Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vuelta a España 2015 (2.UWT), etappe 21

Gepost door El Chaba 
El Chaba 12 september 2015 18:27
Vuelta a España 2015 (2.UWT), etappe 21



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/09/2015 18:56 door El Chaba.
El Chaba 12 september 2015 18:27


Vuelta a España 2015 (2.UWT), etappe 21: Alcalá de Henares - Madrid (98,8 km / 39,8 km + 10 x 5,9 km)

Helaas toch nog in extremis geknakt.
Als toetje een avondcriterium naar Madrid.

Kaartje:





Profiel:





Profiel laatste 5 km:







Schitterende etappezege van Ruben Plaza na een indrukwekkende solo.

Top 10 AK na etappe 20:




Start: 18.45 uur.
Finish: rond 20.40 uur.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/09/2015 18:56 door El Chaba.
Cyclad 12 september 2015 18:30
Slotdéfilé met als het goed is een beklijvende sprint tussen Van Poppel en Degenkolb.
merijntje mortirolo 12 september 2015 18:34
Godverdomme, L, lamme T. Dit is etappe 21.

Er zit wel een rode draad in jouw postings, namelijk elke dag iets verkloten, maar waarom doe je dat?

Vertel.

kusjes!
Brieske 12 september 2015 20:44
Ik tip Dumoulin...

Groet
Ron Meijers 12 september 2015 21:33
Als dit een tijdrit was geweest ... ;-)
Fashionisto 12 september 2015 22:13
Ik las vandaag op Cyclingnews over Aru die zijn ploeggenoten bedankte, waaronder ook Vanotti.
Ben toen nieuwsgierig geworden naar deze Italiaanse gregario en kwam erachter dat hij betrokken is geweest bij een viertal Italiaanse eindoverwinningen van Grote Rondes:
in 2007 de Giro met Di Luca, in 2010 de Giro met Basso, in 2014 de Tour met Nibali en nu de Vuelta met Aru.
Of hij daarmee de architect van al deze Italiaanse overwinningen betwijfel ik, maar ik vind het wel een mooi gegeven.
Slimmerd 12 september 2015 22:51
Met Valverde ertussen om die Rodriguez uit de puntentrui te fietsen
Rudy t. 12 september 2015 23:02
Nee de architect van deze overwinningen was koen de kort, tussen z'n werk voor de verenigde naties door
JW 12 september 2015 23:27
Lijkt me eerder een dagelijks testje om de grootste zeurpieten - zelf nooit een topic aanmaken maar wel.... - eruit te vissen smiling bouncing smiley
Erik S. 13 september 2015 01:31
Fuck. Zat ik een partijtje aan de North Rim van de Grand Canyon te chillen, uiteraard zonder Wifi, steeds maar te hopen dat het was goedgekomen. Is het niet goedgekomen. Bummer!!!!
Cecchini 13 september 2015 02:01
De winst in deze Vuelta zat er niet in. Waarom niet ?

1. Brak Tom Dumoulin uiteindelijk mentaal ? Kon hij de spanning niet aan ? Tom ging er vorig jaar onderdoor in de Eneco Tour en zelfs in de Ronde van Alberta verspeelde hij op de allerlaatste dag een zekere overwinning. En reed hij tijdens de Ronde van Zwitserland dit jaar op de laatste dag misschien een iets tegenvallende tijdrit. Ook leek hij tijdens de AGR en LBL te blokkeren Maar er waren ook momenten dat hij er wel stond toen het moest. Bijvoorbeeld tijdens de Tijdrit deze Vuelta en die winst bergop deze Vuelta waarop hij Froome er nog bij lapte of gisteren in Avila. Toen liet hij zien uit het goede hout te zijn gesneden en dat hij geen watje is en genadeloos kan domineren. Gevalletje leerproces lijkt mij dus het antwoord op deze vraag.

2. Waren die 3 seconden voorsprong na de tijdrit nou wel zo handig ? Waren het 3 seconden achterstand geweest, dan had hij zich veel meer kunnen concentreren op zijn 2e plek. Door zijn minimale voorsprong nam hij de verantwoordelijkheid om op elke demarrage van Aru te reageren en vond hij het nodig een ultieme inspanning in Avila te leveren. Hij gedroeg zich (gelukkig voor ons) als potentiele winnaar en nam zijn verantwoordelijkheid voor God en Vaderland. Had Aru de voorsprong gehad dan had Aru hem niet onder druk gezet en was hij denk ik zonder problemen op het podium geraakt. Antwoord op deze vraag, de tijdritwinst was erg mooi, die 3 seconden voorsprong uiteindelijk fataal voor een podiumplek.

3. De zwakke ploeg, die hem omringt danwel het slechte tactische plan van zijn ploeg hebben hem genekt ?. Buiten Craddock is er niemand die een beetje leuk bergop rijdt. Vooraf werd niet verwacht dat Dumoulin voorin zou meestrijden. Begrijpelijke gedachte. Het zou flauw zijn de ploeg daar achteraf op aan te vallen. Wel is het te verwijten dat er vandaag niemand van de Giant ploeg mee was bij de grote ontsnapping. Wat al die Astana jongens en al die renners uit andere ploegen hebben verricht voor hun kopmannen op de één na laatste col ontbeerde Dumoulin. Die jongen zat zo alleen, dat het sneu werd om naar te kijken. Dumoulin lijkt mij een intelligente jongen genoeg om vandaag te hebben gezien hoe het in de toekomst anders moet wil hij meedoen om de prijzen in een Grote Ronde. Gevalletje leerproces. Dumoulin zal het wel leren, of Addy Engels het onder de knie zal krijgen is maar zeer de vraag.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2015 02:03 door Cecchini.
Goozzer 13 september 2015 02:48
1. Toch coulant van je om Dumoulin, ondanks het eerder bijna lynchen van JW wegens vermeend gebrek aan enthousiasme, nog niet definitief af te schrijven. Gelukkig niet nóg een renner die linea recta wordt doorgestuurd naar de stapel met mentaal brandhout..

2. Onzinnig verhaal natuurlijk. Als Aru drie seconden voor had gestaan (wat hij niet stond) had Aru echt niet heel veel anders gekoerst en had Dumoulin zeker niet anders moeten reageren. Sterker nog, dan hij zélf iets moeten uitvinden om die achterstand goed te maken en niet onbelangrijk veel eerder moeten reageren op de uitvallen van de renners die het podium probeerden te bestormen - renners die ook echt niet anders waren gaan koersen. Dumoulin heeft het werkelijk fantastisch gedaan in die etappe, super sterk; heer en meester..

3. Giant-Alpecin was niet uitgerust voor deze taak. Daar is al veel over gezegd en geschreven en dat is voor iedereen duidelijk. Dat neemt niet weg dat ze, op wat vreemde keuzes in de eerste helft na (mogelijk ook door Dumoulins eigen gretigheid om voor Degenkolb in het verweer te gaan) eigenlijk best een lovenswaardige Vuelta hebben neergelegd. Ook Addy Engels, die nog nooit met dit bijltje gehakt heeft, verdient echt geen onvoldoende. Ik zou niet weten op basis waarvan. Een aantal keren kwamen ze ondanks alles zelfs zeer behoorlijk voor de dag. In de rit van vrijdag, bijvoorbeeld, vond ik ze zelfs ronduit indrukwekkend (maar dat kan zo'n mindere ploeg een dag later natuurlijk best hebben opgebroken - zeker een jonge renner als Craddock). In de beslissende rit zou het natuurlijk fantastisch geweest zijn, mochten ze mannen mee vooruit hebben kunnen sturen. Kanttekening daarbij is dat de concurrentie dat natuurlijk niet fantastisch zou hebben gevonden, ze daarvoor in de breedte maar matig gestoffeerd zijn (je gaat niet je ploeg opsouperen aan pogingen om weg te komen, zeker niet die ene renner die je hebt die eventueel nog enigszins mee kan) en de realiteit met zich meebrengt dat het uiteindelijk toch vooral Dumoulin zelf was die niet kon doen wat hij daarvoor wel kon. Stel dat het gelukt was om een renner mee te krijgen in die vlucht (twee is met zulke renners, de omstandigheden in acht genomen, echt utopisch) en je deze renner op precies het goede moment bij Dumoulin had gekregen, het verdere koersverloop precies hetzelfde zijn gebleven, dan nog was het hoogstwaarschijnlijk een kwestie van schade beperken geweest..

Dumoulin heeft het helaas helaas niet kunnen afmaken. Verschrikkelijk balen, van een briljante droom plots naar een zure nachtmerrie. Dat neemt niet weg dat hij gewoon een fantastische Vuelta heeft gereden. Een Vuelta waaraan hij zich gewoon aan vast moet vastklampen, trots op mag zijn en echt meer dan voldoende hoop biedt voor de rest van zijn loopbaan...
Snorfietser 13 september 2015 10:37
Ik geloof wel dat het rijden van Aru anders was geweest met 3 seconden voorsprong. Ik ben echter blij dat ik Tom heb zien rijden voor de overwinning (ondanks dat hij het dan uiteindelijk niet haalt) in plaats van een tweede plaats te verdedigen. Genoten van zijn rijden en zijn etappe overwinningen. En als je als 24 jarige tijdrijder in een Vuelta met zoveel bergen 6de wordt, dan ziet de toekomst er goed uit.
Curzio 13 september 2015 11:30
Cecchini 13 september 2015 11:36
Wat ik altijd zal blijven herinneren van deze Vuelta was Dumoulin's "Godverdomme flikker op" (of iets van die gading) richting de persmuskieten. Zo chagrijnig mag ik ze graag zien.
Bromertà 13 september 2015 12:22
De kater is groot. Met gebroken hart en gescheurde ziel de bittere pil verteren, is een verdomd lastige opgave. Zo dichtbij en alles binnen bereik, maar aan het eind van de lijdensweg met lege handen staan. Zo wreed was wielrennen zelden. Op zo'n 42km voor de meet met nog anderhalve col te gaan capituleerde Dumoulin in een rit over 175km en 4 bergjes van gemiddeld 10km en amper 6% stijging. Hier kon en mocht het toch niet meer mis lopen?

Op de kasseien langs de muur van Avila reed Dumoulin diep, heel diep, in het rood. Voor 3 luttele seconden. Het was indrukwekkend, maar evenzogoed energieverslindend. Daarna volgde de ceremoniële plichtplegingen en de uitrijrollers stonden te lang werkloos achter gesloten hekken. Dumoulin was aangebrand, en zat op hete kolen. Moest dit allemaal, keek hij vragend naar Engels. Die knikte. Als geen ander kent Dumoulin het belang van de milde na-inspanning op de stilstaande fiets om de afvalstoffen zo snel mogelijk af te voeren. Wetenschap liegt niet. Froome en Quintana genoten de luxe om vòòr de plichtplegingen in een dierentuinkooi twee tredmolens te gebruiken. Dumoulin ontbeerde deze luxe.

De NOS, of NPO, vond het nodig om Dumoulin voor en na de race een microfoon voor de neus te houden en liet niet na om de ene na de andere nogal pessimistische overdenking aan hem voor te leggen. "Ben je niet zenuwachtig, Tom?" "Ik kan me zo voorstellen dat je in een nacht voor zo'n rit als vandaag nogal ligt te woelen en geen oog dicht doet." En meer van dit soort depressieve toespelingen. Het is alsof je aan een hoogspringer vlak voor zijn aanloop nog even de mogelijkheid inwrijft dat de lat er ook af kan vallen.

De Marathon duurde uren, en zelden streed een wielrenner zo eenzaam en alleen in een onheilspellend niemandsland. Vriendendiensten waren in geen velden of wegen te zien. Een Spanjaard in een Sky-tenue in de naam van Niève had de dans ook gemist en haakte zijn karretje laf achter Dumoulin aan, die op minder dan 10 seconden in de afdaling wist te naderen. De Spanjaard schudde het moede hoofd, maar liet niet na om te demarreren. Hij strandde met in zijn wiel de uitgeputte Dumoulin, die zich weer aan kop hees. De klassementsrenners voor hem verdwenen langzaam uit het zicht, vooral omdat ploeggenoten van Aru zich hadden laten terugzakken. Tegen zoveel gebundelde krachten was een eenling volslagen kansloos. Niet bergop, maar op het vlakke ging Toms droom aan flarden.

Achteropkomende renners zogen zich vast in het kielzog van de gevallen leider. Dumoulin mocht de neus in de wind houden. Zijn zwanenzang was van een een tragische schoonheid. Enigszins deed zijn aftocht in de verre verte denken aan de knieval van Contador onder de top van de Finestre, maar hij had toen wel een fortuinlijke marge die minuten bedroeg en geen seconden.

Dumoulin had met de moed der wanhoop na zijn val in de Tour het vizier gericht op de Vuelta. Trok naar Spanje met een ploeg voor ritzeges, niet voor het klassement. In de eerste week smeet hij met z'n krachten en dat resulteerde ook nog eens in een toppositie in het algemeen klassement. In de tweede week maakte het hart plaats voor het hoofd.

Tom Dumoulin heeft een magnifieke Vuelta gereden, heeft bewezen dat ie een klassementsrenner van wereldformaat is, maar strandde 42km voor de eindafrekening in een Ronde van meer dan 3300 km lang en 45000 hoogtemeters.


Tom Dumoulin zal meer dan ooit tevoren bevreesd en bemind worden.
Curzio 13 september 2015 12:33
Het is wel een mooi verhaal dat z'n inspanning gedurende anderhalve kilometer de dag ervoor die hem 3 seconden opleverde een grote bijdragende factor is aan z'n ondergang een dag later, ik las het ook al in andere reacties, maar voordat dit tot officiële geschiedschrijving verwordt wil ik toch even opmerken dat dit pure speculatie is die niet gestoeld is op enige onderbouwing, noch wetenschappelijk noch in de wielerhistorie. Daarnaast tastte Aru die dag evenzeer diep.
Pyama 13 september 2015 12:52
Van wie is dit stuk wanstaltig proza?
Cecchini 13 september 2015 13:17
Beetje geirriteerd dat jouw vriend Nieve terecht de volle laag kreeg ?
merijntje mortirolo 13 september 2015 13:26
Ik vind het verre van onaardig. Best Buzzati-achtig.

kZou het wel in de tegenwoordige tijd gezet hebben, maar wie was ik?
Blueprint 13 september 2015 13:38
Dumoulin was uiteindelijk bergop gewoon net niet goed genoeg. Geen schande, dus ook geen reden om excuses te zoeken bij een korte inspanning in Avila, de knechten van Aru of zelfs de NOS. Gewoon op waarde geklopt.
Massimo 13 september 2015 13:55
Velodroom 13 september 2015 14:15
Zo zie je maar weer, dat in een grote wielerronde de ene zesde plaats de andere zesde plaats niet is.
In de ene situatie champagne en een tot tranen toe beroerde Sailor (Gesink TDF 2015); nu dus een kater van een heel volk met Dumoulin's Vuelta 2015.

Maar een kater komt zelden alleen.
Voor ons in de nacht is ook nog eens op schielijke wijze (ik kan het niet anders zeggen smiling smiley) door een 42-jarige Professor In de Rechten ons eigen WUR (nou ja van Leontien) afgepakt. Ene MSVH oftewel de amerikaanse Molly Shaffer Van Houweling heeft in het verre Aguascalientes het WUR voor vrouwen gebracht op de afstand van 46,274km. Ze had het WUR al eerder verbroken, maar was op dat moment nog niet in de testpool van de UCI opgenomen, zodat het werelduurrecord niet kon worden erkend.

Schrale troost is, dat het absolute WUR van Jeannie Longo (Leontien's hartsvriendin) met 48,159km ver buiten bereik bleef.

Guido Vroemen becijferde op zijn Facebook een prestatieverbetering van 1% met een ongeveer 10% betere fiets/houding.
En Fred voegt hieraan toe de begunstigende voorwaarden van de hoogte van Aguascalientes (1887m).
MSVH reed nog geen jaar geleden in Los Angeles 44,173km.
In februari van dit jaar in Aguascalientes proefdraaiend dan 45,637km (alwaar en passant de hand schuddend en op de foto met Barneveld's Maas van Beek) en een paar maanden terug 46,088km.
JW 13 september 2015 15:10
Dit is het topic van etappe 21, de slotetappe.

Nog maar een etmaal geleden beloofde het nog een enerverende koers te gaan worden, waar op het scherpst van de snede gevochten zou worden voor elke seconde. Zes seconden was daarbij al een eind kansrijker dan de drie van nog een dag eerder. Zo'n slotetappe had bijzonder enerverend kunnen zijn.
Nu rest niets meer dan het defilé van de trotse winnaars, en een eindsprintje voor de statistiek.
Voor de verliezers nauwelijks nog interessant, zoals in dit topic ook blijkt.

Een paar dagen lang laaide bij wielerminnend Nederland de koorts dat er eindelijk weer een grote ronde binnen bereik lag hoog op. Na de verbazend goede etappe net voor de rustdag begon ik er ook in te geloven, en stemde ik zelfs enthousiast "yes". Lang leek het perfect te gaan, maar de werkelijkheid was toch iets anders, zoals ik nu lees in het NOS-interview met Engels.

" "Juist vandaag blijkt dat hij de afgelopen dagen ietsje minder sterk was. Dat zie je niet aan waarden, hij levert de laatste dagen echt goede vermogens. Maar dat deed hij eerder mentaal dan fysiek. Dat wist niemand, alleen Tom gaf aan dat hij iets minder aan het worden was. Dat is normaal aan het einde van een grote ronde...."

Voor de kijker was het in de dagen na de tijdrit niet waarneembaar. Integendeel zelfs, op de dagen na de rustdag. Dat maakt de teleurstelling extra zuur.
Op grond van de geleverde strijd was een tweede plaats achter Aru nog goed verteerbaar geweest, en krijgen Purito en Majka meer dan ze eigenlijk verdienen.
C'est la vie.
De Vuelta van 2015 was voor de Nederlandse kijkers meer dan gedenkwaardig, Boeiend van de eerste tot en met de 20e etappe.

Dat slotcriterium mogen ze van mij in hun dinges steken....
Slimmerd 13 september 2015 15:50
Waarom? Niks mis het slot van een ronde, we kunnen niet spektakel eindigen. En een kans op een 5e Nederlandse ritzege is ook fraai natuurlijk!
Cecchini 13 september 2015 16:31
Prikdude 13 september 2015 17:02
Toch jammer dat de beste Nederlandse renner sinds Zoetemelk niet in het rijtje met Gonzalez, Cobo, Horner en Casero weet te komen.

Het Nederlandse wielrennen is een leeg gelopen ballon d'Lachgas maar Dumoulin reeds een nationale held en aanstonds vast ook wel een internationale. Nu eerst even Gesink helpen WK te worden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2015 17:03 door Prikdude.
Anony 13 september 2015 17:26
Hup Danny! Hoop ook dat De Buyst het een keer probeert, heeft de bergen meer dan uitstekend overleefd.
Sub Culture 13 september 2015 17:58
Ik wist niet eens dat De Buyst meereed in deze Vuelta.

Toegegeven, ik heb deze Vuelta bijna niet rechtstreeks gekeken.
Opnemen, kijken en doorspoelen.
Anony 13 september 2015 18:30
Kwam gisteren een eind voor de bus als 54e binnen.
Blueprint 13 september 2015 19:46
Uiteindelijk hebben Rodriguez en Majka stabieler bergop gereden, dus verdienen ze op het podium te staan. Vergeet niet dat ze ook in de koninginnenrit een stuk beter waren dan Dumoulin.
Pyama 13 september 2015 19:51
Nee hoor. Aan Nieve moet je ook niet vragen over te nemen in een stuk afdaling of een stuk vlak. Dat zou iedere wielervolger moeten weten. Bergop daarentegen. Daar liet Dumoulin het juist lopen en dus juist logisch dat Nieve daar weer wegsprong. Overigens kwam Nieve regelmatig op kop, maar dat terzijde.
Wat mij vooral tegenviel van Dumoulin was dat hij zo achterom zat te kijken naar iedereen en daarna de boel maar liet varen en in 4e positie plaats nam.

Trouwens Cecchini: beetje geirriteerd dat jouw vriend Dumoulin zo gekelderd is? Volgens mij zag je jezelf al met gele vlaggetjes in Parijs staan volgend jaar?
Slimmerd 13 september 2015 20:10
De laatste 5km van de Vuelta zijn begonnen
Slimmerd 13 september 2015 20:16
1. Degenkolb
2. D. van Poppel
3. Drucker
4. Impey
5. Van der Sande
6. Richeze
7. Maes
8. Sbaragli
9. Reza
10. Van Asbroeck



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2015 20:21 door Slimmerd.
Slimmerd 13 september 2015 20:17
Onderweg sprokkelde Valverde trouwens nog 3 punten en dus neemt die de puntentrui nog over van Rodriguez
MarcoV 13 september 2015 20:18
goed gedaan van Giant
Bromertà 13 september 2015 20:39
José De Cauwer. Je zou deze fantastische kerel toch even liefdevol in de armen sluiten, in een ultiem gebaar van verbroedering. Gisteravond, voor het slapen gaan, keek hij nog even televisie. Op elke zender trof hij de beelden van 20e etappe. Hij kon er niet naar kijken. Te pijnlijk. De neergang van Tom Dumoulin opnieuw verteren, is te zware kost.

Ondertussen pakken inktzwarte donderwolken zich samen boven het eindpodium in Madrid.
Meneer 60% 13 september 2015 20:39
Hele mooie Vuelta. Aru terechte winnaar. Blijft zuur dat Tom het podium mist. Had ie absoluut verdiend. Als ie de tijdrit halve minuut langzamer had gereden, was ie waarschijnlijk tweede geworden.
Anony 13 september 2015 20:42
Ach, zo redeneren helpt ook niet. Die tijdrit is een straffe prestatie die hij zich absoluut niet kwalijk mag nemen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2015 20:43 door Anony.
Curzio 13 september 2015 20:48
Toch een mooi gebaar van de organisatie om Dumoulin de strijdlust te geven.
Degenkolb ook uitgebreid aandacht voor Tom.
De beelden van een glunderende Aru en de aandacht die hij geeft aan z'n ploegmaats, ik kan er stiekem wel van genieten.
Prima afsluiter zo.
cyclingfreakske 13 september 2015 21:15
de strijdlust... die is echt wel terecht !
Velodroom 13 september 2015 21:50
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> José De Cauwer. Je zou deze fantastische kerel
> toch even liefdevol in de armen sluiten, in een
> ultiem gebaar van verbroedering. Gisteravond, voor
> het slapen gaan, keek hij nog even televisie. Op
> elke zender trof hij de beelden van 20e etappe.
> Hij kon er niet naar kijken. Te pijnlijk. De
> neergang van Tom Dumoulin opnieuw verteren, is te
> zware kost.
>
> Ondertussen pakken inktzwarte donderwolken zich
> samen boven het eindpodium in Madrid.

Cry Me A River ten uitvoering gebracht tijdens de GP van Montreal.
Linkebal 13 september 2015 22:07
Ondanks de teleurstelling rond Dumoulin en ondanks de reputatie van Astana gun ik Aru dit succes wel. Best een mooie renner en een aardige gozer.
Meneer 60% 13 september 2015 22:28
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ach, zo redeneren helpt ook niet. Die tijdrit is
> een straffe prestatie die hij zich absoluut niet
> kwalijk mag nemen.

Tuurlijk niet. Maar het geeft aan hoe toeval een rol kan spelen. Zon Majka, prima renner, maar heeft zijn podiumplek aan Astana te denken. Voelt toch onrechtvaardig.
Meneer 60% 13 september 2015 22:32
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> José De Cauwer. Je zou deze fantastische kerel
> toch even liefdevol in de armen sluiten, in een
> ultiem gebaar van verbroedering. Gisteravond, voor
> het slapen gaan, keek hij nog even televisie. Op
> elke zender trof hij de beelden van 20e etappe.
> Hij kon er niet naar kijken. Te pijnlijk. De
> neergang van Tom Dumoulin opnieuw verteren, is te
> zware kost.
>

Echt? Mooi verhaal. Het verhaal dat de Belgen anti-Nederland zouden zijn klopt ook niet. Alleen Wuyts denk ik er soms op te betrappen. De Cauwer, Schotte en Vannieuwkerke zeker niet.
Pyama 13 september 2015 23:17
Mwaw deels. mcCarty en Majka zelf reden ook op kop.
Slimmerd 13 september 2015 23:19
En toen was Rodriguez weer boos op Valverde wegens het overnemen van de puntentrui!
MarcoV 14 september 2015 10:59
Walnoot 14 september 2015 11:45
Rodriguez heeft natuurlijk gewoon nog een trui, mag best wat gunnen aan Piti.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen