrapt)..
Hangmat 27 augustus 2015 10:24
Cecchini, je begint nu een beetje te drammen. Na 1 keer was je punt wel gemaakt. Je verdenkt JW van het "Pro Jumbo en anti overige Nederlanders" syndroom. JW is absoluut pro Jumbo maar ik zie dat anti gedrag niet zo terug bij hem.
El Chaba 27 augustus 2015 10:58
Cecchini 27 augustus 2015 11:05
Ach zolang ik hier de topics niet in die mate bestook als bijvoorbeeld de AP's, de Cyclingfreakie's en de JW's van deze wereld (zie voor de gein de topic Nibali uit de Vuelta) voel ik me zeker nog niet aangesproken.
Bromertà 27 augustus 2015 11:22
Nee, Cecchini begint helemaal niet te drammen, maar benadrukt oprecht en terecht de enge glibberigheid waarmee een monochromatische roerganger denkt weg te komen.
Bromertà 27 augustus 2015 11:23
Zo is het maar net.
Slimmerd 27 augustus 2015 12:17
Niet alleen de finale van de etappe is pittig, ook de omstandigheden zullen pittig zijn vandaag. Temperaturen van omstreeks de 38 graden zullen een hoop vergen van de renners.
Slimmerd 27 augustus 2015 12:20
DNS De la Cruz
Eindhovuh 27 augustus 2015 12:29
Het spektakel zit niet niet in de eerste week zeg.
Slimmerd 27 augustus 2015 12:46
We hebben zowaar in de Vuelta ook eindelijk een eerste vluchtpoging die geen doorgang vindt, Hansen probeerde het alleen maar dat duurde nog geen drie kilometer.
JW 27 augustus 2015 13:02
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ach zolang ik hier de topics niet in die mate
> bestook als bijvoorbeeld de AP's, de
> Cyclingfreakie's en de JW's van deze wereld (zie
> voor de gein de topic Nibali uit de Vuelta) voel
> ik me zeker nog niet aangesproken.

Moet ik nu gaan klagen over de Cecchini's en Bromerta's, die als ware fundamentalisten elk woord op een goudschaal wegen en als er een klemtoon niet in hun straat past daar op inhakken ?
Ik heb gezegd dat naar mijn gevoel ('lijkt", schreef ik, twee keer !) de hoge posities niet te handhaven zijn als de grote teams echt (en al vroeg, zie mijn latere post) de aanval zoeken. Dat lijkt mij geen overtreding van de correctheidsregels.
En m.b.t. mijn mening over alle niet-gele Nederlanders in het peloton zou je beter dit forum tijdens Tour en andere koersen es na kunnen lopen in plaats van dingen te zoeken die er niet zijn. Terpstra, ja, daar heb ik niet zo veel mee. Mag dat ?
Wat ik miszegd heb in het topic over Nibali is me helemaal een raadsel.
Verder lijkt elk woord in dit soort totaal onzinnige discussies me één te veel.
Duh 27 augustus 2015 13:10
Weer een lekker scherpe bocht op 50m voor de finish... Wordt weer een kolfje naar de hand van de beste aansnijder/parcoursverkenner (Valverde weer?)
[goo.gl]
Michael B. 27 augustus 2015 13:10
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als je Chaves en Dumoulin wegzet als 2
> middelmatige renners/klimmers (want als de toppers
> morgen echt aanzetten op een colletje van de 3
> categorie het namelijk echt met hun gebeurd is)
> dan vind ik dat denigrerend over hun nivo. Of die
> eerste etappe niet van hetzelfde soort was.
> Dumoulin (en Chaves) is voor mij ook geen
> kanshebber voor een podium in deze Vuelta, maar
> ben wel erg benieuwd of hij in staat is top 10 AK
> te rijden (ik hoop dat hij zich dat als doel
> stelt, liever dat dan dat hij alleen opteert voor
> de tijdritzege).
>
> Het is vreemd maar ik krijg altijd het gevoel als
> ik je bijdrages lees, de Nederlandse renners die
> niet bij Lotto Jumbo rijden of reden, ze op weinig
> sympathie van je kunnen rekenen. Er klinkt altijd
> een toon van jaloezie/afgunst in door.
>
> Waar je de loftrompet stak over het Lotto Jumbo
> team in de Giro en Tour (buiten Kruijswijk 2x en
> Gesink was het volgens mij armoe troef) krijgen de
> teams van Giant (na 5 etappes de Rode trui + 3
> podium plekken) en Orica (2 etappes gewonnen +
> Rode Trui) qua kwaliteit alweer een sneer. Nee, de
> Giant ploeg heeft geen bergploeg, dat is
> duidelijk, maar Kruijswijk en Gesink reden ook
> naar een top 10 klassering met een waardeloze
> ploeg om zich heen.

Jos van Emden is toch wel de meevaller dit jaar hoor van Lotto Jumbo, een van de weinige knechten die op ProTour ook wat te zoeken heeft, zei het alleen op de vlakkere parkoersen, de rest van de ploeg is idd bagger. Idem dito met Laurens ten Dam. Ja inderdaad ligt nu in de lappenmand, maar wordt hier op dit forum al vele jaren veel te hoog gewaardeerd voor de prestaties die hij wel/niet levert
Arsimo 27 augustus 2015 13:23
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> thumbs up
> Bedankt Ton.
>
> Wie voor de start van de Vuelta had verwacht dat
> Dumoulin hier zo goed zou presteren mag zijn
> vinger opsteken. Het blijkt in elk geval niet uit
> de VSS.
> De verwachting van vrijwel iedereen was dat geen
> enkele Nederlander voor het AK mee zou doen.

Hoho, drie man, waaronder ondergetekende, hadden Dumoulin met 1 sterretje opgenomen in zijn/haar VSS. Uiteraard zag ik hem niet als favoriet, ook niet als reeel podiumkandidaat maar verwachtte wel dat hij het goed zou gaan doen, mogelijk ook in het klassement - de renner Dumoulin in de laatste jaren een beetje hebben leren kennen. Daarom heb ik hem "beloond" met een sterretje in mijn VSS. Ook omdat er eigenlijk na de voor de hand liggende 6,7 man die iedereen heeft in zijn VSS het toch lood om oud ijzer is wie je voor overige 8, 9 plaatsen in je VSS opneemt voor deze Vuelta.
Slimmerd 27 augustus 2015 13:28
Reeds 44km afgelegd en nog geen kopgroep.
Slimmerd 27 augustus 2015 13:39
Slimmerd 27 augustus 2015 13:54
Terpstra, Gautier, P. Velits, Durasek en Cummings proberen het nu en krijgen voorlopig 10''.

Al vele pogingen geweest, onder andere Chavanel en Sagan hebben het geprobeerd.
Slimmerd 27 augustus 2015 14:00
Vlucht van de dag lijkt vertrokken, inmiddels 1'00 voor het vijftal.
Van hen staat Gautier op 3'07 van Dumoulin.
Hangmat 27 augustus 2015 14:04
wanneer zullen ze teruggepakt worden, 15 km voor de finish?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/08/2015 14:06 door Hangmat.
Hangmat 27 augustus 2015 14:05
enge glibberigheid waarmee een monochromatische roerganger ....... neem jezelf maar niet al te serieus Bromerta grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/08/2015 14:05 door Hangmat.
Slimmerd 27 augustus 2015 14:05
Rubiano probeert van het vijftal nog een zestal te maken en bungelt op 1'15 voorlopig.
Koppi 27 augustus 2015 14:07
Blijft jammer van je spaties voor !/?, verder thumbs up.
Wat betreft de finishklim: is denk ik heel geschikt voor Chaves en Dumoulin, zolang de favorieten net zo afwachtend rijden als vorige keren. Als die echt voor de aanval kiezen lijkt het gauw gebeurd.winking smiley
Slimmerd 27 augustus 2015 14:11
Het zal moeilijk worden voor de Colombiaan, hij is namelijk onderuit geschoven in zijn jacht op de koplopers.
Slimmerd 27 augustus 2015 14:25
Rubiano is het toch gelukt de aansluiting te vinden, we hebben dus zes koplopers.

3'12 is de voorsprong, daarmee Gautier virtueel de leider in deze Vuelta.
Slimmerd 27 augustus 2015 14:34
Het lijkt er nu op dat Rubiano tot aan het achterwiel is gekomen van één van de vijf, maar het ultieme gaatje niet dichtkreeg. Wordt nu weer gemeld op 45'' van de koplopers.
Slimmerd 27 augustus 2015 14:46
Nu toch weer met zijn zessen vooraan en 4'13 voorsprong op de meute.
Eindhovuh 27 augustus 2015 14:47
Een chasse patat speciaal
Slimmerd 27 augustus 2015 15:07
Nog 88km en 4'20 voor de zes koplopers.
JW 27 augustus 2015 15:37
Ik weet dat zo'n opmerking riskant kan zijn maar het lijkt me voor Terpstra een vrij kansloze onderneming.
Allereerst lijkt de kans voor de kopgroep om weg te blijven miniem, en als dat wonder zou plaats vinden lijkt Niki me kansloos op de slotklim.
Een etappe winnen in een grote ronde blijft enorm moeilijk. Voor de rit van vandaag moet je in elk geval over behoorlijke klimcapaciteiten beschikken. Op grond van zijn zege in de Tour zou ik dan mijn geld op Cummings zetten.
Slimmerd 27 augustus 2015 15:46
Denken dat dit groepje voorop blijft lijkt me irreëel, maar waarom zou Terpstra in het peloton blijven zitten? Dan heeft hij sowieso verloren en met het oog op het WK is dit een goede training ook lijkt me, stevig parkoers vandaag. En stel ze blijven voorop en hij wordt 3e ofzo, prima resultaat toch?

Overigens nog 63km en 4'14, die ploeg van Dumoulin is natuurlijk ook te zwak het gat echt klein te houden.
JW 27 augustus 2015 15:51
Het lijkt me voor de hand liggend dat Giant nog wel wat steun krijgt richting finale.
De kopgroep inlopen is ook niet in hun belang.
JW 27 augustus 2015 15:58
Movistar heeft nu het initiatief al overgenomen van Giant.
Het kan in elke geval een leuke finale worden !
Slimmerd 27 augustus 2015 16:14
2'44 op 45km van de streep
Zorro 27 augustus 2015 16:45
Niki Terpstra thumbs up

Go Niki Goooo hot smiley
Slimmerd 27 augustus 2015 16:46
Met Movistar aan de leiding gaat het een stukje rapper.

Nog 19km voor de koplopers, voorsprong 1'08
Slimmerd 27 augustus 2015 17:01
Nog 9km en Cummings is alleen vooruit, voorsprong 48", Terpstra is eerste achtervolger op een seconde of 15".
Slimmerd 27 augustus 2015 17:05
Het peloton dunt rustig uit, maar Cummings rijdt er nog altijd 52" voor.

Nog 6km
Slimmerd 27 augustus 2015 17:09
Sagan rijdt in 500 meter van voor naar achter in het peloton en komt Majka een handje helpen.

Nog 4 km voor Cummings, 27''
Slimmerd 27 augustus 2015 17:11
Chaves geeft meteen weer gas bij de eerste steile stukken
Slimmerd 27 augustus 2015 17:12
Cummings wordt opgeraapt door hem en nu gaat hij aan de leiding, nog 2 km
Slimmerd 27 augustus 2015 17:13
Dumoulin gaat er nu zelf achteraan
Inigo 27 augustus 2015 17:13
Pittig klimmetje...
Slimmerd 27 augustus 2015 17:13
11'' voor Chaves
Slimmerd 27 augustus 2015 17:14
Chaves klimt knap, moet nog een ruime kilometer en heeft 15'' op Dumoulin, die nog alleen 2e rijdt.
Slimmerd 27 augustus 2015 17:15
Martin probeert naar Dumoulin te springen, Chaves moet nog 700 meter
Slimmerd 27 augustus 2015 17:16
1. Chaves
2. Martin 5''
3. Dumoulin
4. Plaza 11''
5. Valverde
6. Rodriguez
7. Froome
8. Majka
9. Quintana
10. Roche



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/08/2015 17:20 door Slimmerd.
Inigo 27 augustus 2015 17:17
Man man wat een slechte regie weer
Kuiperinho 27 augustus 2015 17:17
Slim weer v dumoulin. Naast klasse ook tactisch een topper
Hangmat 27 augustus 2015 17:18
Dat was helaas een kort genoegen voor Dumoulin.
Inigo 27 augustus 2015 17:18
Knappe zege van Chaves hoor...
Slimmerd 27 augustus 2015 17:22
AK:

1. Chaves
2. Dumoulin 10''
3. Martin 33''
4. Roche 36''
5. Valverde 49''
predator 27 augustus 2015 17:22
We hebben het wel altijd over Sagan tweede, maar Dan Martin is toch ook wel een verhaal. Tjonge, jonge.....
Tinuz 27 augustus 2015 17:30
Voor de favorieten lijkt het niet vanzelf te gaan tot nu toe.
Arsimo 27 augustus 2015 17:34
Klopt. Alleen Daniel Martin heeft al wel twee keer die echt grote prijs (LBL, RVL) die Sagan - ondanks zijn enorme collectie iets kleine koersen, etappes en puntentruien - nog niet heeft. Al zal dat wel komen, het kan niet blijven duren.
MarcoV 27 augustus 2015 17:40
Alleen al voor de interviews op Eurosport achteraf is Chaves een leuke truidrager, ook al is Dumoulin natuurlijk ook de man van de eerste week.
Walnoot 27 augustus 2015 17:46
Oké, ik had ongelijk, Chaves duidelijk de sterkste man in de eerste week, Dumoulin daar een stukkie onder. De favorieten zien dat ook, en durven niet het risico te lopen op een flinke patat door te volgen. Vandaag hadden ze Chaves zeker niet kunnen kloppen.
Cyclad 27 augustus 2015 19:13
thumbs up dit kan ik zeer waarderen. Het pakje boter kan de koelkast weer in.
Cecchini 27 augustus 2015 23:48
Gek dat op een dag dat een Nederlander in de Rode Trui op een zware aankomst in de Vuelta een duel met zijn naaste belager aanging en Froome, Quintana, Aru en Valverde al dan niet noodgedwongen moesten passen, er na 19.13 uur geen enkele reactie meer op deze pagina volgt. Is het soms uit schaamte omdat ze allemaal vooraf verwacht hadden dat Dumoulin en Chaves het achterwiel van de favorieten zouden moeten laten gaan ?
Sub Culture 27 augustus 2015 23:54
Sterk van Dumoulin hoor, had niet verwacht dat hij dit al kon.

Maar ik stel wel vast dat de favorieten, net als bij die andere rit waar Chavez won toch wat ingehouden reden en elkaar nog wat aftasten.
Bromertà 28 augustus 2015 00:11
Tja, er staat ook al geen zeeman voor een camera overdreven te janken. Helaas wel een hangmat die in mineur op z'n droeftoeter blaast.
Velodroom 28 augustus 2015 00:24
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gek dat op een dag dat een Nederlander in de Rode
> Trui op een zware aankomst in de Vuelta een duel
> met zijn naaste belager aanging en Froome,
> Quintana, Aru en Valverde al dan niet
> noodgedwongen moesten passen, er na 19.13 uur
> geen enkele reactie meer op deze pagina volgt. Is
> het soms uit schaamte omdat ze allemaal vooraf
> verwacht hadden dat Dumoulin en Chaves het
> achterwiel van de favorieten zouden moeten laten
> gaan ?

Ook de favorieten koken tegenwoordig met water, Cecchini, jij toch ook hoop ik.
Dus ongegeneerd op elk moment met krachten smijten is er niet meer bij.
Afwachten tot er dan niet meer dan iets meer dan 7 minuten te rijden (niet het bijbelse 7x70) is laat de kans van zeker zo'n superieure proloog- en tijdrijder behoorlijk stijgen. Laat onverlet, dat Tom Dumoulin zich fantastisch ontwikkelt, maar in topsportbegrippen is het nog vroeg dag en om met Dick van Rijn te spreken, ook waar ter wereld in Limburg..
Velodroom 28 augustus 2015 00:49
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tja, er staat ook al geen zeeman voor een camera
> overdreven te janken. Helaas wel een hangmat die
> in mineur op z'n droeftoeter blaast.

Hier zou fisherman''s friend uitkomst moeten kunnen bieden.
JW 28 augustus 2015 10:13
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gek dat op een dag dat een Nederlander in de Rode
> Trui op een zware aankomst in de Vuelta een duel
> met zijn naaste belager aanging en Froome,
> Quintana, Aru en Valverde al dan niet
> noodgedwongen moesten passen, er na 19.13 uur
> geen enkele reactie meer op deze pagina volgt. Is
> het soms uit schaamte omdat ze allemaal vooraf
> verwacht hadden dat Dumoulin en Chaves het
> achterwiel van de favorieten zouden moeten laten
> gaan ?

Schaamte confused smiley
Misschien meer uit angst iets te posten dat de toorn van "normbewaker" Cecchini op zou kunnen wekken.
Wellicht een goed idee om een aantal wèl toegelaten concept-teksten te melden ? winking smiley
Walnoot 28 augustus 2015 10:18
veluweracer 28 augustus 2015 14:19
Ik verdenk Chaves alvast van dopinggebruik. Dan heb ik dat gehad.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen