Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wielerteam Europcar gered met nieuwe sponsor

Gepost door Cecchini 
Cecchini 15 september 2015 17:24
Ik dacht dat ik het hier al ergens gelezen had, maar zie niet zo snel een topic hieromtrent. Daarom dit maar geplaatst

De Franse wielrenners Thomas Voeckler, Bryan Coquard en Sylvain Chavanel rijden volgend jaar in de kleuren van Direct Energie, leverancier van gas en elektriciteit. Teambaas Jean-René Bernaudeau kon dinsdag na een lange zoektocht dan eindelijk een opvolger van Europcar presenteren.

Bron: ANP

Het autoverhuurbedrijf maakte vorig jaar al bekend het aflopende sponsorcontract eind 2015 niet te verlengen. Europcar had de hoofdsponsoring van het team in 2011 overgenomen van Bbox Bouygues Telecom.

Bernaudeau moest lang zoeken naar een nieuwe geldschieter. De ploegbaas kon dinsdag met Direct Energie toch nog een hoofdsponsor presenteren. Het team krijgt een budget van 5,5 miljoen euro en bestaat uit 22 renners, onder wie nieuweling Chavanel. Pierre Rolland, tweevoudig ritwinnaar in de Tour, vertrekt naar Cannondale-Garmin.

Vanwege financiële problemen kreeg Europcar dit jaar geen licentie voor de UCI WorldTour. De Franse ploeg moest zich tevredenstellen met de procontinentale status. Met een wildcard deed Europcar toch mee aan de Tour. Daar wist Europcar geen etappe te winnen. Rolland werd tiende in het algemeen klassement.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/09/2015 17:35 door Cecchini.
Massimo 15 september 2015 17:30
Er was bekend dat er een nieuwe sponsor was gevonden, de naam ontbrak echter tot op heden.
Carlos Danger 15 september 2015 18:38
Direct Energie? Zo snel mogelijk de fietsen controleren op 'extra' (in-)directe energie.
Sub Culture 15 september 2015 18:44
Mooi voor die renners!
Al zal er wel een stevige kwaliteitsinjectie nodig zijn, want als je speerpunten Voeckler en Chavanel zijn (samen ruim 70 jaar) is het toch wat riskant.
Wanny 15 september 2015 20:31
Voor 5,5 miljoen euro zet je ook geen topploeg op. Met die drie kopmannen en de omkadering is de helft al op.
Rudy t. 15 september 2015 20:49
De helft? Eerder drie kwart denk ik
cyclingfreakske 15 september 2015 23:15
mogelijk komen er nog co-sponsors bij dat het budget groter maakt dan nu... belangrijk voor het team is dat de voorwaarden al kunnen voldaan worden, ook de borgstelling - een aanzienlijk bedrag.
Blueprint 16 september 2015 13:42
Goed nieuws, knap dat Bernaudeau het toch iedere keer weer voor elkaar krijgt. Zonder Rolland verwacht ik echter weinig van deze ploeg in de World Tour wedstrijden die ze mogen rijden.
El Chaba 16 september 2015 18:35
Wat betreft het budget dat wordt wel een paar miljoen meer dan 5,5 miljoen, zo schreef l'Equipe al op 2 september.

According to l’Equipe, Bernaudeau has made a formal request for a WorldTour licence with the UCI, claiming he has a budget of 5.5 million Euro and a roster of 22 riders. The new French sponsor may boost that figure by several million but it remains tiny compared to the bigger WorldTour teams.

[cyclingquotes.com]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen