Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vuelta a España 2015 (2.UWT), etappe 7

Gepost door El Chaba 
El Chaba 27 augustus 2015 19:57
Vuelta a España 2015 (2.UWT), etappe 7
El Chaba 27 augustus 2015 19:57



Vuelta a España 2015 (2.UWT), etappe 7: Jódar - La Alpujarra (191,1 km)

De eerste etappe met aankomst bergop.

Kaartje:





Profiel:





Profiel laatste 5 km:








Johan Esteban Chavez op weg naar een herhaling van zijn huzarenstukje in de tweede etappe.


Top 10 AK na etappe 6:

1. CHAVES RUBIO Johan Esteban OGE 21:55:13
2. DUMOULIN Tom TGA 00:00:10
3. MARTIN Daniel TCG 00:00:33
4. ROCHE Nicholas SKY 00:00:36
5. VALVERDE BELMONTE Alejandro MOV 00:00:49
6. FROOME Christopher SKY 00:00:55
7. MORENO FERNANDEZ Daniel KAT 00:00:55
8. RODRIGUEZ OLIVER Joaquin KAT 00:00:56
9. QUINTANA ROJAS Nairo Alexander MOV 00:00:57
10. ARU Fabio AST 00:01:12



En ook de leiderstrui is dan uiteraard voor Johan Esteban Chavez.

Start: 12.17 uur.
Finish: rond 17.40 uur.
Snorfietser 27 augustus 2015 21:35
Wat denken jullie, zou die Chavez echt meekunnen doen voor het klassement? Vorig jaar 3de in Beijing en 7de in California, verder geen top 10 in het eindklassement van rondes. Ik had tot nu toe het idee dat het meer een rittenkaper was, maar hij is nu wel overtuigend en zou niet de eerste verassing op het podium in de Vuelta zijn.
MarcoV 27 augustus 2015 21:41
Snorfietser Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat denken jullie, zou die Chavez echt meekunnen
> doen voor het klassement? Vorig jaar 3de in
> Beijing en 7de in California, verder geen top 10
> in het eindklassement van rondes. Ik had tot nu
> toe het idee dat het meer een rittenkaper was,
> maar hij is nu wel overtuigend en zou niet de
> eerste verassing op het podium in de Vuelta zijn.

je zou het ook positiever kunnen stellen, hij reed vorig jaar pas in z'n eerste WT-jaar al een behoorlijk klassement in verschillende rondes, heeft inmiddels ervaring in drieweekse koersen, en is fysiek nu echt extreem goed ... alles lijkt me erop te wijzen dat hij nu wél een klassement gaat rijden.
Tinuz 27 augustus 2015 21:56
De langere klimmen zijn nog wel wat anders dan die hellingen die tot dusver zijn beklommen...
Chaves komt zeker sterk voor de dag tot nu toe, evenals Dumoulin en ook Martin.
Chaves heeft natuurlijk wel een belabberde ploeg voor zulk werk, evenals Dumoulin.
Linkebal 27 augustus 2015 21:58
Ik weet niet of Chaves echt de sterkste is. Bij zijn twee ritzeges had ik steeds het gevoel dat de favorieten zich inhielden en vervolgens te laat aangingen. Ik geloof nooit dat ie op een langere beklimming de favorieten ook lost.
cyclingfreakske 27 augustus 2015 22:11
de favorieten konden niet beter, dat werd pijnlijk duidelijk op de steilste stukken van de klimmen die we al gehad hebben.
daar kan je je niet verstoppen.
Froome en een Dumolin komen er nu het beste uit.....
De lange klimmen zijn minder onregelmatig met de stijgingspercentages, dat speelt wel in het voordeel van de topfavorieten.
Chavez was gewoonweg de beste, bovendien weegt die ook iets minder en op dit soort onregelmatige klimmen is hij altijd zeer sterk geweest.
Ongetwijfeld een ronderenner voor de toekomst, maar nu op dit moment komt hij tekort, ook met een goede ploeg rond hem.
de leeftijd speelt hem wat parten ,en als je zijn carriere ziet, is hij geen vroegrijp renner maar eentje die rustig openbloeit.
met een goede begeleiding en team rond hem, zal hij zeker erg ver komen in het rondewerk. (Movistar zou een goed team zijn voor zijn verdere vorming)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/08/2015 22:12 door cyclingfreakske.
Eazster 27 augustus 2015 22:53
Chavez viel me in 2012 voor het eerst op in de Ronde van Burgos. Toen nog voor Colombia. Toen won hij op een steile lange klim meen ik voor Anton en Gesink die in opbouw ware voor de Vuelta dat jaar.
Het is gewoon een heel goede klimmer ,maar of hij de motor heeft om dat ook 3 weken op dit niveau te blijven doen ,zou me verbazen.
En geloof me dat Rodriguez en Valverde nog aan het inhouden zijn. Quintana daarentegen is gewoon minder goed op klimmen van onder de 5km.
Walnoot 27 augustus 2015 23:00
Tja, ik begrijp dat ze niet meegingen toen Chaves aanviel vandaag, maar als je dan ziet dat Dumoulin gaat, waar qua versnelling niet bijzonder veel op zat, was dat eigenlijk wel het ideale moment om mee te gaan. Je weet namelijk dat hij zal blijven rijden voor die trui. Dat was in mijn ogen wel een moment van zwakte van de toppers. Valverde reed meen ik naast hem toen Dumoulin ging. Volgens mij was het echt een kwestie van niet durven omdat hij niet zeker wist of hij het aan zou kunnen.

Bovendien, de toppers konden zeker iets harder, maar ze werden toch behoorlijk snel op afstand gereden door Chaves. Om elf seconden harder te rijden, moet je toch wel een boel extra vermogen leveren op zo'n klim.
Velodroom 27 augustus 2015 23:02
If dogs run free the dogcatchers are on their way too.

Morgen krijgen we dus een klim in twee gedeelten, zodat we niet aan het criterium van 30-40 minuten voor een slotklim toekomen.
We zullen dus zo weten of Dumoulin en/of Chaves al dan niet definitief (volgens AV) tot twijfelachtige hoogten qua vermogen (suspect) opstijgen, waar nog, zoals gezegd de moeilijkheid voor een echt valide uitspraak bijkomt, dat de totale klim gescheiden wordt door een behoorlijk plateau.
Het kan natuurlijk ook goed zijn (hè JW smiling smiley, dat de usual suspects (=uitdrukking) zoals vanouds hun neus aan het venster steken.

Na de WK 1500m voor vrouwen werd geopperd, dat de top-3 een 800m finish in die 1500m hadden, die ze als ze de kans daarvoor kregen, ook op een 800m zouden kunnen uitspelen. De 700m, die eraan vooraf waren gegaan, was in een 24 uurs tempo gegaan.

Vermogen en kracht zijn echter niet zomaar inwisselbare grootheden. Het komt er wel degelijk op aan, hoe, waar en wanneer je vermogen en kracht moet inzetten.
Vandaag liep, zoals bekend alleen de sympathieke Sifan Hassan en zij weet nu, dat je niet zomaar kunt gaan rekenen * in topsport.
Haar schaduw uit de 1500m was nog beduidend sneller (zeg ik even ongenuanceerd en dat doet Fred niet graag) dan vandaag Hassan zelf in een echte 800m.

* Zoals bekend hield de beruchte Der Jan ons jaren voor, dat Wer nicht weiss wieviel eins und eins ist, der kan Ich nicht helfen! Der Unverschämtheit!!! grinning smiley
Velodroom 27 augustus 2015 23:05
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tja, ik begrijp dat ze niet meegingen toen Chaves
> aanviel vandaag, maar als je dan ziet dat Dumoulin
> gaat, waar qua versnelling niet bijzonder veel op
> zat, was dat eigenlijk wel het ideale moment om
> mee te gaan. Je weet namelijk dat hij zal blijven
> rijden voor die trui. Dat was in mijn ogen wel een
> moment van zwakte van de toppers. Valverde reed
> meen ik naast hem toen Dumoulin ging. Volgens mij
> was het echt een kwestie van niet durven omdat hij
> niet zeker wist of hij het aan zou kunnen.
>
> Bovendien, de toppers konden zeker iets harder,
> maar ze werden toch behoorlijk snel op afstand
> gereden door Chaves. Om elf seconden harder te
> rijden, moet je toch wel een boel extra vermogen
> leveren op zo'n klim.

Die elf seconden zijn niet het criterium, het is de tijd, die je daarvoor hebt of krijgt en hoe je die klim rijdt (alleen, kielzog).
Alleen als je een rekening hebt van 11 dollar, maar je hebt maar 10, wordt het moeilijk.
predator 27 augustus 2015 23:19
Wel spannend om te zien, wie er nu echt goed is bij de favorieten. Valverde lijkt een probleem voor Quintana te gaan worden en Froome valt me tot nu toe heel erg mee, die lijkt scherp. De Astana's lijken aangeslagen, of is het schijn?
cyclingfreakske 27 augustus 2015 23:40
Valverde heeft Quintana even ingebonden in de Tour, de voorlaatste dag.
In deze Vuelta denk ik niet dat hij Quintana gaat laten inhouden als het erom gaat. Valverde heeft hier al het hoogste podium behaald... dat scheelt.
hij zal niet voor plaats 3 of 4 gaan. Of nr 1, of Quintana en de winst voor het team.
In dat geval, als Quintana er helemaal door komt in week 2 en 3, zal Quintana absolute kopman worden.
Men weet dat op de echte lange klimmen Valverde benadeeld is tegenover een Aru, Landa, Froome etc...en Quitana tijd kan pakken.
Blueprint 28 augustus 2015 00:17
Astana mist Nibali en Tiralongo, maar Landa en Aru doen goed genoeg mee op wat niet echt hun terrein is.
Walnoot 28 augustus 2015 08:52
Dan zijn we het er over eens dat het van Chaves redelijk indrukwekkend was, toch?
JW 28 augustus 2015 08:54
Drie weken lijkt mij (nog) te lang voor Chaves.
Siem 28 augustus 2015 09:26
Opvallend: Het zou voor de eerste keer zijn dat een renners van Orica-Greenedge in de top 37(!!!) rijdt van een klassement in ene grote ronde. Bizar, nietwaar?

Wiki
JW 28 augustus 2015 09:31
Dat Chaves er gisteren echt bovenuit stak was duidelijk. Maar hoe de krachtsverhoudingen tussen de favorieten zijn is m.i. nog steeds erg onduidelijk. Tot nu toe kijken ze vooral naar elkaar, en durft niemand echt risico te nemen. Daarom vind ik de overmacht van Chaves (en ook Dumoulin) nog steeds erg moeilijk op waarde te schatten.

Het profiel gisteren deed optisch veel heftiger aan dan het in werkelijkheid was ("21 km omhoog"winking smiley; op de laatste km's na dan. Ook Sporza klaagde over het routeboek en de profielen.
Ik kan me voorstellen dat de favorieten dit geen geschikt aanvalsterrein vonden, en bang waren om t.o.v. hun concurrenten tijd te verliezen. Daar slagen ze al een week voortreffelijk in, de onderlinge verschillen zijn uiterst klein !

Of Chaves/Dumoulin moeten afhaken zodra een beklimming lang en zwaar wordt lijkt me ook moeilijk te voorspellen. Beiden hebben al eerder in de TdS (2014 Verbier, 2015 Rettenbachferner) laten zien dat ze ook op dat terrein veel capaciteiten hebben.
Ze worden pas echt getest als teams als SKY, Movistar of Astana ècht voor het offensief kiezen. Mijn verwachting is nog steeds dat zowel Chaves als Dumoulin dan niet mee kunnen (en het mag duidelijk zijn: als dat wèl zo is zal ik daar zeker niet om treuren !) .

Of één van die topteams vandaag al zijn kaarten op tafel durft te gooien betwijfel ik zo langzamerhand. De slotklim, in twee schuifjes, is ook niet bijzonder zwaar; en de aanloop opnieuw niet al te moeilijk.
Als we moeten wachten tot Andorra totdat de strijd echt losbreekt wordt het, voor wat de verwachte strijd tussen de toppers betreft, wel een erg saai begin van de Vuelta. Tenzij Chaves of Dumoulin ècht tot die toppers zouden behoren. Maar nogmaals: dat kan pas duidelijk worden als de grote ploegen eindelijk uit hun schulp durven kruipen.

("Mag ik dat zeggen ? Ja, dat mag ik ..." )



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/08/2015 11:07 door JW.
Walnoot 28 augustus 2015 09:52
Niet echt, van wie het je het verwacht dan? Pietertje?
nachtwacht 28 augustus 2015 10:03
Ik zou het eerder slim willen noemen. Ze gaan volledig uit van hun eigen kracht. Klassementsrenners hebben ze (nog?) niet, maar ze hebben ondertussen wel een hele verzameling etappezeges, dagen in de leiderstrui en een bergklassement op de teller staan.
Hangmat 28 augustus 2015 11:21
Ze maken een keuze, wat mij betreft een hele goede!
JW 28 augustus 2015 11:36
Veel ploegen zouden blindelings tekenen voor het optreden van Orica in de afgelopen grote rondes. Qua etappezeges en dagen in de leiderstrui was dat uiterst succesvol.
En dat geldt ook voor deze Vuelta. Hun ronde is nú alweer geslaagd, ook als er niets meer bij komt !

Maar het lijstje van Siem is wèl saillant, in het licht van het rijden van Chaves in afgelopen dagen. Het zou dan toch bijzonder zijn als ze er dit keer wèl een toptien-klassering uit zouden weten te slepen. Of zelfs "maar" toptwintig.
Bromertà 28 augustus 2015 11:44
" ..... (en Dumoulin) ....."

Tom is blijkbaar niet meer dan een terzijde, dan een naam tussen haakjes. Zoveel sombere nuanceringen slaat elke droom aan gruzelementen. Langs dezelfde depressieve gedachtengang zou je er net zo goed aan toe kunnen voegen dat je pas wat kan zeggen over de klasse van Tom Dumoulin als het eindklassement is opgemaakt. Alsof ie in die geweldige TdS niet al heeft laten zien wat ie in z'n mars heeft.

Afijn, het lijkt me voor mijn eigen beleving van deze Vuelta maar beter dat ik JW's zwartgallige teneur maar niet tot me door laat dringen en me concentreer op het moedige en opmerkelijke optreden van alleskunner Tom Dumoulin, die niet langer "slechts" een tijdrijder genoemd mag worden. Hij reed nota bene Gesink op een klim van plus 40 minuten op bijna een minuut. (de overtuigd Gesink-fan zal toewerpen dat het slechts in een voorbereidend rondje was, of misschien wel dat het "zijn" klim niet was).

Vandaag zullen de gevestigde ronderenners heel diep moeten gaan, willen ze deze Dumoulin kunnen lossen.
Cecchini 28 augustus 2015 11:46
Ik blijf bij mijn mening. Het is allemaal weer zo zuinig. Er wordt altijd vanuit het Algemeen Klassementsdenken bekeken. Chaves heeft al 2 etappes gewonnen (ploegmaat Ewan ook al) en hij rijdt al dagen in de Rode Trui. Dumoulin is al een keer 2e en 3e geworden, heeft in de Rode Trui gereden, maar het wordt allemaal benaderd in de zin " ja, ja wat stelt het allemaal voor als de echte toppers straks gaan rijden, dan blijft er vermoedelijk niets van over of we zien wel wat hun successen allemaal waard waren over 3 weken" . Ik vermoed dat als straks Daniel Martin 9e wordt in het AK eindigt in het eindklassement (zonder etappe winst of anderzins een trui droeg) en Chaves en Dumoulin (als ie dan ook nog de tijdrit zou mogen winnen) uiteindelijk aan het eind van de Vuelta niet bij de eerste 10 staan, ze worden afgeserveerd "met leuk gedaan jochies maar jullie konden toch niet tippen aan Daniel Martin" .

Tevens reactie op een post in de etappe van gisteren.
JW 28 augustus 2015 11:55
Aaah, m'n olijke fanclub smoking smiley
Bromertà 28 augustus 2015 11:57
Nee, je eigen woorden.
JW 28 augustus 2015 12:00
"Pluk de dag", is je motto.
Prima spinning smiley sticking its tongue out
JW 28 augustus 2015 12:02
Yep.

En daarna jouw olijke vertaling spinning smiley sticking its tongue out
Slimmerd 28 augustus 2015 12:22
Chaves is natuurlijk wel de aangewezen renner om dit statistiekje te doorbreken, gezien zijn leeftijd is het ook niet raar dat die uitslagen er nog niet zijn (qua topklassement rijden).

En binnen twee jaar gaan ze met Yates, Yates en Chaves natuurlijk gewoon met regelmaat top-10 rijden.
JW 28 augustus 2015 12:24
Die kans lijkt mij ook heel groot. Veel talent !
Slimmerd 28 augustus 2015 12:40
Alle renners zijn vandaag aan de start verschenen, Kiryienka en Bagdonas zijn er in de neutralisatie wel al bij gaan liggen
Slimmerd 28 augustus 2015 12:59
Volgens mij nog niet gelezen, maar LottoNL meldt op Twitter dat er in de slotklim ook nog een stuk zit van 500 meter over gravel!
Slimmerd 28 augustus 2015 13:02
Quintero, Txurruka, Lindeman, Cousin en Koshevoy rijden inmiddels 45'' voor het peloton uit
Slimmerd 28 augustus 2015 13:09
De renners staan allemaal op 14'00 of meer van Chaves en hebben dus ook al snel 2'14 voorsprong
Bromertà 28 augustus 2015 13:13
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Chaves is natuurlijk wel de aangewezen renner om
> dit statistiekje te doorbreken, gezien zijn
> leeftijd is het ook niet raar dat die uitslagen er
> nog niet zijn (qua topklassement rijden).
>
> En binnen twee jaar gaan ze met Yates, Yates en
> Chaves natuurlijk gewoon met regelmaat top-10
> rijden.

Dat geldt uiteraard niet voor Dumoulin, want die is al 24, waar Chaves pas 25 is.
Slimmerd 28 augustus 2015 13:19
Ik snap niet helemaal wat Dumoulin met klassementen van Orica te maken heeft, maar dat uiteraard geheel terzijde.
Nelis! 28 augustus 2015 13:22
Wat een gezeik de laatste tijd over of een prikker wel enthousiast genoeg is over een renner... pffff
Slimmerd 28 augustus 2015 13:24
Kopgroep heeft inmiddels al 6'50 te pakken
berg8624 28 augustus 2015 13:28
thumbs down Jeetje, die arrogante en neerbuigende toon van Cecchini en bromerta naar andere prikkers toe , zo niet mijn prikbord !
Velodroom 28 augustus 2015 13:33
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik blijf bij mijn mening. Het is allemaal weer zo
> zuinig. Er wordt altijd vanuit het Algemeen
> Klassementsdenken bekeken. Chaves heeft al 2
> etappes gewonnen (ploegmaat Ewan ook al) en hij
> rijdt al dagen in de Rode Trui. Dumoulin is al een
> keer 2e en 3e geworden, heeft in de Rode Trui
> gereden, maar het wordt allemaal benaderd in de
> zin " ja, ja wat stelt het allemaal voor als de
> echte toppers straks gaan rijden, dan blijft er
> vermoedelijk niets van over of we zien wel wat hun
> successen allemaal waard waren over 3 weken" . Ik
> vermoed dat als straks Daniel Martin 9e wordt in
> het AK eindigt in het eindklassement (zonder
> etappe winst of anderzins een trui droeg) en
> Chaves en Dumoulin (als ie dan ook nog de tijdrit
> zou mogen winnen) uiteindelijk aan het eind van
> de Vuelta niet bij de eerste 10 staan, ze worden
> afgeserveerd "met leuk gedaan jochies maar jullie
> konden toch niet tippen aan Daniel Martin" .
>
> Tevens reactie op een post in de etappe van
> gisteren.

Het enige waarover Cecchini, Bromertà, JW en Fred het voor dit moment eens zullen worden, is dat Dumoulin getoond heeft zeker het VERMOGEN te hebben heeft prima met teleurstellingen om te gaan. Met dank aan Thijs.
nachtwacht 28 augustus 2015 13:44
Vergeet niet dat Chaves in februari 2013 zwaar gevallen is en er bijna een jaar uit is geweest. Heeft daarvoor zelfs opnieuw moeten leren lopen. Dat hakt er wel in natuurlijk en onderbreekt je ontwikkeling als wielrenner.
Cecchini 28 augustus 2015 13:47
Ik denk dat wij (als ik voor Bromerta mag spreken) de neerbuigende toon richting Dumoulin en Chaves gewoon zat waren.
Slimmerd 28 augustus 2015 13:51
Helemaal eens, twee renners die tot op heden de Vuelta kleur geven. Als dat is omdat andere naar elkaar kijken, is dat niet hun probleem!
En bovendien is het Martin al twee keer niet gelukt terug te komen op hen (de 2e keer enkel op Dumoulin) en in etappe 2 moest Quintana ze toch ook gewoon laten gaan.
Slimmerd 28 augustus 2015 14:00
De voorsprong van de koplopers (Lindeman, Txurruka, Cousin, Koshevoy en Quintero) loopt nog steeds op, 9'15 is het inmiddels.
Nog goed 140 kilometer af te leggen
Walnoot 28 augustus 2015 14:04
Ik ben dat gejank van jou over wat anderen wel en niet moeten en mogen zeggen al jaren zat, dat moet ik toch ook niet ieder uur tien keer laten weten?
Slimmerd 28 augustus 2015 14:34
Het is nog steeds enkel Orica dat het peloton aanvoert, voorsprong op 120km van de streep 10'18
Velodroom 28 augustus 2015 15:08
Die Welt am Freitag Redaktion passed out.

Wöckel, Krabbe, Möller, Göhr. Drechsler und Koch sind nicht mehr auf den Teller.

Doping?

Der MONDO Bahn u.a. !!!!!!!!

Met dank aan Spaak, die dit off-topic laat passeren! smiling smiley
Slimmerd 28 augustus 2015 15:11
Op de col van 3e categorie volgt het peloton op 12'07 (daar kan 21''63 best vaak in)
Tinuz 28 augustus 2015 15:19
Sky lijkt me in de breedte de sterkste ploeg momenteel.
Astana heeft al gevoelig verlies geleden met Nibali en Tiralongo, Movistar heeft niet echt knechten die goed bergop rijden.
Katusha heeft vast ook nog wel een paar mannetjes om tempo te rijden bergop.
Slimmerd 28 augustus 2015 15:32
Met nog 82km te gaan is het verschil 12'55, nog even en Cousin is virtueel leider in de koers.
Slimmerd 28 augustus 2015 16:00
13'10 is de maximale voorsprong geweest, Astana komt een handje bijsteken.

Nu 12'10 op 66km van de streep.
Slimmerd 28 augustus 2015 16:09
Er is nog 57km af te leggen, Astana heeft het tempo flink opgekrikt in het peloton.
rustdag 28 augustus 2015 16:09
rustdag 28 augustus 2015 16:10
Tom Dumoulin is vandaag al naar de wedstrijddokter geweest. We weten niet wat er scheelt met hem.
Michel Wuyts



Hopelijk alles goed met Tom.
Slimmerd 28 augustus 2015 16:18
Nog 50km en het vijftal heeft nog altijd 10'17.
rustdag 28 augustus 2015 16:21
Klasse van Jumbo lotto dat ze er weer bij zitten. meer dan dit kan je niet doen.
Slimmerd 28 augustus 2015 16:24
Het lijkt erop dat Astana ook geen enkele hulp krijgt, voorsprong blijft nu rond de 10'00 hangen.
De vijf vooraan lijken om de dagzege te mogen strijden, dus hup BJL!!
Slimmerd 28 augustus 2015 16:33
Astana stopt met koersen en gaat van kop af. Nu Sky, maar die lijken zeker niet door te zetten.

Voorsprong van de vijf vooraan loopt weer op.
Slimmerd 28 augustus 2015 16:40
Movistar heeft de handschoen maar weer opgepakt.

Nog 36km en 9'28
Slimmerd 28 augustus 2015 16:53
Katusha komt Movistar helpen, nog 28km en 7'26.
Slimmerd 28 augustus 2015 17:05
De koplopers moeten nog 20km en beginnen dus weer te klimmen, het peloton volgt op 6'07
Slimmerd 28 augustus 2015 17:13
Movistar heeft het tempo er goed inzitten op de beklimming en de voorsprong smelt als sneeuw voor de zon.

Nog maar 4'58 op 17km van de streep.
Slimmerd 28 augustus 2015 17:14
Wat mij betreft alvast hulde aan Movistar, zij lijken hier nog echt te koersen voor de dagzege.
Slimmerd 28 augustus 2015 17:16
Rolland moet of laat het peloton al weer lopen
Slimmerd 28 augustus 2015 17:20
De vijf vooraan blijven nog altijd samen en zitten binnen de laatste 14km, voorsprong geslonken naar 4'00
Slimmerd 28 augustus 2015 17:29
Nog 9km voor de vijf koplopers, daarachter neemt Astana weer over op 3'18
Slimmerd 28 augustus 2015 17:34
Nu op de wat steilere stukken, nog minder dan 7 km.

Cousin geeft was gas, maar komt niet weg. voorsprong slinkt naar 2'26
Slimmerd 28 augustus 2015 17:38
Vooraan nog Lindeman, Cousin, Txurruka en Koshevoy. Quintero is er aan voor de moeite.
De Wit-Rus rijdt nu langzaam iets weg.

Peloton blijf top 2'30, het wordt tijd voor de grote mannen om te versnellen.

Nog 5km
Slimmerd 28 augustus 2015 17:41
Koshevoy zit binnen de laatste 4 kilometer en heeft nog altijd 2'10
Slimmerd 28 augustus 2015 17:43
Cousin komt terug op Koshevoy, Lindeman zagen we eerder al afgeven en waar Txurruka nu zit is niet helemaal duidelijk.
Slimmerd 28 augustus 2015 17:46
Lindeman keert ook terug vooraan, nog 2,5 km.
Slimmerd 28 augustus 2015 17:47
Poljanski neemt over in het peloton voor Majka, koersen op 1'47.
Slimmerd 28 augustus 2015 17:48
Cousin vertrekt onder het doek van de laatste 2 kilometer, Lindeman eerste achtervolger
Slimmerd 28 augustus 2015 17:49
Lindeman komt weer bij Cousin, nog een ruime kilometer! Koshevoy hangt er iets achter
Slimmerd 28 augustus 2015 17:50
Froome moet lossen!
Slimmerd 28 augustus 2015 17:51
Aru valt aan na een prik van Martin
Slimmerd 28 augustus 2015 17:52
Cousin is er vooraan af, nog 2 voor de zege op 500 meter van de streep
Slimmerd 28 augustus 2015 17:53
PVW 28 augustus 2015 17:53
Slimmerd 28 augustus 2015 17:54
2. Koshevoy
3. Aru
4. Cousin
5. Majka
6. Chaves
7. Valverde
8. Quintana
9. Meintjes
Inigo 28 augustus 2015 17:54
Lindeman wint! Prachtige versnelling aan het einde. Aru goed.
myrd 28 augustus 2015 17:54
Oh my God.... #nooitverwacht
Linkebal 28 augustus 2015 17:55
Wat een overwinning!!!
Inigo 28 augustus 2015 17:57
Dumoulin binnen bij de favorieten..
PVW 28 augustus 2015 17:58
Dumoulin houdt ook goed stand.
Mooie dag voor de NL-ers zo weer. Benieuwd waar dit toe gaat leiden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/08/2015 18:00 door PVW.
rustdag 28 augustus 2015 17:58
Bromertà 28 augustus 2015 17:58
Man man man. Wie gaat er winnen? Bert Jan Lindeman !!
Wat kan sport toch mooi heerlijk onvoorspellend zijn.
Cecchini 28 augustus 2015 18:12
Niet te enthousiast Bromerta. In het Algemeen Klassement is hij nergens.
Tinuz 28 augustus 2015 18:14
Dumoulin mag hier ook wel vertrouwen uit tanken, lijkt me.
Lijkt toch op een kleine doorbraak voor hem.

Ik kan nog steeds niet geloven dat Lindeman die rit wint, maar goed, een zeer welkome zege voor de geplaagde Lotto-Jumbo equipe.
Honcoop 28 augustus 2015 18:16
-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/08/2015 18:17 door Honcoop.
El Mik 28 augustus 2015 18:17
Lindeman heeft de Tour de l´Ain gewonnen.
Kushevoy heb ik nog nooit van gehoord (ongetwijfeld mijn beperking) en Cousin is ook alles behalve een bijzondere klimmer, dus zo gek is het toch niet dat hij van hun wint?

Wel een prachtige zege natuurlijk, ik vond het maar een hele slechte selectie die ze naar de Vuelta hebben gestuurd, maar zo'n ritzege is achteraf toch mooier dan een kleurloze ronde met Ten Dam die 9e ofzo was geworden, dus prima zo!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/08/2015 18:19 door El Mik.
Honcoop 28 augustus 2015 18:17
JW 28 augustus 2015 18:29
Andere Peter 28 augustus 2015 18:29
Tering... Ik heb zelfs de theoretische kans dat dit ook maar zou kunnen gebeuren totaal over het hoofd gezien. Geen seconde gekeken. Maar wel gaaf zeg.
ton duk 28 augustus 2015 18:31
Best wel een bietje veel BLIJ!!!
Gr
Prikdude 28 augustus 2015 18:41
Voor deze etappe zou was de kans schier onmogelijk, halverwege al sterker en een paar kilometer voor de streep niet onrealistisch. Iemands zogenaamd kinderlijke ongeloof dan betwisten door een incidenteel uitslagje van Lindeman tegenover Cousin en Koshevoy te zetten is een lichtelijk mierenneuken. Quintero en Tsurruka hebben teveel werk gedaan onderweg? Amets zal hier nog wel eens wakker van worden.

Al met al dus tamelijk wonderlijk dat geen andere renners zin hadden mee te gaan en de vermoedelijk sterkeren dan Lindeman het laten afweten.
Ger 28 augustus 2015 19:00
Prachtige overwinning van een renner met enorme wilskracht en doorzettingsvermogen. Die geeft nooit op. Al 3 maal in de ontsnapping en nu geweldig beloond.
malheur 28 augustus 2015 19:16
Weening-style overwinning, helemaal top.

Lekker domme, hypernerveuze en zichzelf uitschakelende vluchtgenoten had hij wel, ook dat moet meezitten uiteraard.
Cyclad 28 augustus 2015 19:17
Rustig toch, heren!
Cyclad 28 augustus 2015 19:22
Lindeman fietst door zijn aanvalslust al een mooie erelijst bijeen. Hij wint in 2014 de Tour de l'Ain door aan te vallen, wordt 3e in een bergrit in Catalonië door aan te vallen en wint vandaag op prachtige wijze de 1e echte Vueltabergrit. Formidabel!
De diesel valt nooit echt stil, zijn versnelling in de finale was prachtig.
Een carrière zoals Alessando De Marchi heeft ligt in het verschiet voor Lindeman.

Waar komt toch die lethargie bij de toppers vandaan? Zo wordt Chaves nooit gelost en Dumoulin meer dan waarschijnlijk ook niet.
Is het van niet beter kunnen of vreest men vooral elkaar?
Dumoulin lacht zich rot als hij vlak voor de chrono nog in de buurt staat van de toppers. Zover zal het niet komen verwacht ik, maar voorlopig houdt hij knap stand (al ging het op het oog verre van gemakkelijk vandaag).
Hangmat 28 augustus 2015 19:24
Eddy Veen 28 augustus 2015 20:15
Wanneer waren er voor het laatst twee Nederlandse ritzeges in een grote ronde?
Eazster 28 augustus 2015 20:27
Mooi sterke kerel die Lindeman en dit succesje kan Lotto NL ook gebruiken. Blijven proberen is het motto ,dan lukt het een keer.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/08/2015 20:27 door Eazster.
Eazster 28 augustus 2015 20:27
Of je moet Txurruka heten.
Bromertà 28 augustus 2015 20:30
Ik begrijp 'm wel.
Andere Peter 28 augustus 2015 20:44
Velodroom 28 augustus 2015 21:26
Fabio Aru 21:50 voor Capileira

Volgens deze link zouden Froome en Quintana dit gaan doen

Pioneer Cyclo zal morgen wel weer de best-ever klimprestatie (faustocoppi60) van Tom Dumoulin verraden.
cyclingfreakske 28 augustus 2015 21:54
De toppers kijken naar volgende week. Maar het is ook al duidelijk geworden dat een aantal van hen niet helemaal op niveau zijn.
Landa zag ik al steken laten vallen, Froome komt duidelijk tekort op het moment, Aru moet ook een paar percentjes groeien, idem Quitana mist de punch..
De Tour-renners zie je duidelijk nog de gevolgen dragen, de Giro renners zitten niet helemaal in bloedvorm... voorlopig kan het alle kanten uit.
Vanaf ergens week 2 kan dat veranderen.
Van Aru en Landa weten we dat die gestaag groeien in een grote ronde Ook dat Landa meer weerstand heeft dan Aru in week 3.
Valverde, Quintana en Froome is de vraag in hoeverre mate de Tour nog in hun lijf hangt en een rem op het vormpeil, of misschien een zware geeft wegens uitgeblust.
Dumoulin verrast ongetwijfeld zichzelf maar het zal nog moeten blijken wat zijn weerstandvermogen zal zijn in de echte lastige etappes.
Vooralsnog zou ik hem aanraden vooral voor een rit te gaan ipv een klassement. Beter 1 vogel in de hand dan helemaal niets.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/08/2015 22:24 door cyclingfreakske.
Bromertà 28 augustus 2015 22:08
JW 28 augustus 2015 22:29
Een zege in een bergetappe van een grote ronde, door een vluchter die ongevaarlijk is voor het klassement en daarom de ruimte krijgt, heb ik vaak een troostprijs genoemd. In dit geval is dat niet anders. Ik zie in zo'n etappe liever de mannen voor het klassement voor de zege vechten. Vandaag was dat niet anders.

Dat gezegd hebbende heb ik wel genoten van de zege van Bert-Jan, en zijn onverzettelijkheid om niet op achterstand gereden te worden. Voor de derde keer in één week in de aanval, en dan het op zo'n mooie manier afmaken: proficiat !
Voor de ploeg van Jumbo, die door sommigen als "pelotonvulling" werd beschouwd, ook een mooie opsteker.

De prestatie van Dumoulin is van heel andere orde. Voor alle duidelijkheid: de manier waarop hij zich in de kop van het klassement nestelde en zich daar nog steeds weet te handhaven sla ik, als "klassementsfetisjist", veel hoger aan ! Ook vandaag weer attent gereden, en geen seconde op Chaves verloren. Prima !

In de strijd voor het klassement viel Froome vandaag een beetje door de mand. Dat geeft in elk geval iets meer duidelijkheid.
Verder lijkt geen enkele topploeg superieur. En dat verklaart wellicht het vrij passieve rijden. Heel lang kon een half peloton aanhaken, de late aanval van Aru zorgde ook nauwelijks voor verschillen. En Chaves en Dumoulin konden zich knap voorin handhaven.
De favorieten, uitgezonderd Froome, zijn in het AK nog dichter bij mekaar gekropen. Het zal me zo langzamerhand niet verbazen als in dit vrij passieve beeld tot de rustdag voortzet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/08/2015 23:40 door JW.
Tinuz 28 augustus 2015 22:42
Daarom zou ik Dumoulin ook adviseren het vizier op het klassement te richten in de situatie waarin hij nu zit. Niet meteen een klassering aan vast plakken, maar wel klassementsambities koesteren.
Die etappe zege was hij al dichtbij, en ik vraag me sowieso af of hij met een vluchters-mentaliteit dichter bij een ritzege zou komen, want dat is ook niet op bestelling uiteraard... Met nog een tijdrit in het verschiet kan hij altijd nog een zege pakken.
cyclingfreakske 28 augustus 2015 22:52
De aanval van Chavez (die toen zegevierde) was ook wat onverwacht. Steil begin, op ca 2.8km van de meet....de kans op winst zat er wel in als Dumoulin sneller had gereageerd, in het begin van Chavez zijn aanval. maarja... zo'n steil begin doet voor iedereen pijn.
de klassementambities zeker koesteren. Maar als zich een geweldige kans aanbied die hem vrijwel zegezeker maakt, moet hij die pakken. Zelfs al verliest hij de dagn erna een minuut. Dan veegt die meteen de ellende van de Tour ermee van tafel, dat een dikke streep zette door zijn ambities.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/08/2015 22:53 door cyclingfreakske.
Velodroom 28 augustus 2015 23:19
Wat de huidige topsport (niet alleen wielrennen) in mijn ogen wat overzichtelijker maakt is fatigue, een fenomeen voor het eerst beschreven door onze eigen UCI-baas.
Daar had men vroeger veel minder last van. Bergop (een halve minuut maximaal) accelereren, dat deed je toch meer dan 6 keer per klim.
Nu deed Froome het maar één keer en ever since no more. En vandaag kraakte het dan toch bij Froome.
El Mik 28 augustus 2015 23:21
Tour 2002: Boogerd en Kroon
Vuelta (1998) en Giro (1999) was het 2x Blijlevens.
Meneer 60% 28 augustus 2015 23:23
Dat zal Tom, zolang hij top-10 staat, ook echt wel doen.

Verder erg eens met JW. Geweldig knappe zege, juist omdat t geen grote topper is, maar als je geen Nederlander bent, ben je dit over een week vergeten. Net als Boogerd op La Plagne, meest overschatte Nederlandse wielerprestatie ooit.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/08/2015 23:25 door Meneer 60%.
Pyama 28 augustus 2015 23:51
Als Nederlander ook hoor.
El Mik 28 augustus 2015 23:58
Als je geen Nederlander bent, dan vergeet je een random top 10 klassering van een Nederlander ook heel snel hoor.

Sterker nog, zelfs de meeste wel-Nederlanders zullen al vergeten zijn dat Boogerd ooit 5e in de Tour werd.. om nog maar te zwijgen over die 10e plek van hem.
Bromertà 29 augustus 2015 00:07
Bij mijn weten hebben we daar een heel normaal Nederlands woord voor: vermoeidheid. Helaas geldt deze toenemende vermoeidheid niet voor de kopstukken van Movistar. Of ben je de Tour, en met name etappe 20, al vergeten?
Velodroom 29 augustus 2015 00:36
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bij mijn weten hebben we daar een heel normaal
> Nederlands woord voor: vermoeidheid. Helaas geldt
> deze toenemende vermoeidheid niet voor de
> kopstukken van Movistar. Of ben je de Tour, en met
> name etappe 20, al vergeten?

Cookson zal toch liever het woord fatigue gebruiken en daar wilde ik me aan houden.
Voor de argeloze lezer (ik vergeet nu natuurlijk, dat jij dat niet bent) heeft dat ook meer suspense, nietwaar?
Dus waarom monochromatisch bekeken politiek correct lopen te wezen?

Niet iedereen zal altijd even moe zijn en doping is ook nog lang niet uit de wereld, maar het wordt toch wat overzichtelijker.
Even sloeg vanmiddag de schrik om het hart. Aru aan de haal. Weer een Pantani discussie met Broeder in het verschiet? Aru bleek toch te moei. Gevaar geweken. smiling smiley
Hangmat 29 augustus 2015 01:02
Prima dat jij hem begrijpt, maakt het geen minder sneue reactie.
lodjan 29 augustus 2015 07:29
Schitterende zege van BJL, maar als Dumoulin 9e in het klassement zou worden, dan sla ik dat hoger aan. Het is een herhaling van zetten en ieders mening hierover is inmiddels wel bekend. Alleen wanneer we de komende vijf jaar ieder jaar minimaal vijf etappes winnen in de drie grote rondes (opgeteld) en we hebben niemand in de top 10, dan zullen wellicht meerderen er zo over gaan denken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/08/2015 11:39 door lodjan.
Eddy Veen 29 augustus 2015 09:02
Bromertà 29 augustus 2015 10:06
Monochromatisch is een Nederlands woord, wellicht niet alledaags. Fatigue daarentegen staat niet in het Nederlandse woordenboek, maar ik begrijp dat jij je multi linguïstische kennis breeduit wil etaleren.
Heisenberg 29 augustus 2015 10:10
Lindeman fantastisch, Dumoulin uitstekend. Mooie dag voor Nederland.
Aru zag er zeer sterk uit. Nog meer topfavoriet voor de eindzege nu.
Kuiperberg 29 augustus 2015 11:19
Enorm genoten van BJ Lindeman. Telkens terugkomen naar een demarrage van zijn medevluchters, al harkend en trekkend aan zijn stuur. Ook geweldig voor de Lotto-Jumbo ploeg, al zal door de feestvreugde rond Schippers, de belangstelling in de media minder zijn dan gebruikelijk. Al met al, wel een heel mooi begin van het weekend, zo op vrijdagmiddag. Top !!
JW 29 augustus 2015 11:44
Daar is geen 5 jaar voor nodig, denk ik
Velodroom 29 augustus 2015 12:33
Velodroom Schreef:
-------------------------------------------------------

Aru aan de haal.

De Franse radar geeft voor Aru aan: 21:53 (85% beschut rijden) en wattage van 437W étalon = 6,35w/kg.
De Fransman Vayer dient langzamerhand zijn uitgangspunten wel bij te gaan stellen, zo niet dan wordt zijn bende grinning smiley wel erg groot.
lodjan 29 augustus 2015 14:20
Voor jou niet JW, anderen zullen misschien wel 10 jaar nodig hebben.
PVW 30 augustus 2015 22:30
Hangt af vh type ritoverwinningen. A la dumoulin vandaag zou mij tien keer meer waard zijn dan tien a la kittel (of greipel maar die kan nog wel eens een slecht vb blijken de komende jaren denk ik)
lodjan 30 augustus 2015 22:53
Inderdaad, de ene ritoverwinning is mooier dan de ander.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen