Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Dumoulin moet Ploegentijdrit rijden van amateuristisch ploegleiding

Gepost door rustdag 
rustdag 13 september 2015 15:54
Peiling
Het is amateuristisch van de ploegleing om Tom te laten starten in de ttt
Alleen geregistreerde gebruikers mogen deelnemen aan deze peiling.
Er zijn 47 stemmen ontvangen.
Ja 29
 
62%
Nee 18
 
38%



Ik vind het het echt onbegrijpelijk dat ze Tom dit nog laten doen. Dat hij eerder moet af reizen vind ik alleen maar goed,. maar hem ook nog de TTT laten rijden, voor de kat ze kut kan ik echt niet begrijpen. We zijn hier toch met Topsport bezig. En dan maak je toch niet deze keuze. Ik kan hier echt op recht kwaad om worden. Ik zou Slagter dan de wegwedstrijd laten rijden, en Tom alleen de tijdrit laten rijden. Na drie loodzware weken lijkt me dat de beste keuze.



[nos.nl]



Wat vind U er van.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2015 15:55 door rustdag.
rustdag 13 september 2015 16:12
Ik zou het leuk vinden als je ook even toevoegt waarom je het niet met me eens bent. Misschien kan ik daar nog wat van leren. smiling smiley
Snorfietser 13 september 2015 16:33
Ik vind het niet verstandig met het oog op de ITT en de wegrit. Ik vermoed dat het voor Giant-Alpecin echter commercieel aantrekkelijk is om met Dumoulin te starten in de TTT. Als hij dan in de ITT 1 seconde tekort komt voor de titel kun je je als ploeg afvragen of je de juiste keuze hebt gemaakt. Ik zou hem voor de TTT sparen, maar zeker niet nu al de keuze maken om hem te vervangen voor de wegrit. Als hij goed hersteld acht ik hem tot meer in staat dan Slagter.
merijntje mortirolo 13 september 2015 16:34
TTT is een prima training voor ITT.
Goozzer 13 september 2015 16:40
Welke combinatie dan ook met de wegrit is het probleem niet. Slager moet wel in de ploeg, maar ten koste van iemand anders.

Die ploegentijdrit is, als je vol rijdt, op zich niet echt ideaal natuurlijk. Maar Dumoulin kan dat, in een ploeg die toch niet voor de prijzen rijdt (maar zijn deelname kennelijk verwacht wordt) natuurlijk zelf invullen. Lekker meedraaien, een paar keer serieus doortrekken en wat snelheid opdoen kan misschien nog best aardig zijn na een grote ronde...
Sub Culture 13 september 2015 16:40
Ik denk dat Dumoulin binnen zijn ploeg ook wel de status heeft waarin hij wat de TTT betreft zelf mag zeggen of hij zich daar goed bij voelt of niet.
Dat hij moet starten, dat maak jij er volgens mij zelf van.

Ik ga er van uit dat Dumoulin daar blijkbaar zelf niet weigerachtig tegenover staat.
Dan ook maar de individuele tijdrit betwisten en dan nog eventjes meesterknecht zijn in de wegwedstrijd.
Koppi 13 september 2015 16:44
Laat Dumoulin (is het tegenwoordig al 'Tom'?) dat zelf maar uitmaken. Als hij denkt dat het zijn kansen op de ITT schaadt zal hij het echt niet doen.
Verder zou ik een 't' toevoegen middenin 'Wat vind U er van'.
rustdag 13 september 2015 17:17
Sorry van de T,(spijt me) En Tom Dumoulin moet die TTT rijden. anders had ik geen topic aan gemaakt. zie het filmpje voor dat je reageert.
koos1 13 september 2015 18:17
Het lijkt niet de beste voorbereiding zeker zo kort na de Vuelta. al is het misschien wel een goede training voor de TT. De andere kanshebbers voor de TT als Martin en Dennis rijden ook de TTT en erna de TT.
Dat Giant ook met Dumoulin kansloos is voor de TTT is bekend, al geldt dat voor de meeste ploegen. Iemand een idee wie verder voor Giant de TTT rijdt?
ton duk 13 september 2015 18:40
Ik heb begrepen dat De Kort zeker rijdt...meesterbrein TTT
Ge
Hoentie 13 september 2015 20:00
idd, die jongen is gewoon een prof
Cyclad 13 september 2015 21:58
Ik vind het zelfs prima dat Dumoulin de TTT rijdt.
Hij zal de beste man zijn in zijn team, dus het zal niet zo zijn dat hij zich helemaal kapot moet rijden.
Daarnaast is het na een wat onbevredigend einde van zijn individuele Vuelta ook wel lekker om weer het goede gevoel te krijgen. Als hij in de TTT volop zijn ding kan doen is dat een prima training voor de ITT.
Andere Peter 14 september 2015 07:34
Ik zou zeggen:

Prikker toont zijn amateuristische instelling door niet te begrijpen wat professionalisme inhoudt.

Het is gewoon werkgever/werknemer. Sponsorbelang, etc. Dat hij er nu even weinig zin in heeft begrijp ik wel, maar doet niet ter zake.Het is een zondagochtendinteriew. Natúúrlijk is het rijden van een TTT op dat moment niet een aanlokkelijk idee.

Overigens kan ik mij best voorstellen dat hij daar en in de ITT niet top zal zijn. Enkele dagen na Zwitserland was hij niet voldoende hersteld voor het NK. Dus die vermoeidheid is wel een bedreiging voor zijn kansen in de ITT. Maar ik geloof absoluut niet dat dit ene uurtje diepgaan het struikelblok zal zijn in dit herstelproces. Als hij met de TTT in de benen bij de ITT nog onvoldoende hersteld is van de Vuelta, dan zou hij ook onvoldoende zijn geweest zonder die TTT in de benen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/09/2015 07:36 door Andere Peter.
rustdag 14 september 2015 08:45
Je verwoord het goed peter. amateuristische instelling werkgever en sponsor Daar leeft duidelijk nog de gedachten mee doen is belangrijker dan winnen. Ik zou zeggen, probeer elk procentje mee te pakken die er nog te winnen valt.Tijdens de individuele tijdrit en weg wedstrijd rijdt hij toch ook op een Giant. Is het sponsor belang dan minder groot ?
Bromertà 14 september 2015 10:26
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zou zeggen:
>
> Prikker toont zijn amateuristische instelling
> door niet te begrijpen wat professionalisme
> inhoudt.


Wordt hiermee gesuggereerd dat er ook prikkers zijn met een professionele instelling? Wat hilarisch, toch weer.
Walnoot 14 september 2015 10:34
Waarom rijdt Giant die TTT eigenlijk, zijn ze verplicht?
Arsimo 14 september 2015 10:51
Ja (en dat weet je best)
Walnoot 14 september 2015 11:38
Nee, weet ik niet, heb namelijk nog nooit naar die wedstrijd gekeken. Een keer toen het nog in Eindhoven was, volgens mij bij iemand anders gedwongen naar de NOS moeten luisteren. Heb in ieder geval drie maanden in een zware depressie gezeten, en sindsdien mag ik van mijn therapeut niet meer naar TTT's kijken.
Andere Peter 14 september 2015 17:47
Natuurlijk wordt dat hier niet gesuggereerd. Wat een fantasie toch weer... Lekker hoor: je voortdurend afzetten tegen iets wat niet gezegd is.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen