Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tour de l'Avenir 7e etappe St Michel d.M. - Les Bottières de Sybelles

Gepost door JW 
JW 29 augustus 2015 08:43
Alwéér het Mauriennedal
JW 29 augustus 2015 08:50
Alle info:

[www.tourdelavenir.com]

Na DL en Tour gaat nu de Toekomstronde over de spectaculaire Lacets de Vernier.
Dan hebben de renners de Croix de Fer al gedaan.

Finish op Les Bottières, 1e categorie.

Heel wat opwindender parkoers dan vandaag in de Vuelta !
Brieske 29 augustus 2015 09:41
Altijd weer dat ophemelen van Rabo enzo, hou daar eens mee op!

Groet
JW 29 augustus 2015 12:28
Onmogelijk sad smiley

Voorgeprogrammeerd.
Snap je ?
Von Kármán 29 augustus 2015 12:57
De Dauphiné ging niet over de Lacets de Montvernier toch?
Werd alleen in beeld gebracht, ik herinner me Wuyts zeggen: 'In de Tour gaan we erover'
lodjan 29 augustus 2015 14:19
De topfavorieten rijden vooruit, enkel Oomen ontbreekt. Waarschijnlijk teveel last van zijn rug.
JW 29 augustus 2015 14:26
Voor wie het niet weet:

Goed te volgen via :

[direct.directvelo.com]
Sticky Bottle 29 augustus 2015 14:40
Von Kármán Schreef:
-------------------------------------------------------
> De Dauphiné ging niet over de Lacets de
> Montvernier toch?
> Werd alleen in beeld gebracht, ik herinner me
> Wuyts zeggen: 'In de Tour gaan we erover'


Zat wel degelijk in de slotetappe Dauphine echter voordat de live uitzending begon
lodjan 29 augustus 2015 16:08
Oomen heeft zich toch terug weten te knokken:

Situation de la course :

En tête : Soler, Mamykin, Mühlberger, Haig

 

à ? Henao, Martinez, Oomen

 

à 20"Petilli, Ciccone

 

à ?  Ribalkin, Lunke

 

à ? Martin, De Plus, Budyak



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/08/2015 16:09 door lodjan.
Heisenberg 29 augustus 2015 16:27
1 Mamykin
2 Haig
3 Soler
4 Muhlberger
5 Oomen
6 Ciccone
7 Petilli
8 Ribalkin
9 Lunke
10 Henao
11 Martinez
12 Martin
13 Budyak
14 De Plus
El Chaba 29 augustus 2015 16:29
Marc Soler eindwinnaar.
Sticky Bottle 29 augustus 2015 16:30
en zo wordt Oomen toch nog netjes 4e in het eindklassement
El Chaba 29 augustus 2015 16:36
Dan heeft De Plus dus nog veel tijd verloren.
Slimmerd 29 augustus 2015 16:45
Das toch knap van die 'sterkere' klimmer
Tinuz 29 augustus 2015 16:50
De Fransen zijn ook wel tegengevallen, uiteindelijk.
ton duk 29 augustus 2015 17:54
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Das toch knap van die 'sterkere' klimmer

Maar mindere Ronde renner....
Proost! 29 augustus 2015 20:06
Het vraagt toch wel om een verklaring dat de "sterkere klimmer" in de laatste 2 beklimmingen viereneneenhalve minuut op Oomen verliest.
ton duk 29 augustus 2015 21:18
Oomen,die gister dan weer "gered" werd door Bouwman en Tusveld...
JW 29 augustus 2015 22:37
Me dunkt dat die vierde plaats van Oomen best goed is.
Cyclad 29 augustus 2015 23:41
Dat is niet zo lastig.
Ten eerste de complimenten aan Sam Oomen voor zijn fantastische etappe. Hij is 2 jaar jonger dan zijn 4 voorgangers in de uitsalg, heeft een rugblessure en wordt hier toch knap 5e. Tekent zijn klasse.

Laurens de Plus is een echte klimmer, daar waar Oomen meer allroundkwaliteiten heeft. Oomen heeft naar mijn mening ook meer inhoud, ondanks het feit dat zij even oud zijn.
De Plus heeft vandaag gemerkt, dat een beklimming over 4 cols voor hem net even te veel is.
Hij heeft al eerder in het seizoen laten zien dat hij bergop erg sterk is, maar zo'n etappe als vandaag heeft hij nog niet eerder gereden
Cyclad 29 augustus 2015 23:41
Je kunt je zelfs afvragen wat er in zou zitten als hij die rugklachten niet had.
Cyclad 29 augustus 2015 23:42
Slimmerd 30 augustus 2015 00:03
Of we moeten die rugklachten met een korreltje zout nemen, Nederlandse (top)sporters hebben er naar mijn mening nogal een handje van te snel te wijzen op blessures.
Cecchini 30 augustus 2015 00:13
Je vertrouwt Kelderman ook niet ?
Tinuz 30 augustus 2015 00:14
Ik vermoed dat menig wielrenner ook regelmatig kampt met 'beenklachten'... Maar in dit geval was het presteren van Oomen zover beneden zijn kunnen dat er wel iets van aan zal zijn.
El Mik 30 augustus 2015 00:50
Of Nederlanders horen sneller van klachten van Nederlandse (top)sporters, omdat dat soort klachten van een random Italiaan of Duitser niet bij ons in de media komen.

Om dezelfde reden dat een buitenlander die een tijdje niks presteert sneller van doping beschuldigd zal worden, terwijl er bij een Nederlander al snel gewezen wordt op allerlei pech of andere omstandigheden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/08/2015 00:51 door El Mik.
Slimmerd 30 augustus 2015 01:27
Dat zeg ik nergens en heb het ook zeker niet specifiek over de wielrenners.

Verbaas me in dit geval dat iemand die 'klaagt' over rugpijn hier wel gewoon 4e kan worden.
ton duk 30 augustus 2015 08:59
Maar simpel gesteld hebben we (Ger en ik) al een opvolger van Kelderman winking smiley
Gr
Cyclad 30 augustus 2015 09:17
Cyclad 30 augustus 2015 09:19
Ik neem die rugklachten in zoverre serieus, dat Oomen dat op de fiets absoluut gemertkt heeft. Klaarblijkelijk hebben die (lichte) klachten hem in de voorgaande ritten bergop belemmeerd. Best mogelijk dat hij er in die slotir geen last van gehad.
Wat er mogelijk was zonder die rugklachten? Podium denk ik, maar Soler had sowieso de ronde gewonnen. Hij was de sterkste. No doubt about that.
Cyclad 30 augustus 2015 09:20
Oomen is ook geen gewone!
Siem 30 augustus 2015 12:22
Waar rijdt Oomen volgend jaar? Of eerst nog een jaartje "rijpen" bij RDT?
lodjan 30 augustus 2015 12:53
Sam Oomen 4e, ondanks tegenslag met een goed gevoel uit Toud de l’Avenir

Door Daan van den Berg op 
30 augustus 2015 

Sam Oomen is in de laatste etappe van de Tour de l’Avenir als vijfde over de streep gekomen. Deze rituitslag zorgde ervoor dat de 20-jarige Nederlander als vierde van het klassement de Ronde van de Toekomst is gefinisht. De Nederlandse Selectie onder leiding van Arthur van Dongen kijkt tevreden terug op week met tegenslag en uiteindelijk een mooie eindnotering.

De Tour de l’Avenir was er een met een hoop tegenslagen. Mathieu van der Poel raakte betrokken bij een zware valpartij, maar kon in eerste instantie door. De wereldkampioen veldrijden wist nog een tweede plaats in de wacht te slepen maar moest een dag later toch afstappen. Ook Lennard Hofstede heeft de finish niet gehaald, hij bleek al snel niet fit genoeg te zijn en dan is het loodzware parcours niet gemakkelijk te verteren. Tot slot bleek kopman Sam Oomen last van zijn rug te hebben wat hem ervan weerhield om in de bergetappes makkelijk mee te kunnen doen om de overwinning. De renner uit Tilburg had het elke klim erg zwaar maar kwam er uiteindelijk, met hulp van ploeggenoten, vaak weer bij.

Toch kan er positief worden terug gekeken op de Tour de l’Avenir. Stan Godrie heeft bewezen dat hij in de sprints mee kan doen met de besten in zijn leeftijdscategorie. Mathieu van der Poel liet andermaal zien dat hij een sterke proloog kan rijden en Koen Bouwman en Martijn Tusveld hebben bewezen dat zij van onschatbare waarde zijn om Oomen uit de brand te helpen. Tijdens de koninginnenrit zorgde zij ervoor dat Oomen voor de slotklim weer voorin kon postvatten.

De laatste rit was er eentje van de wederopstanding van Sam Oomen. De renner had nog steeds last van zijn rug maar kon op karakter heel ver komen. Op de eerst klim had Oomen het nog erg zwaar, er ontsnapte een groep met daarin belangrijke mannen en Oomen had de slag gemist. Gelukkig had hij Koen Bouwman bij zich en mede door zijn kopwerk is de groep voor de Croix de Fer terug gepakt. Op de mythische Croix de Fer reed topfavoriet Henao weg en leek hij opweg naar de ritzege. Sam Oomen liet zijn talenten zien en reed in de vallei richting Henao. Klassementsleider Marc Soler wist het gat naar Sam Oomen dicht te rijden. De Spanjaard kreeg de Rus Mamykin, de Oostenrijker Mühlberger en de Australier Jack Haig met zich mee.

Op de slotklim had Oomen het zwaar en kon hij de rasklimmers Henao en Soler niet meer volgen. Ook de Rus Mamykin en de Australier Haig reden te snel voor hem. De sprint om de dagzege werd gewonnen door de Rus Matvei Mamykin, net voor Jack Haig en Marc Soler. Sam Oomen eindigde net als Muhlberger op 55 seconden van de winnaar. Muhlberger op vier en Sam Oomen op een vijfde plaats in de daguitslag. Deze vijfde plaats was genoeg om een aantal plekken op te schuiven in het algemeen klassement. Oomen begon de slotdag als 7e maar mag uiteindelijk genoegen nemen met een vierde plaats. Een goede uitslag als je bedenkt dat Oomen veel last van zijn rug heeft gehad. Maar de vraag blijft dan nog altijd, wat als die rugpijn er niet was geweest, dan had er misschien een mooie podiumplaats in gezeten.

 
Leon 30 augustus 2015 13:51
Mooi schoolkrantstukje, waar komt dat vandaan?
lodjan 30 augustus 2015 14:19
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen