Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Poll: gaat Dumoulin de Vuelta winnen?

Gepost door Linkebal 
Linkebal 09 september 2015 17:40
Peiling
Gaat Dumoulin de Vuelta winnen?
Alleen geregistreerde gebruikers mogen deelnemen aan deze peiling.
Er zijn 114 stemmen ontvangen.
Ja 57
 
50%
Nee 57
 
50%



Ja of nee
Sub Culture 09 september 2015 17:45
Ik vrees van niet.
Ze gaan hem de komende dagen sowieso massaal bestoken en hij heeft geen ploeg om zich heen om zich daar tegen te verweren.
Slimmerd 09 september 2015 17:48
Zonder ploeg en met slechts 3'' gaat dat echt heel moeilijk worden.
Walnoot 09 september 2015 17:48
Denk het niet. Drie seconden, boni bij de tussensprint is er al teveel aan (zaterdag niet ondenkbaar).
Frederik D. 09 september 2015 17:54
Als, als, als Dumoulin de Vuelta wint, wint hij het jaar daarop de Tour. Net als Janssen en Zoetemelk. Maar ja, die twee hadden wel een Nederlandse naam. Dumoulin niet.

Ik stemde overigens nee.
Linkebal 09 september 2015 17:57
Misschien is het wel een voordeel dat Aru op 3 seconden staat in plaats van bijvoorbeeld 30 seconden. Een vroege aanval van iemand anders uit de top 10 bedreigt ook Aru's (zeer reeele) kans op de overwinning. Die zal zijn ploeg dus laten werken als alle Giants zijn gelost. Gewoon Aru volgen is het enige wat Dumoulin moet doen.
rustdag 09 september 2015 17:57
Er staat een Nederlander op 1 en ik voel me kut. zo jammer mensen. hij rijdt zijn beste tijdrit ooit. waarom vandaag
Kuiperberg 09 september 2015 18:04
Dumoulin gaat het redden. Hij pleegt zelf een coup ipv Aru (hope so) !!smileys with beer Maar laten we genieten van deze jongeman. Wat hij allemaal heeft meegemaakt vanaf de TdF en dan zo sterk rijden in Spanje.
Rudy t. 09 september 2015 18:12
Sinds 2010 in de oneven jaren was er een totaal onverwachte eindwinnaar en dat is toch wel heel zeldzaam in een grote ronde. Dumoulin past mooi in het rijtje cobo, horner...
JW 09 september 2015 18:12
Yep.
Laat Astana zich maar bekommeren om andere concurrenten.
In dat opzicht moet Giant durven pokeren.

Een man meesturen in een ontsnapping kan ook nooit kwaad.
In dat opzicht kan de tactiek van Jumbo, mee in de vlucht van de dag, ook gunstig uitpakken.
Een vluchtgroep die voorop blijft zuigt de boni's op.
predator 09 september 2015 18:23
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vrees van niet.
> Ze gaan hem de komende dagen sowieso massaal
> bestoken en hij heeft geen ploeg om zich heen om
> zich daar tegen te verweren.

Als Astana dit goed uitspeelt, lijkt me het onmogelijk voor Dumoulin om vast te houden. Helaas.....
Eddy Veen 09 september 2015 18:25
Waar is Degenkolb als je hem nodig hebt?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/09/2015 18:25 door Eddy Veen.
Ger 09 september 2015 18:29
Ook al verliest hij alsnog de trui dan kan deze Vuelta al niet meer stuk voor hem. 2 ritzeges, 3 dagen de rode trui en waarschijnlijk podium. Wat wil je normaal gesproken nog meer. Maar Dumoulin heeft deze Vuelta al vaker verrast. Nog eentje erbij zou geweldig zijn.
valv_piti 09 september 2015 18:32
De rest van de ploeg heeft in elk geval rustig aan gedaan vandaag. Dumoulin rijdt Aru op 3 seconden in Avila en verdubbelt zo zijn voorsprong. Geeft dit niet meer weg!
JW 09 september 2015 18:42
Met die zwakke ploeg staat hij vier dagen voor het einde in de leiderstrui, en is er nog maar één echte concurrent over.
De andere concurrenten zijn voor Astana; ik denk niet dat Aru zijn kansen op winst wil zien verdampen door Movistar of Saxo vrije doortocht te bieden.

Ik verwacht ook niet dat Astana tot de laatste dag zal wachten met zijn offensief.
Elke dag biedt kansen, en het is de sterkste ploeg in deze ronde.
Maar uiteindelijk is het toch Aru die zich de betere moet tonen van Dumoulin.
Als hij daarin slaagt wint hij de ronde verdiend.
Maar dat lijkt me nog lang niet zeker.
Cyclad 09 september 2015 18:52
Nee, Aru pakt hem zaterdag terug. Die rit is schier oncontroleerbaar, zeker voor de zwakke Giantploeg.
Rudy t. 09 september 2015 18:52
Als we realistisch zijn kan het natuurlijk niet. Giant heeft een laag budget en volgens de kenners kun je dan niet presteren..
utrecht 09 september 2015 18:55
ik denk echt dat het 50-50 is.
Linkebal 09 september 2015 18:55
Wat valt er te controleren dan? Stel dat Quintana of Rodriguez vroeg aanvalt, dan denk je toch niet dat Astana lijdzaam toekijkt hoe Giant het gat niet dicht krijgt? Nee, die willen Aru in een kansrijke positie aan de voet van de slotklim krijgen. Dumoulin hoeft dus alleen maar Aru te volgen.
merijntje mortirolo 09 september 2015 18:55
Ik stem (natuurlijk) niet, maar zeg ja.
Sjorsoll 09 september 2015 18:58
''Als Astana het goed uitspeelt, is het onmogelijk voor Dumoulin om dit vast te houden.''

Waarom? De enige opdracht voor Dumoulin is Aru volgen. Niet Astana. Het ploegenspel wordt hier overschat, toch?
Het enige nadeel is dat als Dumoulin even niet kan volgen, hij zelf geen ploeg heeft die dat in de afdaling kan corrigeren.

Maar als Dumoulin bij Aru kan blijven is alles oké (ervan uitgaande dat Rodriguez niet met een rare coup komt). En bij eventuele boni's opletten. Het is een tweestrijd, punt.
utrecht 09 september 2015 19:04
Als Astana Landa en LLS vooruit sturen zaterdag en Aru springt een paar kilometer voor de laatste top weg, dan gaat het heel moeilijk voor Dumoulin worden
Andere Peter 09 september 2015 19:04
Uiteraard. Maar de vraag is nu net of dat lukt. Ik denk dat kans groot is dat een ontketende Aru wel een gaatje maakt tov Dumoulin op de laatste klim. Mogelijk met nog meer anderen vooruit inderdaad. Heel goed mogelijk dat dit een groter gaatje is dan is recht te zetten in de afdaling.
Rudy t. 09 september 2015 19:06
De afgelopen dagen moest hij natuurlijk wel telkens passen als Aru ging en kon hij weliswaar de schade beperken. Die tempi versnellingen zijn meer in het voordeel van aru. Als landa dan ook nog eens mee kan...

Het wordt iig spannend
malheur 09 september 2015 19:07
Ja gestemd. Ik denk dat Dumoulin 'out-of-the-box' kan denken en Aru op zich een perfecte tegenstander is om een poets te bakken. Hij zal de mindset vd eerste week moeten terugvinden en Astana manipuleren, wanneer hij defensief rijdt gaat het fout.
Iwan 09 september 2015 19:18
Bewijst Tom hier niet dat het hele ploegenspel overschat wordt. Of had Tom hier met een betere ploeg op grotere voorsprong gestaan?
Sjorsoll 09 september 2015 19:27
Dat kan uitmaken inderdaad. Hij zijn echter cols waar Dumoulin moet kunnen bijblijven lijkt me:

[www.lavuelta.com]

[www.lavuelta.com]

[www.lavuelta.com]

Zie ''Mountain passes & hills'', vooral de laatste/laatste twee cols per etappe lijken me relevant.
Curzio 09 september 2015 19:50
Het is denk ik wel iets ingewikkelder dan dat. De verschillen in de top-6 zijn veel kleiner dan bijvoorbeeld in de Tour, dingen zijn met een echte putsch speelbaar.
Majka zal wellicht op een podiumplek azen. Zelfde geldt voor Quintana én Valverde. Nieve is denk ik ook wel aanvalslustig (vanwege niks te verliezen en goed vormpeil).Trekt een van hen vroeg ten aanval, niet persé tegen Dumoulin als wel gewoon om een plekje op te schuiven, dan zal Rodriguez allicht mee proberen te gaan en kan er voor je het weet een levensgevaarlijke samenwerking ontstaan. Dus Dumoulin heeft meer mensen om in de gaten te houden dan alleen Aru.
Sticky Bottle 09 september 2015 20:24
Ger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ook al verliest hij alsnog de trui dan kan deze
> Vuelta al niet meer stuk voor hem. 2 ritzeges, 3
> dagen de rode trui en waarschijnlijk podium. Wat
> wil je normaal gesproken nog meer. Maar Dumoulin
> heeft deze Vuelta al vaker verrast. Nog eentje
> erbij zou geweldig zijn.


Sowieso 4 dagen rode trui he winking smiley
Sjorsoll 09 september 2015 20:35
Dat is waar. Het voordeel daar weer van is dan dat Astana niet zomaar Quintana en Rodriguez laat wegrijden denk ik. Dus dan kunnen zij het vuile werk opknappen, Giant kan dat niet. En als er dan al een voordeel is voor Aru omdat hij een sterkere ploeg heeft, wordt dat hiermee ook weer deels teniet gedaan. Maar je hebt gelijk, er is meer dan alleen de nummers één en twee.
GillesEmanuel 09 september 2015 20:47
Doordat het verschil zo klein is zal Aru ook verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele uitlopers als Purito en Quintana. Lijkt me dat Tom heel hard moet bluffen en zorgen dat hij nooit het wiel van Aru kwijt raakt, mocht dat wel gebeuren, nooit paniekeren en in afdalingen of het stukje plateau op zaterdag, alle registers opentrekken. Want je ziet na vandaag dat Tom veel sterker is in de lopende, buffel stukken.
Frederik D. 09 september 2015 20:50
Zou Dumoulin en/of zijn ploegleider onze intelligente analyses en adviezen lezen? Als het aan ons ligt, loodsen we Dumoulin naar de eindzege.
Ger 09 september 2015 20:58
Sticky Bottle Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ger Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ook al verliest hij alsnog de trui dan kan deze
> > Vuelta al niet meer stuk voor hem. 2 ritzeges,
> 3
> > dagen de rode trui en waarschijnlijk podium.
> Wat
> > wil je normaal gesproken nog meer. Maar
> Dumoulin
> > heeft deze Vuelta al vaker verrast. Nog eentje
> > erbij zou geweldig zijn.
>
>
> Sowieso 4 dagen rode trui he winking smiley

Ja dat klopt wel maar die 4e trui draagt hij pas morgen.tongue sticking out smiley
Rudy t. 09 september 2015 21:14
Ja maar wss is bluffen voor aru ook de beste tactiek en is dumoulin de leider...
Arsimo 09 september 2015 21:22
Zoals ik ergens anders al schreef: het grote gevaar ontstaat als op een klim Aru en Landa tesamen een gaatje zouden kunnen slaan en.dan kop over kop in afdaling en vlakke door zouden trekken. Dan is het ineens 2 tegen 1.

Voor andere scenario's ben ik niet zo bang omdat er geen finish bergop meer komt en Dumoulin met zijn tijdritkwaliteiten een eventueel gaatje van een 10 a 20 seconden op alleen Aru nog wel dicht kan rijden.
Linkebal 09 september 2015 21:24
Ze kunnen allebei wel bluffen, maar op een gegeven moment zit Dumoulin zonder knechten, terwijl Aru er nog een stuk of vier heeft. Dan gaat ie echt niet gokken dat Dumoulin zelf op kop gaat rijden.
Linkebal 09 september 2015 21:25
Zeker in die laatste afdaling. Dat is een brede weg zonder moeilijke bochten. Erg in het voordeel van Dumoulin als tijdrijder en zwaardere dan Aru.
Rudy t. 09 september 2015 21:25
Dat denk ik inderdaad ook..

Maar aru met bv quintana kan net zo gevaarlijk zijn... Aru niet uit t oog verliezen dus
Arsimo 09 september 2015 21:32
Aru met een ander ben ik minder bevreesd om - die samenwerking is nooit optimaal en geeft meer kansen om terug te keren. Als Aru een Spanjaard was, ja, dan was dat wel een probleem,

Ploegmaat Landa echter is sterk de tweede helft van deze Vuelta, zal zonder aarzelen alles geven en ook Aru de zege geven [als er geen groep vooruit is] voor de bonificaties.
cyclingfreakske 09 september 2015 21:47
de kans dat hij de Vuelta wint is minder dan 10%.
De voorsprong is te klein, zaterdag staat nog een zware rit te wachten, en afgelopen week zagen we hem vaker tijd prijsgeven ondanks zijn harde weerwerk.
Astana zal 9/10 nog een offensief openen. Waar zit Zeeman ??
JW 09 september 2015 21:59
Giant heeft zijn ploeg hier vooral op Degenkolb afgestemd.
Als ze alles van tevoren hadden geweten zou dit een andere ploeg zijn geweest.

Eén of twee sterke knechten voor de bergen zou heel veel uitgemaakt hebben.
cyclingfreakske 09 september 2015 22:04
voor dit soort steile onregelmatige klimmen hebben ze niet de geschikte renners. Zou zowieso alleen staan.
het team is vrjwel volledig rond sprinters gebouwd, en een paar die op redelijk heuvelachtig parcours nog uit de voeten kunnen.... daar houd het helaas verder op.
Als Dumoulin hier blijft, zal men structureel heel wat moeten aanpassen.
JW 09 september 2015 22:08
Mee eens dat een aanval van Astana die voor de afdaling een gaatje weet te slaan en dat weet uit te bouwen het grootste gevaar lijkt.
Maar dan moeten ze wel eerst dat gaatje slaan,

Persoonlijk ben ik vooral bang dat zo'n gaatje ontstaat als Dumoulin alleen zit, en hij op pech (b.v. lekke band) stuit. Zoiets blijft altijd mogelijk en valt niet te voorkomen. Toch wel handig om daarvoor wat steun in te kopen. Iets voor Chaves confused smiley
JW 09 september 2015 22:27
Interessante uitspraak van Aru:

"Er staan nog vier etappes op het programma en dat is nog een aardig deel van de ronde..."
[bron: nu/nl]

Als het verschil zo klein blijft dreigt het voorziene slotdéfilé plaats te maken voor serieuze koers tot de laatste meter !
Carlos Danger 10 september 2015 01:35
Landa leek me eerder ook al niet zo loyaal. Loopt die niet uit zijn contract?
Vanavond vast al gesproken met Giant voor mooie verbintenis en vrachtwagentje shampoo.
El Chaba 10 september 2015 01:49
Ik zeg 30/70 in het voordeel van Aru dus...
Ron Meijers 10 september 2015 08:27
[www.oddschecker.com]

Vóór de tijdrit was Dumoulin licht favoriet. 2,25 tegen 2,75 voor Aru qua quotering.
De bookies hadden waarschijnlijk gedacht dat Aru méér zou verliezen, want nu is Aru toch duidelijk (en m.i. terecht) favoriet.
Miquel1983 10 september 2015 09:18
Ik denk dat bonificatiesprints eerder in voordeel van Dumoulin zijn dan andersom want ik schat de sprint van Dumoulin hoger in dan die van Aru. In Avila kan hij bovendien nog wat extra seconden pakken op Aru in een sprint bergop op een kort heuveltje. Dumoulin heeft op zo n aankomst meer macht in de benen dan Aru. Verder constant in het wiel blijven plakken en Astana gat laten dichtrijden wanneer Rodriguez demarreert; Dumoulin heeft eerder al laten zien dat hij intelligent kan koersen en durft te pokeren, dus daar vertrouw ik wel op.

Maar die rit van zaterdag baart me zorgen. Aru zal vermoedelijk wel een ploeggenoot vooruit sturen en op die laatste col Dumoulin uit het wiel proberen te rijden. Al heeft Aru op de top maar 5 seconden, dan kan in theorie in de afdaling worden uitgebouwd. Aru is een goede daler, maar die afdaling is niet zo moeilijk en misschien wel in voordeel van tijdrijder Dumoulin. Extra voordeel zou kunnen zijn dat Dumoulin op zo n moment met andere renners samen zit die ook nog belangen hebben voor hun plek in de top-10. Als je dan in de afdaling bij Valverde in het wiel kan die zijn plaats wil verdedigen, dan zit je natuurlijk op rozen. Sowieso denk ik dat de analyse wel klopt dat merendeel van het peloton liever Dumoulin ziet winnen dan een renner van Astana.

Het is voor mij een dubbeltje op zijn kant.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/09/2015 09:23 door Miquel1983.
cyclingfreakske 10 september 2015 12:02
liever zien winnen misschien wel, maar er gaat niemand de kastanjes uit het vuur halen voor hem en zijn klassering op het spel zetten.
Op de Spanjaarden moet hij niet rekenen.
Hij moet hopen dat de plaatsen 4 tot 7 elkaar bestoken en zo mee kan gaan, als Aru in de aanval zit. Zoniet zal hij het helemal alleen moeten oplossen.
de ritten van vandaag t/m zaterdag moet men extra attent rijden. Het staat 100% vast dat Astana een stevige aanval gaat inzetten, dat kan op elke plaats gebeuren en je kan nog een hoop tijd verliezen.

het is al vaker gebeurd in grote en kleine rondes, dat men verrast word op een stuk waarvan men denkt.. hier kan weinig gebeuren. de komende 3 etappes zijn er zo van dat type..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/09/2015 12:02 door cyclingfreakske.
Ben 10 september 2015 12:24
Mooi van Landa die etappe zege in de 11de etappe. Scheelt Tom Dumoulin 4 seconden!
Linkebal 10 september 2015 12:58
Zijn ultieme sprint over Froome leverde 10 ipv 6 boniseconden op, anders stond ie nu een seconde achter Aru.
Spaak 10 september 2015 13:17
Ook leuk om deze poll te vergelijken met die van Wielerflits.
Daar schat men de kansen op een overwinning van Dumoulin op 32% (momenteel), dus een stukje negatiever dan hier. Ben benieuwd wie er uiteindelijk gelijk zal krijgen smiling smiley
Rudy t. 10 september 2015 15:52
Ja dat is een goeie.. Toen dacht ik wat als Aru straks op een paar seconde de giro verliest. Dat staat nu te gebeuren....
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen