Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Mikel Landa naar Sky

Gepost door Blueprint 
Blueprint 16 september 2015 09:27
De geruchten waren er al, maar nu is het officieel: Mikel Landa vertrekt naar Sky. De reden om bij Astana te vertrekken is dat hij daar geen rol als kopman krijgt, terwijl hij volgend seizoen namens Sky de Giro wil winnen.
El Mik 16 september 2015 09:29
Tot zover Poels kansen op een kopmanschap in de Giro.
Mikel meteen de topfavoriet wat mij betreft, was al beter dan Aru en Contador in de afgelopen Giro als hij voor eigen kans had mogen gaan.
Sticky Bottle 16 september 2015 09:31
nog niets over gelezen op www.teamsky.com
jonglins 16 september 2015 09:32
Wat is Sky bezig zeg op de transfermarkt. Hebben die geld te veel?
Arsimo 16 september 2015 09:38
o.a. geen Wiggins meer op de loonlijst. Dat scheelt.
Vittal 16 september 2015 09:47
Jammer voor Poels, zijn plan/droom valt nu in duigen.

Poels wil als kopman van Team Sky naar Giro

13 juli 2015 – Deze Tour de France rijdt Wout Poels geheel in dienst van Chris Froome, de huidige drager van de gele trui. Toch hoopt de Limburger in 2016 ook voor eigen succes te mogen gaan in een grote ronde. Hij zou graag als kopman naar de Giro d'Italia gaan, die in Nederland start. Dat laat hij weten in AD Sportwereld.

"Ik zie deze Tour als een opstap in mijn carrière om volgend jaar in de Giro een eigen klassement te gaan rijden. Volgens mij willen ze dat bij de ploeg ook. We hebben het er al een beetje over gehad", zegt hij.

"Dan moet er in de ploeg wel een gaatje vallen. Zo bezien zou het vertrek van Richie mooi zijn", verwijst de Limburger naar het naderende vertrek van Richie Porte, dit jaar de kopman van Sky in de Giro. De Australiër kondigde zondag aan na dit jaar over te stappen naar een nieuwe ploeg. Poels wacht af en gebruikt deze Tour de France vooral om zichzelf te ontwikkelen. "Ik zie dit echt wel als een leer-Tour de France. Dat maakt het me hier ook makkelijker om me op sommige dagen te laten lossen en op tien minuten binnen te komen."

Het beste resultaat van Poels in een grote ronde was tot dusver een zeventiende plek in de Vuelta van 2011, toen hij nog voor Vacansoleil-DCM reed. In 2014 eindigde de Limburger als 21ste in de Giro d'Italia.
Brieske 16 september 2015 10:09
Voor Landa te hopen dat ze hem een beetje leren tijdrijden bij team Sky.

Groet
Siem 16 september 2015 10:11
El Mik Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tot zover Poels kansen op een kopmanschap in de
> Giro.
> Mikel meteen de topfavoriet wat mij betreft, was
> al beter dan Aru en Contador in de afgelopen Giro
> als hij voor eigen kans had mogen gaan.

Is altijd te makkelijk, drie weken op top niveau meedoen is toch wat stressvoller dan de eerste week een beetje knechten. Zie ook de Vuelta waarin hij (weer) beter is als zijn kopman, maar ook hier heeft hij niet drie weken lang op topniveau mee gedraaid. Het zal mij dus benieuwen hoe hij het gaat doen in de Giro, maar voorlopig niet zomaar beter dan Aru (of Contador...)
JW 16 september 2015 10:19
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat Contador volgend jaar opnieuw de Giro rijdt. Is hem in de Tour slecht bevallen.

De Giro krijgt, volgens de geruchten tot nu toe, drie tijdritten. Dat lijkt me niet in het voordeel van Landa.
JW 16 september 2015 10:25
En Porte zal ook nog wel wat schelen.

Als meesterknecht is Landa het puikje van de zalm.
Maar als kopman voor een grote ronde zal hij dat eerst nog moeten bewijzen.
Drie weken onafgebroken goed, op elk terrein, dat is toch een heel andere kwaliteit.
Kuiperberg 16 september 2015 10:54
Ik begrijp niet dat Sky een renner van de Astana stal aanneemt. Sky is toch bepaald geen fan van dat vreemde clubje snuivers uit Kazachstan.angry smiley
Slimmerd 16 september 2015 10:58
Tinkoff meldde dat Majka de Giro doet en Contador de dubbel Tour-Vuelta (afscheidsronde).
Aru wil graag zijn debuut maken in de Tour, terwijl Nibali wel weer richting de Giro zou willen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/09/2015 18:32 door Slimmerd.
Eddy Veen 16 september 2015 11:00
Als Dumoulin meedoet en werk maakt van de Giro, zal Landa daar een kluif aan hebben, vooral als het niet te gek wordt met bergritten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/09/2015 11:00 door Eddy Veen.
Rudy t. 16 september 2015 11:49
Blijkbaar valt het wel mee dus daar
Rudy t. 16 september 2015 11:50
Hij reed podium in de giro...
Siem 16 september 2015 12:18
Rudy t. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hij reed podium in de giro...

Ja, Kruijswijk ook bijna... Amador werd daar 4, bezetting top 10 was bepaald niet sterk.
Arsimo 16 september 2015 13:26
In bijna-podiums in grote rondes zijn de Nederlandse renners best goed...

(sorry, ben in wat cynische bui vandaag)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/09/2015 14:10 door Arsimo.
Blueprint 16 september 2015 13:35
Je hoeft ook geen fan van een ploeg te zijn om daar een van de sterkere renners weg te halen.
Snorfietser 16 september 2015 13:54
Ik denk dat je zijn podium in de Giro niet moet onderschatten. Als hij vol voor eigen kans had gereden was hij 2de geworden voor Aru die later in het jaar een prima bezette Veulta wist te winnen.
Arsimo 16 september 2015 14:11
Wellicht moet je juist geen fan zijn. Je maakt tenslotte de ploeg zwakker winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/09/2015 14:12 door Arsimo.
Leon 16 september 2015 14:52
Voor Poels geldt toch ook dat hij tot nu in grote rondes toe zijn dagen kon selecteren, en nooit 3 weken voluit heeft gereden?
Als ik Brailsford was, zou ik zeggen: zoek het lekker samen uit, en laat maar zien dat je beiden kopman kunt zijn. Landa-Poels, Viviani als sprinter erbij, plus 6 knechten, prima ploegje.
cyclingfreakske 16 september 2015 16:01
Poels als kopman is wellicht een fabel dat door iemand de wereld is ingestuurd, mogelijk als bliksemafleider.
zelfs een blinde weet dat Poes een sterk renner is maar een hoop tekort schiet voor kopmanschap. .
kort na de Giro was al bekend dat Landa weg wilde, alleen was het afwachten in welke richting het gaat en hoe de Vuelta passeerde (met enige incidenten dus).



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/09/2015 16:06 door cyclingfreakske.
Eindhovuh 16 september 2015 16:02
Lees nu nog eens terug wat je hebt neer gekwakt...........
sijbriskie 16 september 2015 16:04
Lijkt me nodeloos vergezocht: 'bliksemafleider'. Leek me dat Poels er zelf in ieder geval vast in geloofde. En zó blind hoef je niet te zijn om Poels als kopman in een grote ronde te zien.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/09/2015 16:05 door sijbriskie.
cyclingfreakske 16 september 2015 16:09
in de schaduw rijden en bijstaan, is totaal wat anders dan als kopman de meubelen redden in een top 5.
Poels heeft zeer goede kwaliteiten maar niet voldoende genoeg om in een ronde kopman te worden. Het is niet zeker dat hij ook zo'n druk kan weerstaan.
Het siert hem dat hij in zijn eigen mogelijkheden gelooft en zeer veel beroepsernst aan boord legt, maar overschat toch wel zijn kwaliteiten.
JW 16 september 2015 16:33
Volgens de berichtgeving zou Landa de toezegging hebben gekregen dat er een ploeg rondom hem zou worden gebouwd. Een soort waardering die hij juist bij Astana miste. Ik vrees dat een rol van Poels als mede-kopman daar niet in past.
El Chaba 16 september 2015 17:11
Dat weet je dus pas als je het een keer geprobeerd hebt. Hoe weet jij nu al zo zeker dat hij die kwaliteiten niet heeft?
Walnoot 16 september 2015 17:53
Was al redelijk vreemd dat Poels dacht dat hij als kopman zou gaan natuurlijk, nog nooit een klassement laten zien. Een vrije rol is tot daar aan toe. Maar die zal hij nog steeds wel kunnen krijgen als hij blijkt niet veel slechter te zijn dan Landa.
Rudy t. 16 september 2015 18:08
Ook niet overschatten. Beste is om het precies op waarde te schatten
Siem 16 september 2015 19:54
Rudy t. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ook niet overschatten. Beste is om het precies op
> waarde te schatten


Stokpaardje?...
Cyclad 16 september 2015 21:58
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen