Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Column Thijs Zonneveld over Dumoulin

Gepost door El Chaba 
El Chaba 31 augustus 2015 14:06
[www.nu.nl]

Milli Vanilli

Ha die Tom,

Je wist het al hè, voor de Vuelta? Dat je dit kon. Niet op de millimeter nauwkeurig, maar wel zo ongeveer. In trainingen moet je het hebben gemerkt, je moet de wattages op je schermpje gniffelend hebben bekeken.

Ik zal je zeggen hoe ik zondag naar de Vuelta-rit heb gekeken: met open mond. Naarmate je dichter bij de finish kwam, zakte mijn kin steeds dieper. Van mijn borst naar mijn buik, en daarna door via mijn knieën naar mijn tenen. Daar hangt-ie nu nog steeds.

De vorige keer dat een Nederlandse renner tijdens een grote ronde alle favorieten versloeg in een direct duel bergop belden we nog naar huis vanuit een telefooncel, spuugde Frank Rijkaard in het haar van Rudi Völler en stond Milli Vanilli bovenaan in de Top 40. Jij was nog niet eens geboren.

Ik had geen idee dat je dit - nu al - kon. Ik heb de herhaling van je etappeoverwinning in de Vuelta nu een keer of honderd bekeken, via allerlei links, in allerlei talen (vooral deze is een aanrader), maar ik ben nog altijd sprakeloos.

Er heeft kortsluiting plaatsgevonden in mijn hersenpan. Ik weet niet meer wat ik moet denken en voelen: het is een mix van euforie, chauvinisme, verbazing, een vleugje gezonde argwaan (het blijft wel wielrennen), ontroering en honger naar méér.
Uitgestippeld

Dat je een potje kon tijdrijden, dat wist ik wel. Dat je jaloersmakend mooi op je fiets zit ook. En dat je bergop geen watje bent, zie je wel aan je uitslagen. Maar dít, Tom, dít is nog iets anders. Wat je in deze Ronde van Spanje doet is niet aanklampen, niet volgen tot je niet meer kunt, niet genoegen nemen met net niet, dit is koersen om te winnen. Maar goed, dat hoef ik jou niet te vertellen.

Het meest opzienbarende van alles vind ik de volwassenheid waarmee je het doet. Het zelfvertrouwen druipt van elke pedaalslag. Vierentwintig ben je pas, maar je hebt alles onder controle. Alles is uitgestippeld: je carrière, je interviews, je manier van koersen (en ik begin zelfs te denken dat die idiote shampooreclame een tactische meesterzet is in de opbouw van je loopbaan).

Je valt aan op het juiste moment, je bluft op het juiste moment, je zet de rest onder druk op het juiste moment. En je breekt nooit. Niet als je thuis op de bank zit met een schouder aan puin, niet als je wordt teruggepakt op een paar honderd meter voor de finish.

Vanaf zondagmiddag ben je geen tijdrijder meer die ook nog een beetje kan klimmen. Je bent méér dan dat. Als je het hele podium van de Tour bergop op een hoop rijdt, dan heb je het zitten. Je was nog niet binnen of Het Grote Speculeren begon al. Waar zou dit eindigen? Zou je bij de eerste tien kunnen eindigen in deze Vuelta? Op het podium misschien wel? Zou je kunnen winnen? En hoe zit het dan met de Tour?
Meerjarenplan

Je zegt er zelf zo min mogelijk over. De Vuelta winnen vind je niet realistisch, over je toekomst als klassementsrenner hul je je in nevelen. Maar je weet het allang, want je doet niets zonder plan. Je hebt berekeningen gemaakt, je hebt je gewicht afgezet tegen dat van anderen, je hebt inschattingen gemaakt van je mogelijkheden in het hooggebergte, je hebt een meerjarenplan met je doelen voor de komende seizoenen opgesteld.

Je laat ons filosoferen, speculeren en een eind weg lullen in de ruimte, en ondertussen weet je precies wat je aan het doen bent.

De komende jaren zijn een ontdekkingsreis. Maar het is volkomen duidelijk wie er aan het stuur zit: jij.

*Auteur Thijs Zonneveld is een ex-wielrenner. Hij werkt als sportverslaggever bij het AD en schrijft daarnaast columns voor NU.nl.*
Anony 31 augustus 2015 14:50
(Wielerminnend) Nederland wordt helemaal wild. Terecht. Ik hoop dat ik als Belg ook nog eens zo'n rondetalent van bij ons mag meemaken.
El Mik 31 augustus 2015 15:15
Voorlopig heb jij een landgenoot op het podium van de Giro bewust meegemaakt.

En dat was als je naar de uitslagen van De Gendt daarvoor (of daarna, maar dat terzijde) kijkt eigenlijk veel verrassender dan Dumoulin hier.
Nürburgring78 31 augustus 2015 15:19
Ja, we hebben meer goede ronde-renners maar bij een Gesink, Kelderman, Poels of een Mollema
heb ik (nog) niet het gevoel dat ze 1 vd grote rondes kunnen winnen.

Bij Dumoulin ligt dat anders. Hij is nog maar 24, 1 vd beste tijdrijders ter wereld en er zit nog veel rek in.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2015 15:19 door Nürburgring78.
D. Marrage 31 augustus 2015 16:13
Quote
N78
... Bij een Gesink, Kelderman, Poels of een Mollema
heb ik (nog) niet het gevoel dat ze 1 vd grote rondes kunnen winnen.

Bij Dumoulin ligt dat anders. Hij is nog maar 24...
... een (wieler-)jaar ouder dan Kelderman.
Eddy Veen 31 augustus 2015 16:28
Duurt een wielerjaar 134 dagen?
Arsimo 31 augustus 2015 16:51
Voor Kelderman geldt dat in principe ook. Al moet dat er wel gaan uitkomen.
Nürburgring78 31 augustus 2015 17:18
D. Marrage Schreef:
-------------------------------------------------------
>
Quote
N78
> ... Bij een Gesink, Kelderman, Poels of een
> Mollema
> heb ik (nog) niet het gevoel dat ze 1 vd grote
> rondes kunnen winnen.
>
> Bij Dumoulin ligt dat anders. Hij is nog maar
> 24...
>
> ... een (wieler-)jaar ouder dan Kelderman.

Als je dan toch quote moet je mijn stukje ná de komma ook meenemen
want het belangrijkste wapen van Dumoulin is zijn tijdrit.Op een WK of de Spelen zou ie die zelfs kunnen winnen.

Het bijzondere is dat hij bijna halverwege de Vuelta het verschil niet eens gemaakt heeft in tijdritten
maar bergop. En gisteren waren het niet de minste klimmers die hij er af rijdt.
Ik schat hem daarom hoger in dan Kelderman. met name in grote rondes met een lange tijrit of meerdere.

Maar ach; zoveel verstand heb ik er nu ook weer niet van.
grinning smiley
Kuiperberg 31 augustus 2015 18:21
Heel benieuwd wat Tommeke woensdag laat zien. Ik verbaas me nergens meer over. Maar in de Ronde van Zwitserland liet hij al op de zwaarste berg zien, heel goed tempo te kunnen rijden. Hij breekt ook zelden, ook al is ie pieredood.
Enfin, wat hij zondag liet zien, neemt niemand meer van ons wielerliefhebbers af.smileys with beer



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2015 18:21 door Kuiperberg.
Wuser 31 augustus 2015 19:04
Tom Dumoulin zit wat mij betreft in de categorie Tony Martin of Michael Rogers: fantastische tijdrijder en heel behoorlijk bergop.

Toch lijkt hij mij te zwaar en te groot om ooit een grote ronde te winnen.In kleinere rittenkoersen, een beetje afhankelijk van het parcours natuurlijk, zoals Parijs-Nice of de Ronde van Zwitserland zie ik hem wel in staat om te winnen. Wat hij natuurlijk ook al bijna bewezen heeft, dus in die zin doe ik hier geen gewaagde uitspraak.

Tom kan zich in de Tour dan beter richten op het winnen van tijdritten of ritten door het middengebergte.
diravi 31 augustus 2015 19:07
De miljoenenaanbiedingen zullen hem om de oren vliegen, mooi, meer dan verdiend.
Na woensdag weten we of ie de vuelta wint, tussen al die TdF renners. Het zou wat zijn.
Goozzer 31 augustus 2015 19:35
Rogers heeft natuurlijk wel wat gepresteerd in grote rondes in het verleden, toen hij ook nog goed kon tijdrijden. Dat neemt niet weg dat hij zowel hij als Martin nooit hebben getoond wat Dumoulin nu heeft laten zien. Ik kan het me althans niet heugen. Door zijn tijdritten is de laatste tijd duidelijk geworden dat Dumoulin, gedurende verschillende tijdseenheden, vermogenswaarden van wereldklasse weet te produceren. Iets dat hij, door ogenschijnlijk vooral ook een lager gewicht, nu ook relatief voor elkaar weet te boksen. Dat is echt bijzonder knap en hoopgevend.

Garanties dat hij drie weken lang kan blijven gaan, en ook meerdere keren op een dag zijn motor aan de praat krijgt (zonder verval) heeft hij natuurlijk niet. Maar hij lijkt aardig op weg, tot nu toe. En dan moet je met goed blijven eten en drinken, rustig blijven en niet te veel energie verspillen (wel een punt van aandacht, ook vandaag weer) en het (voor tijdrijders en eendagsontploffers) niet rennerseigen besef dat je met ogenschijnlijk vermoeide benen ook degelijke prestaties af kunt leveren (en je dus niet per se helemaal fris en voorbereid voor die absolute topprestatie hoef te zijn) volgens mij een heel eind komen...
Brieske 31 augustus 2015 20:00
Dan is Froome ook te zwaar...

Groet
bakfiets 31 augustus 2015 20:01
categorie Ullrich, Riis,olano, zulle, indurain, rominger althans dat hoop ik i.p.v. martin/rogers. Wel renners met een dubieus verleden maar zo bedoel ik het niet.
Tinuz 31 augustus 2015 20:16
Laat ze maar lekker denken dat Dumoulin 'zwaar' is...
Hij lijkt misschien wat zwaarder door zijn wat hoekige bouw.
Meneer 60% 31 augustus 2015 20:26
We moeten niet vergeten dat er a) nog geen echte bergrit is geweest en b) er in de Vuelta vaak renners goed hebben gepresteerd die in andere grote rondes weinig hebben laten zien. Dumoulin doet t onvoorstelbaar goed. En gaat nog heel veel winnen. Maar nu ineens zeggen dat ie meer mogelijkheden heeft in grote rondes dan Kelderman vind ik opportunistisch.
Walnoot 31 augustus 2015 20:37
Inderdaad, deze Vuelta heeft tot nu toe vrijwel alleen ritten gehad met maar één klim. Niet het terrein waar bijvoorbeeld Rodriguez en Quintana op hun best zijn. Wel het terrein waar sterke tijdrijders (type Armstrong, Wiggins, en in mindere mate maar zelfs Froome - zie Tour) in het verleden alles op een hoop hebben gereden, het liefst met hulp van de ploeg. Als Dumoulin daar het verschil kan beperken tot hooguit een paar minuten, zou dat heel knap zijn in mijn ogen, en doet hij met het oog op de TT nog steeds mee voor podium/eindwinst.
Cecchini 31 augustus 2015 20:55
Een ongeëvenaarde greep naar de macht

Twee keer keek Christopher Froome om nadat hij de leiding had genomen in de negende etappe van de Vuelta. De eerste keer was net voorbij een bocht. Hij zag niets en waande zich veilig. De tweede keer was vijftig meter voor de finish. Toen keek hij opeens in het gezicht van Tom Dumoulin.

Door: Bart Jungmann / Volkskrant

Dat is in één alinea de grote betekenis van wat er zondag gebeurde in de negende etappe van de Vuelta. De greep naar de macht van de 24-jarige Dumoulin is ongeëvenaard in de recente Nederlandse wielergeschiedenis.

Zeker, Michael Boogerd en Erik Dekker lieten zich gelden in de grote ronden, maar deden zelden of nooit mee in de strijd om de top in het algemeen klassement. Ook Robert Gesink, Laurens ten Dam en Bauke Mollema kwamen tot toe niet verder dan een belangrijke bijrol daarin. Mollema droeg één dag de leiderstrui in de Vuelta, net zoals Dumoulin dat eerder ook deed in de afgelopen week.

Maar zijn dubbelslag van zondag was van een ander kaliber. Daarmee lijkt hij zich te hebben geplaatst in de traditie van Nederlandse klassementsrenners. Erik Breukink was 15 jaar geleden de laatste vertegenwoordiger daarvan.

'Ongelooflijk', stamelde Tom Dumoulin na zijn aankomst bovenop de Alto Cumbre del Sol. En dat was het ook. Niet alleen passeerde hij Tourwinnaar Froome op het allerlaatste moment. Met de belangrijke bergritten in aantocht vestigde hij zich als een soeverein aanvoerder van het klassement.

De Colombiaan Esteban Chaves, de onttroonde rodetruidrager, is met 59 seconden ruim naar achteren geworpen. Joaquim Rodriguez, de Spaanse favoriet, is de grootste bedreiging, maar ook nog altijd op 57 tellen. Alejandro Valverde, Fabio Aru, Nairo Quintana en Chris Froome hebben alle vier meer dan een minuut aan de broek.

Sterker en weerbaarder dan ooit

In de Ronde van Zwitserland, eerder dit jaar, liet Tom Dumoulin al zien welke potentie er in hem schuilt. Met twee overwinningen in even zoveel tijdritten reikte hij tot het erepodium. Ook in de koninginnenrit met finish in Oostenrijk handhaafde Dumoulin zich voorin door zuinig met zijn krachten om te springen.

Uiteraard liet hij zich zondag niet meeslepen in al te grootse verwachtingen. De Ronde van Spanje is andere koek. Bovendien moet nog blijken of hij al fysiek in staat is drie weken op zijn toppen te presteren.

De Vuelta is zijn eerste wedstrijd nadat de Tour de France al in de derde rit voor hem eindigde. De eerste weken moest hij niet alleen herstellen van zijn schouderblessure, maar ook de teleurstelling verwerken. Ook toen was Tom Dumoulin in de race voor de koppositie in het klassement.

Na de hoogtetraining in het Italiaanse Livigno lijkt Dumoulin sterker en weerbaarder dan ooit. Zijn fort is altijd de tijdrit geweest, een discipline die over ruim een week op het programma staat. Verder leek zijn talent zich te beperken tot eendaagse wedstrijden als de Amstel Gold Race en ronden van een week. Maar inmiddels mag geen enkel talent meer worden uitgesloten. Opvallend is vooral het verstand waarmee Tom Dumoulin dezer dagen koerst, te midden van al die matadoren.

Beslist op de Cumbre del Sol

De rit werd zondag beslist op het enige obstakel van belang aan de Costa Blanca. De Cumbre del Sol, een 'muur van 3,5 kilometer, is vooral bekend als traininglocatie in de aanloop naar een nieuw seizoen. Heel wijs liet Dumoulin op de steilste stroken het initiatief aan de concurrentie. Daar, aan de voet val de klim, togen de ploeggenoten Quintana en Valverde ten aanval. Tom Dumoulin liet zich op die momenten meevoeren met de groep.

Zijn offensief volgde op een vlakker gedeelte. Aanvankelijk kon Chaves dat nog beantwoorden, maar zijn weerstand brak uiteindelijk onder de aanhoudende aanvallen. Op minder dan een kilometer achtte Chris Froome, duidelijk nog op zoek naar het juiste ritme, zijn tijd gekomen. Samen met Joaquin Rodriguez sloot Froome aan bij Dumoulin, wiens krachten op dat moment gesloopt leken.

Rodriguez deed als eerste een gooi naar de ritzege, maar zijn aanval werd gepareerd. Daarmee leek de weg voor Froome open te liggen. Maar met de verslagen Spanjaard als bruggenhoofd wipte Tom Dumoulin in laatste instantie over hem heen.

'Ik ben kapot', zei Chris Froome na afloop. 'Ik dacht dat ik de zege binnen had. Maar Dumoulin laat in deze ronde een geweldige vorm zien. Alle respect voor hem. Hij is een jonge wielrenner met een geweldige toekomst.' Veelbetekende woorden uit de mond van een tweevoudig Tourwinnaar.
cyclingfreakske 31 augustus 2015 20:59
bakfiets Schreef:
-------------------------------------------------------
> categorie Ullrich, Riis,olano, zulle, indurain,
> rominger althans dat hoop ik i.p.v. martin/rogers.
> Wel renners met een dubieus verleden maar zo
> bedoel ik het niet.


nu ga je wel iets te hard winking smiley

wat opvalt is dat Dumoulin in deze Vuelta scherper en frisser staat dan anders. Frisser is normaal, scherper = extra opgelet met de rest en harde specifiekere trainingsarbeid
Al is het een verschil van 1.5 a 2 kg... dat scheelt een pak bergop als je al scherp stond.
Eazster 31 augustus 2015 21:28
Dumoulin is gewoon zwaarder dan een "normale" klimmer . Natuurlijk zit er geen grammetje vet teveel aan ,maar dat word hier ook nooit beweerd.Hij heeft gewoon een breed bovenlichaam en krachtige dijen wat hem dus ook wat zwaarder maakt.
Indurain en Ulrich waren ook geweldige klimmers en zwaar.
Ik ga wel mee met Walnoot.
Een bergrit met meerdere beklimmingen ,laat staan 6 is gewoon een heel andere wereld ,waar de mannen die op souplesse klimmen (Quintana,Majka,Pozzovivo,Rodriguez) normaal vet in het voordeel zijn.
Tom verbaasd en kan dit weer doen,maar hij kan er ook wel doorheenzakken en dan moeten we niet al te gek kijken. Veel hangt af van hoe er word gekoerst..gaat het in gestrekte draf dan zal Tom het kunnen rooien, gaat het met snokken dan word het moeilijk zeker met zijn zwakkere ploeg voor in het bergachtige terrein.
Jah ik heb zijn rit in Zwitserland gezien van de Rettenbach en dat was al indrukwekkend ,maar uiteindelijk verliest hij daar wel meer dan 1 minuut van Pinot ,Spilak en oa Pozzovivo waardoor hij uiteidelijk wel die Ronde van Zwitserland verliest. Dit niveau klimmers en nog betere zitten nu ook in de Vuelta (Vormpeil unknown) ,maar het zal gewoon moeilijk worden podium te rijden.
Top 10 zou al top zijn ,maar ik heb wel het gevoel dat we echt te maken hebben met een winnaar in de vorm van Dumoulin. Hij heeft ons al positief verrast ,maar mag dat gerust weer doen.
Eazster 31 augustus 2015 21:32
Overigens leuk stukje van Thijs ,maar dan heeft hij ook geen lumineuze ideeen,maar schrijft gewoon over wielrennen .
Overigens hoorde ik Jose de Cauwer zeggen dat Dumoulin 66 kg zou wegen. Normaal zal die toch wel tegen de 72-74 kg wegen?
Anyways hoorde dat de bron van L1 zou zijn ,maar of dat waar is?
Tony Martin is trouwens ook niet overdreven zwaar ,maar heeft ook een bredere schouderbouw en smalle taille. Wiggins daarentegen ziet er op zijn "normale" gewicht wel wat dikker uit.
cyclingfreakske 31 augustus 2015 21:59
Dumoulin zit ergens op een 70-71 kg, normaal. Beetje babyvet eraf, en op een verantwoorde manier gezorgd dat hij toch lichter is zonder krachtverlies..
(al is topsport toch altijd honger lijden) Vergelijk maar eens met beelden van andere wedstijden dit en vorg jaar.... staat duidelijk scherper.

kan wel een probleem zijn in week 3 als hij nog 2-3kg afvalt door de geleverde inspanningen..(kracht en recuperatieverlies)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2015 22:00 door cyclingfreakske.
Goozzer 31 augustus 2015 22:03
Dumoulin zit momenteel zeker onder de zeventig kilogram, en weegt daarmee volgens mij minder dan de gemiddelde Tourwinnaar. Ruim tien kilogram lichter dan Indurain, en wellicht een kilogram of vijf minder dan bijvoorbeeld Ullrich en Armstrong.

Wat betreft de meerdere beklimmingen. Het blijft vooralsnog een vraagteken, maar als je het quasi-wetenschappelijk benadert zou er geen vuiltje aan de lucht moeten zijn. Dumoulin is momenteel als geen ander in staat om de vereiste vermogens te trappen, ook in relatief opzicht nu kennelijk. Het komt er komende woensdag dan ook vooral op aan dat te beseffen, zich rustig te houden en te zorgen dat hij niet zonder brandstof komt te zitten. Focussen, sparen en blijven eten en drinken. Als tijdrijder is hij weliswaar gewend zijn energie te verdelen, maar is hij natuurlijk evenzeer geneigd zich in korte tijd volledig leeg te rijden. Iets dat hij nu moet bewaren voor die laatste klim, alles wat hij daarvoor doet is verspilde moeite (iets waar hij normaal geen rekening mee houdt). Ook nieuw is dat hij niet elke dag fris en fruitig kan en hoeft te zijn, dat vereist dus vooral een mentale omslag. Het gaat er niet om die absolute topprestatie te leveren, maar deze steeds zo dicht mogelijk te benaderen. Anders dan dat hij als tijdrijder met vaste voorbereiding gewend is, kan ook als je je een bepaalde dag of op een bepaald moment even wat minder voelt.
El Chaba 31 augustus 2015 22:13
Man, man, een heel lang stukje met allemaal info die al lang en breed bekend is bij een beetje wielerliefhebber. Die Jungmann heeft het echt niet meer.
bakfiets 31 augustus 2015 22:22
tuurlijk was het niet te serieus, maar olano was zeker niet minder zwaar. En heeft toch zeker een mooie erelijst.
Leon 31 augustus 2015 22:31
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Man, man, een heel lang stukje met allemaal info
> die al lang en breed bekend is bij een beetje
> wielerliefhebber. Die Jungmann heeft het echt niet
> meer.

Dit is voor de gemiddelde Volkskrantlezer een zeer informatief artikel lijkt me. Enig probleem is dat de relativering t.a.v. de kansen van Dumoulin in de komende twee weken vrijwel ontbreekt. Ik heb vandaag al 3 man gesproken die na het lezen van de (Volks)krant helemaal lyrisch waren en dachten dat Dumoulin de Vuelta nu wel ging winnen. Ik heb ze even terug op aarde gezet...
Carlos Danger 31 augustus 2015 22:44
Leon Schreef:
-------------------------------------------------------
> El Chaba Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> Ik heb ze
> even terug op aarde gezet...

Ah, dat was het dus.....hot smiley
Pyama 31 augustus 2015 23:13
Moet Zonneveld nu niet schrijven over afslankdoping?
Andere Peter 01 september 2015 01:44
Er is geen relativering nodig omdat Jungmann ook nergens lyrisch wordt. Welk van zijn eigen opmerkingen zou hij moeten relativeren dan? Jungmann doet droog verslag. Dat doe jij niet, door zonodig de toekomstverwachting van 3 Volkskrantlezers (dus jij kwam ze alledrie tegen?) de grond in te boren. Als Dumoulin straks wel een schitterend klassement neerzet dan was het juist jouw ingreep die ernaast was. Gaat Dumoulins klassement naar de knoppen dan heeft Jungmann nog atijd niets miszegd*

* Niets miszegd over Dumoulin. Wel over Breukink. Zoek Breukinks resultaten van 15 jaar geleden nog maar eens op. Moet zijn: 25 jaar geleden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/09/2015 01:45 door Andere Peter.
malheur 01 september 2015 08:26
Wat een hypere slijmballencolumn, doe anders even normaal en relaxed.
malheur 01 september 2015 08:28
Dan moet hij naar 'Skeletten terwijl u wacht' SKY toe.
Arsimo 01 september 2015 08:50
Volgens TZ bestaat dus Kelderman niet en Dumoulin wel.

(Column zelf wel aardig hoor)
Keuteberg 01 september 2015 18:51
En morgen eindigt Dumoulin op een kwartier en staan we weer allemaal met beide benen op aarde
ton duk 02 september 2015 10:21
met etappezeges van Lindeman en Dumoulin in onze zak, Keut
gr

HUP.HOL.NL
Nürburgring78 02 september 2015 21:39
Keuteberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> En morgen eindigt Dumoulin op een kwartier en
> staan we weer allemaal met beide benen op aarde

Hij eindigde kort dus ik zweef nog steeds.

grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen