Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

De Lotto Jumbo evaluatie van La Vuelta

Gepost door Cecchini 
Cecchini 14 september 2015 23:30
Omdat er ook nog andere Nederlandse renners meededen.

Op verzoek van een medeprikker. Ik beloof me van bijdrages te onthouden.

Ploegleider Merijn Zeeman kijkt met een positief gevoel terug op de zeventigste Vuelta a España. De etappezege van Bert-Jan Lindeman was het hoogtepunt in een ronde waarin alle drie de debutanten de eindstreep in Madrid haalden. John Degenkolb (Giant – Alpecin) won de laatste etappe, Fabio Aru (Astana) werd eindwinnaar.

“Het is een mooie ronde geweest voor ons”, zei ploegleider Merijn Zeeman na de finish in Madrid. “We hadden als doelstelling om een aanvallende wedstrijd te rijden en via ontsnappingen tot successen te komen. We wisten van tevoren niet of het reëel was om een rit te winnen, maar we wilden onszelf in ieder geval tonen en investeren in de jeugd. Dat we een rit winnen is geweldig, maar ook met de ontwikkeling van de jonge jongens zijn we erg blij. Het is positief dat Tom Van Asbroeck, Timo Roosen en Mike Teunissen zonder al te veel problemen Madrid hebben gehaald. Daar zijn we tevreden over. Daarnaast hebben we veel in ontsnappingen gezeten, het shirt laten zien en naast de ritzege een paar ereplaatsen behaald.”

Mike Teunissen
Eén van de debutanten was Mike Teunissen. “Ik voel me voldaan”, gaf hij na de laatste etappe aan. “Vandaag was meer een formaliteit, maar ik ben blij dat ik Madrid gehaald heb. Drie weken koersen is iets wat je niet gewend bent. De eerste 10 dagen ging het nog wel, maar daarna verliep het iets moeizamer. In de laatste week was het op sommige momenten flink doorbijten. Ik voelde dat ik minder werd, maar ik heb me er doorheen geslagen. Tom, Timo en ik hebben stappen gezet in het klimwerk. Je moet ook in de bus serieus hard een berg op rijden. Daarin zijn we de afgelopen drie weken beter geworden. Dat moet ook wel, anders kun je de ronde niet uitrijden.”

Proces
“De grootste ontlading kwam gisteren, na de voorlaatste etappe”, zei Zeeman. “Na die laatste, zware bergrit zat iedereen met een voldaan en tevreden gevoel in de bus. Vandaag wilden we Tom nog een keer in stelling brengen. Dat ging op het laatst niet helemaal goed. We werken hard aan de ontwikkeling van onze sprintvoorbereiding. We staan aan het begin van dat proces. Daar zit progressie in, maar we zijn er nog niet. We gaan daar de komende periode weer verder aan werken."
Massimo 14 september 2015 23:39
"In de bus moet je ook hard omhoog rijden anders rijd je zo'n ronde niet uit" (vrij vertaald), aldus Teunissen, van wie ik geen idee had dat hij überhaupt meedeed.
Ed@ 14 september 2015 23:49
Ik waardeer de aanvalslust die ze hebben getoond. Dat was dan ook wel het minste wat ze konden doen.
Omdat alles meezat hebben ze een etappe gewonnen,maar verder wat het kansloos.
De beste man op anderhalf uur als 40e en verder troosteloos onderaan in het ploegenklassement op maar liefst
Zes en een half uur. Prima gedaan hoor Zeeman!
Ga zo door zou ik zeggen.
Bromertà 15 september 2015 00:18
[Lucky TV] We gingen naar Spanje. Met de bus. Brood namen we mee. Ook de fiets. Bert niet van Ernie maar wel met Jan pakte een prijs. Dat was een verrassing. Na drie weken waren we moe. Toen gingen we terug en verstopten ons onder de stoelen. Meester Zeeman vond ons lief. [/Lucky TV]
Nelis! 15 september 2015 00:32
Ja laten we Zeeman en de LJ ploeg afzeiken. Met dit fantastische team stond vantevoren al vast dat er etappes gewonnen zouden worden. De vraag was hoeveel. En in het klassement zou de rest op minuten worden gereden. Sterker, er zou geen andere ploeg op het podium terecht komen.

Feit is dat bijna niemand iets verwachtte, en met etappewinst had vrijwel niemand serieus rekening gehouden. Geen enkele reden om iemand af te zeiken.
sijbriskie 15 september 2015 01:01
balea lac 15 september 2015 01:30
Ik vond het een prachtige overwinning voor Bertjan. wie niet aanvalt wint niet.
Sehnsucht 15 september 2015 07:01
Je kan het de ploegleiding wel aan aanrekenen dat er zo'n matig team aan de start stond van de Vuelta. Door op intelligentere wijze de programma's te kiezen voor de betere renners binnen de ploeg had hier een sterker team kunnen staan. Kruijswijk meenemen naar de Tour ipv hem na de Giro klaar te stomen voor deze Vuelta is natuurlijk een grote blunder geweest. Een goede Kruijswijk (maar met Louis Delahaije weet je maar nooit) had in deze Vuelta een degelijk klassement kunnen rijden en daarmee ook WT punten kunnen scoren. Dan had Lotto-Jumbo niet alleen in de ploegenstand er beter voor gestaan maar ook Nederland in de landenstand wat met het oog op de OS in Rio niet onbelangrijk is.
Rudy t. 15 september 2015 07:38
Met de evaluatie van de beste gold race ooit nog vers in het geheugen vind ik dit wel meevallen. Hier staat niks geks en met bijna elke dag meezitten en ritwinst hebben ze het gewoon goed gedaan.

Stak een beetje schraal af bij giant natuurlijk en dat is waarschijnlijk ook de reden dat je dit nu plaatst.
Blueprint 15 september 2015 07:54
Met een ritzege heeft deze zeer zwakke ploeg er het maximale uitgehaald. Verder blijft het jammer dat Kruijswijk niet hier, maar in de Tour reed.
ton duk 15 september 2015 08:47
Al met al MEER dan "we" vooraf verwachten van deze matige selectie
vAsbroeck zakt ook in zijn debuut Grote Ronde...wat een zeer matig seizoen voor een aankoop

Positieve uitschieter ( Lindeman's overwinning buiten beschouwing) was toch wel Timo Roosen die juist in de 2e helft Vuelta in beeld kwam...altijd gunstig
gr
Arsimo 15 september 2015 09:01
Een ritzege en wat jonge renners een pittige gehele grote ronde in de benen die daardoor hopelijk volgend seizoen sterker zijn. Het had een stuk minder kunnen aflopen. Volgend jaar aub wel met een meer ambitieuze selectie starten Lotto-Jumbo!
Snorfietser 15 september 2015 09:20
Ik denk dat die zomaar top 5 had kunnen rijden, maar toch minstens top 10. Inderdaad zonde.
Ron Meijers 15 september 2015 10:15
Voor sommige ploegen is een grote ronde geslaagd met ritwinst. Lotto-Jumbo is zo'n ploeg. Punt.
ton duk 15 september 2015 10:22
Ron Meijers Schreef:
-------------------------------------------------------
> Voor sommige ploegen is een grote ronde geslaagd
> met ritwinst. Lotto-Jumbo is zo'n ploeg. Punt.

Voor de meeste ploegen...PUNT
gr
Ridder Kale Knikker 15 september 2015 13:20
Wat een hoop flauwe en jammer genoeg zeer voorspelbare reacties. Soms begint 't prikbord op een ouwe-wijven-club te lijken, zeiken om het zeiken. En ja, dat is jammer! Maar goed als het gezeik zich omzet in betere prestaties nadien, zoals dat ook het geval was bij Tim Wellens en in mindere mate Tosh, dan staat Lotto-Jumbo een prachtig seizoen te wachten komend jaar.

En nog even on topic: die overwinning van BJ was een pareltje van onverzettelijkheid, erg van genoten! Een meer dan prima en voor mij althans, een zeer onverwacht succes voor deze ploeg die inderdaad met weinig ambitie van start was gegaan in Spanje.
asterisk 15 september 2015 13:32
In de Tour was iedereen aan het klagen dat Lotto Jumbo te weinig in de aanval ging waardoor ze geen etappes konden winnen. Toen werd ook gezegd dat teams die dat wel deden en daardoor 1 etappe wonnen het beter deden dan zij, omdat ze meer in de kijker reden. Nu heeft Lotto Jumbo precies gedaan wat werd geroepen tijdens de Tour en is het nog niet goed. Dit is maar weer eens een bevestiging dat een gedeelte van de prikkers met twee maten meet.
ton duk 15 september 2015 13:52
Ridder Kale Knikker Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar goed als het
> gezeik zich omzet in betere prestaties nadien,
> zoals dat ook het geval was bij Tim Wellens...

Ik verwacht ook genoemd te worden door Wellens in het flashinterview na afloop van zijn Lombardije-overwinning...
gr
Hangmat 15 september 2015 14:10
Er heerst onder sommige prikkers een anti TLJ/Rabo/Belkin/Blanco beleid. Lekker laten lullen. Prima Giro Tour en Vuelta van deze ploeg.
El Chaba 15 september 2015 14:48
Zeker met deze bezetting heeft Lotto-Jumbo het heel goed gedaan, het maximaal haalbare zelfs.
Een hele mooie etappeoverwinning en heel veel in de aanval gereden, wat wil je nog meer?
ton duk 15 september 2015 15:00
Volgens mij onderschrijft dat ook bijna iedereen in dit topic ....
gr
El Chaba 15 september 2015 15:03
Mijn profiel --> Opties --> Instellingen forum --> Weergave discussielijn bij het lezen: --> Meerdere berichten per pagina in een discussielijn.
Dan kunnen anderen en ook jijzelf zien op wie je reageert.
Prikdude 15 september 2015 15:05
Arsimo 15 september 2015 15:08
Eindhovuh 15 september 2015 15:19
Met een beperkte ploeg maximaal resultaat denk ik.
Goed gedaan dus.
ton duk 15 september 2015 15:26
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mijn profiel --> Opties --> Instellingen forum -->
> Weergave discussielijn bij het lezen: --> Meerdere
> berichten per pagina in een discussielijn.
> Dan kunnen anderen en ook jijzelf zien op wie je
> reageert.

Op wie reageer jij nu, El Chaba ?
gr
Rudy t. 15 september 2015 15:40
Goed punt, maar bijna iedereen zegt toch dat ze het goed gedaan hebben hier?
myrd 15 september 2015 15:46
Ik denk dat ze met deze selectie er het maximale uitgehaald hebben.
Jeugd heeft een grote ronde in de benen. Hopelijk nemen ze dat mee in een goede winter richting volgend seizoen.
Daarnaast Prima opkikker voor Lindeman na een teleurstellende eerste seizoenshelft.
Meneer 60% 15 september 2015 15:55
Uitrijden vind ik in topsport geen prestatie. Liever paar keer meer aanvallen en dan na twee weken uitgepierd afstappen. Etappe zege van Lindeman was enorm knap, maar dat maakt een ronde niet geslaagd voor een hele ploeg, vind ik. Ze hebben het absoluut niet slecht gedaan. Maar voor een 100 procent vrijbuitersploeg hadden ze toch nog net niet genoeg mannen mee in ontsnappingen, vond ik. Maar misschien leg ik de lat te hoog...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/09/2015 15:57 door Meneer 60%.
Ridder Kale Knikker 15 september 2015 16:03
Dat is het minste wat Tim voor jou kan doen DUK... spinning smiley sticking its tongue out
Heisenberg 15 september 2015 16:11
++ Lindeman was zeer aanvallend en won een prachtige rit.
+ Bennett zat een paar keer mee in de aanval en pakte een vierde plaats. Redelijk.
+ Roossen, redelijk goed debuut. Paar keer mee in de aanval.
+/-Teunissen helaas niet aan aanvallen toegekomen. Jammer, want hij reed sterk in augustus.
+/- Tjalingii een paar keer mee in de aanval, maar bergen zijn niets voor hem.
+/- Van Winden zette Van Asbroeck een paar keer goed af, maar had beter voor zichzelf kunnen rijden.
- Keizer (bijna) niet in de aanval gezien en een verprutste tijdrit.
- Van Asbroeck scoorde wel een paar top-10 plaatsen, maar in dit deelnemersveld mag de lat wat hoger liggen.
-- Wynants heeft een seizoen van niets. Benieuwd of hij volgend jaar een nieuwe kans krijgt.
asterisk 15 september 2015 16:41
Klopt, alleen aan het begin zaten er wat negatievere reacties tussen, maar over het geheel genomen is men gelukkig positief ja.
cyclingfreakske 15 september 2015 17:03
het parcours was bijna de hele Vuelta tegen een team dat gericht is op heuvelachtig tot vlakke ritten... en dus meerdere teams benadeeld.
Algemeen hebben ze het nog behoorlijk gedaan, en de ritwinst was de redding van het team in de Vuelta.
Zeman deed soms wel domme uitspraken zoals TD gaan bijstaan als het kon ... was wel een aandachtrekker voor zijn team maar belachelijke worden die vooral de concurrentie geprikkelt hebben.
Wijnants.... die lijkt wel tegen zijn zin te koersen.
dat is al van eind vorig seizoen dat er niks meer prestatie is, en qua werk verrichten in dienst is het ook al helemaal niks. Misschien familiale toestanden die het kopje va nde koers houden ...; wie weet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/09/2015 17:04 door cyclingfreakske.
Cyclad 15 september 2015 18:26
Keizer is in de tijdrit gevallen, maar inderdaad, hij viel verder niet mee.

De echte teleurstellingen vond ik de 2 Belgen. Maarten Wijnants heeft echt helemaal niets laten zien en Tom van Asbroeck blijft steken in goede bedoelingen.
Hij zal volgend seizoen echt een stap moeten maken, anders blijft 2014 zijn enige gedenkwaardige seizoen.

Echt goed waren Bertjan Lindeman en Timo Roosen. Laatstgenoemde doet wat je van een neoprof mag verwachten: zijn grenzen opzoeken, aanvallen daar waar het kan en kijken waar het schip strandt. Nog wat procentjes erbij en LTJ heeft aan hem echt een prima coureur.
malheur 15 september 2015 22:59
Verbazingwekkende goede rondes gezien de selectie ja, wat er echt mist is een etappezege voor Kruijswijk, that's it.
malheur 15 september 2015 23:02
Kan het bij Wynants niet gewoon fysiek zijn? ik vind hem er vooral niet fris/fit uitzien.
Eindhovuh 15 september 2015 23:04
Prikdude 16 september 2015 08:59
De redenatietrend is ludiek en afwaswaterig. De ploeg was op voorhand zo ontzettend kut, dat een ritzege een geweldig resultaat is. Zéker gezien het armetierige budget, wat er te pas en te onpas maar bij gesleept blijft worden.

Het resultaat: de meest bizarre zege in een grote ronde sinds de invoering van plasseks, 14 verdere lange ontsnappingen waar de kansloosheid wel beklemtoond werd en vervolgens een ongelofelijk kromme belofte van De Traan die minder dan niet waargemaakt werd. Vooral dat laatste dient in het grotere plaatje onthouden te worden. Hoe bizar ook, Lindeman mag herinnert worden aan die ene grote zege (over 25 jaar in een bijlage van Cecchini) maar niet als lid van die kaki kolen kutbrigade.

Sorry, kutargumenten evenzo, heb er gewoon al jaren niets (meer) mee en erger me kapot aan de visieloze fletsigheid, omdát er een vergrootglas op rust.

Wel ben ik vanzelfsprekend een knalharde Gesinky adept en hoop dan ook van harte dat hij aanstonds de puinhopen van 20 jaar paars (oranje, groen en geel wordt vast geen paars maar dat verzint u er maar bij) laat voor wat ze zijn, te beginnen met Richmond Gold - als niet officieel in dienst rijdend.
JW 16 september 2015 10:44
De ploeg speelde al zijn troeven uit in de Tour, en dat pakte m.i. goed uit.

Daardoor, en door het ongeluk van Ten Dam, was er voor de Vuelta geen renner meer beschikbaar die mee kon doen voor het klassement.
Daardoor restte een vrijbuitersploeg, waar elk succesje meegenomen zou zijn.
Als "AK-fetisjist" heb ik daar niet veel mee. Veel andere prikkers hechten veel meer belang aan vrijbuiten, zoals ook bleek uit de discussies tijdens de Tour.. Die werden op deze manier op hun wenken bediend. Heel vaak mee in de ontsnapping, en dan ook nog een dag dat er gewonnen werd. Hoera !

Door het, van tevoren volledig onverwachte, sterke optreden van Dumoulin reed de ploeg - qua publiciteit - in de schaduw.
Dat is ook wel eens lekker.

Verder eens met de cijfers van Heisenberg en Cyclad.
Alleen m.b.t. Van Asbroeck zou ik iets positiever oordelen. Toen hij de overstap maakte naar het team werd er al voor gewaarschuwd dat er in zijn eerste jaar niet te veel resultaat mocht worden verwacht, hij zou tijd nodig hebben om op dit niveau te wennen. Ik denk dat het uitrijden van de ronde, naast een paar toptien-klasseringen, een prima resultaat voor hem was. Waardoor hij volgend jaar een stevige stap vooruit kan doen.
Bromertà 16 september 2015 14:07
Verfrissend bericht na al die overtreffende trappen van openste deuren, die een ingang blootleggen waarbij de scheur van Anouk, zoals beschreven door Theo Maassen, verschrompelt tot een deerniswekkend spleetje. Niet een riante toegang tot een tunnel waarin bowlingballen ongeremd kunnen blijven rollen, maar een super mega provocerend gapend gat met inkijk naar een lafschrikwekkende leegte waar Fred Rompelberg spontaan een niet te stuiten aandrang krijgt om het zoutvlaktewereldsnelheidsrecord op de tweewieler te verbeteren. En dan te bedenken dat de meest vooruitgeschoven verspreider van verwoestende leegtes wederom schittert door ingehouden inertie uitmondend in een afgestompte jaknik naar mede vacofielen. Niets zeggen en ieder woord misbruiken om weg te duiken, is erger dan ongevraagd deuren inrammen.

Een obsessieve knuffeldrang om een geilgele brigade torenhoog in de watten te leggen werkt dusdanig verstikkend dat het spontane verlangen naar een verplichte invoering van het meest strenge afzeikregime denkbaar ondraaglijke proporties begint te krijgen. Maar, dat is slechts mie.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/09/2015 14:08 door Bromertà.
Bromertà 16 september 2015 14:12
Zou best kunnen, maar het boeit geen hol. Slechts een keer steeg Wynants boven de lamgeslagen anonimiteit van vulling uit; toen ie een schoudergevecht voerde met Niki.
Velodroom 16 september 2015 14:54
Watt neuzelt Broeder nu weer over Fred Rompelberg oftewel Fred 1rpm=34.80m?

ADV 4,73w/kg / piek factor 1,85 / 1 min. 675w

CdA kennelijk van 0,00048 (Dumoulin ca. 0,22).

Dit alles om op de zoutvlakte van Bonneville bij Salt Lake City een snelheid van 268,831km/h te halen.

Allemaal op blz 143 en 144 te lezen van het grote voorleesboek Het Geheim van Wielrennen.

Ik zie nu, dat dit een reactie had moeten zijn op een post van 5 minuten eerder.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/09/2015 15:06 door Velodroom.
malheur 16 september 2015 21:38
Vorig seizoen was hij nochtans de laatste adjudant van Vanmarcke in het gehele voorjaar.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen