Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Lotto-Jumbo wil Dumoulin aan Vuelta-zege helpen

Gepost door Ron Meijers 
Ron Meijers 08 september 2015 17:06
Lotto-Jumbo wil Dumoulin aan Vuelta-zege helpen

Tom Dumoulin mag dan voor Giant-Alpecin rijden, toch heeft hij de beschikking over wat extra 'ploeggenoten' de komende dagen. Lotto-Jumbo schaart zich achter Dumoulin.

Lotto-Jumbo-ploegleider Merijn Zeeman spreekt zelfs al van 'we' tegenover de NOS (link is external). "Wij hopen van harte dat Tom de tijdrit wint, dat hij in het rood komt en dat we hem kunnen verdedigen."

Gunnen
De ploegleider van de Nederlandse ploeg vervolgt: "Tom en Giant snappen heel goed dat wij hier vooral zijn om zelf dingen te laten zien. Maar Lotto-Jumbo en Giant zijn twee teams die elkaar wel het een en ander gunnen. Waar het kan gaan we ze natuurlijk helpen."

Controle houden
De hulp van Lotto-Jumbo komt op een goed moment. Mocht Dumoulin woensdag na de tijdrit in de rode leiderstrui rijden dan zal zijn ploeg de koers moeten controleren. Daar lijkt Giant-Alpecin niet toe in staat. Al moet er bergop ook niet teveel verwacht worden van Lotto-Jumbo op dat vlak, vreest Zeeman. "Dus het zal in de stukken daartussen zijn waar we iets kunnen betekenen, om de boel onder controle te houden. Maar als er bergop een gat dichtgereden moet worden dan kunnen wij hem ook niet helpen, ben ik bang."

[www.1limburg.nl]
Sub Culture 08 september 2015 17:41
Als je hulp zich louter beperkt tot op het vlakke, en je van geen nut bent in de bergen dan kan je beter gewoon je mond houden ipv openlijk je steun te betuigen.
Allemaal mooi hoor die collegialiteit, maar doe dat wat subtieler.
Slimmerd 08 september 2015 17:43
Mooie woorden voor de bühne inderdaad, ze kunnen Dumoulin in geen enkel opzicht helpen behalve een kilometer of 50 ergens eens op het vlakke.
cyclingfreakske 08 september 2015 17:46
niet echt slim van Zeeman het zo open te verkondigen... zou hem in andere wedstrijden weleens zuur kunnen opbreken.
EN met wat gaan ze hem steunen ??? aardappelschijven ?
Eindhovuh 08 september 2015 17:49
Je kan wel weer cynisch zitten doen maar ik vind het mooi.
Ik heb op dit forum pas nog geleerd dat ze ook iemand mee in een ontsnapping kunnen sturen.
cyclingfreakske 08 september 2015 17:57
mooi wel... maar je moet er volk voor hebben en dat ontbreekt.
of soliciteert Zeeman naar een andere job ?
Andere Peter 08 september 2015 18:00
Aangezien er geen regels zijn tegen zo'n combine zie ik niet wat het bezwaar is om dit zo te uiten. Ik zie er zelfs wel een nut in. Het is tenslotte een apenrots. Je wil zo sterk mogelijk lijken. Zwakheden verbloemen. Daar hoort dit bij. De ploeg is een zwakte en die lijkt zo ietsje minder zwak. Wat je wil is dat er bij zo'n Aru en vooral Rodriguez iets in sluipt van de onvermijdelijkheid van Dumoulins eindzege. Op cruciale momenten kan dat een fractie meespelen.

Als Dumoulin straks in het rood staat (ik hoop het maar ik met het nog zien hoor) dan zal er ook een aanvallerscombine ontstaan die elkaar versterkt.

Ook Terpstra zou een slimme zet doen door zijn steun te betuigen. Dat zou ook helpen in het vormen van een eenduidige WK-ploeg met hem als kopman.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2015 18:02 door Andere Peter.
Andere Peter 08 september 2015 18:04
Hier trouwens de bron waarnaar Limburg verwijst. Zeeman gewoon realistisch.

[nos.nl]
Goozzer 08 september 2015 18:05
Combines zijn gewoon verboden, dus in die zin niet slim om het bestaan daarvan te gaan aankondigen. Als de jury zou willen, zou dit een stok kunnen zijn om mee te gaan slaan (mocht er zich een merkwaardig koersfeit voordoen, dat maar matig uitgelegd kan worden als 'voor eigen kans rijden' - wat in principe het criterium is...
Andere Peter 08 september 2015 18:09
Dat is waar. Maar ik kan mij - zeker in Spanje - niet voorstellen dat de jury zal optreden tegen een gaatje beperkt houden of een strak tempo rijden.

Ach, Zeeman trekt vooral de diplomatieke banden aan. Een cynicus zal zeggen: hij wil een stukje van de succestaart.
Rory B. 08 september 2015 18:17
Walnoot 08 september 2015 18:29
Slim, beetje meeliften op het succes van Dumoulin.
Carlos Danger 08 september 2015 18:36
Beter zwijgen en doen dan spreken en falen.
Arriere de la course 08 september 2015 18:42
Kan niet wachten op de tranen van Zeeman na een winst van Dumoulin
Prikdude 08 september 2015 18:50
Juffrouw, mag ik in uw troost barfen voor een daalder, mijn inko,stem zij. Niet géheel wat TTTT BENNE konden....


Djaaaaa.....zeippp.......
Arsimo 08 september 2015 19:14
Nou, als Dumoulin de Vuelta wint dan zijn de eventuele tranen van Zeeman wel het laatste die me bezig houden.

(waar gaan we een spontaan prikbordfeest houden?)
berg8624 08 september 2015 19:47
thumbs down stelletje azijnpissers, het is ook nooit goed !
Curzio 08 september 2015 19:52
Leuk bericht om ons de rustdag door te helpen!

Verder geeft Zeeman waarschijnlijk gewoon antwoord op een vraag, het is niet dat hij een persbericht uitstuurt ofzo, en daarnaast lijkt hij me in dat stukje heel realistisch over de beperkte mogelijkheden van z'n ploeg.
Kuiperberg 08 september 2015 20:12
Zeeman; samen staan we sterk. Niks mis mee. De Spaanse ploegen doen dit al jaren.
utrecht 08 september 2015 20:20
Dat het gebeurt is niet gek, maar dat dit vantevoren door een ploegleider zo wordt uitgesproken is uiterst bizar.
cyclingfreakske 08 september 2015 20:36
Kuiperberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zeeman; samen staan we sterk. Niks mis mee. De
> Spaanse ploegen doen dit al jaren.


ja...maar die houden hun mond wel...dat word letterlijk in de wedstrijd zelf besproken in bepaalde situaties. Italianen zijn nog erger met combines in de wedstrijd.
moet je maar is mee vooruitrijden.
maar dat word nooit op voorhand aangekondigd (omdat er ook schorsingen etc op staan als strafmaatregel bij het uitvoeren ervan)
Ed@ 08 september 2015 20:41
Pfff
Zou deze man niet beter zijn mond houden en zich om zijn eigen ploeg bekommeren.
Of probeert hij zo de aandacht af te leiden van de slechtst presterende protour ploeg ooit.
Omdat ze daar het niveau niet aankunnen vallen ze van vermoeidheid in bosjes van hun fiets.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2015 20:42 door Ed@.
Ron Meijers 08 september 2015 20:42
AK 08 september 2015 20:47
Ik vind het ook mooi en erg te begrijpen. Als een Nederlander in welke ploeg dan ook ziet dat Dumoulin een beetje hulp nodig heeft zal hij dat niet laten. Dat is een van de charmes en intrigerende (soms ergerlijke) dingen van wielrennen; achterliggende belangen.
Ik herinner me afgelopen tour nog dat Serpa Quintana hielp bij een aanval bergop.

Verder ben ik ook een fan van Zeeman, een beetje emotie in de sport maakt het mooier.
Maar dit zo in het openbaar zeggen vind ik niet heel slim, het kan alleen maar tegen je werken.
asterisk 08 september 2015 21:05
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2015 21:29 door asterisk.
Westfalen 08 september 2015 22:00
Waarschijnlijk heeft Zeeman gewoon de vraag gesteld gekregen. Als hij zegt Dumoulin niet te gaan helpen is het ook niet goed. Bij het grote publiek zal het wel positief worden opgevat. En waarom ook niet.
Carlos Danger 08 september 2015 22:16
Bij het Hollandse 'grote publiek' (dat er buiten de Tour helemaal niet is) wellicht. Voor de Spanjaarden (als die het al gehoord/gelezen hebben natuurlijk) waarschijnlijk als de spreekwoordelijke rode lap.
Andere Peter 08 september 2015 22:35
Daarom is dit vrij duidelijk voor interne consumptie. Er gaan in Spanje geen grote krantenkoppen komen voor wat kopwerk van Lindeman en Bennet.
Carlos Danger 08 september 2015 22:42
Met al die gadgets tegenwoordig blijft er niet veel meer verborgen in het kleine wielerwereldje.
Andere Peter 08 september 2015 22:48
Ongetwijfeld blijft het niet verborgen. Maar dat wil niet zeggen dat er ook maar iemand geïnteresseerd is in een interviewtje van Zeeman. Vreemde gedachte dat alles wat wij nieuws vinden, dat ook in Spanje zou zijn. En als ze nu ergens wel begrip zullen hebben voor nationale combines, dan is het wel in Spanje. Een stampende muis in een kudde olifanten.
diravi 09 september 2015 00:25
Katoesja kan straks rekenen op de steun van alle Spaanse ploegen. Niet op de vlakke gedeeltes natuurlijk.
Arsimo 09 september 2015 00:33
Dat zit er wel in ja. Zo goed als alle Spaanse renners gunnen Rodriguez het met zijn wellicht laatste kans toch nog een grote ronde te winnen. En ik kan dat best begrijpen, ik hoop alleen dat hem 't niet lukt en dat Tom Dumoulin er mee gaat lopen.
GillesEmanuel 09 september 2015 00:49
Als Tom het rood pakt gaat alles aankomen op de zaterdag. De overige dagen zie ik in geen mogelijkheid waar aru en purito deze grote buffel gaan lossen. Allemaal klimmen aan 6-7%, heerlijk voor Tom. Alleen de zaterdag zijn het er 4 maar wel met een stuk vlak en een afdaling daarna, waar Tom misschien gekke dingen kan doen om terug te keren. Als in die rit wat Spanjaarden gekke combines bedenken en Tom een wat minder moment heeft zie ik ze hem eraf rijden. Enige probleem is dus, gaat Tom Purito en Aru op 2 minuten zetten in de tijdrit? Liefst wat meer, met eventuele bonis in het verschiet.. Persoonlijk denk ik van niet.

Astana en Katusha zijn er bij gebaat voor de etappes te strijden ivm bonis dus aan ploeggenoten heeft Tom weinig, gewoon aan het wiel kleven en nooit meer afgeven. Aru en Rodriguez gunnen het elkaar ook niet...
El Mik 09 september 2015 01:18
Zoveel Spaanse ploegen zijn er niet meer.

En Valverde en Purito zijn geen vrienden..
Bromertà 09 september 2015 09:42
AP: Aangezien er geen regels zijn tegen zo'n combine zie ik niet wat het bezwaar is om dit zo te uiten.
G: Combines zijn gewoon verboden, dus in die zin niet slim om het bestaan daarvan te gaan aankondigen.
AP: Dat is waar.

Logisch, dit had een dialoog met een gekfietsie kunnen wezen.
ton duk 09 september 2015 09:46
Zeeman is natuurlijk ook de grondlegger van Dumoulin's presteren !
gr
JW 09 september 2015 09:53
Rustdag en journalisten - die nieuws moeten zoeken - is vaak een gevaarlijke combinatie !
Voorstelbaar wat Zeeman denkt, maar niet slim dit zo te verwoorden. Combines zijn verboden.

Dat het goed botert tussen renners en staf van beide ploegen vind ik fijn.
De ellende uit de tijd van Post/Raas was leuk voor de media, maar slecht voor het Nederlandse wielrennen.
M.b.t. het verwerven van de steun van het Nederlandse publiek zijn beide teams natuurlijk vaak elkaars concurrenten.
Maar als ze in een situatie terecht komen waarbij steun van de "concurrent" voor beide voordelen heeft (àls Jumbo inderdaad van nut zou kunnen zijn voor Tom op enig moment in de koers zou dat m.i. op veel bijval - en dus positieve publiciteit - van de Nederlandse kijkers kunnen rekenen) zou het slim zijn dat te doen. Dat wordt na dit interview wat moeilijker.

Overigens, zoals Zeeman zelf ook al aangeeft, zijn de middelen van Jumbo vrij beperkt, en valt er waarschijnlijk niet zo heel veel van te verwachten.
Bromertà 09 september 2015 10:13
Toch jammer dat een oliedomme jankerd zoveel aandacht op zich weet te vestigen. Studiosport is dankzij de prestaties van Dumoulin, en van Dumoulin alleen in zijn eigen uppie, aangeschoven in het mediacircus. Nergens voor nodig, want Sporza brengt elk detail al jaren trouw in de huiskamer, onder het bezielende commentaar van Wuyts en Decauwer. Zelfs Wuyts is best te pruimen trouwens: "Kom op Tom, probeer de schade te beperken." Maar wellicht zit de naam Tom zo diep in zijn onderbewuste dat ie niet eens weet wat ie precies zegt. Ik overdrijf, maar dat mag van José, soms.
AK 09 september 2015 11:06
De Nederlanders hebben ook nog een klein eigenbelang. Hoe hoger Dumoulin eindigd hoe meer kans op misschien toch nog dat 5e startbewijs voor Rio.
JW 09 september 2015 11:12
"Het grote publiek" weet niet op welke zender Sporza te vinden is, en heeft nauwelijks belangstelling voor andere koersen dan Tour, wk, en misschien wat voorjaarsklassiekers. Anders wordt dat zodra een Nederlander een andere grote ronde "dreigt" te gaan winnen. Dat was al zo in de tijd van Breukink.

En dan nòg: als de belangrijkste etappe tot nog toe, de rit van afgelopen maandag, de klok van zes nadert, stoppen ze "gewoon" met de uitzending !
Als ze dat bij een belangrijke voetbalwedstrijd zouden doen zou er een spontane volksopstand ontstaan... Nu niet...

Studiosport heeft dan ook weinig met wielrennen, het is slechts één van de vele sporten.
Maar voor een Nederlandse renner is het niettemin mooi meegenomen als zijn prestaties ook in eigen land veel aandacht krijgen, en rechtstreeks op de buis komen.
Tom zal er geen bezwaar tegen hebben..
Slimmerd 09 september 2015 11:56
Gingen ze er serieus uit afgelopen maandag? Als ze dan vantevoren het tijdschema hadden bekeken, wisten ze dat ze er niet aan hoefde te beginnen. Lachwekkend gewoon!
zumsteg 09 september 2015 12:13
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zelfs Wuyts is best te pruimen
> trouwens: "Kom op Tom, probeer de schade te
> beperken." Maar wellicht zit de naam Tom zo diep
> in zijn onderbewuste dat ie niet eens weet wat ie
> precies zegt.



grinning smiley
JW 09 september 2015 12:16
Toevallig keek ik even Studiosport, omdat ik daar een veel scherper beeld had.
Ongetwijfeld heeft het te maken met al die rare afspraken in omroepland. Maar dan kun je m.i. beter helemaal niet uitzenden, maar b.v. vroeg op de avond een goede lange samenvatting geven.
Dit was onvoorstelbaar knullig inderdaad.
Eazster 09 september 2015 12:24
Gingen ze er serieus uit afgelopen maandag? Als ze dan vantevoren het tijdschema hadden bekeken, wisten ze dat ze er niet aan hoefde te beginnen. Lachwekkend gewoon!

Inderdaad ,maar denk dat ze ook verwachten dat veel mensen gaan inloggen op NOS.NL sport waar je het verder kunt volgen.
Denk dat iedereen overigens meteen naar de Belg gaat overschakelen.
Maar goed Wielrennen en de NOS met huidige sportchef hebben niet veel met wielrennen helaas.
Arsimo 09 september 2015 12:27
Enige plus van de NOS (of NPO, whatever) op dit moment is dat ze een goeie stream hebben.
Andere Peter 09 september 2015 13:07
Moet jij ook eens proberen. Je woorden intrekken als je ernaast zit. Zoals gisteren met die lachwekkende rekensom waarvan het optellen niet klopte. Hetgeen je meteen krampachtig tot een jijbak omvormt, alsof de ander gek is. Ik verwoord hier wat ik denk gewoon vluchtig en slecht, waardoor het absoluut niet klopt. Dan neem ik mijn woorden in. Mijn redeneertrant is: ik kan mij niet voorstellen dat er een straf zou volgen uit zo'n combine. Ik had moeten zeggen ''Aangezien er bijna nooit straffen worden gegeven...'' Maar zo zei ik niet. Ik werd gecorrigeerd en ik gaf meteen (4 minuten) toe dat ik ernaast zat.
Andere Peter 09 september 2015 13:12
Juist omdat er inhoudelijk niet zo heel veel te verwachten is van deze combine, is het eigenlijk niet voorstelbaar dat er een noemenswaardige straf zal worden geëffectueerd hiervoor. Wat in mijn ogen daarom overblijft zijn andere motieven:
- diplomatiek: banden aanhalen met Giant
- communicatief: piepklein stukje van het succes opeisen
- misschien psychologisch: naar de Spanjaarden tonen dat je een blok vormt
El Mik 09 september 2015 13:23
Maandag reden ze ook wel veel trager dan het langzaamste schema (de favorieten al helemaal)
Slimmerd 09 september 2015 13:25
De finish was verwacht rond 17.45 uur, als je dan als NPO/NOS op 17.55 uur je uitzending moet stoppen, kan ej weten dat je de belangrijkste dingen gaat missen. Een kopgroep was niet vreemd in deze rit, daarachter dan eens de favorieten en dan nog de lossers....
Curzio 09 september 2015 13:41
Dat is ook direct een hele grote plus!
cyclingfreakske 09 september 2015 15:45
@AP
een slimme ploegleider zwijgt erover in de media en past het toe op het veld. Dan word je ook niet geviseerd.... nu let men wel op, zeker zolang Rodriguez winstkansen blijft hebben....
Als men het toepast en Rodriguez verliest daardoor alle winstkansen, zal men in de toekomst vaak ervoor zorgen dat LTJ renners vooral in het verlies worden gereden.. dat word dan een zure appel om te bijten.
Andere Peter 09 september 2015 15:54
Weer iemand die redeneert alsof er alleen maar koersgerichte motieven kunnen zijn. Dan snap je dit dus niet, nee. Het is geen koersoffensief, het is een media-offensiefje. Lees effe terug. De motieven die er zijn om dit wel in de media te roepen zijn:

- diplomatiek (zeker)
- communicatief/publicitair (zeker)
- (mogelijk) psychologisch

Die effecten gaan deels ook al op als er helemaal niets van dit voornemen in de praktijk wordt gebracht.

Voor de koers is er overigens geen nadeel om dit in de media te roepen.
cyclingfreakske 09 september 2015 16:31
mediaoffensiefje oke... ik weet ook wel dat Zeeman zo publiciteit wil meepikken, en eventueel hoopt op en wederdienst in de toekomst.
Spanjaarden nemen dat zo niet op met Porito aan de leding / kans tot eindwinnaar.. En een kansje de jury ook niet.
en daar gaat het wel om in de vuelta.
Chuparuedas 10 september 2015 21:15
Als kenner van de apenrots weet je natuurlijk als geen ander dat je wel wat moet meebrengen om overtuigend te zijn. LJ wordt er zo'n beetje overal afgereden. Ik denk niet dat men op de apenrots onder de indruk is van dit aanbod. Zo van, nu kunnen we wel inpakken.
Chuparuedas 10 september 2015 21:19
Als buitenstaander vind ik het jammer dat het intrekken van woorden bij jou altijd voorwaardelijk is. 'Het is waar, maar...'.

Is vaak de opmaat naar deze redeneertrant:

1.Je hebt gelijk, maar ik ook een beetje.
2.Je hebt weliswaar formeel gelijk, maar ik praktisch
3.Heb je eigenlijk wel gelijk?
4. Ik heb toch gelijk!
Chuparuedas 10 september 2015 21:20
Wat betreft Zeeman en zijn ploeg kan er niet genoeg azijn worden gepist. Wat een waardeloze nepploeg.
Chuparuedas 10 september 2015 21:21
Volstrekte onzin. Rodriguez en Movistar is water en vuur.
Chuparuedas 10 september 2015 21:23
Hoe minder inhoud, hoe dommer de opmerking van Zeeman.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/09/2015 21:23 door Chuparuedas.
Chuparuedas 10 september 2015 21:29
Als het geen inhoud heeft, of geen ondersteuning van de ploeg vanwege gebrek aan kwaliteit, is het vooral dom. Iets van: niet in de kaarten laten kijken en slapende honden en zo. Tegelijk redeneer je inconsequent. Op het ene moment is je argument dat niemand ervan wakker gaat liggen en dat niemand in Spanje ons nieuws deelt en nu ineens is het allemaal psychologisch en zo.

Er is maar een verstandige man aan het woord geweest en dat is Dumoulin: "Ik geloof dat het slimmer is als ik hier maar niks op zeg."
Andere Peter 10 september 2015 22:05
Reactie van Dumoulin is inderdaad het enige wat hij kan zeggen.

Niks inconsequent. Ik som mogelijke motieven op om dit in de NL media te zeggen. Daarvoor hoeft het in Spanje de krant niet te halen. Dat verwacht ik niet en dat is bij mijn weten ook niet gebeurd.

Uiteraard is het allemaal fractioneel. De gun-factor kan bij dubbeltjes-op-zijn-kant wel degelijk koersen beslissen. Hoe meer renners in kamp-Dumoulin, des te gunstiger. Hoe meer dat wordt uitgestraald, des te gunstiger. Voor elke grote ronde geldt dat de eindwinnaar elke renner moet doordringen van de onvermijdelijkheid van de uitkomst. een fractie steun uitstralen doordat Lindeman even Dumoulin uit de wind houdt, kan daarbij geen kwaad. Elke zwakte wordt uitgebuit.
cyclingfreakske 11 september 2015 15:24
Zeeman heeft opdracht gegeven tot valpartijen voor de Astana's... Aru behoorlijk tegen de vlakte en regelmatig bij de koers-arts.
wel erg dat je betaald word als renner om van de ploegleider het asfalt van dichtbij te gaan bekijken wegens gebrek aan de rest grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/09/2015 15:24 door cyclingfreakske.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen