Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vuelta a España 2015 (2.UWT), etappe 16

Gepost door El Chaba 
El Chaba 06 september 2015 18:21
Vuelta a España 2015 (2.UWT), etappe 16
El Chaba 06 september 2015 18:21


Vuelta a España 2015 (2.UWT), etappe 16: Luarca - Alto Ermita de Alba/Quirós (185,0 km)

Als de etappe van afgelopen woensdag de koninginnenetappe was dan is die van morgen haar prinses.

Kaartje:





Profiel:





Beklimmingen:

Cat. 3: Alto Aristébano (14,6 km à 3,4%)
Cat. 2: Alto de Piedratecha (10,6 km à 4,8%)
Cat. 3: Alto de la Cabruñana (4,8 km à 6,7%)
Cat. 2: Alto de Tenebredo (3,7 km à 8,9%)
Cat. 2: Alto del Cordal (8,5 km à 5,7%)
Cat. 1: Alto de la Cobertoria (9,8 km à 8,7%, max. 13,0%)
Cat HC: Alto Ermita de Alba (6,8 km à 11,1%, max. 21,7%)









Zou Joaquim Rodriguez dan toch nog een grote ronde op zijn naam gaan schrijven?

Top 10 AK na etappe 15:

1. ARU Fabio AST 61:53:56
2. RODRIGUEZ OLIVER Joaquin KAT 00:00:01
3. MAJKA Rafal TCS 00:01:24
4. DUMOULIN Tom TGA 00:01:25
5. CHAVES RUBIO Johan Esteban OGE 00:01:34
6. MORENO FERNANDEZ Daniel KAT 00:02:08
7. NIEVE ITURALDE Mikel SKY 00:02:19
8. VALVERDE BELMONTE Alejandro MOV 00:02:25
9. QUINTANA ROJAS Nairo Alexander MOV 00:03:00
10. MEINTJES Louis MTN 00:05:07

Start: 12.13 uur.
Finish: rond 17.45 uur.
Walnoot 06 september 2015 18:29
Beste een steil klimmetje, die laatste.
Vortax 06 september 2015 18:30
Favorieten zullen wel wachten op de loodzware slotklim. Als Dumoulin zijn verlies kan beperken tot zo'n anderhalve minuut heeft hij het heel goed gedaan.
JW 06 september 2015 20:09
Helemaal mee eens.
En dan zit hij nog steeds op koers voor het podium.
Tinuz 06 september 2015 20:48
Aru en Purito zullen hun voorsprong nog willen uitdiepen, maar ook elkaar niet uit het oog willen verliezen.
Ik schat Purito toch net wat hoger in voor zo'n vlakke tijdrit dan de schriele Aru.
Leon 06 september 2015 21:35
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Helemaal mee eens.
> En dan zit hij nog steeds op koers voor het
> podium.


Dan moet hij geen anderhalve minuut meer verliezen op Majka...
Eindhovuh 06 september 2015 21:43
Zou Purito die kroon op zijn carrière wel gunnen.
Grappig dat in een grote ronde waarin Nibali, Froome, Quintana, Valverde en van Garderen starten dat uiteindelijk Aru, Rodriguez, Majka en hopelijk Dumoulin t gaan uitmaken.
Heerlijke onberekenbare sport.
JW 06 september 2015 22:24
Ik ga er dan vanuit dat hij op de winnaar van de etappe anderhalve minuut verliest, en niet dat iedereen in de top-negen die voorsprong op hem pakt.

Een beetje zorgelijk vond ik vandaag dat iedereen uit dat rijtje hem voorging.
Een dag eerder was dat ook al zo.
Dat doet me toch vrezen voor de beruchte derde week.
Madrid is nog steeds erg ver !
Linkebal 06 september 2015 23:14
Ook al zakt ie nog weg tot plaats acht ofzo, dan nog was het een fantastische Vuelta.
Cecchini 06 september 2015 23:44
Ik heb bijna het idee, dat je er op hoopt dat hij er nog door heen zakt, om je gelijk te halen (jouw mening van het begin van de Vuelta dat Chaves en/of Dumoulin namelijk hier niet stand zullen houden als de toppers een keertje aan zouden zetten).

Nee dan liever de mening van Linkebal. Dumoulin is de eerste Nederlandse renner sinds lange tijd die me het gevoel geeft/gaf dat een Nederlander een Ronde kan winnen. En niet te vergeten in een bergetappe Rodriquez en Froome op weergaloze wijze erop heeft gelegd (Nederlandse beste wielermoment dit jaar samen met dat staaltje van Kruijswijk op de Mortirolo) dagen in het Rood heeft gereden, een week voor het einde van de Vuelta nog kans op het podium maakt, en wielerminnend Nederland nog steeds in zijn greep heeft en misschien nog een etappe kan winnen and last but not least werkelijke in allerlei opzichten de looks van een toekomstige grote vedette heeft (een fantastische stylist, prachtige kop, en ook nog eens een aardige vent).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2015 23:58 door Cecchini.
Eazster 07 september 2015 00:21
Purito kan het rood ruiken. Sterk plan van de oude vos. Stippelde een gedeelte van de Route uit en weet dat hij in week 3 nog energie nodig heeft.
Maar...heeft er al 2x dichtbij gezeten ,zal het weer ergens fout gaan?
De Gun factor voor Purito is hoog,maar als ik moet kiezen tussen hem en Dumoulin dan....
Andere Peter 07 september 2015 00:28
Hoe kun je dat nu JW verwijten? Niemand zal blijer zijn dan JW als Dumoulin het goed lijft doen. Hij bouwt in zijn verwachtingen gewoon een soort veiligheid in. Zodat de kans op meeval wat groter is. Hoe je zoiets beleeft heeft met je karakter te maken. Wie denkt dat JW hoopt dat het isgaat heeft hem slecht gevolgd. Ik vind die behoedzaamheid een stuk sympathieker dan de volksstammen die aan de vooravond van een mogelijk succes alvast de huid van de beer verkopen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2015 00:30 door Andere Peter.
Velodroom 07 september 2015 01:17
De verwachtingen van JW lijken me eerder ingegeven door logica dan door emoties.
De dalende lijn en het gegeven, dat ineens zovelen het beter doen, wijzen eerder op de mogelijkheid van verlies dan behoud of verbetering positie.
Als zovelen het ineens beter doen is dit veelal een gevolg van het minder worden van de een (Tom) in plaats van dat de oorzaak zit in het feit, dat de anderen allemaal beter worden dan de een (Tom).

Ik schat het op fifty fifty. Een pre vind ik wel Tom's stabiliteit.
We hebben het dan over een podiumplaats.
Carlos Danger 07 september 2015 01:32
Mocht hij Mollema's vierde plaats uit 2011 kunnen evenaren, zou dat een prestatie van formaat zijn. Die laatste klim kan er ook wel eens teveel aan zijn.
Moet hij zich daar helemaal leeg rijden om het verlies te beperken of het AK laten lopen en alles (wat er nog in zit) op de tijdrit zetten?
Hoe dan ook een geweldige Vuelta.
Cecchini 07 september 2015 08:15
Het gaat me er om, dat JW liever een zuinige top10 plek in het AK prevaleert boven een eventueel wegzakkende Dumoulin die inmiddels wel tot de verbeelding sprekende prestaties heeft neergezet en in zijn eentje dit jaar al meer overwinningen op zijn naam heeft gebracht dan de hele Lotto Jumbo ploeg bij elkaar. Ook al opgevallen dat de ploeg van Dumoulin ook al weer denigrerende sneren van JW heeft opgelopen omdat ze een poging ondernamen om Degenkolb (ook al winnaar van 2 grote klassiekers dit jaar) een kans op een etappe zege te bieden. JW had liever gezien dat ze met 8 renners om Dumoulin heen reden, zoals Kruijswijk niet voor zijn kansen mocht gaan op weg naar Alpe d'Huez en in de buurt van Gesink moest blijven rijden (en op verzoek van Gesink in zijn wiel moest blijven zitten, want dat op kop rijden van Kruijswijk ging hem te hard).

NB de ploeg rondom Dumoulin is wel te zwak voor een klassementsrenner, daar zullen we het wel over eens zijn, Echter nog wel een nivootje hoger dan van die Nederlandse ploeg die hier meerijdt. Laat JW in ieder geval blij zijn, dat Dumoulin de aandacht afleidt van het zieltogende bestaan van deze ploeg (Lindeman verbergt het pijnlijke gebrek aan kwaliteit).
Slimmerd 07 september 2015 08:36
Het verwijt van Cecchini lijkt me meer dan terecht, als Kruijswijk in etappes pak 'm beet 7e en 9e wordt en in het AK op plek 9 staat is het allemaal jubel de jubel en doet hij het geweldig (terwijl ook dan niet zeker is dat hij daar blijft); maar nu bij Dumoulin is er alleen maar die gereserveerde reactie dat hij het eerst nog maar moet volhouden!
ton duk 07 september 2015 08:56
Al met al is TLJ in de 3 grote Rondes redelijk voor de budgettaire dag gekomen...
Kruijswijk bracht ook de fam v Zetten in roze vervoering...
Gesink zorgde (met Mollema) voor een gele vakantiekoorts...
en het aanvallende rijden TLJ (met verdiende winst Lindeman) in de Vuelta is ook best te pruimen....

Verder begint dat dagelijks gehak op JW best te irriteren .....
gr

HUP.JW.NL
HUP.TOM.NL
Walnoot 07 september 2015 09:04
Je begint wel steeds zuurder en sneuer te worden. Kan je jezelf niet gewoon even tot het eind van de Vuelta opsluiten zonder toegang tot internet? Dan mag je aan het eind weer hier komen en met de rest vrolijk zijn over de prestaties van Dumoulin.
utrecht 07 september 2015 09:14
Benieuwd of de toppers vandaag weer een afwachtende houding gaan aannemen en wachten tot de laatste paar kilometer. Mijn gevoel zegt dat ze ( alle 3) toch minimaal een minuut moeten pakken vandaag om Dumoulin voor te blijven woensdag. Aru heeft er alles aan gedaan, maar lijkt nu wat minder te worden. Maar Purito en zeker Majka rijden heel afwachtig, beiden hebben echt een goede kans om een grote ronde te winnen maar ze moeten dat wel durven.

Ik vrees dat Dumoulin net te kort gaat komen. Maar ook al valt ie nog van het podium, wat een geweldige Vuelta heeft die man gereden. Zijn etappe overwinning is naast Terpstra in Roubaix de mooiste Nederlandse overwinning in jaren, mss wel sinds Dekker in Parijs Tours. Verreweg de beste Nederlandse renner van het moment, dat was ie voor de Vuelta ook al maar nu stoomt ie echt door naar de wereldtop.
El Mik 07 september 2015 09:16
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Moet hij zich daar helemaal leeg rijden om het
> verlies te beperken of het AK laten lopen en alles
> (wat er nog in zit) op de tijdrit zetten?

Ja, een ritzege heeft hij al, kansen op tijdritzeges komen er nog zat in zijn carrière en als hij nu niet die derde week volledig door zet dan is dat de volgende keer dat hij in deze positie komt nóg steeds onbekend terrein.
Arsimo 07 september 2015 09:16
Tom Dumoulin moet vandaag alles er uitpersen om zo dicht mogelijk te blijven. Hij heeft de omstandigheid mee dat er morgen een rustdag is voor de tijdrit, dus enig ruimte voor (een beetje) herstel.

Zijn situatie lijkt me vrij simpel: alles wat binnen de twee minuten staat vanavond is potentieel haalbaar in Madrid. TD staat nu op anderhalve minuut van winst en 1 seconde van podium. Beperkt hij het verlies vandaag tot een halve minuut, dan kan hij nog zelfs winnen. Verlies binnen anderhalf a 2 minuten dan lijkt me podium nog reeel.

Het zou zonde zijn het vandaag alsnog te laten lopen. Alles op alles lijkt mij. Als hij het niet redt, okay, jammer, maar hoe dan ook een fantastische Vuelta gereden en dan na woensdag de volle aandacht op het WK.
ton duk 07 september 2015 09:18
utrecht Schreef:
-------------------------------------------------------
>ook al valt ie nog van het podium, wat een
> geweldige Vuelta heeft die man gereden. Zijn
> etappe overwinning is naast Terpstra in Roubaix de
> mooiste Nederlandse overwinning in jaren, mss wel
> sinds Dekker in Parijs Tours. Verreweg de beste
> Nederlandse renner van het moment, dat was ie voor
> de Vuelta ook al maar nu stoomt ie echt door naar
> de wereldtop.

Mag ik daar een top3 van maken met Boom's overwinning TdF2014
gr
shake 07 september 2015 09:31
Het feit dat Aru de afgelopen twee bergetappes ondanks al het werk van zijn ploeg tijd heeft verloren op zijn meest naaste concurrent Rodriquez, kan misschien in het voordeel van Dumoulin werken. Mogelijk dat Astana het peloton niet zo'n hels tempo oplegt als die etappes.
utrecht 07 september 2015 09:31
excuus die was mij even helemaal ontschoten. Die hoort daar zeker bij, epische overwinning. Al is Froome, Quintana, Valverde en Purito bergop verslaan misschien nog wel straffere kost



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2015 09:31 door utrecht.
Cecchini 07 september 2015 09:34
Nee, al dat slappe topsportgedrag van Boom er voor en er na geeft nog geen recht op een oeuvre prijs.
shake 07 september 2015 09:35
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> utrecht Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> >ook al valt ie nog van het podium, wat een
> > geweldige Vuelta heeft die man gereden. Zijn
> > etappe overwinning is naast Terpstra in Roubaix
> de
> > mooiste Nederlandse overwinning in jaren, mss
> wel
> > sinds Dekker in Parijs Tours. Verreweg de beste
> > Nederlandse renner van het moment, dat was ie
> voor
> > de Vuelta ook al maar nu stoomt ie echt door
> naar
> > de wereldtop.
>
> Mag ik daar een top3 van maken met Boom's
> overwinning TdF2014
> gr

Terpstra in Roubaix was vanuit Nederlands oogpunt alleen maar mooi omdat een Nederlander een klassieker won. Verder was er niet bijzonder veel moois aan de overwinning. Boom in TdF2014 en Dekker in Parijs-Tours waren qua wielerbeleving vele malen mooier.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2015 09:35 door shake.
Arsimo 07 september 2015 09:38
Ook een mooie in mijn ogen die vaak vergeten wordt - al was de tegenstand op papier lang niet zo enorm als in deze Vuelta natuurlijk - was de ritzege bergop van Mollema in de Ronde van Zwitserland in 2013.
Walnoot 07 september 2015 09:43
Men lijkt hier wel te vergeten dat de Vuelta niet over is na de TT. Goed, er komen geen extreem zware etappes meer, maar op de laatste zaterdag kan er best nog wat verschil worden gemaakt. Als we daar nog steeds spreken over verschillen van binnen een minuut op het podium, verwacht ik vuurwerk van het begin tot het eind. Types een etappe waar de mannetjes-vooruit-tactiek de doorslag kan geven. Zeker oppassen voor een Aru daar, die toch echt de sterkste ploeg lijkt te hebben.
Slimmerd 07 september 2015 09:49
Zo'n tactiek zou Movistar vandaag al nodig hebben denk, met de plekken 8 en 9 zullen ze toch niet helemaal content zijn en de renners Valverde en Quintana lijken me ook niet de verdedigende types. Dit laatste deden ze wel in de Tour, maar toen ging het om 2 en 3, van een totaal ander kaliber dan 8 en 9.

Dat Movistar daar ook wel de ploeg voor heeft, lijkt me evident, ik zag gisteren een zeer sterke Visconti en ook renners als Moreno en Rojas Gil vallen positief op in het klimwerk en ergens zal Amador toch ook nog wel klimmersbenen hebben?
Arsimo 07 september 2015 09:50
Ik vergeet dat zeker niet, ik heb dat meegenomen in mijn "berekening".

Ik ga uit dat TD 2:30 moet pakken in de tijdrit. Dat is het maximum haalbare en dan heeft hij - als de achterstand binnen 2 minuten was - een halve minuut voorspong. Of voor winst of voor podium, afhankelijk van vandaag.
Cecchini 07 september 2015 09:50
Bart Jungmann/ Volkskrant

een wielerronde is als een concours hippique. Het gaat er om wie het snelst het rondje over een parcours vol hindernissen voltooit. De Ronde van Spanje beleeft op dit moment de driesprong. Tom Dumoulin zit nog steeds in de race, maar de balken worden al lichtjes getoucheerd.

De Vuelta zit in een cruciale fase met zaterdag, zondag en maandag belangrijke bergritten. Voor Dumoulin is de opdracht even eenvoudig als moeilijk. Hij moet het verlies op zijn drie concurrenten Aru, Rodriguez en Majka zo beperkt mogelijk houden.

Alle drie zijn ze gepokt en gemazeld in het klimwerk, terwijl Dumoulin zijn mogelijkheden hierin nog moet leren kennen. Daarom vereist de uitvoering van die opdracht zelfkennis en discipline. Zoals de springruiter moet handelen naar de capaciteiten van zijn paard, zo moet Tom Dumoulin voorkomen zichzelf over de kling te jagen. Woensdag wacht een 39 kilometer lange tijdrit. Daarmee zullen de kansen keren en kan Dumoulin het verloren terrein herwinnen. Uitgaande van zijn capaciteiten en die van de anderen moet tijdwinst van twee minuten tot de mogelijkheden behoren.

Anderhalve minuut

Met nog één bergrit te gaan, staat Tom Dumoulin anderhalve minuut achter op Fabio Aru en Joaquim Rodriguez. Op Majka hoeft hij slechts één seconde toe te geven. Om al enigszins op de zaken vooruit te lopen: het erepodium ligt binnen handbereik en dat zou op zich al een uitzonderlijke prestatie zijn voor een Nederlandse wielrenner van deze generatie.

Zaterdag wachtten de klassementsrenners laat met hun offensief. Dat was in het voordeel van Tom Dumoulin die in deze Vuelta op zichzelf aangewezen is boven een hoogte van 1.500 meter. Terwijl Alessandro de Marchi na maanden van blessureleed weer eens een rit op zijn naam schreef, waagde klassementsleider Fabio Aru als eerste zijn kans.

Dumoulin, die in zijn wiel zat, moest passen. Toch bewees Dumoulin op dat penibele moment uit het goede hout te zijn gesneden. In geslagen positie perste hij er nog een ijzersterke laatste kilometer uit. Daardoor bleef het verlies beperkt tot 20 seconden op Rodriguez, de snelste van zijn rivalen.

Zondag stond Tom Dumoulin met een positiever gevoel aan de start, maar bleek hij minder alert. Op de slotklim bungelde hij achterin bij de groep kanshebbers. Op het moment dat het pelotonnetje in tweeën brak, was hij vroeg gedwongen tot een achtervolging.

Ook op dat moment besloot Dumoulin zich niet te overhaasten. 'Met wind tegen had het ook geen zin om dat gat meteen dicht te rijden.' Na de beslissende versnelling van Joaquim Rodriguez, de latere ritwinnaar, leek zijn lot bezegeld.

Het verschil liep op tot anderhalve minuut. Maar Dumoulin bleek, net als een dag eerder, zijn krachten goed verdeeld te hebben. Aan de finish gaf hij 51 seconden toe op Rodriguez die Aru nu zelf tot op één seconde is genaderd.

Ondanks het dubbele verlies ziet zowel de Spanjaard als de Italiaan in Dumoulin nog altijd als een belangrijke sta-in-de-weg op de weg naar de eindzege in Madrid. Dat is complimenteus en zo vat Tom Dumoulin het ook op.

De laatste hindernis in de driesprong zal de lastigste zijn. In de streek Picos de Europa wacht het peloton een dubbelganger van de Angliru. Die klim heeft in het verleden ambities geknakt. De Ermita de Alba moet daartoe ook in staat zijn.
Slimmerd 07 september 2015 09:54
Trouwens, zullen we Fraile vast die plek in de kopgroep geven? Lijkt me voor andere ook kansloos om zonder hem proberen weg te komen vandaag.
Hangmat 07 september 2015 09:58
Dan lees je toch echt de posts van JW niet goed. Hoe goed de prestaties van NL of Lotto Jumbo renners ook zijn hij tempert de verwachtingen altijd een beetje. Dat is heel begrijpelijk want op dit prikboprd kan je net zo snel een held worden als weer volledig worden afgeschoten. Als zijn verwachtingen van Dumoulin niet te hoog zijn vallen een paar fanatici over hem heen maar ik vind dat hij niets geks zegt. Om dan de conclusie te trekken dat hij wil dat Dumoulin mislukt omdat zijn verwachtingen wat lager zijn vind ik eigenlijk een beetje sneu...
JW 07 september 2015 10:00
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het verwijt van Cecchini lijkt me meer dan
> terecht, als Kruijswijk in etappes pak 'm beet 7e
> en 9e wordt en in het AK op plek 9 staat is het
> allemaal jubel de jubel en doet hij het geweldig
> (terwijl ook dan niet zeker is dat hij daar
> blijft); maar nu bij Dumoulin is er alleen maar
> die gereserveerde reactie dat hij het eerst nog
> maar moet volhouden!

Ik denk dat ik niet de enige hier was die tijdens de Giro heel enthousiast was over de "wederopstanding" van Kruijswijk als Giro-renner. Niet voor het podium, maar voor de toptien. Raar als dat enthousiasme een half jaar later veroordeeld wordt...

Als je nog es terugleest (!): de discussie ging over de kansen van Dumoulin om op het podium te eindigen. Die schatte ik nog steeds hoog in ! Mits het verval niet te groot zou worden.
Daar lijkt me weinig mis mee. De invulling van het podium in een grote ronde wordt vaak pas in de derde week beslist. Zo'n vaststelling wordt blijkbaar door sommigen (en speciaal als ik die maak) bijna beschouwd als heiligschennis. Beetje overdreven allemaal.....
Dat de prestaties van Dumoulin hier van heel andere orde zijn dan die van Kruijswijk in de Giro is evident.
Hangmat 07 september 2015 10:04
Checcini, waar zegt JW dat? Dit is jouw eigen invulling die met de dag sneuer begint te worden.
El Chaba 07 september 2015 10:07
Accepteer nou eens dat sommige mensen zich op een andere manier uitspreken dan jij, zonder daaraan meteen de zwart-wit conclusie te trekken dat ze (in casu) anti Dumoulin zijn. Het slaat echt helemaal nergens meer op wat jij hier tot vervelens toe over JW aan het schrijven bent. thumbs down
Slimmerd 07 september 2015 10:09
Ik zeg ook niet dat er iets mis is/was met het enthousiasme voor Kruijswijk, dat was ook een mooie prestatie.
Alleen het lijkt soms wel alsof dat mooier wordt gevonden dan de strijd die Dumoulin hier levert voor een podium/overwinning in een grote ronde! En al wordt hij nog 11e, dan heb ik misschien nog wel meer genoten van Dumoulin dan Kruijswijk in de Giro.
El Chaba 07 september 2015 10:09
Bromertà 07 september 2015 10:25
Zeker. Man. Ik ga mijn derde week als kijker in met strak samengeknepen billen. Uniek. Kweetnie ofk'tfolhou ;-) Waggeffe, de cijfers, in alle commotie ben ik m'n cijfers kwijtgeraakt. Vetooo, help. Kak, ook niks. Nou ja, dit dan:

"ammattipyöräily ‏@ammattipyoraily 16h16 hours ago
Tom Dumoulin is a strong candidate to win the Vuelta. Superb performance today by Dumoulin. #LV2015"


Toch mooie woorden van een ontdooide Fin, en heus de broeikasgassen zijn niet naar z'n hoofd gestegen.
JW 07 september 2015 10:28
Dat continue venijn vind ik best irritant en lijkt me onnodig en ook erg onterecht, Cecchini.
Gun liever een ander zijn eigen mening, en woordgebruik.
Deze draad gaat over etappe 16.
(Het kan toch niet serieus je bedoeling zijn dat ik inhoudelijk hierop in ga ? Mijn mening over de ploegtactiek van Jumbo in de Tour, en ook van de prioriteiten van Giant in die bewuste Vuelta-etappes, is daar uitgebreid verwoord. Mijn kritiek op Giant was dat ze een verkeerde keuze maakten door niet duidelijk voor de klassementskansen van Dumoulin te kiezen, maar Degenkolb nog steeds als primair doel handhaafden. Die mening mag je fout vinden (Sporza had overigens een dag later dezelfde ideeën), maar was wel duidelijk v.w.b. mijn waardering voor en geloof in de kansen van Dumoulin) .
Walnoot 07 september 2015 10:34
2.30 Op wie, Rodriguez en Aru? Op Majka zie ik het hem niet doen en daar verwacht ik nog wel wat van, heeft zich redelijk rustig gehouden. Maar het valt ook zeker niet uit te sluiten dat een van die eerste twee een topdag heeft en een minuut minder verliest in de TT. Winnen zie ik Dumoulin niet meer doen, tweede of derde is nog steeds realistisch. Maar voor zijn tactiek maakt het niet uit: blijven volgen tot het ontploft en dan doorbeuken op eigen tempo. Blijkt de afgelopen dagen een uitstekende tactiek. Minder dan een minuut verliezen gisteren was gewoon goed.

Wat betreft de Movistar mannen, ze kunnen gewoon niet veel beter. Je kan wel een mannetje voor Valverde vooruit sturen, maar als hij de rest er niet af krijgt, heb je er vrijwel niets aan. Met een goede tijdrit rolt hij Nieve en Moreno makkelijk op, Chaves moet ook te doen zijn. Maar tenzij er nog iemand wegvalt, zal meer dan een vijfde plek er niet inzitten. Voor Quintana ook niet, die staat al op een geruststellende achterstand en gaat in de TT eerder nog meer verliezen. Zelfs als hij vandaag twee minuten pakt is het podium nog ver weg.
Hangmat 07 september 2015 10:37
En koning Cecchini heeft weer gesproken......
Slimmerd 07 september 2015 10:43
Het is duidelijk dat zij niet over topvorm beschikken, dat ben ik met je eens, maar ik zie ze ook niet zomaar meerijden en niets meer proberen. Het zijn allebei coureurs die wel van een gewaagde poging houden en dit ook durven, mocht dit dan helemaal fout gaan, lijkt me dat ook geen ramp. Want als je als Quintana (na 2e in de Tour) hier nu 9e of 12e wordt lijkt me niet belangrijk. Dan liever eens de dood of de gladiolen en de andere het moeilijk maken.
ton duk 07 september 2015 10:45
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee, al dat slappe topsportgedrag van Boom er voor
> en er na geeft nog geen recht op een oeuvre prijs.

is ook geen oeuvre-prijs ...gewoon een prijs voor zijn etappe-overwinning
gr
ton duk 07 september 2015 10:50
utrecht Schreef:
-------------------------------------------------------
> excuus die was mij even helemaal ontschoten. Die
> hoort daar zeker bij, epische overwinning. Al is
> Froome, Quintana, Valverde en Purito bergop
> verslaan misschien nog wel straffere kost

volmondig JA
Walnoot 07 september 2015 10:54
Denk dat Valverde wel tevreden zal zijn met een 5e plaatse en een etappeoverwinning, die heeft hij al te pakken natuurlijk. Niet te gek doen en dan de focus op het WK en Lombardije. Quintana is op basis van de afgelopen twee dagen een serieuze kanshebber voor dagwinst, daar maakt hij meer kans op als hij blijft zitten tot de slotklim. En hij heeft echt minuten nodig om nog serieus te gaan stijgen in het klassement, denk niet dat hij daar zelf nog in gelooft. Zeker niet met de dominantie van de Astana's. Gisteren was zijn vroege poging ook zonde van de moeite.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2015 10:55 door Walnoot.
Arsimo 07 september 2015 11:04
Maximaal 2.30 op Rodriguez en Aru is in de tijdrit goed te maken, ja. Op Majka is dat niet mogelijk normaal gesproken maar is ook niet nodig. Daar heeft TD nu 1 seconde achterstand op en als hij vandaag op Majka 2 minuten verliest dan is hij sowieso blijkbaar niet meer scherp genoeg om veel goed te maken in de tijdrit, dus dan maakt het ook weinig meer uit.

Voor TD's taktiek vandaag boeit het inderdaad allemaal niet, dat is waar, alles uit de kast en dan zien waar hij vanavond staat.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2015 11:05 door Arsimo.
Cecchini 07 september 2015 11:06
Dan heb ik veel meer respect voor de etappe overwinning van de veel beperktere renner Pieter Weening in de Giro op de Strade Bianche of de etappewinst van de nog jonge Lars Boom in de Vuelta over een bergachtig parcours toen hij nog vol ambities leek.
Curzio 07 september 2015 11:15
De vraag is voor mij toch of Fraile zich de afgelopen dagen wat heeft gespaard of dat het op begint te raken.
Tweede vraag is of er een andere renner nog voor wil gaan, een Landa bijvoorbeeld zou goede kansen hebben en het hoeft de tactiek van Astana niet in de weg te zitten.
Sticky Bottle 07 september 2015 11:18
Vandaag verliest Dumoulin 3 minuten op concurrentie en valt zelfs uit top 10. Via tijdrit weer in top 10 wat een prachtprestatie zal zijn na drie weken Vuelta van iemand waar niemand dit hvan had verwacht de dagen voor de Vuelta. Te veel dromers hier (mag hoor)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2015 11:18 door Sticky Bottle.
Slimmerd 07 september 2015 11:42
Tsja dat is even afwachten, maar ik vermoed dat hij zich toch wel gespaard heeft tot deze dag. Volgens mij 51 punten te pakken, als hij er daarvan een goede 25 meepakt, kan er denk weinig meer mis gaan.
Arsimo 07 september 2015 12:05
Off topic maar kan het niet laten:

Las een leuke gevatte opmerking na debacle Oranje, vooral leuk voor ons wielerliefhebbers: "Parijs is nog ver..."
JW 07 september 2015 12:06
rustdag 07 september 2015 12:08
Hopelijk houd Tom de spanning er in. Met een mooie en goede tijdrit moet het zaterdag dan gaan gebeuren.


Zie dat npo 1 ook Live gaat
Slimmerd 07 september 2015 12:15
Afgelopen weekend was NPO ook live, eigenlijk altijd tijdens de Vuelta op de zater- en zondagen of bedoel jij andere dagen?
El Mik 07 september 2015 12:18
Ja, ze zenden vandaag de etappe live uit.

Deden ze dus ook met Gesink in 2009 en dat bracht ongeluk...
Slimmerd 07 september 2015 12:21
Dan is het te hopen voor de NPO dat de renners zich aardig aan het tijdschema houden, dit geeft een finish aan rond 17.45 uur. NPO 'moet' om 18.00 uur bij het NOS Journaal zijn, dus veel uitloop hebben ze niet.

Maar goed dat ze er nu in ieder geval meer aandacht aan gaan besteden
JW 07 september 2015 12:25
Sowieso weer jammer dat het begin van de etappe niet te zien is.
Vanuit de start meteen omhoog, en daarna alleen op en af, dat belooft opnieuw een hels eerste uur.

De kans op een erg grote kopgroep is in dit soort etappes ook groot.
Van zo'n grote groep blijft tegen het eind van de etappe vaak weinig over.
Je moet echt over veel klimcapaciteiten beschikken om hier een kans te maken.
Mindere klimmers kunnen m.i. dan ook beter hun energie sparen voor de dagen na de tijdrit; die bieden veel meer kansen.

Ik ben ook benieuwd welke ploeg vandaag gaat proberen de vluchters binnen bereik te houden.
Zware klus in een etappe met zo veel klimwerk !
Movistar zag zijn inspanningen slecht beloond, Katoesja laat dat soort werk liever aan anderen over. Het zou dan van Astana moeten komen.
Maar de kans lijkt me groot dat alle topteams hun energie opsparen tot de voorlaatste klim.
Slimmerd 07 september 2015 12:31
Dan moet Giant zich maar opofferen voor Dumoulin spinning smiley sticking its tongue out
Slimmerd 07 september 2015 12:33
Fraile, Torres, Verona, Rolland en Schleck vertrekken vanuit de start
Slimmerd 07 september 2015 12:37
Met Schleck op ruim 40'00 als beste in de kopgroep lijkt het allemaal snel te gaan.

Iedereen in het peloton lijkt het ok te vinden, Fraile op weg naar de bollen en de andere zullen hopen op dagsucces: 2'14 is snel de voorsprong
Slimmerd 07 september 2015 12:48
Er komt achter de vijf koplopers toch wat reactie: Moser rijdt op 2'00, daarna volgen Lemoine, Warbasse en Bennett op 2'30 en het peloton volgt op 3'00
Slimmerd 07 september 2015 12:56
De vier achtervolgers koersen gezamenlijk op 1'30 van de vijf koplopers en Grmay komt daar ook nog achteraan.
Peloton zou al op ruim 5'00 rijden.
Slimmerd 07 september 2015 13:05
Negen koplopers van negen verschillende ploegen, de 10e renner van de 10e ploeg is aanstaande:

Schleck (Trek)
Torres (Colombia)
Bennett (LottoNL)
Verona (Etixx)
Warbasse (IAM)
Rolland (Europcar)
Lemoine (Cofidis)
Fraile (CajaRujal)
Moser (Cannondale Garmin)
Grmay (Lampre)

Peloton op ruim 7'00
Slimmerd 07 september 2015 13:07
Geen van de topploegen (Astana, Movistar en Katusha) dus iemand mee in het offensief en het vrij koersende Sky verrassend ook niet. Met als doelstelling het ploegenklassement lijkt mij een vooruitgeschoven pion geen overbodige luxe.
balea lac 07 september 2015 13:12
ploegenklassement slaat toch nergens op? wie interesseerd zoiets?
Duh 07 september 2015 13:15
Sky. Was een van hun (nieuwe) doelen na wegvallen Froome.
Slimmerd 07 september 2015 13:19
Sky gaf dat duidelijk aan na het afstappen van Froome, leiden dit klassement ook al vanaf dag 2. Soms met een goede pion vooruit (denk aan de etappes met Boswell en Puccio), daarom voor mij wel verrassend dat ze er vandaag niet bij zitten.
Nu zal het aan Nieve, Henao en een willekeurige 3e zijn om zo lang mogelijk mee te gaan met de favorieten.
Walnoot 07 september 2015 13:23
Boswell was gisteren ook dik in orde. Ze hebben ook nog Roche, maar die maakt al een week niets meer klaar.
shake 07 september 2015 13:27
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Boswell was gisteren ook dik in orde. Ze hebben
> ook nog Roche, maar die maakt al een week niets
> meer klaar.

Je bedoelt Roche die vrijdag nog in de kopgroep zat en derde werd met voorsprong van ongeveer 4 minuten tov het peloton?
Andere Peter 07 september 2015 13:45
Die gereserveerdheid is een karatertrek. Niet een uiting van mate van tevredenheid. Dat is een grove misvatting. Ik zet mij af tegen Cecchini die hier JW de maat neemt. Of hij wel enthousiast genoeg in de rij staat om te buigen voor de Nieuwe Grote Leider.
Andere Peter 07 september 2015 13:47
Mijn metingen zeggen mij dat jouw hersenen op imploderen staan. Ik zeg niet dat het gebeurt hoor. Maar het is wel wetenschap, hè?
Slimmerd 07 september 2015 13:49
13'40 is de voorsprong van het tiental na een kleine 40km.
Andere Peter 07 september 2015 13:49
Ik vind dat je JW's woorden op grove wijze verkeerd weergeeft. Hij schrijft simpelweg niet wat jij leest. Snap nu eens dat elk mens sport anders beleeft. In plaats van zo nodig aan andermans uitingen een waardeoordeel te willen geven.
Slimmerd 07 september 2015 13:51
Roche en Henao zelfs allebei present toen
Hangmat 07 september 2015 13:51
Zou Schleck weer eens een prijsje kunnen pakken?
Andere Peter 07 september 2015 13:52
Gaap. Déja vu.

Boom is voor mij juist een held door zijn eigen weg te kiezen en zich niets aan te trekken van wat de incrowd (of erger nog:zij die zichzelf als zodanig zien) daarvan vindt.
Slimmerd 07 september 2015 14:01
Maak er inmiddels maar 16'40 van, wie zal zijn verantwoordelijk willen nemen of denkt Aru dat het wel prettig is dat de boni's weg zijn?
Duh 07 september 2015 14:02
Lijkt me te laat om verantwoordelijkheid te nemen. Vogels zijn gevlogen tenzij een ploeg zich dood wil rijden en dat wil niemand.
Eddy Veen 07 september 2015 14:09
Nog even terugkomend op de mooiste Nederlandse overwinningen qua beleving: daar hoort die van Gesink in Montreal wat mij betreft bij.
Bromertà 07 september 2015 14:10
Dat jouw prefrontale cortex niet in staat is om je primitieve driften uit het limbisch systeem te onderdrukken is algemeen bekend. Daar is geen meting voor nodig.
Walnoot 07 september 2015 14:11
Die prutser ja. Was knap als het pak hem beet Lindeman was geweest. Maar van Roche, die knaap die in de eerste week bij de beste mannen in koers leek te horen, mag je meer verwachten. Net zoals de Belgen klagen als Boonen derde wordt in Brussel, terwijl ze eigenlijk overtuigd waren van het feit dat hij ging winnen. Dan stelt zo'n derde plaats niets voor. Terwijl derde voor Roy Jans wel een puike prestatie was geweest.
shake 07 september 2015 14:22
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die prutser ja. Was knap als het pak hem beet
> Lindeman was geweest. Maar van Roche, die knaap
> die in de eerste week bij de beste mannen in koers
> leek te horen, mag je meer verwachten. Net zoals
> de Belgen klagen als Boonen derde wordt in
> Brussel, terwijl ze eigenlijk overtuigd waren van
> het feit dat hij ging winnen. Dan stelt zo'n derde
> plaats niets voor. Terwijl derde voor Roy Jans wel
> een puike prestatie was geweest.


Roche heeft, net als Henao, zijn kansen op een AK afgelopen woensdag opgeofferd om Froome bij te staan. Kan me voorstellen dat na uitvallen Froome en het genoemde vervallen van kans op goed klassement zijn 'flow' van de eerste week verdwenen is. Op Vuelta 2013 na is Roche niet echt een renner voor 3-weeks ronden gebleken. Vergelijking met Boonen gaat dan ook volledig mank.
Arsimo 07 september 2015 14:27
Goeie zaak dat die groep tot einde weg is. Voor Aru leuk wellicht ivm de boni's, maar nog meer voor Dumoulin. Tuurlijk, als hij minuten verliest vandaag dan boeit het niet maar als het in de range 0 - 60 seconden blijft dan kunnen die boni-seconden nog een rol gaan spelen eind vd week.
Slimmerd 07 september 2015 14:28
Inderdaad, naast Aru lijkt me ook Dumoulin niet rouwig om het weg zijn van boniseconden.
Slimmerd 07 september 2015 14:32
Na 2 uur koers heeft de kopgroep een voorsprong van 20'50, terwijl het gemiddelde 'slechts' 31.8 km/h is.
JW 07 september 2015 14:33
Dat denk ik, ja.

Als je er zeker van bent dat je hier zult winnen zou het aantrekkelijk zijn om de boel bijeen te houden.
Maar als Astana controleert, en Rodriguez of Majka gaan met de boni's strijken... En die kans lijkt best groot.
Inigo 07 september 2015 14:34
Ook dit is mooi voor Dumoulin, mooi de krachten sparen.
Velodroom 07 september 2015 14:38
Nu dit prikbord op imploderen staat ga ik toch maar buiten trainen.
Straks zien we wel of Tom Dumoulin zijn gemiddelde van 407w étalon nog met 3w kan opschroeven om eine Vorentscheiding te forceren.
Tom Dumoulin, die in navolging van Usain Bolt voor de atletiek, ditmaal voor het profwielrennen, de Bende van Moraliteit moet zien te redden.

Niet zo lang geleden stortte de hele wereld zich op die blonde Hollandse.
Herhaalt zich dit tafereel weer met die zwartharige hollandse bikkel?
El Mik 07 september 2015 14:39
Rustige aanloop is explosieve finale en dus wellicht juist in zijn nadeel. Als iedereen gesloopt is kunnen ze ook niet hard wegdemarreren.
Slimmerd 07 september 2015 14:42
Met een gat van meer dan 21'00 bedenkt Katusha om maar eens op kop te gaan rijden.

Ik vraag me eigenlijk af hoe nadelig dit koersverloop is voor de slechtere in het peloton, ze kunnen nu natuurlijk nog lekker volgen, maar bij die laatste 3 of 4 cols gaan ze er toch af en als de winnaar al zo ver voor de favorieten gaan finishen, lijkt me dit nadelig voor de tijdslimiet of zie ik dit verkeerd?
Walnoot 07 september 2015 14:44
Welke vergelijking met Boonen? Ik maak een vergelijking tussen tegenvallende resultaten voor een renner met naam.* Ik vergelijk de renner Boonen op geen enkele manier met de renner Roche. En daarnaast, Roche heeft toch al een stuk of vijf meer dan degelijke Vuelta's op zijn naam staan. Ik weet zonder kijken echt zeker dat hij vaker dan eens top-10 heeft gereden.

* Reken maar dat hij zichzelf het mannetje vindt. Een van de meest hilarische momenten van het moderne wielrennen: Roche laaiend omdat Gadret zijn wiel niet af wilde staan in de Tour, Roche was immers kopman. Ze stonden 13e en 19e of iets in die geest.
Inigo 07 september 2015 14:44
Dumoulin lijkt me juist het type dat gebaat is bij kortere, maar relatief zwaardere inspanning. 1 uur maximaal = ok, maar 3 uur maximaal is lastiger om te herstellen? Vergelijkbaar met 1 col aan het eind van een vlakke rit opknallen? Het zijn maar aannames, straks weten we het.
Walnoot 07 september 2015 14:50
Schleck heeft volgens eigen zeggen gisteren tot middernacht 'spear ribs' zitten eten, dus het zou me verbazen. Pierre Rolland gisteren ook in de kopgroep, en natuurlijk geen trap teveel gedaan aldaar. Denk dat hij ze gaat slachten op die laatste klim.
shake 07 september 2015 15:07
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Welke vergelijking met Boonen? Ik maak een
> vergelijking tussen tegenvallende resultaten voor
> een renner met naam.* Ik vergelijk de renner
> Boonen op geen enkele manier met de renner Roche.

Dat doe je dus wel door Boonen te noemen in plaats van te spreken van 'een renner met naam'.

> En daarnaast, Roche heeft toch al een stuk of vijf
> meer dan degelijke Vuelta's op zijn naam staan. Ik
> weet zonder kijken echt zeker dat hij vaker dan
> eens top-10 heeft gereden.

Correct, maar in al die Vuelta's was hij kopman.
>
> * Reken maar dat hij zichzelf het mannetje vindt.
> Een van de meest hilarische momenten van het
> moderne wielrennen: Roche laaiend omdat Gadret
> zijn wiel niet af wilde staan in de Tour, Roche
> was immers kopman. Ze stonden 13e en 19e of iets
> in die geest.

Dat geloof ik goed maar in deze Vuelta was hij in eerste instantie meegenomen als knecht (zie mijn eerdere reactie inzake bijstaan Froome) danwel hoogstens als gedeeld schaduwkopman (met Nieve).

Ter aanvulling: Op Vuelta 2013 na is gebleken dat Roche in een 3-weeks ronde in de eerste twee weken zeer goed is maar in de laatste week vaak een (flinke) terugval kent.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2015 15:13 door shake.
Walnoot 07 september 2015 15:15
Prima, maar op die manier is het natuurlijk volledig besides the point om te zeggen dat de vergelijking mank gaat: het punt is dat het beiden renners zijn die - voor hun palmares - tegenvallende resultaten neerzetten in deze week. Lijkt me weinig op af te dingen, toch?

Geen kopman inderdaad, maar gezien zijn rijden van de eerste week had hij toch enigszins vrijheid. Maar wat wil je nou zeggen, ik stel dat Roche in de eerste week heel goed leek te zijn maar nu tegenvalt. Ja, en, hij is geen kopman en bleef bij Froome. Dat zijn redelijke excuses, maar doen toch niets af aan het feit zelf?
Slimmerd 07 september 2015 15:19
De voorsprong is voor het eerst wat geslonken en weer terug tot 20'00.

Trouwens je zou bijna Torres de overwinning gunnen, Team Colombia is namelijk de PCT-ploeg zonder nog één enkele overwinning!
Slimmerd 07 september 2015 15:29
De koplopers hebben de eerste 100 kilometer erop zitten, voorsprong naar 18'55
Linkebal 07 september 2015 15:41
Goed om te weten dat ze bij Cyclingnews Dumoulin een Duitser vinden...

15:21:08 CEST

One man who will have been perfectly happy with the gentle pace in the bunch over the first half of this stage is Tom Dumoulin. The German, who sits fourth on GC, has been losing nuggets of time in the mountains but is limiting is losses far better than anyone could have predicted. If he can get through today without losing too much more, then he could steal back a whole chunk in the time trial on Wednesday.



"I feel pretty good. I'm still up there on GC but today is the hardest of the three consecutive mountain stages, especially with the penultimate climb," he told lavuelta.com this morning. "My objective is to lose as little time as possible. Today is more important than the time trial in Burgos. I need to limit my losses. Quintana seems stronger every day."
Slimmerd 07 september 2015 16:03
Zoveel doet Katusha niet aan de achterstand, nog altijd 19'10 terwijl de koplopers bijna boven zijn op de 4e col van de dag.

Dus nog 65km te gaan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2015 16:05 door Slimmerd.
Rudy t. 07 september 2015 16:04
JW verwijten dat die hoopt dat een Nederlander geen top 10 rijdt...

Dat is net zoiets als ap verwijten dat die zo kort van stof is...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2015 16:15 door Rudy t..
Ridder Kale Knikker 07 september 2015 16:45
Een Kiwi die wint in Quiros lijkt me wel mooi, dus hup Sjors! En het lijkt me vooral ook leuk voor JW daar ik de vervelende bejegeningen t.o.v. hem erg ehhh 'ongezellig' vind, dus vooruit: hup JW!
lodjan 07 september 2015 16:47
Eens met Ton en JW.
Slimmerd 07 september 2015 16:51
De koplopers zijn bijna boven op de 5e col, daarna is het enkel nog dalen, klimmen, dalen en klimmen.

Nog 38km voor de tien, ergens op 17'30 koerst het peloton.
Slimmerd 07 september 2015 16:52
Tinkoff gaat nu wat mannen opofferen richting de voet van de Cordal, tempo gaat stevig omhoog in het peloton
JW 07 september 2015 16:57
winking smiley
Ik beken dat ik AK-fetisjist ben. met daarbij ook nog een stevige voorkeur voor Nederlandse AK-renners.
Vooral als ze toptien in een grote ronde kunnen rijden.
Dat maakt de wedstrijden die er in een grote ronde toe doen, de bergetappes, voor mij extra leuk.

Door het afhaken van alle Nederlandse ronderenners had ik daarom (en daarbij was ik niet de enige hier !) niet zo veel van deze ronde verwacht.
Dat Dumoulin zo sterk zou rijden komt dus als een volslagen - en bijzonder aangename - verrassing !
Dat belooft m.i. nog meer kijkplezier voor komende jaren !

Zoals ik na de eerste verrassende etappes al zei verwachtte ik toen nog niet dat hij tot het einde mee zou doen voor het AK.
Ik zag hem toen nog meer als "een type Matthews". Een renner die sterk was in vrij vlakke etappes met een stevig klimmetje aan het einde. Goed voor de leiderstrui zo lang er geen zware bergritten komen waar de favoriete ronderenners het klassement in bezit gaan nemen. En dan al snel op serieuze achterstand.

Na die bergetappe waar hij Froome klopte, en rood terug pakte, zag ik hem ook pas als serieuze ronderenner. Die me in staat lijkt tot het einde mee te doen voor een plaats in de topvijf. Of dat dit jaar al zal lukken lijkt me nog geen zekerheid. Een grote ronde is juist zo zwaar omdat hij drie weken duurt; daarmee vertel ik weinig nieuws.
Als Dumoulin dit jaar, zonder serieuze voorbereiding op drie weken vol voor het klassement rijden - en daarop enigszins ingerichte ploeg ! - hoog zou eindigen zou dat zijn doorbraak extra reliëf geven. Maar zelfs als hij alsnog uit de eerste tien zou duikelen zou hij zijn kwaliteiten als (toekomstig) ronderenner wat mij betreft al behoorlijk hebben laten zien.
Kortom: ik geniet beslist en volop van de klassementsstrijd in deze Vuelta. Maar hou nog een slag om de arm tot de beer echt geschoten is winking smiley
Tinuz 07 september 2015 17:01
Die slotklim lijkt een beetje op een circus-act met die steile kost...
Zoals ik al eerder vermeldde, de bergen lijken steiler geworden te zijn in Spanje - oftewel, men heeft recentelijk nieuw asfalt gestort op geitenpaadjes.
Slimmerd 07 september 2015 17:01
Fraile passeert uiteraard als 1e de top, Tinkoff poeft op de Cordal stevig door en rijdt nog op de flanken (op 13'50)
JW 07 september 2015 17:01
De mannen van Majka geven er toch een stevige snok aan.
En dat al op de twee-na-laatste col.
Hardlopers zijn doodlopers ? (hoop je dan ?)
Rudy t. 07 september 2015 17:03
De kans dat die uit de top tien valt lijkt me verwaarloosbaar.. En met jou had niemand dat verwacht denk ik..
JW 07 september 2015 17:07
Ik verwacht dat ook beslist niet, maar houd het ook niet voor onmogelijk.
Maar dat geldt - voor alle duidelijkheid - voor de hele toptien !
De verschillen zijn nog steeds zo betrekkelijk klein dat één slechte dag, of pech op een verkeerd moment, grote gevolgen kan hebben.
Slimmerd 07 september 2015 17:08
Het verraad in ieder geval flinke ambitie bij Majka, straks op de één na laatste col met Hansen en Poljanski om dit tempo vol te houden en daarna zal hij toch zelf moeten.

Koplopers (Torres en Warbasse daalden wat minder dan de rest) nog 12'20 voor op 28km van de streep.
Rudy t. 07 september 2015 17:09
Warbasse wat minder lijkt me nogal een understatement. Die is al ingelopen door het peloton vermoed ik
Slimmerd 07 september 2015 17:12
In het peloton direct een valpartij in de afdaling met Duque en Chavanel
Slimmerd 07 september 2015 17:13
Laatstgenoemde zit nog tegen de railing aan, nadat hij onderuit werd gekegeld door Duque.
cyclingfreakske 07 september 2015 17:14
Majka heeft wel de beste kaarten op eindwinst, en zal nu nog trachten zoveel mogelijk concurrenten het lastig te maken. Hij kan steil werk aan, en als die een superdag heeft word het wel heel lastig hem te volgen. Ook met het oog op de tijdrit....Dumoulin nu zoveel mogelijk krachten laten verspelen.
Slimmerd 07 september 2015 17:14
Is toch nog terug in de kopgroep thumbs up

Het is weer klimmen voor hen!
Slimmerd 07 september 2015 17:15
Grmay kan het tempo vooraan niet meer volgen.
Slimmerd 07 september 2015 17:16
Ook voor Lemoine en Fraile gaat het nu te snel, al probeert de laatste nog aan te haken
Cecchini 07 september 2015 17:17
Dat hij zo zou meegaan had ik ook niet verwacht maar een top 10 klassering wel, gezien zijn Ronde van Zwitserland (top 5 klasseringen zijn voor types als Matthews veel te hoog gegrepen), zijn voorbereiding en motivatie. Daar waar renners als Koos Moerenhout en Hoogerland ook al dicht tegen de top 10 aan reden (einde van het seizoen en vele renners die al "op " zijn) zou ik niet weten waarom niet stiekem te hopen op een top 10 klassering, zeker met een vrij lange tijdrit op het programma.
Rudy t. 07 september 2015 17:18
Beste kaarten? Dat lijkt me toch niet. Ik denk dat die eerder met een schuin oog naar het podium kijkt.

Ik geef Rodriguez Aru en zelfs dumoulin meer kans
Slimmerd 07 september 2015 17:19
Rolland en Moser zijn de volgende die het tempo niet kunnen volgen, Schleck is degene die het tempo maakt.
Verona, Torres, Warbasse en Bennett kunnen nog mee.
Slimmerd 07 september 2015 17:21
Van de tien kleine 'negertjes' zijn er nog vier over: Schleck, Verona, Bennett en Torres.

Nog 24 km.
AK 07 september 2015 17:24
Precies de mannen die het beste in het klassement staan. Dus Schleck gaat winnen.
Slimmerd 07 september 2015 17:31
De groep der favorieten wordt ook langzaam uitgedund, nu door toedoen van de mannen van Astana.

Sicard breekt daar nu, is toch de nummer 12, groep denk nog 30 renners groot.
Arsimo 07 september 2015 17:32
Ten opzichte van gisteren lijkt Dumoulin nu wat oplettender voorin in de groep te rijden. Kop ook goed omhoog naar de kop kijkend en niet naar beneden.

(een mens zoekt de positieve indicatoren waar hij ze zien wil..)
Slimmerd 07 september 2015 17:33
Torres en Schleck zijn nu samen, Bennett vecht daarachter, Verona is er af.
Cecchini 07 september 2015 17:37
Torres net zo'n olijke rijstijl als Lindeman.
Slimmerd 07 september 2015 17:39
Nieve gooit de knuppel in het hoenderhok in de groep der favorieten.
Slimmerd 07 september 2015 17:40
Krijgt weinig ruimte, maar zorgt wel voor een versnelling in de groep, waardoor die nog verder uitdunt.

Schleck en Torres over de top.
Olano 07 september 2015 17:41
Slimmerd 07 september 2015 17:42
Torres lijkt in de afdaling meteen weer de feeling te verliezen met Schleck.
Slimmerd 07 september 2015 17:43
Rosa, Landa, Aru, Poljanski, Hansen, Majka, Quintana, Valverde, Visconti, Rodriguez, D. Moreno, Nieve, Pozzovivo, de Clercq, Dumoulin, Chaves, Jeandebosz en Meintjes lijken de groep der favorieten te vormen.

Cardoso van Cannondale is er ook nog bij



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2015 17:45 door Slimmerd.
Snorfietser 07 september 2015 17:44
Hij lijkt inderdaad (relatief) makkelijk te volgen.
Slimmerd 07 september 2015 17:46
Schleck en Torres toch weer samen in de afdaling, bovenop de col kwam Fraile nog knap als 3e boven voor Verona en Bennett.
Tis niet duidelijk op hoeveel achterstand dit drietal koerst.
Slimmerd 07 september 2015 17:49
Nog 9km voor de twee koplopers en nog altijd 11'00. De groep der favorieten moet nog boven komen op de vorige col.
Slimmerd 07 september 2015 17:51
Hansen is er tussenuit, de groep bevat 18 man.
Slimmerd 07 september 2015 17:52
Nog 7km en de slotklim gaat beginnen, ze hebben een twee kilometer lekker overlegd, benieuwd wat daar uit komt.
Rudy t. 07 september 2015 17:52
Er wordt nogal gepraat. Schleck heeft de knip getrokken?
Arsimo 07 september 2015 17:55
"Winnaar betaalt" lijkt me logischer.
Slimmerd 07 september 2015 17:56
Binnen de laatste zes kilometer versnelt Torres iets, Schleck volgt met hangen en wurgen
Snorfietser 07 september 2015 17:57
In dat geval speelt het Colomiaantje het wel heel goed, want hij maakt het Schleck behoorlijk moeilijk nu.
JW 07 september 2015 17:57
De favorieten dalen op het scherpst van de snede. Boven de 90 km/h.

Afgaande op de beelden van de voorlaatste klim maakte Dumoulin een betere indruk dan een aantal concurrenten.
O.a. Rodriguez, Moreno en Valverde oogden niet echt fris meer.
Slimmerd 07 september 2015 17:58
Nog 5km en nu bepaalt Schleck het tempo weer.

Monfort keert terug in de groep der favorieten.
rustdag 07 september 2015 17:59
Vreemd dat Tom achteraan gaat zitten in de afdaling
Slimmerd 07 september 2015 18:02
De favorieten beginnen nu aan de slotklim, Brambilla sluit ook weer aan.

De koplopers hebben nog 4 km te gaan.
Snorfietser 07 september 2015 18:04
Dumoulin wel ver van achter.
Slimmerd 07 september 2015 18:04
Poljanski neemt het tempo de hoogte in, Aru laat zich wat afzakken om de andere te zien.
Slimmerd 07 september 2015 18:06
Schleck laat Torres alleen achter op 2,8km van de streep.
Inigo 07 september 2015 18:06
Dumoulin naast Aru, ziet er goed uit!
Slimmerd 07 september 2015 18:07
Rosa neemt over in de groep der favorieten, terwijl Aru bijna achteraan zit.
Snorfietser 07 september 2015 18:07
Aru lijkt weg te zakken.
Slimmerd 07 september 2015 18:11
Dumoulin sterk in 3e positie van de groep, gewoon zelf aanvallen? Rosa en Poljanski zijnklaar met tempo maken.

Schleck moet nog altijd 1,7km.
Slimmerd 07 september 2015 18:16
Aru nog altijd helemaal achteraan de groep, terwijl Dumoulin, Majka, Rodriguez en Valverde in het spoor van Landa zitten.

Schleck nog 700 meter.
Slimmerd 07 september 2015 18:17
Valverde zakt nu opeens helemaal naar achter, nog achter Aru.
Slimmerd 07 september 2015 18:18
1. Schleck
2. Torres 1'10
3. Moser 1'48
4. Bennett 2'42
5. Rolland 2'49
6. Fraile 3'05
7. Verona 4'26
8. Warbasse
9. Rodriguez 8'51
10. Aru 8'53
11. Majka 9'03
12. Quintana
13. Nieve 9'05
14. Landa 9'06
15. Meintjes 9'07
16. Dumoulin 9'18



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2015 18:35 door Slimmerd.
Snorfietser 07 september 2015 18:18
Valverde lost!
balea lac 07 september 2015 18:25
je suis belgisch commentator.
JW 07 september 2015 18:25
Laatste km, en Tom er nog steeds bij.

Mag wat seconden verliezen, maar overtreft hier opnieuw zich zelf !
Lobsen 07 september 2015 18:28
Inigo 07 september 2015 18:28
Dumoulin verliest slechts een seconde of 30! Rodriguez pakt de trui
JW 07 september 2015 18:28
25 sec achter purito !

That will do grinning smiley
Frederik D. 07 september 2015 18:29
Het is hier haast spannender dan op TV.
Sub Culture 07 september 2015 18:30
Nog net laatste kilometer gezien.
Dumoulin pakt na de tijdrit wel het rood volgens mij.
Maar de vraag is of hij dat vast kan houden de ritten er op.
Anony 07 september 2015 18:30
Dit wordt een razend spannende slotweek. Ik hoop Rodriguez als uiteindelijk winnaar, maar ik bewonder ook Dumoulins dolle daden.
Snorfietser 07 september 2015 18:32
Dumoulin op 1.51 van het rood. Een plaats bij de eerste 4 in Madrid lijkt nu toch wel heel realistisch.
Walnoot 07 september 2015 18:32
Het gaat spannend blijven tot de laatste etappe!
Inigo 07 september 2015 18:32
Chauvinistisch hoop ik uiteraard op Dumoulin, maar mocht hij het niet redden, dan zal ik ook hard supporteren voor Rodriguez. Zo lang die lelijke bekkentrekker van een Aru het maar niet wordt!
Eindhovuh 07 september 2015 18:33
Fantastisch gedaan van Dumoulin.
Echt super. Erg benieuwd naar woensdag. Maar t kan ook zomaar tegenvallen qua verschillen.
Linkebal 07 september 2015 18:35
3 seconden per km op vlieggewichten als Rodriguez en Aru moet lukken!

We mogen nu serieus beginnen te dromen
Arsimo 07 september 2015 18:36
Ongelofelijk van Dumoulin. Podium is nu echt heel reeel. En zelfs eindzege is nog mogelijk.

Eigenlijk "falen" van Aru, Rodriguez en Majka dat ze niet meer afstand hebben kunnen nemen vandaag.
Frederik D. 07 september 2015 18:38
Dan ben ik voor Aru, de lelijke bekkentrekker of de lelijke-bekkentrekker. Maar Dumoulin geeft op dit prikbord wel jus aan deze ronde. Hoe wordt hij gezien in het buitenland? .
Snorfietser 07 september 2015 18:40
De commentatoren van Sporza hebben het alvast vrij veel over hem.
Prikdude 07 september 2015 18:40
Als een op handen zijnde ongesteldheid.
Cecchini 07 september 2015 18:40
Startpositie tijdrit ook niet verkeerd voor Dumoulin, Nieve en Chaves voor hem. Kan belangrijk zijn een richtpunt. Hoe groot zijn de verschillen in de starttijden ?
Cecchini 07 september 2015 18:42
Sticky Bottle eerder deze dag

Vandaag verliest Dumoulin 3 minuten op concurrentie en valt zelfs uit top 10. Via tijdrit weer in top 10 wat een prachtprestatie zal zijn na drie weken Vuelta van iemand waar niemand dit hvan had verwacht de dagen voor de Vuelta. Te veel dromers hier (mag hoor)
Arsimo 07 september 2015 18:46
Misschien lul ik nu in de ruimte maar die rustdag voor de tijdrit kan wel eens een flink voordeel voor Dumoulin zijn.

Niet alleen om zo goed mogelijk te herstellen en fysiek voor te bereiden maar ook psychologisch. Rodriguez, Aru en Majka moeten zich toch echt niet lekker voelen dat ze Dumoulin niet op grote(re) achterstand hebben gekregen en zullen niet gerust uitkijken naar woensdag. En dan dus nog een hele extra rustdag in de zenuwen(?) moeten wachten op het startmoment waar ze toch al geen zin in hebben. Voor Dumoulin is het allemaal winst. Podium is nu reeel (16 seconden op Majka is normaal haalbaar en met marge voorbij te gaan) en zelfs meer is niet onmogelijk.

Ik kan ook niet wachten trouwens.
Linkebal 07 september 2015 18:46
Ik vind iedereen nog vrij gematigd met "het podium lijkt reeel" en dergelijke. Wat mij betreft is Dumoulin nu de grote favoriet voor de eindzege!
AK 07 september 2015 18:49
En hij mag in de tijdrit zijn eigen pakje aan, ook voordeeltje.
Prikdude 07 september 2015 18:49
Weet niet óf je op mij reageert of zoals gewoonlijk geen doedelzak van mijn bijdragen begrijpt (dus vooruit, in samenlevingstaal), maar ik gaf anderhalve week geleden al aan dat Dumoulin enkel moet uitrijiden en hij wint deze (aanfluiting van een) grote ronde. Die inzet staat derhalve nog immer.

Lieden als Sticky Bottle kunnen zich beter op het betere kermiswerk storten, daar is een gokje nog wel eens een klappertjespistool waard.
Leon 07 september 2015 18:50
Ik krijg steeds meer het gevoel dat deze Vuelta beslist wordt in het voordeel van degene die het meeste risico durft te nemen in de afdaling van de Navacerrada zaterdag...
Eddy Veen 07 september 2015 18:50
Wat het verder ook wordt met Tom, ik heb een goede vootspelling gedaan voor het begin van deze rittenkoers, zie mijn reactie van 21.20 uur: [wielerprikbord.nl]



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2015 18:53 door Eddy Veen.
Cyclad 07 september 2015 18:53
Nee, dat is hij niet. Er komt na d etijdrit nog wel zwaar werk aan, daar zijn Aru en Rodriguez weer in het voordeel. Laat Dumoulin eerst maar eens zoveel tijd pakken in de tijdrit. Zal heus wel lukken, maar met bv 10 seconden op Aru en 30 op Rodriguez en Majka na de tijdrit is consolideren bijna niet mogelijk.
Cyclad 07 september 2015 18:53
Dat zal Rodriguez weleens kunnen zijn.
Snorfietser 07 september 2015 18:58
En Dumoulin kwam ook goed uit de eerste rustdag. 1ste of 2de in Madrid zal lastig worden, maar het zou best eens kunnen lukken om Majka woensdag voorbij te gaan en hem in de resterende dagen voor te blijven.
Prikdude 07 september 2015 19:00
stoempert 07 september 2015 19:00
Nog vrij lafjes de reacties alhier. Wereldrit van Dumoulin, die moet toch met veel goesting de tijdrit aanvangen.
Prikdude 07 september 2015 19:01
Is die afdaling zo slinks slingerzinkerig of bedoel je slechts te zeggen dat het een secondenbal wordt?
Cecchini 07 september 2015 19:11
Kijk aan zo'n bijdrage heb ik wat. Ik kon me die bijdrage ook herinneren. die vond ik, zelfs als grote supporter van Dumoulin, enigszins vrijpostig. We worden nog een keer vrienden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2015 19:15 door Cecchini.
Sticky Bottle 07 september 2015 19:13
Geweldige prestatie van Dumoulin vandaag . Veel minder tijdsverlies dan ik verwacht had. Podium is zeker mogelijk en theoretisch een eindzege ook maar dat vind ik op dit moment nog te dromerig.

Maar gvd het zal maar eens waar zijn .......
Cyclad 07 september 2015 19:15
Ik probeer te zeggen dat Rodriguez het type is dat de meeste risico's zal durven nemen.
Cyclad 07 september 2015 19:15
Hij heeft er de ploeg niet voor. Het lukt alleen als hij in de zaterdagrit echt beter is dan zijn concurrenten.
Andere Peter 07 september 2015 19:17
Eens. Dumoulin is fantastisch en alles is nog 'in play' maar er wordt hier regelmatig wat al te snel victorie gekraaid. De Vuelta eindigt niet woensdag. De dagen erna zal hij kwetsbaar zijn voor alles- of niets aanvallen.

Bovendien: zo'n tijdrit in de 3e week van een grote ronde, dat is een andere waardemeting. Het is voor klassementsrenners meer een test van de reserves en minder een pure tijdrijderstest. Zeker een type als Rodriguez kon wel eens aardig voor de dag komen in zo'n 3e week.

Zo lang is die tijdrit ook niet. Elke 300 meter een seconde pakken is best veel.
Andere Peter 07 september 2015 19:17
Bromertà 07 september 2015 19:25
Vrij lafjes? Hier heerst een godvergeten zesjescultuur.

“Tom Dumoulin kan ooit Tour de France winnen”
El Mik 07 september 2015 19:27
Dat riep ik in juni al
Cecchini 07 september 2015 19:31
Wel of geen goeie ploeg, wel of niet het Rood na de tijdrit, maar zeker is in ieder geval dat hij een betere topsport mentaliteit heeft dan bijvoorbeeld Lars Boom. Ik ben blij dat hij zich wel wat aantrekt van alle theorieën en trainingstechnieken om een topper in het Ronde werk te kunnen worden, en zich niet bij neerlegt bij de luie levensvisie "ach ik zal me een keer per jaar maar eens opladen voor Parijs Roubaix"
Linkebal 07 september 2015 19:33
De zuidkant van de Navacerrada is een mooie brede weg zonder één enkele haarspeldbocht.
Andere Peter 07 september 2015 19:35
Je onderstreept maar weer eens je hopeloze gevoel voor dialectiek en stellingen door te komen met een stelling waarvan het tegendeel absoluut onbewijsbaar is. Je lijkt ook te missen dat hier vermoedelijk helemaal niemand het nog oneens is met die taxatie. De vraag is of men de kans dat dit ooit zou gebeuren zou inschatten op 90% of 25% of 1% of 0,01%. Het feit dat je stelling daar geen uitspraak over doet geeft aan wat voor lege huls het weer eens is. En dat dan weer eens zo prominent gebracht alsof je hier een doorbraak op het spoor bent.
Andere Peter 07 september 2015 19:37
Volkomen onnodige provocatie. Zinloze vergelijking van 2 geheel verschillende disciplines. En 2 geheel verschillende typen renners. Waarvan je zoals altijd weer over het hoof ziet dat ze wel eens baat zouden kunnen hebben bij een geheel verschillende gepersonaliseerde aanpak.
Tinuz 07 september 2015 19:42
Die klimmen zijn lopers. Dumoulin moet daar toch het wiel van Aru en Rodriguez kunnen houden.
Vortax 07 september 2015 19:45
Dumoulin nu gewoon favoriet voor de eindzege hoor. Als hij de wattages trapt die hij vandaag bergop heeft moeten trappen (die moeten vies hoog zijn geweest), dan gaat hij vliegen. Hij is een tijdrijder van wereldklasse. In deze vorm is 1.50 gewoon speelbaar op de Rodriguez/Aru.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2015 19:45 door Vortax.
Velodroom 07 september 2015 19:49
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je onderstreept maar weer eens je hopeloze gevoel
> voor dialectiek en stellingen door te komen met
> een stelling waarvan het tegendeel absoluut
> onbewijsbaar is. Je lijkt ook te missen dat hier
> vermoedelijk helemaal niemand het nog oneens is
> met die taxatie. De vraag is of men de kans dat
> dit ooit zou gebeuren zou inschatten op 90% of 25%
> of 1% of 0,01%. Het feit dat je stelling daar geen
> uitspraak over doet geeft aan wat voor lege huls
> het weer eens is. En dat dan weer eens zo
> prominent gebracht alsof je hier een doorbraak op
> het spoor bent.

If it's keep on raining the levee is gonna break...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2015 19:54 door Velodroom.
Walnoot 07 september 2015 19:51
Er vanuit gaande dat Dumoulin minstens een dikke minuut op Majka gaat pakken, zit dat podium wel snor. Koersen voor de winst dus! En een paar renners omkopen om een beetje op kop te sleuren voor hem. Nieve en Pozzovivo zou ik zeggen.
Wanny 07 september 2015 19:52
Werk aan de winkel voor de ploegleiding. Morgen naar eens buurten bij wat andere ploegen voor steun.
Prikdude 07 september 2015 19:55
Denk toch echt dat het beter is als je af en toe de vork uit je anus haalt en in je (prik-) mond steekt, vooral als je enkel nog onversneden poep op lepelt.
Cecchini 07 september 2015 19:56
Het nadeel van het goede rijden van Dumoulin is dat AP ook weer tot leven is gekomen. De zelfgenoegzaamheid druipt er weer van af. Gelukkig is hij de enige deskundige die zeker is dat Dumoulin kansloos voor de eindzege is. Ik ga weer een paar dagen zenuwen lijden maar volgens AP is dat allemaal niet nodig. Okay Cyclad staat aan zijn kant, maar van Cyclad kan ik het goed hebben. Die kent elke jeugdrenner, wist dat Dylan van Groenewegen dit jaar nog zou doorbreken, en dat Mike Teunissen er ook wel komt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2015 20:01 door Cecchini.
Walnoot 07 september 2015 19:56
Dialectiek is zo Hegel. Laten we dat niet doen, Petertje. En wil je nog even toevoegen dat je ook altijd mateloos irritant zeker bent van jezelf. Ik had willen zeggen dat je zo overkomt, maar je hebt net gezegd dat je altijd precies bedoelt wat je zegt, dus het kan geen kwestie van overkomen zijn...
Bromertà 07 september 2015 20:01
Als vertegenwoordiger van de zesjescultuur, met een veel te nadrukkelijke aanwezigheid, gaat er weer eens veel boven je pet.
Senna 07 september 2015 20:04
Als jullie nou een apart topic openen om AP af te zeiken?
Dan hebben we het in de Vuelta-topics lekker over de wereldprestatie van Dumoulin.
Fashionisto 07 september 2015 20:05
Godverdomme, Dumoulin weet me elke rit weer te verbazen: dat vind ik tot nu het mooiste aan deze Vuelta.
Cecchini 07 september 2015 20:18
Velodroom 07 september 2015 20:18
Fashionisto Schreef:
-------------------------------------------------------
> Godverdomme, Dumoulin weet me elke rit weer te
> verbazen: dat vind ik tot nu het mooiste aan deze
> Vuelta.

Ik verbaas me er net zoveel over, dat een reeks andere klasbakken juist niet weten te imponeren.
In 2015 tekent zich op reële wijze een zogenaamd leveling field af dat er heel lang niet is geweest.
Vandaag "weet" je in feite al, dat er "niets" staat te gebeuren.
Tom Dumoulin maakt natuurlijk los hiervan een geweldige transformatie door en in dat licht bezien is de uitspraak, dat hij in de naaste toekomst de TDF zou kunnen winnen niet eens een gratuite uitspraak meer van een fan.
Honcoop 07 september 2015 20:23
Toch wel even stilstaan bij het feit dat Dumoulin, omdat hij nu volle bak voor het klassement gaat, dit keer geen krachten heeft kunnen sparen voor de tijdrit. Zal zo maar eens tegen kunnen vallen hoeveel tijd hij pakt op zijn concurrenten. Al hoop ik natuurlijk van niet. Gelukkig helpt het dat er nu een rustdag volgt.
cyclingfreakske 07 september 2015 20:34
Rudy t. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Beste kaarten? Dat lijkt me toch niet. Ik denk dat
> die eerder met een schuin oog naar het podium
> kijkt.
>
> Ik geef Rodriguez Aru en zelfs dumoulin meer kans


Majka is de ENIGE die een tijdrit in de benen heeft van de klassementsmannen, naast Dumoulin.
Aru en Rodriguez kunnen echt veel tijd verliezen (geschat 2m a 2m.30s, Rodriguez zelfs meer).
Dumoulin mag dan bv een dijk van een tijdrit neerzetten, het verlies zal voor Majka normaal gezien matig zijn. Majka pakt op zijn beurt ook zeker een minuut tot 1.40 op Aru en de rest.
en als je kijkt wat er NA de tijdrit komt.... het zal erg lastig zijn voor Dumoulin om Majka tegen te houden, in normale omstandigheden.
Majka in het voordeel, daarnaast heeft hij behoorlijk berekent gekoerst deze Vuelta.
Vandaar de grootste kans op winst.

Ik gun het hem absoluut, het is echt fenomenaal wat hij doet maar het zal erg moeilijk worden.
Vaak worden renners ziek in week 3, laten we hopen dat hem dat bespaart blijft.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2015 20:39 door cyclingfreakske.
Curzio 07 september 2015 20:53
Ik vind hem ook favoriet nu. Het parcours wat nog volgt is niet zo zwaar als wel wordt gezegd, zeker niet iets wat Dumoulin al niet doorstaan heeft, en op individuele basis lijken z'n concurrenten te weinig verschil te kunnen maken. Blijft over de gecoördineerde ploegenaanval, maar dat moet dan eerst nog maar eens lukken.
Curzio 07 september 2015 20:57
Rustdag en dan en uurtje rammen. Moet te doen zijn. Wiggins was ook nog steeds een fenomenaal tijdrijder toen hij de Tour won en dagenlang bergop aan de bak moest. En wat minstens zo belangrijk is: de concurrenten van Dumoulin zijn echt notoir slechte tijdrijders op het vlakke.
Bromertà 07 september 2015 20:59
Dumoulin verkeert in (nog) hogere sferen.



Tom Dumoulin @tom_dumoulin
So motivated today to stay in the top ten, it meant a flight in the helicopter for the first time!!
20:30 - 7 september 2015
Slimmerd 07 september 2015 21:04
Ik mag toch hopen dat hij geen uur over die tijdrit gaat doen, dan kan die de top-10 wel vergeten!!spinning smiley sticking its tongue out
Curzio 07 september 2015 21:08
Met warm rijden erbij he.
Westfalen 07 september 2015 21:09
Maijka en Rodriquez hebben allebei al een TDF in de benen. Dan kan ze de laatste dagen nog op gaan opbreken. Dumoulin is nog fris en het kan best zijn dat hij een goede 3e week kan fietsen vanwege een goed herstelvermogen. Hij heeft het immers nog niet eerder geprobeerd. Tijdrit kan wel eens beslissend worden.
utrecht 07 september 2015 21:22
Hij zou hem zo maar eens kunnen winnen. Al ben ik niet echt kapot van zijn daalkunsten, dat kan Zaterdag nog wel eens een issue worden.
Kuiperberg 07 september 2015 22:05
Wat maakt die Dumoulin een waanzinnig wielerjaar mee. Eerst tijdritklasbak en sterk in Zwitserland, dan mogelijk gele trui in de TDF. Dan hard vallen en op een onvoorstelbare knappe wijze toeslaan in de Vuelta. Een renner die een kop groter is dan al dat kleine grut rondom hem heen en gewoon meeklimt.
DUMOULIN WINT DE VUELTA ik geloof erin. Hij heeft niets te verliezen, zonder pech staat hij op de eerste stek as zondag.
En ons landje heeft een toekomstige Tourwinnaar is huis.
Velodroom 07 september 2015 22:28
Kuiperberg Schreef:
-------------------------------------------------------

> Een renner die een kop groter is dan al dat kleine grut rondom hem heen en gewoon meeklimt.

Zo ken ik er nog wel een. Viel ook hard.

> En ons landje heeft een toekomstige Tourwinnaar is huis.

Is jouw glazen bol te huur of nog beter te koop?
Effe kijke of dat niet toevallig dezelfde als hier boven is. grinning smiley
JW 07 september 2015 22:34
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hij heeft er de ploeg niet voor. Het lukt alleen
> als hij in de zaterdagrit echt beter is dan zijn
> concurrenten.

Teams als Astana, Saxo, Movistar en (misschien) Katusha lijken me sterk genoeg om in de dagen na de tijdrit nog veel onrust te stichten.
Maar het lijkt me dat de ploeg van Dumoulin op dat terrein ook in staat is veel werk voor zijn kopman te doen.
Nu eerst maar afwachten hoeveel hij weet te winnen in de tijdrit.
Als die naar wens verloopt lijkt het me toch wel heel kansrijk dat hij zich er zaterdag niet meer laat afrijden. Of het zou in die laatste alles-of-niets-afdaling moeten zijn.
JW 07 september 2015 22:49
Na de etappe moest ik meteen weg naar een vergadering. Dus kon ik pas laat alle reacties lezen, en de consequenties voor het klassement bekijken.

Vanmorgen maakte ik me nog zorgen over een mogelijk neergaande lijn voor Dumoulin, vooral ook gezien de loodzware etappe van vandaag.
Toen al op de twee-na-laatste klim het tempo stevig werd opgevoerd vond ik dat zorgwekkend vroeg.

Maar al op de voorlaatste klim straalde Dumoulin veel meer overtuiging uit dan een aantal andere toppers in die groep, die duidelijke tekenen van vermoeidheid leken te vertonen,
En de manier waarop hij in die slotklim helemaal voorin de groep naar boven pedaleerde was vrij dodelijk voor zijn concurrenten, die verwachtten vandaag belangrijke winst op hem te kunnen boeken. Terwijl rivalen als Valverde en Chaves afhaakten, en Landa zijn tempo moest matigen om Aru er niet af te rijden.

Tot nu toe was dit m.i. de meest cruciale dag voor Tom, en dat "examen" heeft hij met glans doorstaan.
Nog steeds vol op koers voor het podium, en nog steeds een van de belangrijke gegadigde voor eindwinst !
Het kon voor minder..... winking smiley
El Chaba 07 september 2015 23:13
Dat lijkt logisch ja maar ik moet toch steeds denken aan die belabberde tijdrit op het NK na die zware inspanning in Zwitserland.
El Chaba 07 september 2015 23:18
Linkebal 07 september 2015 23:19
Hij dacht ook wel kampioen te worden op 90%, zei ie zelf na het NK. Zo'n lakse houding zal ie woensdag niet hebben.
Linkebal 07 september 2015 23:21
Als Dumoulin rood pakt in de tijdrit zou ik het delen van het prijzengeld met de ploeg volledig af laten hangen van hun presteren in de bergrit van zaterdag, want tot nu toe heeft de ploeg niets bijgedragen.
Sjorsoll 08 september 2015 00:51
Ik lees de laatste dagen relatief veel reacties die ''Tom klimt zo makkelijk, dat gaat zijn tijdrit geen goed doen'' als globale conclusie hebben.
Het lijkt me persoonlijk aannemelijker dat hij in bloedvorm is en zélfs in bergen mee kan met de grote mannen. Wat me doet vermoeden dat hij een dijk van een tijdrit gaat rijden, zelfs voor zijn doen.

Maar goed, het blijft koffiedik kijken, maar daar houden we hier van. Dus daar wil ik graag mee doorgaan. Mijn vraag is dan ook: hoe is Aru in de tijdrit ten opzichte van Dumoulin? Hebben we relevante onderlinge uitslagen uit het verleden?

Misschien kunnen we daar de uitslag al mee bepalen winking smiley
Sjorsoll 08 september 2015 00:59
En nog iets: ik volg dit forum al jaren. JW beargumenteert al zijn meningen met goede reden. Met ter zake doende argumenten kan ik al veel meer van iemand hebben, ook als ik het niet met ze eens ben. Maar ik ben het vaak met JW eens.

En daarbij, hij is best een chauvinist. Mag ik dat zeggen, JW? Ik kan me derhalve niet verplaatsen in mensen die denken dat je niet hoopt dat Tom op het podium eindigt of zelfs wint.

Bye



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2015 01:02 door Sjorsoll.
Kuiperberg 08 september 2015 06:26
JW en Sjorsoll: helemaal mee eens.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2015 06:26 door Kuiperberg.
Cecchini 08 september 2015 08:04
Ik ben een chauvinist, JW is chauvinistisch, maar vooral wat betreft de Lotto Jumbo renners. Juist van een goed argumenterende prikker zou je af en toe wat meer objectiviteit verwachten, en vond hem behoorlijk zuinig in zijn waardering van Dumoulin. Maar JW is inmiddels ook om. Zand er over.
JW 08 september 2015 09:36
..zucht...
- zoals ik al veel eerder zei - elk woord in deze non-discussie is in feite één te veel.
Maar voor alle duidelijkheid: ik ben geen klapvee dat je kunt inhuren om op bevel te applaudisseren.... winking smiley
Andere Peter 08 september 2015 09:55
Pfff. mijn tot leven komen is niet gerelateerd aan Dumoulin, maar gerelateerd aan een maanden geleden gepland weekje verlof.
Andere Peter 08 september 2015 10:02
Je bent nu op de goede weg. Complimenten. Echter: je kunt alleen mijn posts beoordelen. Deze projecteren op de persoon is ook een vorm van fantasievolle deductie die bijna nooit kan kloppen. Maar nogmaals, het is een stap voorwaarts, ik zie dat je het nu probeert te beteugelen. Ga zo door.
Velodroom 08 september 2015 11:41
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Pfff. mijn tot leven komen is niet gerelateerd aan
> Dumoulin, maar gerelateerd aan een maanden geleden
> gepland weekje verlof.

smiling smiley
Linkebal 08 september 2015 11:56
Het valt ook niet mee in zo'n tbs-kliniek
El Chaba 08 september 2015 11:59
Walnoot 08 september 2015 12:04
Dat heet inductie pik. Redelijk groot verschil. Misschien toch maar weer op mij vertrouwen om te vertellen waar je het over hebt?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen