Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Dumoulin vs Kelderman

Gepost door Linkebal 
Linkebal 13 september 2015 21:39
Peiling
Wie van de twee is het grootste rondetalent?
Alleen geregistreerde gebruikers mogen deelnemen aan deze peiling.
Er zijn 53 stemmen ontvangen.
Dumoulin 28
 
53%
Kelderman 25
 
47%



Wie van de twee vinden jullie het grotere rondetalent?

Kelderman dreigt momenteel wat ondergesneeuwd te raken door zijn mindere seizoen en de Dumoulin-gekte, maar als we over 15 jaar terug kijken, wie zou dan de betere ronderesultaten hebben behaald? Ik twijfel.
El Mik 13 september 2015 21:50
Denk dat Kelderman vaker top 10 in een klassement zal rijden, maar zie Dumoulin eerder een keer winnen.
Sub Culture 13 september 2015 21:52
Hoe kan je nu in godsnaam inschatten hoe men binnen 15 jaar zal bepalen wie het grootste rondetalent van de 2 is?
Cyclad 13 september 2015 21:55
Wat een kansloze poll, sorry.
Vortax 13 september 2015 21:58
Dumoulin, hij is ontzettend compleet. Zijn tijdrit is misschien nu al de allerbeste van het hele profpeloton. Bergop is hij minstens gelijkwaardig (zo niet beter) aan Kelderman getuige wat hij deze Vuelta heeft laten zien. Daarnaast maakt Dumoulin elk jaar een flinke stap, waar Kelderman wat blijft hangen in zijn ontwikkeling. Dumoulin zie ik daarnaast nog wel wat gewicht verliezen met gelijk blijvend vermogen, dat zou betekenen dat hij bergop nog beter wordt. Bij Dumoulin heb ik het gevoel dat hij zijn eigen grenzen niet kent. Hoe hij zichzelf deze Vuelta heeft ontdekt verraad een grote toekomst, doet me denken aan andere grote renners die er ineens stonden.
JW 13 september 2015 21:59
Ik heb gestemd om de tussenstand te kunnen zien. Die was na 10 stemmen 5-5, wat me verbaasde. Ik had veel meer stemmen voor Dumoulin verwacht.
Die lijkt me eerder in staat om op een podium te eindigen.

Overigens best een moeilijke vraag, alleen al omdat het - voor mij in elk geval - nog een vraag is of Dumoulin echt veel grote rondes gaat rijden.
Hij lijkt me ook in staat zich te blijven toeleggen op ITT's, en ronde-deelnames heel selectief te kiezen. Afhankelijk van parkoers, en alleen als hij zich kansrijk acht om in de topvijf te eindigen.
Terwijl m.i. van Kelderman verwacht mag worden dat hij jaarlijks minstens één grote ronde voor het klassement wil gaan.

[edit: overigens vind ik het een vrij onzinnige vraag].



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2015 22:00 door JW.
Linkebal 13 september 2015 22:02
We doen op dit prikbord toch niet anders? Met onze glazen bol voorspellingen doen.
Sub Culture 13 september 2015 22:02
Je kan de resultaten ook kijken zonder te stemmen.

Ik vraag me af wat Dumoulin kan in de Tour.
Nu zal er wel druk zijn, en wachten er Froome, Quintana, Rodriguez etc.. die nog geen grote ronde in de benen zullen hebben en een pak zwaarder klimwerk.
El Chaba 13 september 2015 22:03
Is Dumoulin een betere ronderenner dan Gesink?
Heeft Dumoulin meer kans dan Mollema om een heuvelklassieker te winnen?
Is Dumoulin aardiger dan Ten Dam?

Pffffff...
Linkebal 13 september 2015 22:04
Waarom kansloos? Drie weken terug zou de poll 80%-20% in het voordeel van Kelderman uitvallen.
Sub Culture 13 september 2015 22:06
verkeerde topic



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2015 22:06 door Sub Culture.
berg8624 13 september 2015 22:15
Sorry,mis gegaan.
Arsimo 13 september 2015 22:15
Pollen over deze vraag is wellicht niet zo zinvol, het bespreken wel. Althans om argumenten voor de een of de andere te beschouwen.

Het talent van beiden staat niet ter discussie. En Dumoulin heeft in de afgelopen Vuelta enorme indruk gemaakt. Maar, bottom line, op de valreep ging hij ten onder. Nu kan men wel bepleiten, ach, dat komt in de volgende jaren wel goed en dan pakt die wel minimaal podium in een van de grote ronde en wie weet zelfs de zege. Maar dat zei men - en wij hier - ook over Gesink toen die op het laatste moment in de Vuelta 2009 door een domme val een zo goed als zeker podium misliep. Om uiteinlopende redenen echter is hij sindsdien nooit meer echt in beeld geweest voor een podiumplek. Een zelfde verhaal min of meer voor Mollema na zijn vierde plaats, een dag rood en puntentrui in de Vuelta 2011. Best mogelijk dat Gesink en/of Mollema dat podium alsnog een keer behalen, maar tot nu toe zijn die veelbelovende Vuelta momentopnames nog niet ingelost. Ik ben zeer optimistisch over Dumoulin maar als volgend jaar Kelderman een superjaar heeft dan is hij (weer) de verlosser van het Nederlandse wielrennen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2015 22:25 door Arsimo.
Linkebal 13 september 2015 22:19
thumbs up

Zo bedoelde ik dit topic inderdaad. Een rustige analyse zonder de huidige Dumoulin-euforie. Ikzelf verwacht dat Kelderman ook nog een flinke stap gaat zetten, zeker na zijn mindere seizoen.
Cyclad 13 september 2015 22:31
Dat bedoel ik nog niet eens. Zie de reactie van El Chaba. Dat dus.
Linkebal 13 september 2015 22:34
Als er niet meer gespeculeerd mag worden kunnen we de tent hier beter sluiten. Maargoed, je hoeft het niet leuk te vinden.
Vortax 13 september 2015 22:52
Eens. Als je het een onzinnige discussie vindt dan reageer je toch lekker niet. Beetje jammer om zo het topic te komen verneuken. Kan me voorstellen dat anderen er wel graag over discussiëren.
Nelis! 13 september 2015 23:21
Ik heb hel opportunistisch op Dumoulin gestemd, had ik drie weken terug inderdaad niet gedaan! En ja, totaal zinloos topic, maar ik vind het leuk smiling smiley
Tinuz 13 september 2015 23:33
Ik vermoed dat Kelderman dit seizoen door de algehele wanorde binnen LottoNL vrijwel het hele seizoen achter de feiten aan gereden is...
Ook Dumoulin begon niet heel gelukkig aan het seizoen nadat hij in januari al 'Down Under' reed. Dat zal hij geen tweede keer doen, vermoed ik.

Dumoulin lijkt de grootste motor te bezitten.
Andere Peter 14 september 2015 07:48
Het is wel degelijk een suffe vraagstelling. Nog los van de terechte verzuchting van El Chaba. Wat bedoel je namelijk met talent? Hoe ga je om met leeftijdsverschil en ervaringsverschil (als ronderenner). Van sommige supertalenten komt het er in de praktijk nooit helemaal uit. Andere mindere talenten halen het maximale er wel uit. Al is dat vermogen ook weer een vorm van talent. Iedere deelnemer heeft weer een ander beeld van die uitleg. Doet me denken aan het type: vraagstelling welke grote verrassing verwacht je? En rondetalent, doel je dan ook op Luxemburg en Zweden?

Spits het dan toe. Wie van de 2 zal uiteindelijk de beste resultaten behalen in de eindklassementen van grote ronden?

Dat biedt ook de kans om meteen ook maar Gesink, Mollema, Kruijswijk en Poels mee te nemen in de poll. Want voor mij is het helemaal nog niet zo zeker dat Dumoulin en Kelderman die renners zo ver zullen overvleugelen. Dat is nu een reële verwachting, maar als we nu iets hebben geleerd dan is het wel dat niet al die reële toekomstverwachtingen uitkomen. Prestatiecurves van klassementsrenners zijn grillig.
Andere Peter 14 september 2015 07:53
Ik heb voor niemand precieze verwachtingen. Ik heb voor iedereen bandbreedtes van verwachtingen. De hoogste lijn van die bandbreedte is bij mij voor geen enkele Nederlander hoger dan de hoogste lijn voor Dumoulin. Die lijn is zo hoog omdat hij een extreem wapen in huis heeft waar geen concurrent antwoord op heeft. Echter, de lijn van Dumoulin is bij mij ook het breedst (er is dus ook een lagere verwachting). Eerst nog maar eens even bevestigen. Hij streed hier niet tegen de echte top van de klassementsrenners. Die waren geen van allen top. Dumoulin had hier zijn absolute seizoenspiek.
ton duk 14 september 2015 07:54
Heb Kelderman gestemd...TLJ zal het toch ooit op een rijtje krijgen met 'm en dan valt het wel 's 3 weken de goede kant op
Poels gaat natuurlijk onze eerstkomende Grote Rondewinnaar worden !
gr
Eddy Veen 14 september 2015 09:48
Volgend jaar wint Dumoulin de Giro en Kelderman de Toursmileys with beer
JW 14 september 2015 10:01
Jij dùrft !
(dit kan ooit tegen je gebruikt worden... winking smiley ).

Maar ik vind dit wel een goede analyse.
Grootste winst van deze Vuelta is m.i. dat de groep sterke Nederlandse ronderenners nog groter is geworden.
Vergelijking van hun prestaties tot dusver is onmogelijk, omdat elke prestatie afhankelijk is van vorm, tegenstand, parkoers en noem maar op.
Bovendien hebben de oudere renners al veel vaker een poging kunnen doen om een goed ronde-resultaat te behalen.
Alleen de tijd kan duidelijkheid brengen over wie uiteindelijk de beste is.
Walnoot 14 september 2015 10:47
Denk dat ze precies even sterk zijn, allebei drie keer podium van de Tour gaan halen, en een keer 1 en 2 lijken te gaan worden, maar dat dan vervolgens Alaphilippe met de overwinning gaat lopen door via een vroege vlucht 20 minuten terug te pakken omdat de ploegleiders van Kelderman en Dumoulin elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Een jaar later winnen ze allebei alsnog de Tour.
Velodroom 14 september 2015 12:07
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb voor niemand precieze verwachtingen. Ik heb
> voor iedereen bandbreedtes van verwachtingen. De
> hoogste lijn van die bandbreedte is bij mij voor
> geen enkele Nederlander hoger dan de hoogste lijn
> voor Dumoulin. Die lijn is zo hoog omdat hij een
> extreem wapen in huis heeft waar geen concurrent
> antwoord op heeft. Echter, de lijn van Dumoulin is
> bij mij ook het breedst (er is dus ook een lagere
> verwachting). Eerst nog maar eens even bevestigen.
> Hij streed hier niet tegen de echte top van de
> klassementsrenners. Die waren geen van allen top.
> Dumoulin had hier zijn absolute seizoenspiek.

U bedoelt: "You'll find out when you reach the top you're on the bottom"
In de VK las ik van 1 tot 6 kelderen. Dat was net wat er op die gedenkwaardige zaterdag van 1 tot 6 gebeurde.
Elke overeenkomst met Keldermannen is hier fictitious.
sijbriskie 14 september 2015 15:52
Eens met je voorzichtigheid over een ál te grote Dumoulin-euforie met betrekking tot een eventuele grote ronde-winst. Maar Gesink en Mollema zijn natuurlijk nog nooit zo dicht bij winst in een grote ronde geweest als Dumoulin nu, dus die vergelijking gaat niet helemaal op.
Arsimo 14 september 2015 16:51
Voorlopig beperk ik mijn hoop op serieus kans maken op podium in een grote ronde. En hoe jammer het ook is te moeten concluderen, op dat punt wijst het scorebord [jaja, ik weet het maar uiteindelijk gaat het wel om het laatste scorebord in een ronde] dat Dumoulin vooralsnog niet verder is gekomen dan Gesink en Mollema.

Dankzij zijn fenomenale tijdrit geef ik Dumoulin ook de meeste kans van de Nederlandse ronde renners in de a.s. jaren, al denk ik dat kwa aanleg Kelderman in een tijdrit niet zo veel hoeft onder te doen, denk alleen dat Kelderman iets meer tijd nodig heeft dan Dumoulin om op zijn top te komen. En ook Mollema en in ietsje mindere mate Gesink geef ik ook nog wel kans op een podium.

Laten we niet vergeten dat de omstandigheden deze Vuelta Dumoulin tot zaterdag in de kaart speelde. Gedwongen door de val in de Tour was hij vers en scherp aan de start gekomen van de Vuelta en dankzij die zelfde Tour vele toppers niet. Zeker in de eerste week reed Dumoulin zonder druk en lette de rest ook niet op hem als een topklassementskandidaat. Doet niets af aan zijn fantastische rijden en zijn groei is normaal gesproken (lang) nog niet ten einde, maar deze speciale omstandigheden keren waarschijnlijk niet meer terug voor hem. Dumoulin is nu een grote meneer geworden en dus wordt er door de concurrentie niet langer alleen naar hem gekeken als het gaat om tijdritten en korte relatief vlakke rondjes (Eneco, TDU e.d.).
sijbriskie 15 september 2015 10:42
Vrijwel geheel eens met alles wat je hier schrijft hoor. Maar overeind voor mij blijft staan dat noch Gesink, noch Mollema ooit zó dicht zijn geweest bij het winnen van een grote ronde als Dumoulin deze Vuelata. En dat heeft toch óók te maken met de specifieke kwaliteiten van Dumoulin (vooral zijn uitmuntende tijdrit vergeleken met die van Gesink en Mollema) en niet alleen met het feit dat ie wat vrijheid kreeg de eerste week en onbevangen en fris aan de start stond (wat zeker waar is).
Hangmat 15 september 2015 10:50
Ik ben vooral benieuwd hoe ze allebei het volgende jaar de tour gaan winnen.....
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen