Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

NK wielrennen 2016 op Goeree-Overflakkee

Gepost door lodjan 
lodjan 12 september 2015 18:26
Goeree-Overflakkee strijdtoneel NK wielrennen

Het NK wielrennen wordt volgend jaar verreden op Goeree-Overflakkee. Het Zuid-Hollandse eiland is door de KNWU aangewezen als het strijdtoneel voor de elite, beloften, nieuwelingen, junioren en elite zonder contract, aldus de wielerbond zaterdag.
De renners en rensters krijgen te maken met verschillende parcoursen. De routes, die worden uitgestippeld door oud-renner Koos Moerenhout, komen verspreid over het eiland te liggen.
Zo worden de eerste wedstrijden in het midden en oosten van het eiland gereden, de laatste dagen komt het westen aan de beurt.
Dit jaar werd het NK wielrennen gehouden in Emmen. Daar veroverden Niki Terpstra en Lucinda Brand de belangrijkste titels.
Linkebal 12 september 2015 19:01
Dan zal het NK niet op zondag worden gereden neem ik aan?
Pyama 12 september 2015 19:02
Eind juni, geen wind, massasprint?
Halve Belg 12 september 2015 19:07
Inderdaad niet op zondag. Mooie is dat organisatie te laf is om toe te geven dat de zondagsrust daar de reden voor is. Officieel zou het op verzoek van de NOS zijn omdat de TT volgend jaar op zondag is.
Arsimo 12 september 2015 20:39
Hopelijk waait het flink die zaterdag anders kan je net zo goed alleen het laatste rondje rijden en gaan afsprinten.
Eddy Veen 12 september 2015 22:18
De Tour kwam er toch ook op zondag langs?
JW 12 september 2015 23:22
Met zo'n locatie moet je volgend jaar niet verbaasd zijn als een aantal toppers afzeggen.
Slimmerd 12 september 2015 23:27
Want ze kunnen er vallen? Dat kunnen ze ook in de Tour, niet janken maar koersen moeten ze eens, zouden misschien eens iets aan hebben!!
JW 13 september 2015 09:43
Vallen kan overal.
Maar het heuvelland van Goeree is grillig; sprinters zijn er kansloos (zo beter ?)
lodjan 13 september 2015 10:47
Ik heb er geen enkele moeite mee wanneer klassementsrenners het NK overslaan om te kiezen voor een ideale voorbereiding voor de Tour.
El Chaba 13 september 2015 10:56
Precies, dat moeten ze toch helemaal zelf weten?
En wat stelt een Nederlands NK nou helemaal voor, zeker in vergelijking met de Tour?
Leon 13 september 2015 11:49
Hup Niels! Hup Rick!
Ger 14 september 2015 14:21
Als ik zo het programma bekijk zie ik niets staan over de datum van de wegwedstijd voor de elite zonder contract.
ton duk 14 september 2015 14:40
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb er geen enkele moeite mee wanneer
> klassementsrenners het NK overslaan om te kiezen
> voor een ideale voorbereiding voor de Tour.

Ik weet, Lodjan, dat jij graag met uwes zoontje naar de koers gaat....
Is het dan ook niet leuk als de beste renners er zijn ??
gr
ton duk 14 september 2015 14:42
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Precies, dat moeten ze toch helemaal zelf weten?
> En wat stelt een Nederlands NK nou helemaal voor,
> zeker in vergelijking met de Tour?

Niks....Ronde van het Maaskantje en de Ster van Zwolle nog minder
maar zonder dat soort koersen is er ook geen TdF....
gr
Chekie 14 september 2015 21:44
De UCI schrijft de datum voor. Dus gewoon Elite met op zondag.
lodjan 15 september 2015 14:48
Dat klopt Ton, maar hij wil in elke koers Mollema, Ten Dam, Contador, Nibali, Froome, Quintana en Jack Bauer zien.
El Mik 15 september 2015 15:07
Onzin, er zijn een heleboel landen waar het op zaterdag is, bv. Italiƫ. Dus waarom zou het hier dan niet kunnen.
lodjan 15 september 2015 15:52
Hij lijkt Tinkov wel.
Volgerd 15 september 2015 18:52
De UCI schrijft helemaal niets voor op dat vlak. Je kunt een NK het hele jaar door organiseren, maar alleen in de daarvoor aangewezen week eind juni worden er UCI-punten toegekend. Of als je dispensatie aanvraagt (en krijgt) zoals bijvoorbeeld Nieuw-Zeeland en Australiƫ.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen