Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vuelta a España 2015 (2.UWT), etappe 15

Gepost door El Chaba 
El Chaba 05 september 2015 18:10
Vuelta a España 2015 (2.UWT), etappe 15
El Chaba 05 september 2015 18:10


Vuelta a España 2015 (2.UWT), etappe 15: Comillas - Alto de Sotres/Cabrales (175,8 km)

En nog maar ééntje met een aankomst bergop.

Kaartje:





Profiel:





Beklimmingen:

Cat. 2: Alto del Torno (10,1 km à 3,2%)
Cat. 1: Alto de Sotres (12,7 km à 7,9%, max. 13,3%)


Profiel Alto de Sotres:








Een jaar later doet Alessandro De Marchi het in de Vuelta heel knap 'gewoon' nog een keer.

Top 10 AK na etappe 14:

1. ARU Fabio AST 57:20:10
2. RODRIGUEZ OLIVER Joaquin KAT 00:00:26
3. DUMOULIN Tom TGA 00:00:49
4. CHAVES RUBIO Johan Esteban OGE 00:01:29
5. MAJKA Rafal TCS 00:01:33
6. NIEVE ITURALDE Mikel SKY 00:02:10
7. VALVERDE BELMONTE Alejandro MOV 00:02:11
8. MORENO FERNANDEZ Daniel KAT 00:02:13
9. QUINTANA ROJAS Nairo Alexander MOV 00:03:00
10. SICARD Romain EUC 00:03:39

Start: 12.35 uur.
Finish: rond 17.45 uur.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/09/2015 18:26 door El Chaba.
JvR 05 september 2015 18:16
Oud klassement?
El Chaba 05 september 2015 18:24
Ja, volgt zo.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/09/2015 18:25 door El Chaba.
Linkebal 05 september 2015 20:36
Als de favorieten wachten tot dat laatste steile stuk kan Dumoulin nooit meer verliezen dan 30 seconden.
cyclingfreakske 05 september 2015 20:59
tussen km 6 en 9.5 lijkt "makkelijk"..... daarvoor is het overleven en erna.... 1 dipje en het kost een pak tijd.
iemand met een mindere dag gaat al een klap krijgen, de klim is te steil om veel schade te beperken.
zondag en maandag zal bestaan uit zoveel mogelijk de schade beperken en zich niet kompleet murw te rijden.
Vortax 05 september 2015 21:36
Feit is dat we een heel spannend slot krijgen van deze Vuelta. Het ontloopt elkaar allemaal weinig en veel is afhankelijk van de vorm van de dag. Woensdag was Chaves bijv. een pak minder dan vandaag, en vandaag was Aru weer minder dan woensdag. Zo leek het. Mogelijk dat Dumoulin vandaag ook gewoon wat minder was. 19 seconden verliezen op een vol rijdende Aru is niet zo gek veel. Aru zal nog wel zo'n twee minuten willen pakken (en nodig hebben) met het oog op de tijdrit.
Tinuz 05 september 2015 21:50
Allen wisselen goede met mindere dagen af, zo is mijn indruk...

Voor Dumoulin zal het lastig worden. Ik denk als hij de tijdrit weet te winnen en top 5 eindigt dat hij bijzonder tevreden mag zijn.
Siem 06 september 2015 00:46
Tijdrit winnen lijkt me dan nog niet zo vanzelfsprekend als eerder steeds aangenomen. Dhr Kiryienka zal hier ook nog wel plannen voor hebben. Dumoulin gaat hier natuurlijk wel echt elke dag tot het gaatje en in Zwitserland zag je toch ook dat dat betekende dat ie minder outstanding was dan "normaal". Om nog uit de top 5 te vallen lijkt me, zonder pech, een stuk minder spannend. Als ik zie hoe dicht iedereen bij elkaar zit, zie ik niet in hoe Chaves en co nog 2 minuten op Dumoulin gaan pakken.
Rudy t. 06 september 2015 02:07
En Oliveira evt..
Eddy Veen 06 september 2015 09:24
De tijdrit van Kiryenka verliezen maakt voor het klassement niet veel uit. Het gaat om de wiinst t.o.v. Aru en de anderen in de buurt. Ik vrees echter dat het vandaag minutenwerk wordt. Dat de slotklim i.t.t. die van gisteren niet als buitencategorie gekwalificeerd is, is onbegrijpelijk. Als Toms achterstand groot wordt vandaag kan hij het morgen laten lopen en een dag extra sparen om meer kans te creëren op tijdritwinst.
JvR 06 september 2015 09:32
De kans dat Tom zich morgen dan gaat sparen lijkt mij niet groot. Ook al verliest hij vandaag drie minuten, dan houdt hij nog steeds uitzicht op een podium plek deze Vuelta.
merijntje mortirolo 06 september 2015 11:04
Daar cyclingfreakske zo een kenner is (en Cyclad ook, zie PVT-topic), heb ik 2,84 (dakkonnik missen, nee dammoestikmissen, want mijn saldo stond me niet aan, echt een stom bedrag stontur op, 72,84, nou, je snapt, of u snapt, dat dat niet kan hè?! Of niet, dan snap jij het lekker niet. Of u...) op Mikel Landa gezet (quote 26.00). Spreekt voor zich dat ik twee voornoemde koekerds (drie met Landa erbij) verantwoordelijk houd, als ik mijn geld niet verzesentwintigvoudig.
Rudy t. 06 september 2015 12:25
Nu ook nog gok verslaafd aan t worden? Wel 1 van mijn favoriete verslavingen trouwens, samen met crack en maggi.

Ik liet me gisteren overtuigen door jw en cyclad meen ik om quintero en cherel te spelen. Niet slim...
Tinuz 06 september 2015 12:27
Landa zal toch voor Aru moeten werken? Dom van je!
JW 06 september 2015 12:44
Volgens hardnekkige geruchten rijdt Landa hier vooral zijn eigen koers.
In zijn gewonnen etappe weigerde hij de teamorders om op Aru te wachten.
Ik heb hem nog niet kunnen vragen of dat verhaal klopt, maar het lijkt me niet onmogelijk.
Pyama 06 september 2015 12:46
Hij gaat toch weg bij de ploeg en ze zijn in Spanje... En gister zag je dat Aru het geknecht van Landa niet goed af kon maken.
JW 06 september 2015 12:50
Op mij mag je absoluut nooit (!) afgaan voor een betrouwbare voorspelling !
Zelfs na het sterke openingsweekend had ik nog steeds geen geloof in de podiumplaatsen van Dumoulin en Chaves in het eindklassement ! Kun je nagaan...

Tijdens de koers gisteren noemde ik Quintero gisteren als favoriet voor de zege, omdat hij al eens het bergklassement in de Ronde van Duinkerken had gewonnen.
Daarna noemde ik, als mijn serieuze favoriet, Cherel.
Het was Cyclad die De Marchi de meeste kans gaf !
Ere wie ere toekomt....
merijntje mortirolo 06 september 2015 12:54
Tsja, op zich heb je gelijk, maar 'zal moeten' wordt hopelijk 'zou moeten' of 'had moeten' en 'binnen' ben ik.

@Rudy t.: alles wat kansloos is koester ik. Je maggiveslaving deel ik overigens (crack is voor mietjes, op Kurt Cobain, Pantani, Boonen, Amy Winehouse en alles wat rock&roll is na, maar jou R&R noemen gaat me wat ver, jij bent eerder een funky creature).

Binnenkort een maggifeestje doen? Kunnen we vast combineren met een barbecue in Winkel-West. Jij rijdt (terug, ik ben Van Keirsbulck niet. Nou ja, zo weinig mogelijk, want mijn wijf hep geen rijbewijs, dus af en toe, oh wacht, straks krijg ik Brieske en Blue over me heen, ik stop dus beter met po
rustdag 06 september 2015 13:04
Motortje............

[sporza.be]
Bromertà 06 september 2015 13:15
Quintana was een beetje moe, slapjes, koortsig en 't liep 'm dun door de broek; 't wel bekende Aru-riedeltje klonk als een echo door de huidige Ronde van Spanje. Dumoulin, in de vorm van zijn nog jonge leven, doet een beroep op het herstelvermogen van zijn perfect gezonde lichaam, maar kan niet voorkomen dat de macht langzaam uit het lange lijf sijpelt. Eergisteren reed hij met amper 5,7 w/kg Quintana naar de vaantjes. Gisteren zagen we een opleving van Quintana, en de cijfers bevestigen wat de beelden al prijsgaven: 5,9 w/kg gedurende ruim 34 minuten op de mistige slotklim, laatste stuk waarschijnlijk nog een ietsje meer. Kan een geteisterd sportlichaam in amper 24 uur op natuurlijke wijze zoveel verbetering vertonen?

Wie deze progressie in zo'n kort tijdsbestek vertoont, kan de Vuelta toch niet meer verliezen?
balea lac 06 september 2015 13:17
Ik zeg dat Dumolin vandaag gewoon met de besten mee omhoog komt en wellicht voor een stunt zal kunnen gaan zorgen. Wel zal er een groepje wegrijden die echter niet voor de overwinning zullen kunnen gaan strijden. Glazen bol op zolder gevonden heeft.
rustdag 06 september 2015 13:18
Heel vreemd filmpje zeg. hoe ga je dit uitleggen
El Chaba 06 september 2015 13:19
Glazen wensbol vrees ik.
Rudy t. 06 september 2015 13:22
Ja maar gokken op de Marchi leverde niks op.
bobo 06 september 2015 13:29
Rudy t. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja maar gokken op de Marchi leverde niks op.

Best wel hoor, 1-81.
Ik had jammer genoeg maar een zuinig eurootje gespeeld
merijntje mortirolo 06 september 2015 13:34
Quote
JW
Op mij mag je absoluut nooit (!) afgaan voor een betrouwbare voorspelling!

Chotmiljaar.
Goozzer 06 september 2015 13:42
Niet, vrees ik...
Nürburgring78 06 september 2015 14:05
Een groep van negen man krijgt de ruimte en rijdt al snel 3 minuten voorop. De vluchters zijn Maes, Tjallingii, Rollin, Rolland, Kadri, Berhane, Ramirez, Zubeldia en Vilela. Mooi groepje waarvan de best geklasseerde (Zubeldia) al op meer dan een half uur staat van de leider in t AK. Lekker laten rijden zou ik zeggen.
Tinuz 06 september 2015 14:07
Fiets met gebroken zadel, moet gerepareerd worden.
Walnoot 06 september 2015 14:10
Bromertà 06 september 2015 14:16
Tocht.

Laatste 3km in 9'32", asjeblief, 6,7 w/kg. Zo goed heeft Quintana de hele Vuelta nog niet gepresteerd. Ach ....
El Mik 06 september 2015 14:21
Zo hé, dat hadden wij zonder wattages op TV nog niet gezien dat hij deze Vuelta nog niet zo goed had gepresteerd.
Nürburgring78 06 september 2015 14:23
Het ging hard in het eerste uur van de etappe. De kopgroep legde 49,4 kilometer af.
Fashionisto 06 september 2015 14:25
Velodroom 06 september 2015 14:31
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tocht.
>
> Laatste 3km in 9'32", asjeblief, 6,7 w/kg. Zo goed
> heeft Quintana de hele Vuelta nog niet
> gepresteerd. Ach ....

Als de 5,9w/kg betrekking heeft op de laatste 14km, dan waren de resterende 11km toch maar "naar de vaantjesniveau" 5,68w/kg. cool smiley
JW 06 september 2015 14:43
Ik mag toch hopen dat vandaag de toppers uit het klassement strijd gaan leveren voor de etappewinst.
Dat geeft ook maximale kans op veel beelden van dat gevecht.

Vandaag niet Astana maar Movistar dat het tempo in het peloton bepaalt en het verschil met de vluchters beperkt houdt.
Aankondiging van het verwachte offensief van Quintana ?
Die heeft nog heel wat goed te maken om een serieuze bedreiging te gaan vormen.
Maar het kan nog steeds
Walnoot 06 september 2015 14:45
Dus, ik vind insinuaties altijd een beetje vermoeiend. Je wil zeggen dat je op aannames gebaseerd wiskundig bewijs hebt voor het feit dat Quintana uit de verboden pot heeft gesnoept op de rustdag?
Walnoot 06 september 2015 14:50
Yep, Movistar houdt het voorlopig op 2 minuten na bijna 80km. Ze zijn nog voltallig, dus hebben ook wat meer mogelijkheden dan Astana om het te controleren. Astana heeft immers alleen Vanotti en Zeits voor dat werk. Quintana zal de bonificaties ook goed kunnen gebruiken als hij nog wil winnen. Tenzij hij gewoon ouderwets aan de EPO zit. Misschien kan vriend Broeder in het vervolg op basis van de wattages ook even vertellen aan welke spullen men zit, lijkt me best leuke informatie voor de live-kijker.
Rudy t. 06 september 2015 15:29
Ik mag niet van m'n m therapeut. Maggi maakt meer kapot dan je lief is.

Kunnen wel een ander reden bedenken om eens naar winkel west te gaan
Rudy t. 06 september 2015 15:30
Dat was voor de start denk ik?

Ik bedoel toen duidelijk werd dat die groep zou wegblijven.
JW 06 september 2015 16:09
Nog 49 km en 3'09" voorsprong: dat riekt naar een gevecht tussen de toppers voor de dagwinst
Ridder Kale Knikker 06 september 2015 17:10
Iemand bericht vanuit de koers? Helaas niet de mogelijkheid om beelden mee te krijgen ondanks dat ik geen mantelzorg Hoef te verrichten, mijn kinderen bij mijn ex zijn en ik vandaag niet hoef te werken... :-)
Nürburgring78 06 september 2015 17:16
Okay. Het is nog 9 km. De finale is begonnen. De vluchters worden nu snel ingerekend door een uitgedund peloton
onder aanvoering van Astana.
Nürburgring78 06 september 2015 17:18
Nog 8 km. Zubeldia rijdt nog een minuutje voor de groep Aru waar Dumoulin helemaal achterin rijdt.
JvR 06 september 2015 17:19
Zubeldia een minuut voor op een groep van twintig geleid door Astana. Dumoulin heeft het heel zwaar, hangt achteraanm. Nog 8 KM.
JvR 06 september 2015 17:27
4 km, 35 seconde, nu komt het steile gedeelte...
Nürburgring78 06 september 2015 17:30
Zubeldia gaat het niet redden en Tom schuift wat naar voren.
Is een goed teken. Nog maar 2.5 km! Hou vol jonguh!!
Nürburgring78 06 september 2015 17:31
Tom moet opnieuw lossen.
JvR 06 september 2015 17:31
2,5 km, Domoulin haakt af.
Ridder Kale Knikker 06 september 2015 17:32
Fijn, bedankt voor de updates, tof! Nu hopen dat Dumoulin de schade kan beperken, hup Tom!
Nürburgring78 06 september 2015 17:34
Dumoulin blijft vechten om de schade te beperken.Kom op jonguh!!!!
JvR 06 september 2015 17:34
Favorietenbij elkaar, 1,5 km, Dumoulin op 25 seconde.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2015 17:35 door JvR.
Nürburgring78 06 september 2015 17:35
Nog 1.5 km. En Tom heeft nog steeds zicht op de kopgroep.
JvR 06 september 2015 17:36
Nog steeds tien man bij elkaar, 1 km, Tom op 20 seconde.
JvR 06 september 2015 17:38
Rodriguez gaat, Aru reageert, Majka sluit aan.
JvR 06 september 2015 17:40
Het gaat nu hard met Tom, Rodriguez gaat winnen.
JvR 06 september 2015 17:42
Tom op 50 seconde, Rodriguez pakt zijn achterstand op Aru in het AK weer terug.
JvR 06 september 2015 17:44
AK:
1. Aru
2. Rodriguez op 1
3. Majka op 1.24
5. Dumoulin op 1.25
bobo 06 september 2015 17:49
Rudy t. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat was voor de start denk ik?
>
> Ik bedoel toen duidelijk werd dat die groep zou
> wegblijven.


Ja, was idd voor de start
Tinuz 06 september 2015 17:50
Wat zal Dumoulin blij zijn als het woensdag is. Dat zal hem moeten motiveren, dat hij in die tijdrit die klimmertjes een flink pak rammel kan geven.
Wanny 06 september 2015 17:52
De tijdrit van Dumoulin kan best wat tegen vallen, nu hij zo makkelijk klimt. Vraag me af of dat niet ten koste gaat van de tijdritcapaciteiten.
Eddy Veen 06 september 2015 18:07
Tom klimt niet gemakkelijk. Trouwens, gemakkelijk klimmen kan best samengaan met een goede tijdrit. In 2009 versloeg Comtador Cancellara, Tony Martin, Wiggins en Armstrong in de Tourtijdrit.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2015 18:14 door Eddy Veen.
Walnoot 06 september 2015 18:10
Vraag me af waar Broeder blijft met zin verhalen over de dope van Quintana?
Prikdude 06 september 2015 18:18
Als geboren tijdrijder klom Alberteau best gezwind die Tour, herinner ik me idd.... Goede Franse runderen, dat jaar.
Cecchini 06 september 2015 18:25
Wat een slap gezwets telkens weer.
Cecchini 06 september 2015 18:39
Het ging beter dan gisteren", aldus Dumoulin direct na afloop. "Ik heb weer wat tijd verloren, maar dat was te verwachten. Het ging behoorlijk goed."

Volgens Dumoulin had het verschil van 34 seconden met Aru kleiner kunnen zijn. "Ik had misschien iets langer kunnen aanhaken, maar ik zat te ver van achteren toen er een scheur ontstond in de groep. Ik wilde niet sprinten om het gaatje te dichten en heb toen tot de streep mijn eigen tempo gereden."

Vraag me dan ook af waarom hij zover van achteren zat. Hij zat kilometers lang min of meer in het laatste wiel. Onnodig wat mij betreft, als je ziet waar hij uiteindelijk nog eindigde.
Sjorsoll 06 september 2015 18:52
Ik zag Dumoulin toch echt op 49 seconden binnenkomen. Maar op de Nederlandse en Belgische teletekst wordt hij op 51 seconden gegeven.
Velodroom 06 september 2015 19:04
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het ging beter dan gisteren", aldus Dumoulin
> direct na afloop. "Ik heb weer wat tijd verloren,
> maar dat was te verwachten. Het ging behoorlijk
> goed."
>
> Volgens Dumoulin had het verschil van 34 seconden
> met Aru kleiner kunnen zijn. "Ik had misschien
> iets langer kunnen aanhaken, maar ik zat te ver
> van achteren toen er een scheur ontstond in de
> groep. Ik wilde niet sprinten om het gaatje te
> dichten en heb toen tot de streep mijn eigen tempo
> gereden."
>
> Vraag me dan ook af waarom hij zover van achteren
> zat. Hij zat kilometers lang min of meer in het
> laatste wiel. Onnodig wat mij betreft, als je ziet
> waar hij uiteindelijk nog eindigde.

Inderdaad vreemd. Aan de andere kant zijn daar de tempowisselingen het gemakkelijkst te verteren.
Maar juist vandaag werd er in de gemakkelijke stukken erg hard gereden en dan is in een stampede even naar de kop rijden wel heel erg lastig.
Op het laatst moest hij toch weer bijsprinten, want zijn achterstand was veel groter geweest!

Dumoulin is gewoon geen geboren klimmer, maar ook bergop een tijdrijder. Maar wel een verdomd goede.
Frederik D. 06 september 2015 19:16
Dumoulin gaat de Ronde van Spanje niet winnen. Hij komt nu tekort in de klims en zal in de tijdrit te moe zijn om zijn achterstand goed te maken. Maar laten we blij zijn dat hij ons zeer aangenaam bezighoudt. Wie zei dat ook alweer? Een brute held. En een vierde plaats in het eindklassement is heel mooi.
Kuiperberg 06 september 2015 19:25
Als morgen Dumoulin minder dan 30 seconden verliest....dan dicht ik hem een top drie plek toe. Maar zaterdag wordt er ook nog stevig geklommen en kan de mogelijk tijdritwinst teniet worden gedaan. We zullen het zien.
Prikdude 06 september 2015 19:47
Met de tang sloeg hij zich op zijn lege pan.
Siem 06 september 2015 19:51
De verschillen tussen de renners zijn zo klein dt wanneer er geen aankomst bergop is (zaterdag) er een groep naar de streep gaat rijden, Dumoulin zit daarbij. Vandaag inderdaad een beetje knullig op achterstand gereden. Hij had die positie in het wiel van Chaves gewoon af moeten dwingen ipv haasje over met de Ellissondes en de De Clerqs van deze wereld. Wel weer knap gereden van z'n ploeg. Die gasten kunnen zelfs in deze positie van hun kopman niets extra's. Redelijk triest wat mij betreft.
JW 06 september 2015 20:07
Tsja, ik denk niet dat Dumoulin wat valt te verwijten.
Hij zat niet uit luxe achteraan in die groep.
Knap dat hij toch niet echt brak, en in die steile slotkm nog weer wat wist terug te komen.
Maar dit bergdrieluik dreigt toch zijn ondergang te worden. Tenzij hij de dag voor de rustdag opnieuw erin zou slagen het tijdverlies op deze manier te beperken.

De etappe van morgen leek me de gevaarlijkste van de drie.
Hij moet hopen dat de concurrentie niet al op de voorlaatste klim alle registers open trekt.
Er is een kans dat Aru en Purito wachten tot de voorlaatste dag.
Want iedereen lijkt redelijk moe, en bij alle favorieten lijkt het aanvallend vermogen ook op te raken.
JW 06 september 2015 20:11
Eens.

Wat me vandaag vooral tegenviel was dat geeneen van de concurrenten er doorheen zakte.
cyclingfreakske 06 september 2015 20:21
ze gaan alle registers opentrekken. Aru en Rodriguez zie ik ook aanvallen aangaande het AK.
als ze nu een minuut pakken op Dumoulin en er woensdag 2.30 verliest, staat hij er erg roodkleurig op voor 1 van de 2..
Cyclad 06 september 2015 20:26
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> > roodkleurig

Wellicht geen bewuste, maar wel een schitterende woordspeling!
Siem 06 september 2015 20:38
Alle registers opentrekken? Doen ze dat niet al 2 dagen?
sijbriskie 06 september 2015 20:45
Kwam ie niet van achteren terecht omdat ie juist steeds (en wellicht heel verstandig) eigen tempo bleef rijden? Bij die eerste demarrage van Quintana al bijvoorbeeld?
Leon 06 september 2015 20:49
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zag Dumoulin toch echt op 49 seconden
> binnenkomen. Maar op de Nederlandse en Belgische
> teletekst wordt hij op 51 seconden gegeven.

Viel me ook op, dus even gecheckt: de tijdswaarneming in beeld begon pas te lopen toen Purito al 2 tellen over de finish was.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2015 20:50 door Leon.
Sjorsoll 06 september 2015 21:00
Viel me ook op, dus even gecheckt: de tijdswaarneming in beeld begon pas te lopen toen Purito al 2 tellen over de finish was.

Oké thumbs up
JW 06 september 2015 21:01
Katoesha profiteert vooral een beetje luizig van het werk van Astana en Movistar. En staat er met Purito èn Moreno wel erg mooi voor.

Het werk van Movistar heeft Valverde en Quintana nog niet veel opgeleverd.
Velodroom 06 september 2015 21:08
JW Schreef:
-------------------------------------------------------

> favorieten lijkt het aanvallend vermogen ook op te raken.

Klöpp, het is nu nog één seconde voor twaalf.
Andere Peter 06 september 2015 21:29
Het moge duidelijk zijn dat de tijdswaarneming die Dumoulin op zeker moment op 1:25 plaatste, niet deugde. Of beter gezegd: die waarneming deugde wel maar was het verschil tussen 2 motoren. Die achterste motor moet toen wat verder achter Dumoulin hebben gezeten terwijl de voorste voor Rodriguez/Aru zat. In die fase kwam er dan ook geen close-up van Dumoulin. De motor zat er niet dicht genoeg bij.

Dumoulin heeft geen laatste km gereden waarin hij weer 35 sec goedmaakte op Rodriguez.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2015 21:31 door Andere Peter.
Slimmerd 06 september 2015 21:36
Toch niet.....
Cecchini 06 september 2015 21:51
Je zag op een bepaald moment dat zijn achterstand per seconde een seconde opliep. Toen ik dat zag raakte ik zelfs niet in paniek. Dan had hij met een lekke band langs de kant moeten staan of nog erger aangereden moeten zijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2015 21:52 door Cecchini.
Andere Peter 06 september 2015 22:05
Precies. Die motor stond stil of bijna stil.
Velodroom 06 september 2015 22:14
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Precies. Die motor stond stil of bijna stil.

Soms schrijft AP alsof hij er net vandaan komt. hot smiley
El Chaba 06 september 2015 22:43
Kwestie van deductie.
Velodroom 06 september 2015 23:03
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kwestie van deductie.

Sherlock Holmes, I presume! smiling smiley
Andere Peter 07 september 2015 00:24
Lollig allemaal hoor. Maar ik was door omstandigheden gebonden aan Ducrot. Die wist in de live-uitzending zeker dat Dumoulin een fantastische slotkilometer had gereden. Hij zei het niet letterlijk, maar dat leidde hij af uit die afwijkende verschillende in beeld. Ook in de NOS-samenvatting komt nog zoiets terug. Zij het dat daar wordt gerept van onduidelijke verschillen.

Er is helemaal niks onduidelijk. Verschil is in die laatste paar steile kms tamelijk normaal geëvolueerd van 20 naar 50 seconden. Veel mensen beseffen niet dat wat je in beeld ziet de plaatsbepaling van de motoren is. Dat leidt soms tot afwijking. Op een steile helling is dat effect groter omdat een kleine afstand al veel kan schelen in tijd. Soms is er ook een afwijking door haarspeldbochten die de GPS in war schoppen, maar dat speelde hier niet. Dan zie je de tijd verspringen. Nu telde het verschil snel door.

Inderdaad deductie. Maar bovendien onderstreept door wat je visueel wel kon waarnemen. Moto 1 zat voor de koplopers en niet erachter. Moto 2 zat achter Dumoulin. Dumoulin reed stabiel. Stortte nooit extreem in en eindigde ook niet met een bizarre remonte van 35 sec sneller dan Springveer Rodriguez.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2015 00:25 door Andere Peter.
Velodroom 07 september 2015 00:42
Uit het gebruik van het woord soms (deductie) had je mij kennende (?) kunnen afleiden, dat jouw beeldende taal mij eerder is opgevallen.
Zodanig, dat ik dan denk, goh hij is er zelf bij geweest. Ik ben soms een vileine grapjas, maar ik had gehoopt, dat je de humor van mijn opmerking in zou zien.
Wattshalve ben ik altijd erg serieus, maar daarbuiten weet je het bij mij maar nooit.
Ik ben het eens met je "Dumoulin reed stabiel". Dus sorry dan maar.
Walnoot 07 september 2015 09:02
Dus je bewijst hier dat Ducrot een idioot is? Bedankt voor de nuttige toevoeging!
Andere Peter 07 september 2015 13:35
Quote
Andere Peter
Lollig allemaal hoor.

Mij was dus direct geheel duidelijk hoe je het bedoelde. Ik begon er expliciet mijn reactie mee. Daarom is jouw reactie met de nadruk op ''mij kennende'' ten overvloede en vooral een teken dat je nogal met jezelf bezig bent.

Quote
Velodroom
Ik ben soms een vileine grapjas,
Andere Peter 07 september 2015 13:40
Nee, dat bewijs ik niet. Als ik dat zou willen zeggen, dan had ik dat wel gezegd.

De stijlvorm ''Dus je vindt dat...", ''Dus je zegt dat...'', ''Dus je bewijst dat...'' leidt hier per definitie tot een verkrachting van het voorafgaande. Bijna altijd een foute weergave van wat er door die ander is gezegd. Meestal doelbewust.

Wat ik wel zeg vind je na:

Quote
Andere Peter
Het moge duidelijk zijn dat...
Walnoot 07 september 2015 14:06
Maar tussen wat jij (ja jij ja, dit gaat specifiek over jou!) wil zeggen (en ja, dat weet ik nu, want je legt het nog een keer uit) en wat je daadwerkelijk zegt (ja ja, dat weet ik ook, ben namelijk een kei in begrijpend lezen, en zeer veel beter in deductie als uwes!), zit vaak een nogal groot verschil. (Oh, ja, ik ben ook een expert in vergelijkende taalanalyses, steek die maar in je zak!)
Andere Peter 07 september 2015 19:24
Er zit nooit ook maar enig verschil tussen wat ik zeg en wat ik wil zeggen. Dat is je eigen fantasie. Heel storend wanneer je dat uit. Zeker als het terugkerend is. Het verklaart wel een hoop over de irritatie tussen jou en mij. Ik vind het ongelooflijk hoor, van die mensen die beter menen te weten wat je wil zeggen dan je zelf zegt. Deductie my ass. Dat is pretentieuze fantasie. Deductie zoals hierboven gaat over waarnemingen. Bij beperkte waarnemingen kun je zonder precies iets waar te nemen wel afleiden wat er moet zijn gebeurd. Iets heel anders dan de deductie van wat andermans mening zou moeten zijn, daarbij de door hemzelf gegeven mening doodleuk overrulend. Zelfs voor volleerde psychologen na een langdurig één-op-één contact is het vermogen dat jij hier jezelf toeëigent een glibberig gebied.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2015 19:28 door Andere Peter.
Walnoot 07 september 2015 19:40
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen