Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Kan Danny van Poppel ooit de groen trui naar Parijs brengen ?

Gepost door Cecchini 
Cecchini 03 september 2015 19:50
Cecchini is nu helemaal los.
Rudy t. 03 september 2015 20:03
Aan wie moet ik vragen om hier een sticky van te maken?
Walnoot 03 september 2015 20:05
Zolang niemand Sagan de weg afrijdt, is die groene trui voorlopig het minst spannende klassement van het jaar.
Eddy Veen 03 september 2015 20:27
De groene trui mogen ze wat mij betreft afschaffen, evenals de bergtrui. Dan blijven de gele, het ploegenklassement en de witte over, graag voor echte jongeren, dus tot 23 jaar.
Snorfietser 03 september 2015 22:10
Nee, dat ploegenklassement is lekker interessant. Voor het groen en de bollen wordt tenminste nog gestreden. Je suggestie betreft het wit kan ik me dan weer wel in vinden.
Volgerd 03 september 2015 22:25
Wat de witte trui betreft, tot 23 jaar, dat wordt wel een erg kort klassement. De laatste jaren doen er gemiddeld maar 2 à 3 renners van die leeftijd mee. En daar ik niet denk dat ploegen hun selecties er drastisch op gaan aanpassen, vind ik het huidige onder 25 prima.
cyclingfreakske 03 september 2015 22:27
de groene trui mogen ze houden. interessant was dat de Tourorganisatie wat wijzigingen doorgevoerd had om Sagan het moeilijker te maken.
Knap was dat die juist deed wat men niet verwachte door vaak mee te glippen in de vlucht van de dag en zowat alle punten wegkaapte waar mogelijk was.
Sagan zal altijd het voordeel hebben omdat hij ook redelijk bergop kan in tegenstelling tot de andere concurrenten. Op dat vlak is zowat hetzelfde als met Sean Kelly destijds. Buiten razendsnel aan de meet kon die ook behoorlijk bergop.
Men kan wel stellen dat de groene trui hoe dan ook toch nog naar een snelle man gaat.

ben wel benieuwd hoe het kamikazesprinter Caleb Ewan zich gaat ontwikkelen. (word nu al vergeleken met McEwen qua gestalte en sprinttechnisch kunnen)
Siem 03 september 2015 22:46
Voor de groene trui moeten ze alle etappes gelijk kwalificeren en de eerst 50 oid renners punten geven, wellicht wordt het dan ook interessant voor de klassementsrenners en krijg je als resultaat écht een soort algemeen klassement op punten.

Off topic?
Blueprint 03 september 2015 23:55
Dat denk ik niet.
Nürburgring78 04 september 2015 01:32
Nee, de kans dat Dumoulin ooit t geel naar Parijs brengt schat ik op dit moment een stuk hoger in.

grinning smiley
Curzio 04 september 2015 07:51
De neiging om alle truien interessant te maken voor de klassementsrenners begrijp ik niet. Wat je dan krijgt zijn toestanden zoals in de Vuelta, waar gegarandeerd Valverde en Rodriguez van begin tot eind in tenminste één klassementstrui rondfietsen.
Siem 04 september 2015 08:02
Klassementsrenners? Je bedoelt de beste wielrenners in de betreffende wedstrijd. Sagan had met zo'n groene trui ook afgelopen tour waarschijnlijk de trui gehad, omdat hij vermoedelijk de regelmatigste was. Maar ik vind het zo'n onzin dat de groene trui een dingetje van de sprinters moet zijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/09/2015 08:03 door Siem.
Snorfietser 04 september 2015 10:58
Ik weet niet of het overal 50 punten moet zijn, maar er mag inderdaad best wel eens naar de puntenverdeling worden gekeken. Het zou mooi zijn als zowel de klimmers als de sprinters en de punchers kans maken, maar het moet ook weer niet zo zijn dat de sprinters kansloos zijn.
Eindhovuh 04 september 2015 11:07
De groene trui zou volgens mij juist meer een sprinttrui moeten worden ipv minder.
Dus alleen punten wanneer er minimaal 30 man in dezelfde tijd finisht o.i.d.
Er is al een trui voor het klassement. Er is een trui voor de bergen. Nou dan kan er ook een trui zijn voor sprinters, niets mis mee.
El Chaba 04 september 2015 11:28
Nee.
Kuttopic.
El Mik 04 september 2015 11:36
Systeem bestaat al lang zo in de Vuelta en die trui is de afgelopen jaren gewonnen door Degenkolb, Valverde, Mollema, Cavendish, Greipel en van Avermaet. Mooie mix.
cyclingfreakske 04 september 2015 12:51
Siem Schreef:
-------------------------------------------------------
> Voor de groene trui moeten ze alle etappes gelijk
> kwalificeren en de eerst 50 oid renners punten
> geven, wellicht wordt het dan ook interessant voor
> de klassementsrenners en krijg je als resultaat
> écht een soort algemeen klassement op punten.
>
> Off topic?

kleuterklas systeem dus ??
cyclingfreakske 04 september 2015 12:55
El Mik Schreef:
-------------------------------------------------------
> Systeem bestaat al lang zo in de Vuelta en die
> trui is de afgelopen jaren gewonnen door
> Degenkolb, Valverde, Mollema, Cavendish, Greipel
> en van Avermaet. Mooie mix.


de vreemde eend is Mollema smiling smiley maar wel mooi dat iemand als hem die ook kan winnen, door de aard van parcours en indeling van de punten tijdens dat traject.
dwz dat ze ook hier de formule al eens aangepast hebben om meer spanning in het zaakje te brengen, meer kanshebbers voor de puntentrui.
Siem 04 september 2015 13:01
Waarom is dit nu weer en kleuterklas-systeem?

cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> Siem Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Voor de groene trui moeten ze alle etappes
> gelijk
> > kwalificeren en de eerst 50 oid renners punten
> > geven, wellicht wordt het dan ook interessant
> voor
> > de klassementsrenners en krijg je als resultaat
> > écht een soort algemeen klassement op punten.
> >
> > Off topic?
>
> kleuterklas systeem dus ??
Bromertà 04 september 2015 13:18
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Cecchini is nu helemaal los.


Ik mis een thee aanteind ;-)


toevoeging (overbodig, daar niet van) : die sneue "Kan ..." van AP draaft er echt ver over. {teiltje}



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/09/2015 13:25 door Bromertà.
Volgerd 04 september 2015 16:10
> dwz dat ze ook hier de formule al eens aangepast
> hebben om meer spanning in het zaakje te brengen,
> meer kanshebbers voor de puntentrui.

Het systeem zal ooit vast weleens aangepast zijn, maar de huidige puntentelling is er al minstens een jaar of twintig.
Snorfietser 04 september 2015 16:38
Die zie ik ook niet.
JW 04 september 2015 21:56
Het lijkt me vrij zeker dat de groene trui hier door een klimmer wordt gewonnen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen