Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Selecties WK Richmond Heren Elite Wegrit

Gepost door Anony 
Anony 03 september 2015 01:53
Australië:
Simon Gerrans
Michael Matthews
Heinrich Haussler
Adam Hansen
Simon Clarke
Mitchell Docker
Matthew Hayman
Jay McCarthy
Rory Sutherland

Nederland:
Dylan van Baarle
Lars Boom
Tom Dumoulin
Jos van Emden
Robert Gesink
Sebastian Langeveld
Pim Ligthart
Bauke Mollema
Niki Terpstra

Polen:
Michal Kwiatkowski
Rafal Majka
Michal Golas
Maciej Bodnar
Tomasz Marczynski
Maciej Paterski

Tsjechië:
Jan Bárta
Karel Hník
Roman Kreuziger
Jiří Polnický
Zdeněk Štybar
Petr Vakoč

Portugal:
André Cardoso
José Gonçalves
José Mendes
Nelson Oliveira
Rui Costa

Luxemburg:
Jempy Drucker
Laurent Didier
Ben Gastauer

Zuid-Afrika:
Daryl Impey
Reinardt Janse van Rensburg
Jaco Venter



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/09/2015 13:21 door Anony.
Sehnsucht 03 september 2015 08:11
Australië heeft een mooie selectie. Het negental dat voor Nederland uitkomt echter is te omschrijven als volstrekt kansloos.
JdB 03 september 2015 09:01
Klopt. Eigenlijk hadden die vervangen moeten worden door 9 extra Belgen.

Oftwel: onzin met onzin beantwoorden.
Sub Culture 03 september 2015 09:33
Als je Dumoulin ziet in de Vuelta kan je hem ook meteen bij de favorieten voor dit WK rekenen, in die vorm.
Mss wel de beste renner op dit moment.
Walnoot 03 september 2015 10:17
Met Matthews en Gerrans hebben de Australiers twee renners die dit zeker op papier gewoon kunnen winnen. Haussler zal wel vooral in de weg rijden, die andere zes snoeihard op kop sleuren. Die zullen alvast proberen de koers dood te maken. Van mij mogen ze het vliegtuig missen.
zumsteg 03 september 2015 11:00
Ben vooral benieuwd naar de selectie van Spanje. Echte kasseienrenners hebben ze niet, de sprinters die ze hebben winnen vrijwel nooit en zijn waarschijnlijk niet eens sneller dan Valverde.

Hoop dat ze nog één keer alles op Valverde zetten (al is het niet echt zijn parcours, die afgelopen jaren had hij meer kans) en dat hij het afmaakt, als bekroning op zijn carrière. (Net zoals ik hoop dat Rodriguez nog een keer een grote ronde wint, bijvoorbeeld deze Vuelta.)
Walnoot 03 september 2015 11:24
Niet zijn parcours? Hij heeft intussen ook wel laten zien dat hij kasseien aankan. En gezien de laatste paar kilometer van de ronde moet je ook wel aardig een heuvel over kunnen komen. Op dit moment zie ik Valverde gewoon als een van de grote favorieten. Misschien net achter Sagan en Van Avermaet, maar niet ver daarachter.
El Mik 03 september 2015 11:24
Eens, als het geen Nederlander wordt dan graag Valverde (of Cancellara!) als kroon op hun carrière.
predator 03 september 2015 11:43
Sehnsucht Schreef:
-------------------------------------------------------
> Australië heeft een mooie selectie. Het negental
> dat voor Nederland uitkomt echter is te
> omschrijven als volstrekt kansloos.

trol
predator 03 september 2015 11:48
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als je Dumoulin ziet in de Vuelta kan je hem ook
> meteen bij de favorieten voor dit WK rekenen, in
> die vorm.
> Mss wel de beste renner op dit moment.

Gezien hun vorm zijn Terpstra en Dumoulin inderdaad gewoon grote favorieten. De allergrootste zijn volgens mij op dit moment van Avermaet, Gilbert, Stybar en Kristoff.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/09/2015 14:52 door predator.
Arsimo 03 september 2015 12:47
Op papier is Valverde een vd favorieten idd. Hij lijkt me alleen wat moe te worden langzamerhand. Hij rijdt uiteraard nog wel goed, maar volgens mij niet meer zo scherp dat hij andere wel-100% scherpe favorieten op het WK de baas kan - zeker niet als hij nog een halve Vuelta meer er op heeft zitten. Als hij zijn kansen op een WK wil optimaliseren kan hij beter nu afstappen in de Vuelta lijkt mij.
Walnoot 03 september 2015 14:04
Hij rijdt de laatste jaren steeds min of meer hetzelfde programma, top tien in de Tour, San Sebastian even winnen, uitsloven in de Vuelta en dan naar het WK. Kan me nog wel een keertje herinneren dat hij zo op het podium kwam...
Arsimo 03 september 2015 14:07
Dat wel. Maar hij is behoorlijk diep gegaan in de Tour (podium eerste keer) en deze Vuelta is pittig. En hij wordt ook wat ouder, dat gaat ook bij een supertalent als hij een keer tellen.
Walnoot 03 september 2015 14:15
Vorig jaar stond hij op dag 19 nog 2e in de Tour als ik het me goed herinner. De Vuelta was toen ook zwaar. Niet vergeten dat hij redelijk recentelijk nog anderhalf jaar bij Team Sofa heeft gezeten, daar worden wat minder inspanningen verwacht, daardoor kan hij misschien wat langer mee.
zumsteg 03 september 2015 14:51
Met 'niet zijn parcours' bedoelde ik meer dat het waarschijnlijk is dat er snellere mannen zijn die die heuveltjes en kasseien ook kunnen overleven. De vorige jaren zijn er parcoursen geweest waar Valverde (op papier en in de praktijk) de snelste was die de hindernissen overleefde.
Eindhovuh 03 september 2015 15:03
Weet iemand iets over die kasseien daar? Liggen die er netjes bij of zoals in Noord-Frankrijk?
Anders zouden er nog weleens verrassende niet-kasseienrenners goed mee kunnen.
Degenkolb zal wel 2de worden net voor Sagan.
Walnoot 03 september 2015 15:10


Veel verder dan Sagan kom ik niet, en Valverde heeft hem al wel eerder geklopt (weekje geleden bijvoorbeeld). Matthews er misschien nog bijzetten, de andere sprinters geloof ik niet in op dit parcours. Ik zeg niet dat Valverde ze wel even pakt in de sprint, maar kansloos is hij verre van tegen dat soort mannen.

Hier een filmpje waarin Cassani het parcours verkent. [www.youtube.com]

Edit: plaatje past er blijkbaar niet helemaal op, hier de link: [richmond2015.com]
Edit2: en nu doen de links het ook niet meer... werk aan de winkel.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/09/2015 15:13 door Walnoot.
MarcoV 03 september 2015 15:13
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Weet iemand iets over die kasseien daar? Liggen
> die er netjes bij of zoals in Noord-Frankrijk?
> Anders zouden er nog weleens verrassende
> niet-kasseienrenners goed mee kunnen.
> Degenkolb zal wel 2de worden net voor Sagan.


schijnt niet zo beroerd te zijn, en natuurlijk hoef je niet Parijs-Roubaix mee te doen om goed over kasseien te rijden, dat hebben we in de Tour wel gezien aan o.a. Nibali en Froome. Valverde en Dumoulin en Matthews mag je best bij de favorieten rekenen ook al slaan ze dat koersje in april over. Ook al wint Kristoff, die Parijs-Roubaix maar een snertkoers vindt overigens ...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/09/2015 15:13 door MarcoV.
tvm 03 september 2015 16:38
Wat te denken van Degenkolb?
Anony 03 september 2015 16:49
Aan wie moet ik vragen om hier een sticky van te maken?
zumsteg 03 september 2015 16:53
Ik denk dat heel wat snelle mannen dit parcours aankunnen. Behalve Sagan en Matthews ook Kristoff, Boonen, Degenkolb en Hagen. En waarom niet mannnen als Bouhanni, Demare, Cavendish en Greipel? Dan vergeet ik nog een hele rits B-sprinters waarvan er ook wel een paar aan blijven hangen.

Één rondje van 16.2 km bevat 103 hoogtemeters, verdeeld over 3 klimmetjes en nog wat stukjes vals plat. Ze doen 16 rondjes, dat maakt 1650 hm, dat is peanuts voor de profs. In Parijs-Roubaix zitten ook 1500 hm en in veel 'vlakke' etappes in de drie grote rondes zitten meer dan 1650 hm.
Tinuz 03 september 2015 16:59
Voor de punchers, met die 3 hellingen op het laatst.
Walnoot 03 september 2015 17:12
Tja, met zulke logica kom je er wel. In die eerste bergetappe van de Tour zaten ook ca. 1500 hoogtemeters. WK zal dus wel een late aanval van Gesink worden, waarna Sky alles op een hoop rijdt en Froome en Porte 1 en 2 worden.

Vraag me ook nog steeds af wat die sprinters in die etappes deden die Chaves won. Amper 500 hoogtemeters en ze waren nergens. Minkukels.
Rudy t. 03 september 2015 17:14
Toch zitten hier twee klimmetjes in. Ik geloof niet dat Roubaix net zoveel hoogtemeters heeft als dit parcours. Dan vermoed ik toch dat de meting wat anders is.
Rudy t. 03 september 2015 17:16
Op zich is de logica prima. De hoogtemeters worden verdeeld over het hele parcours, maar ik kan me dus niet voorstellen dat die 103 klopt als ik naar het profiel kijk..
Al staat het wek bij die link.
lodjan 03 september 2015 17:18
Walnoot 03 september 2015 17:26
Zou die klimmetjes op 40, 25, 40 meter schatten, dus dat kan wel kloppen. Maar ze zijn pokkensteil en liggen vlak achter elkaar, dus geen tijd om te recupereren of te achtervolgen tussen die dingen in. Als Greg op de eerste en Gilbert op de tweede gaat, zijn de types Kristoff echt wel gezien. Die aankomst is volgens Cassani ook 7-8% (zie filmpje), dat is best een vieze. Overigens tipt Cassani Degenkolb en Sagan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/09/2015 17:26 door Walnoot.
Anony 03 september 2015 17:41
Rudy t. 03 september 2015 18:31
Dat was ook mijn inschatting qua hoogte. Daar tussen glooit het behoorlijk en dat tikt toch ook aan normaal....mss hebben ze enkel de klimmen opgeteld? Kristoff met een dag als in rvv dit jaar zie ik dit trouwens zeker kunnen
Walnoot 03 september 2015 20:00
Vals plat telt alleen bij Strava als hoogtemeters hoor. Maar hier hebben we het ook over stukjes met max tien meter hoogteverschil. Daar zou zelfs Kenny van Hummel zonder problemen mee overheen gaan.
Kuiperberg 03 september 2015 22:32
Raar parkoers, met een paar kleine klinkerklimmetjes, lijkt wel een mini RvV. Wel echt iets voor Terpstra en Dumoulin moet dit ook kunnen. Ook zag ik ergens een afdaling met klinkers, als het regent, kun je weer aardig wat valpartijen verwachten en/of lekke banden.
Verder uitermate geschikt parkoers voor de Belgen maar ook voor Degenkolb.
Anony 04 september 2015 02:03
Portugal:
André Cardoso
José Gonçalves
José Mendes
Nelson Oliveira
Rui Costa
Prikdude 04 september 2015 08:35
Dat geleuter over hoogtemeters. Je hebt maar 100 steile hoogtemeters nodig in een koers om het hele veld uiteen te rijten. Hooguit een man of 20 tezamen aan de finish dus, in Richmond.
Duh 04 september 2015 10:25
Tsjechië vergeten?
Jan Bárta
Karel Hník
Roman Kreuziger
Jiří Polnický
Zdeněk Štybar
Petr Vakoč
Anony 04 september 2015 13:22
Nog niet eerder gezien. Reageer maar met selecties, ik update de openingspost regelmatig wel.
lodjan 04 september 2015 14:35
Wil je voor het overzicht dan onderaan vermelden per datum welk land je hebt toegevoegd?
Sticky Bottle 04 september 2015 14:36
Persbericht 17 augustus j.l

V nominaci na MS Vakoč i Štybar
Hned osm jezdců se ocitlo v širší nominaci ČSC na silniční mistrovství světa, které se uskuteční 19. – 27. září v americkém Richmondu. O cenné kovy budou bojovat naši elitní silničáři včetně čerstvého mistra republiky Petra Vakoče i několika účastníků letošní Tour de France Zdeňka Štybara, Leopolda Königa či Jana Bárty.
Nominace byla oznámena po Czech Cycling Tour, která byla výhradně v režii českých jezdců. Ze všech nejlépe si vedl dvaadvacetiletý Petr Vakoč, jenž v celkovém pořadí zvítězil o pět vteřin před Janem Bártou. Třetí Zdeněk Štybar ztratil dalších pětadvacet vteřin. Skvělé výsledky navíc Čeští cyklisté předvádí i v závodech World Tour.
Oproti minulým rokům se chce šampionátu zúčastnit takřka kompletní česká špička, což v součtu s vynikajícím postavením ve světovém žebříčku a následným četnějším zastoupením ve startovním poli, dává českým jezdcům velmi solidní šanci na úspěch.
V závodě s hromadným startem se totiž představí hned šest jmen z širší nominace. Na start časovky se už nyní může připravovat dvojice Jan Bárta – Petr Vakoč.
Širší nominaci na MS: Petr Vakoč (Etixx-Quick Step) – mistr ČR, Jiří Polnický (Whirlpool Author) – vedoucí jezdec Českého poháru, Zdeněk Štybar (Etixx-Quick Step), Leo König (Sky), Jan Bárta (Bora-Argon 18), Jan Hirt (CCC), Karel Hník (Cult Energy), Alois Kaňkovský (Whirlpool Author).

Dobrý den,

prosím doplňte si do nominace Romana Kreuzigera. Z původní zprávy od Jardy Cíchy omylem vypadl.
Dále bychom Vás chtěli upozornit, že Český svaz cyklistiky je těsně před podpisem smlouvy s firmou, která se stane hlavním partnerem české silniční reprezentace na MS Richmond 2015. Jméno partnera uveřejníme v průběhu tohoto týdne.

zelf maar google translaten
lodjan 04 september 2015 14:41
Dit oude persbericht over de preselectie/nominaties voegt niets toe.
Rudy t. 04 september 2015 15:07
Van rensburg heeft toevallig vandaag het parcours gereden en op strava gezet. 290 hoogtemeters over iets meer dan twee rondjes.
Snorfietser 04 september 2015 15:19
De aankomst ligt op een heuveltje met kort daarvoor ook nog twee heuveltjes. Je hoeft dus niet een echte sprinter te zijn, maar je moet heel hard een korte heuvel op kunnen rijden. Dan kom je uit bij types als Gerrans, Alaphilipe, Sagan en Valverde. Dumoulin en Gesink hebben we dit ook al eens zien doen in Canada.
Ron Meijers 04 september 2015 16:07
Net als jouw opmerking eigenlijk.
Sticky Bottle 04 september 2015 18:03
Richmond 2015 @richmond2015
Team USA Roster- Elite Men:
Brent Bookwalter
Tyler Farrar
Alex Howes
Ben King
Taylor Phinney
(Final spot to be named by Sept. 11)
Walnoot 04 september 2015 20:05
Karig team op Phinney na voor een land dat een aantal jaar geleden best groot was. Wil Dennis niet trouwens? Was toch de tweede die ik op had geschreven als ik het daar voor het zeggen had.
Sticky Bottle 04 september 2015 20:08
Brieske 04 september 2015 20:10
Dennis, de man die even snelvarend nationaliteit als van ploeg verandert, die denk ik...


Groet
Walnoot 04 september 2015 20:11
Wacht, stop, dat zei ik niet... ik zal het maar op weekend-decompressie steken ;-)
Sticky Bottle 04 september 2015 20:26
Walnoot 04 september 2015 21:07
shake 04 september 2015 23:38
Hup Taylor! Wat zou het toch prachtig zijn als hij wint. De coureur die ik komend WK het meest zal moedigen.
lodjan 05 september 2015 08:20
Off topic:

Wereldkampioen BMC komt met deze selectie aan de start van de TTT: Dennis, Quinziato, Velits, Kung, Oss en Dillier.
Dus geen Phinney, Gilbert en Van Avermaet. Voor deze drie geldt: alles op de wegrace!
Walnoot 05 september 2015 10:01
Best een aardig teampje. Phinney ook geen individuele tijdrit dan?
Slimmerd 05 september 2015 10:09
Wellens stelt zichzelf niet beschikbaar voor het WK; hij wil in Europa zijn, een week voor Lombardije, om daar weer te scoren.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/09/2015 10:33 door Slimmerd.
lodjan 05 september 2015 10:16
Jawel, de ITT doet ie wel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/09/2015 10:19 door lodjan.
Snorfietser 05 september 2015 14:00
Verwacht dat hij met Martin en Dumoulin de medailles daar gaat verdelen.
El Chaba 05 september 2015 15:12
Die drie ja, plus Rohan Dennis natuurlijk.
Rudy t. 05 september 2015 17:04
Farrar...wat een armoe
Prikdude 06 september 2015 03:27
Van Poppel, Groenewegen, Slagter, Lindeman. Jullie blijven lekker thuis, kijken hoe Van Emden, Van Baarle, Langeveld en Ligthart na enkele noeste ronden biddonnenrommelen in de boxen een weergaloze imitatie weg geven van De Daltons.

Allemaal prima, volgend opnieuw solliciteren voor de mooiste baan van Nederland. Wat zou dat eigenlijk schuiven? Drie jaar TBS met bonuszegels LSD?

(stiekem geen kolere slechte keuze Terpstra een beetje schijnmandaad te bedelen, als Gesinky en Dumoulin maar een vrije rol krijgen (Gesink wordt gewoon wereldkampioen, zelfs ik heb dat niet voorzien...of....))



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2015 03:28 door Prikdude.
Arriere de la course 06 september 2015 07:46
Groenewegen rijd wel, bij de beloften.
Meneer 60% 06 september 2015 07:58
Van Baarle gewoon plek afstaan aan teamgenoot Slagter.
Van Emden aan Lindeman.
Stop
predator 06 september 2015 13:23
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van Baarle gewoon plek afstaan aan teamgenoot
> Slagter.
> Van Emden aan Lindeman.
> Stop

Slagter voor Langeveld stop stop
Snorfietser 06 september 2015 16:20
Die was ik glad vergeten. Al schat ik die andere 3 net even hoger in op een langere tijdrit.
Rudy t. 06 september 2015 16:34
Is wel de nr 5 van lbl van vorig jaar... Als die in de wt wedstrijden goed meedoet moeten ze dat toch overwegen...
lodjan 06 september 2015 21:09
Litouwen:
Ramunas Navardauskas
Gediminas Bagdonas
Evaldas Siskevicius

Costa Rica:
Andrey Amador
Juan Carlos Rojas
Josué Gonzalez

Nieuw-Zeeland:
Greg Henderson
Sam Bewley
Jesse Sergen
Walnoot 06 september 2015 22:01
Yes, nog een laatste kans om die hond van een Henderson nog eens het hek in te rijden! Pakken Terpstra, pakken!
Slimmerd 07 september 2015 15:38
België:
Tiesj BENOOT
Tom BOONEN
Philippe GILBERT
Iljo KEISSE
Jens KEUKELEIRE
Nikolas MAES
Greg VAN AVERMAET
Stijn VANDENBERGH
Sep VANMARCKE
GillesEmanuel 08 september 2015 08:46
Vind het echt een parcours voor een Ballan scenario, waar een Vanmarcke, Alaphilippe oid met de winst gaat lopen..
Sticky Bottle 08 september 2015 10:33
Zwitserland

ALBASINI Michael
DILLIER Silvan
RAST Gregory
Miquel1983 08 september 2015 11:28
Betekent dit dat Fabian Cancellara definitief niet deelneemt aan het WK? Heel jammer dat. Sowieso vreemd dat de Zwitsers maar 3 mannen Mogen afvaardigen; gaat toch op basis van World-tour punten? Er rijdt bijvoorbeeld ook nog een Martin Elmiger in de rondte die top-10 finishte in Parijs-Roubaix. En met mannen als Morabito, Frank en Wyss hebben ze toch nog wel meer rijders die World-Tour punten hebben verzameld? Zou het logischer vinden wanneer de Zwitsers met een man of 6 aan de start verschijnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2015 11:30 door Miquel1983.
El Mik 08 september 2015 12:02
Ze komen te kort voor de top 10 in de World Tour en ze hebben weinig goede renners in de Europe Tour rijden (WT renners pakken daar geen punten).
El Chaba 08 september 2015 12:14
Cancellara heeft reeds een punt achter zijn (pech)seizoen gezet.
Pyama 08 september 2015 12:15
Juist doordat IAM WT is geworden, geen punten meer voor de Zwitsers.
Miquel1983 08 september 2015 12:20
Ik heb net nog eens goed naar het parcours gekeken, en het komt er volgens mij toch op neer dat je 1) heel hard een kort steil klimmetje met klinkers op moet kunnen rijden (te vergelijken met Paterberg?) en 2) een goede eindsprint bergop moet hebben na 250 km koers.

Wat dat betreft zijn van Avermaet en Sagan voor mij de grootste favorieten. Mannen als Gilbert, Matthews, Gerrans, Valverde, Degenkolb en Kristoff hebben die sprint bergop zeker in huis maar moeten lossen op het korte steile klimmetje. Mannen als van Marcke, Dumoulin en Stybar komen dat klimmetje misschien wel over, maar komen vervolgens te kort in de sprint.

Een alternatief scenario is dat de koers zo extreem zwaar is (zeker met slecht weer) dat het een ware uitputtingsslag wordt. Jammer in dat geval dat Cancellara niet mee doet. In dit scenario geef ik Terpstra trouwens wel een kans.
Walnoot 08 september 2015 12:27
Miquel1983 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mannen als Gilbert [...] Valverde [...] hebben die sprint bergop zeker in huis maar moeten lossen op het korte steile klimmetje.

Say what?
Arsimo 08 september 2015 12:29
Het lastige om de krachtverhoudingen in te schatten is dat er nu toprenners meedoen die in de Vlaamse heuvelkoersen niet aan de start staan. En die kunnen wel eens verrassend goed voor de dag komen. Net als in het verleden in de RVV plots non-vlaanderen renners als Criquillion (winnaar zelfs) of Rooks ineens het heel goed deden.
El Chaba 08 september 2015 13:07
Die klimmetjes stellen weinig voor hoor, alleen die van 23rd Street is echt steil (gemiddeld 11%), maar het is vooral de geringe lengte (250-350 meter) waar Degenkolb en Kristoff niet wakker van zullen liggen. Enige moeilijkheidsgraad is dat die klimmetjes allemaal in de laatste vijf km zijn verstopt. De laatste 'klim' naar de finish is ongeveer 300 meter à 6,9%, gevolgd door nog zo'n 700 meter 'vals' plat à 1,1%.

Als Kristoff mee kan liften met sterke ploegen die het op een sprint aan willen laten komen, zoals die van de Duitsers, wint hij of Degenkolb.
Leon 08 september 2015 14:23
Wat weer het compleet ridicule van die regels aangeeft...
Walnoot 08 september 2015 14:57
Dat zei men vorig jaar ook. De groten gaan echt niet zomaar met hem in hun wiel naar de streep. Eenzelfde scenario, klein elitegroepje dat wegblijft met daarachter een redelijk omvangrijke sprint, lijkt me voor de hand te liggen. En het mag ook niet verbazen als het weer grotendeels dezelfde renners zijn die de ereplaatsen weg gaan kapen. Het probleem voor Degenkolb en Kristoff is dat ze weinig gaan hebben aan ploeggenoten in de laatste kilometers. Ze zullen gewoon zelf met de beste 5 à 10 over die klimmetjes moeten.
Miquel1983 08 september 2015 16:02
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die klimmetjes stellen weinig voor hoor, alleen
> die van 23rd Street is echt steil (gemiddeld 11%),
> maar het is vooral de geringe lengte (250-350
> meter) waar Degenkolb en Kristoff niet wakker van
> zullen liggen. Enige moeilijkheidsgraad is dat die
> klimmetjes allemaal in de laatste vijf km zijn
> verstopt. De laatste 'klim' naar de finish is
> ongeveer 300 meter à 6,9%, gevolgd door nog zo'n
> 700 meter 'vals' plat à 1,1%.
>

De moeilijkheidsgraad zit niet in de korte klimmetjes op zichzelf maar in het feit dat ze elkaar in rap tempo opvolgen, dat 16 rondes lang, en dat ze bezaaid zijn met klinkers in plaats van asfalt; al vraag ik me wat dat laatste betreft af of die klinkers wel te vergelijken zijn met de kasseien uit Vlaanderen.

Om een vergelijking te geven; de Paterberg in ronde van Vlaanderen is ook maar 350 meter lang, met gemiddeld stijgingspercentage van 11,5% en maximum van 19%. Die 23rd Street klim komt daar toch aardig dicht bij in de buurt. Die klimmetjes in Richmond moet je op de macht op kunnen knallen, juist omdat ze zo kort en steil zijn. Dat vraagt een ander type renner dan we doorgaans op WK parcours zien. Onderschat sowieso ook die aankomst niet. Dan ben je net de Paterberg op geknald, dan moet je vervolgens 1,5 km later 700 meter bergop gaan sprinten. Dat wordt geen normale sprint. Dat win je alleen maar als je echt de meeste macht in de benen hebt. En daarna zullen de renners als eenlingen of in kleine groepjes binnen druppelen.

Ik denk dat veel mensen de moeilijkheidsgraad van dit wk-parcours onderschatten. Ik acht de kans sowieso vrij reeel dat ze de laatste ronde uberhaupt al maar ingaan met een groep van een man of 20 a 30 (zeker bij slecht weer).



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2015 16:51 door Miquel1983.
cyclingfreakske 08 september 2015 17:51
klinkers en kasseien... de asfalt in Vlaanderen ligt slechter grinning smiley
lodjan 08 september 2015 20:12
Spaanse preselectie:
Alejandro Valverde (Movistar), Jon Izaguirre (Movistar), Juan José Lobato (Movistar), Imanol Erviti (Movistar), Jonathan Castroviejo (Movistar), Gorka Izaguirre (Movistar), José Joaquin Rojas (Movistar), Joaquim Rodriguez (Katusha), Dani Moreno (Katusha), Angel Vicioso (Katusha), Luis Léon Sanchez (Astana), Ruben Plaza (Lampre), Angel Madrazo (Caja Rural) en Luis Mas (Caja Rural).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2015 20:12 door lodjan.
Walnoot 08 september 2015 20:20
Zou lekker al die Movistars plus Sanchez, Plaza en Madrazo meepakken. Die Katusha mannen gaan het hier niet maken. Sanchez uitspelen als vrije man, Lobato achter de hand voor een sprint.
Pyama 08 september 2015 20:35
Dat zijn 10 man.
El Chaba 08 september 2015 20:40
De klim van 23rd Street is maar 110 meter lang, dat is echt niets voor Degenkolb en Kristoff maar goed we gaan het zien.
Meer info volgt over een kleine drie weken in het WK topic. ;-)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2015 20:40 door El Chaba.
Walnoot 08 september 2015 22:02
Ah, Rojas over het hoofd gezien. Die mag ook thuisblijven.
Miquel1983 09 september 2015 10:29
Oeps verkeerd gekeken dus; ik dacht dat die 23rd street klim 250 meter was, maar het is dus 110. Bovendien zie ik in het filmpje van Cassani dat de 23rd street klim merendeels geasfalteerd. Dan is mijn vergelijking met Paterberg uit de Ronde van Vlaanderen niet terecht. Blijft evenwel interessant te zien hoe de renners reageren op een opvolging van korte, venijnige klimmetjes. Verder lijken me dat in het filmpje toch wel echt kasseien (en geen klinkers) op een vlakke strook halverwege het parcours en op die eerste klim van 600 meter.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/09/2015 10:41 door Miquel1983.
Halve Belg 09 september 2015 11:11
De Renners maken de koers. Als er op dit parkoers 3 ronden gekoerst wordt zal er een heel sterke renner gaan winnen en zijn er imo vele kanshebbers. Wachten ze zoals elk jaar tot de laatste ronde om de boel te laten ontploffen dan zal het voor Van Avermaet, Gilbert, Sagan etc zijn denk ik.

Die aankomst lijkt mij wel wat te hebben van de aankomst in Le Havre in de tour van dit jaar. Dan kan het wel eens een grote verrassing worden als niemand alleen wegkomt op dat steile stuk.
Walnoot 09 september 2015 11:45
De komende dagen eens kijken hoe het met de vorm van Stybar is inderdaad...
bakfiets 11 september 2015 09:14
hoe zit het met de fransen, kunnen een sterke ploeg maken lijkt mij. Bouhanni, Couqard, Alaphilippe, en Gallopin, Demare dan moet je keuzes maken.
Sticky Bottle 11 september 2015 09:21
bakfiets Schreef:
-------------------------------------------------------
> hoe zit het met de fransen, kunnen een sterke
> ploeg maken lijkt mij. Bouhanni, Couqard,
> Alaphilippe, en Gallopin, Demare dan moet je
> keuzes maken.


Demare rijdt geen WK
Halve Belg 11 september 2015 22:41
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zou die klimmetjes op 40, 25, 40 meter schatten,
> dus dat kan wel kloppen. Maar ze zijn pokkensteil
> en liggen vlak achter elkaar, dus geen tijd om te
> recupereren of te achtervolgen tussen die dingen
> in. Als Greg op de eerste en Gilbert op de tweede
> gaat, zijn de types Kristoff echt wel gezien. Die
> aankomst is volgens Cassani ook 7-8% (zie
> filmpje), dat is best een vieze. Overigens tipt
> Cassani Degenkolb en Sagan.

Kristoff is volgens mij in orde heb ik net gezien. En de finale in Québec is nog net iets zwaarder dan Richmond. Degene of het groepje die de rest los kan rijden op het klimmetje naar de aankomst wint. Denk niet dat Duitsland, Noorwegen en Slowakije genoeg mensen hebben om ze terug te halen. Of Gilbert en Van Avermaet moeten zoals vandaag elkaar terug gaan halen natuurlijk....

Nederlander met de meeste kansen? Slagter en Dumoulin in mijn ogen. Oh wacht de 1e is er niet bij, onbegrijpelijk.
Slimmerd 11 september 2015 22:47
Je hebt ook nog Australië voor Matthews natuurlijk.
cyclingfreakske 11 september 2015 23:19
Australie heeft ook een sterke selectie voor deze omloop. Zowel voor een spurt als met een klein groepje, gevaarlijke kandidaten. Velen zijn snel tot behoorlijk snel en hebben bijna allemaal een piste opleiding gehad. Matthews is lang niet de enige die kan winnen.
Walnoot 11 september 2015 23:59
Halve Belg Schreef:
-------------------------------------------------------
> En de finale in Québec is nog net iets zwaarder
> dan Richmond.

Dat denk ik niet. Ten eerste is er naar de finish in Richmond een echte helling en geen veredeld valsplat. Een vergelijking van die klimmetjes ervoor lijkt me ook in het voordeel van Richmond: één is pavé, de andere is 20%. Eens met Slimmerd trouwens, kan iemand efkes uitzoeken waar de quotering van Matthews het beste doet?
Walnoot 12 september 2015 00:01
Demare komt al maanden geen poot vooruit. Alaphilippe en Gallopin de vrije rol, Bouhanni voor de sprint. Cocquard mag hem aantrekken als hij er nog bij is. Mooie ploeg, maar de verhoudingen lijken me duidelijk.
Prikdude 12 september 2015 05:37
Bardet gewoon kopman in Frankrijk, dat lijkt me evident.
Halve Belg 12 september 2015 08:22
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Halve Belg Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > En de finale in Québec is nog net iets
> zwaarder
> > dan Richmond.
>
> Dat denk ik niet. Ten eerste is er naar de finish
> in Richmond een echte helling en geen veredeld
> valsplat. Een vergelijking van die klimmetjes
> ervoor lijkt me ook in het voordeel van Richmond:
> één is pavé, de andere is 20%. Eens met
> Slimmerd trouwens, kan iemand efkes uitzoeken waar
> de quotering van Matthews het beste doet?

Volgens mij vlakt de helling in Richmond af, hij doet me denken aan de finish in Le Havre dit jaar in de Tour. In Québec zit er ook wel een echte helling voor het veredelde vals plat natuurlijk. Dat Pavé zijn vrij aardig liggende kasseien op een brede weg, dat is niet te vergelijken met Vlaanderen. Ik denk niet dat er veel renners zijn die daar voor terugschrikken. die andere is 100 meter lang. Dat klimmetje in Québec waar Van Avermaet gister ging is langer en ook verrekte steil volgens mij. Maar goed, uiteindelijk zal de beloftenwedstrijd pas duidelijk maken wat de echte zwaarte van het parcours is.
Eens over Matthews maar zou Australie vol gaan door rijden met Sagan, Degenkolb en Kristoff in het wiel?
El Chaba 12 september 2015 10:40
Helaas voor jou wordt het WK dit jaar buiten Frankrijk gehouden.
cyclingfreakske 12 september 2015 16:09
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bardet gewoon kopman in Frankrijk, dat lijkt me
> evident.

zou hij Cummings laten winnen ? grinning smiley
lodjan 12 september 2015 18:47
USA:

Brent Bookwalter
Tyler Farrar
Alex Howes
Ben King
Taylor Phinney
en vandaag toegevoegd: Lawson Craddock
NOA 13 september 2015 15:05
Benieuwd of Phinney in staat is om een rol van betekenis te spelen. Heeft nog niet veel koersdagen in de benen en de top van de wereld is bijeen om te strijden voor een mooi truitje. Blijft natuurlijk wel een Amerikaan die voor volk en vaderland wat wil laten zien.
Blueprint 13 september 2015 23:12
Namens Nederland starten Terpstra, Kelderman, Dumoulin, Gesink, Mollema, Slagter, Lindeman, Van Poppel en Poels, toch?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/09/2015 12:49 door Blueprint.
D. Marrage 14 september 2015 12:28
Frankrijk:

Julian Alaphilippe (Etixx)
Nacer Bouhanni (Cofidis)
Mickaël Delage (FDJ)
Arnaud Démare (FDJ)
Tony Gallopin (Lotto Soudal)
Cyril Lemoine (Cofidis)
Sébastien Minard (Ag2r)
Julien Simon (Cofidis)
Florian Vachon (Bretagne)
zumsteg 14 september 2015 13:26
Tja, die zou ik ook opstellen, allemaal prima in vorm de laatste weken. Geen enkele topfavoriet en voor de meesten niet het ideale parcours, maar je weet maar nooit op een WK.

Ook een ploeg zonder een echte 100% knecht. Maar dat hoeft ook niet want het is niet aan Nederland om de koers te dragen en eten en drinken pak je wel aan als je elke ronde langs de boxen komt. Bij eventuele pech zijn de renners die zich niet top voelen al eerlijk geweest en staan zij een wiel af.

De bondscoach echter vond het nodig om al op 20 augustus zijn selectie bekend te maken en selecteerde Lindeman, D. van Poppel, Kelderman, Slagter en Poels niet. In plaats daarvan werden geselecteerd:
Ligthart: komt al het hele jaar niet vooruit
Boom: heeft niks meer laten zien sinds de Eneco Tour
Van Emden: lijkt niet meer zo goed als in de Tour en de Eneco Tour
Van Baarle: redelijk in vorm gezien de Ronde van Groot-Brittanië
Langeveld: redelijk in vorm en een goede wegkapitein

Ik zou toch Ligthart door D. van Poppel en Van Emden door Slagter last-minute vervangen.
cyclingfreakske 14 september 2015 13:39
Poels ook niet ? lijkt me toch van goudwaarde, die gaat ook lang mee.
Slimmerd 14 september 2015 13:48
Rusland:

Pavel Brutt
Sergei Chernetckii
Pavel Kochetkov
Sergey Lagutin
Alex Tsatevich
Ilnur Zakarin
El Chaba 14 september 2015 17:56
Dat doet hij nooit want dan zou hij zichzelf in feite een brevet van onvermogen opspelden.
lodjan 14 september 2015 22:28
Ierland:

Bennett
Dunne
Anony 15 september 2015 02:18
Guldhammer vervangt Fuglsang, op diens aangeven.

Lars Bak
Matti Breschel
Rasmus Guldhammer
Christopher Juul-Jensen
Michael Mørkøv
Michael Valgren
Sehnsucht 16 september 2015 13:03
WK-selectie Spanje

Alejandro Valverde (Movistar)
Joaquim Rodriguez (Katjoesja)
Dani Moreno (Katjoesja)
Jon Izagirre (Movistar)
Juan José Lobato (Movistar)
Imanol Erviti (Movistar)
Lluis Mas (Caja Rural)
Ruben Plaza (Lampre)
Luis Leon Sanchez (Astana)

[sporza.be]
Blueprint 16 september 2015 13:39
Erviti kan ik nog een beetje begrijpen als privéknecht voor Valverde, maar Lluis Mas? Als er dan toch eentje van Caja Rural mee moet, waarom dan niet Madrazo, Fraile of Barbero?
El Mik 16 september 2015 13:44
Rodriguez en Moreno hebben hier toch weinig te zoeken? Beter hadden ze Rojas/Ventoso en Castroviejo ofzo meegenomen.
Blueprint 16 september 2015 13:48
Castroviejo rijdt wel de tijdrit, samen met LL Sanchez.
Cyclad 16 september 2015 18:54
Kijk je nu niet iets te veel naar de Vueltaresultaten? Daar was Mas verre van goed. Heeft al wel laten zien dat hij in de niet al te lastige koersen erg hard kan rijden. Ik denk dat je aan hem, mist hersteld, meer hebt in Richmond dan aan Fraile of Barbero.
Blueprint 16 september 2015 19:53
Ik kijk gewoon naar de kwaliteiten van de renners. Lluis Mas is voor mij niet meer dan een dertien-in-een-dozijn waterdrager op het WK. Daarmee gaat Spanje geen stap dichterbij de overwinning komen.
lodjan 16 september 2015 20:51
Mekseb Debesay is geselecteerd voor Eritrea.
Prikdude 16 september 2015 21:11
Bardet bedankt er voor nog een jaar te knechten voor Bouhanni? Soit.
Blueprint 16 september 2015 21:27
De aanwezigheid van Keisse, Maes en Vandenbergh suggereert dat Roelandts, Bakelants en Debusschere geen zin hadden om deel te nemen.
Sehnsucht 17 september 2015 07:12
Voorselectie Italië:

Men’s Road Race (14 riders): Vincenzo Nibali (Astana), Diego Ulissi (Lampre-Merida), Matteo Trentin (Etixx-QuickStep), Elia Viviani (Team Sky), Giacomo Nizzolo (Trek Factory Racing), Kristian Sbaragli (MTN-Qhubeka), Manuel Quinziato and Daniel Oss and Alessandro de Marchi (all BMC), Jacopo Guarnieri (Katusha), Fabio Feline (Trek Factory Racing), Sonny Colbrelli (Bardiani-CSF), Daniele Bennati (Tinkoff-Saxo) and Salvatore Puccio (Team Sky).

[www.cyclingnews.com]
Leon 17 september 2015 08:39
Geen Astanaknecht voor Nibali, opmerkelijk...
El Mik 17 september 2015 09:57
Ulissi als enige renner van de enige Italiaanse WT ploeg vind ik ook wel opmerkelijk.
El Chaba 17 september 2015 10:01
Inderdaad, Niccolo Bonifazio bijvoorbeeld.
Is een renner die een heuvel overleeft en dan de sprint van een uitgedunde groep kan winnen. Dit jaar duidelijk beter dan Colbrelli.

Edit: doet misschien mee aan U23?



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2015 10:03 door El Chaba.
Arsimo 17 september 2015 10:11
Renner van een WT-team mag toch niet meedoen aan WK U23/beloften, ook al is-ie jong genoeg? Wel als hij bij een PCT of CT rijdt. Of haal ik e.e.a. door elkaar nu?
merijntje mortirolo 17 september 2015 10:38
Bonifazio had zeker bij deze veertien moeten staan en wat mij betreft ook bij de laatste negen.

Cassani heeft het geluk dat er in Italië zoveel sterke renners zijn en dat het dus altijd (op papier althans) een goede selectie is en niemand het hém kwalijk zal nemen als er gefaald wordt. De renners krijgen de schuld.

Ik zou veel meer ingespeeld hebben op het team als geheel, in plaats van op, uit willekeurige ploegen geplukte, 'winners' (al dan niet) in vorm, want hoe je het ook wendt of keert, Italië hoort áltijd bij de landen die de koers moeten maken. Nibali kopman, dan nog twee (nou, vooruit: hooguit drie) schaduwkopmannen voor een alternatief koersverloop en de rest in dienst.

(Dit (Italië hoort áltijd bij de landen die de koers moeten maken) in tegenstelling tot Nederland, JOHAN).
Blueprint 17 september 2015 10:55
Nibali kopman op dit parcours?
El Mik 17 september 2015 11:00
Ja, met Ulissi. Wie anders kan daar wereldkampioen worden?

Types als Felline en Viviani mogen wel meesprinten als het onverhoopt toch een groepsprint wordt, maar die verliezen altijd van de andere sterke sprinters.
Clavan 17 september 2015 11:00
Ulissi mag weer geselecteerd worden? Of was ie nu vrijgesproken? Ik weet het allemaal niet meer
merijntje mortirolo 17 september 2015 11:06
Tsja, in ieder geval 'beschermd.' Als de koers goed hard gemaakt wordt, door welk land dan ook, zie ik hem 'rustig' winnen.

Nibali gaat in een getergde übertopvorm zijn. In een 'ouderwets' WK-slagveld blijft hij met de sterksten over en dankzij een perfect getimede aanval paktie de regenboogtrui.

Yeah!
Arsimo 17 september 2015 11:48
Opa Rebellin kon die anders niet hebben gisteren. Al zal die ouwe ongetwijfeld de situatie perfect uitgebuit hebben. (heb nog geen beelden gezien)
El Chaba 17 september 2015 12:10
Ulissi heeft een milde straf gekregen van negen maanden, waarna hij sinds 28 maart weer mocht koersen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2015 12:13 door El Chaba.
Pyama 18 september 2015 09:43
Maar de Italiaanse selectie had toch beleid dat gedopeerde renners niet meer mee mochten doen.
El Chaba 18 september 2015 09:49
Ja, daar zeg je zo wat. Misschien had dat specifiek met de vorige bondscoach, Bettini, te maken?
pirke 18 september 2015 12:14
geen Cavendish erbij voor de Britten

is ergens een up-to-date lijst met alle selecties te vinden? de lijst hier bovenaan is 4 sept voor het laatst bijgewerkt
Walnoot 18 september 2015 12:15
Volgens mij hebben ze vrij vlug besloten dat het niet werkbaar was om dat te doen...
Slimmerd 18 september 2015 12:16
El Chaba 18 september 2015 12:20
Zou meegaan maar is kapot gevallen in de Tour of Britain.
El Chaba 18 september 2015 12:20
[www.cyclingfever.com]

(zijn momenteel sneller en completer dan PCS)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/09/2015 12:22 door El Chaba.
pirke 18 september 2015 12:23
Michael B. 18 september 2015 12:44
Onze vrienden uit Iran doen niet mee... klaarblijkelijk zijn ze daar bang om de 'echte' concurrentie op te zoeken.
El Chaba 18 september 2015 13:37
Hoe kom je daar nu weer bij? Iran doet gewoon mee maar heeft de ploeg nog niet bekend gemaakt.
Michael B. 18 september 2015 14:59
Benieuwd welke van de onderstaande dan mee zullen doen... Gaat Iran wederom dan een aantal no names selecteren? Bang dat hun zogenaamde toprenners tegen de dopinglamp zullen oplopen? Gaan we een Samad Pourseyedi nog zien op het WK? Heeft dit jaar toch de Tour de Taiwan, Tour of Japan en de Tour of Iran (Azerbaijan) gewonnen.

Blueprint 18 september 2015 15:15
Volgens mij waren ze door een of andere instantie op de vingers getikt dat zulk beleid tegen de regels is.
Massimo 18 september 2015 15:19
Ik zie daar zowaar Lefevere onder in z'n rode shirtje.
Leon 18 september 2015 17:05
Dit is toch een goed stel hoor....
Miquel1983 20 september 2015 10:48
Het valt me op dat Filippo Pozzato (Lampre) niet bij de Italiaanse voorselectie zit; misschien is hij niet in vorm of wordt hij te oud bevonden, maar hij zat dit jaar nog goed mee in de finale van de Ronde van Vlaanderen. Verder ook geen Davide Cimolai van Lampre; die kan toch aardig bergop sprinten volgens mij. Die andere sprinters lijken me meer geschikt voor een vlakke aanloop.

Ook geen Scarponi (als knecht voor Nibali) en geen Visconti.

Ik denk sowieso dat Italie weinig kans heeft op dit parcours en met deze selectie.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/09/2015 11:09 door Miquel1983.
Prikdude 20 september 2015 13:52
Moest vandaag ook aan Pipo denken. Gewoon een renner die zomaar een regenboogje piest. Als Trentin een vrije rol krijgt ook wel een interessant donker paard.
El Chaba 20 september 2015 16:54
Pozzato heeft twee weken geleden zijn sleutelbeen gebroken in de GP Fourmies.
Visconti er niet bij vind ik inderdaad ook onbegrijpelijk.
Prikdude 24 september 2015 03:59
Even een lijstje bij elkaar pompen van de grootste afwezigen (missers) per land tot dusver?

Nederland: Slagter, Poels?
België: Roelandts, Bakelants, Debusschere?
Zwitserland: Elmiger?
Italië: Bonifazio?
Frankrijk: Bardet, Vuillermoz, Barguil, Pinot?
Duitsland: Wegmann?
VS: Reijnen?
Spanje: Rojas, Barbero?
Zuid-Afrika: Jacques?
Anony 24 september 2015 05:21
Danny bij NL, Marcato bij ITA
Halve Belg 24 september 2015 08:05
Poels, Debusschere, Bardet, Pinot, Barguil hebben op dit parcours helemaal niks te zoeken. Slagter en Roelandts is echt absurd dat die niet geselecteerd zijn.
Arsimo 24 september 2015 09:18
Bedoel je de grootste raadsels waarom niet aanwezig? Dan snap ik je lijstje. Maar als het gaat om grootste afwezigen in het algemeen, dan ontbreekt bijvoorbeeld bij Zwitserland hun grootste afwezige.
El Chaba 24 september 2015 09:18
Debusschere niet?
malheur 25 september 2015 17:37
Wie anders kan daar wereldkampioen worden?

Trentin wellicht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen