Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Lotto-Jumbo Selectie WK Ploegentijdrit

Gepost door Lauwerszz 
Lauwerszz 17 september 2015 11:17
Lotto-Jumbo met Gesink en Kelderman in WK ploegentijdrit

Lotto-Jumbo zet zondag onder anderen Robert Gesink en Wilco Kelderman in tijdens de ploegentijdrit op de WK wielrennen in het Amerikaanse Richmond.
De zeskoppige selectie bestaat verder uit Maarten Tjallingii, Tom Leezer, Jos van Emden en de Belg Sep Vanmarcke.

Lotto-Jumbo begint vol ambities aan het eerste onderdeel op de WK.

"We hebben alle ploegentijdritten van dit seizoen geanalyseerd en waardevolle informatie gevonden over de lengte van kopbeurten en de te trappen vermogens tijdens kopbeurten", zegt Mathieu Heijboer, bewegingswetenschapper en trainer van het team.

"Deze gegevens gaan we zondag zeker gebruiken voor een topprestatie."

Het parcours in Richmond telt 38,8 kilometer. "De wegen zijn breed. Het is geen heel technische tijdrit. De laatste van de twee korte klimmetjes, die richting de finish, is behoorlijk gemeen."

Vorig jaar werd Belkin, de voorganger van Lotto-Jumbo, veertiende tijdens de ploegentijdrit op de WK.
Bron: Nu.nl
Blueprint 17 september 2015 11:24
Top-10 lijkt me wel haalbaar.
ton duk 17 september 2015 11:27
Geen Flens ???
gr
Blueprint 17 september 2015 11:32
Nee, wel een pannenkoek.
Arsimo 17 september 2015 11:49
Ze zouden wel eens kunnen verrassen. Niet voor winst, maar top 5, 6 misschien wel. Menig selectie zondag ziet er verre van op zijn sterkst en/of allemaal in vorm uit.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2015 11:50 door Arsimo.
Lauwerszz 17 september 2015 11:50
Waar zijn de verschillende selecties te vinden?
Halve Belg 17 september 2015 11:59
Iedereen lijkt er ook rekening mee te houden wie er toch al in de VS is voor het WK TT of het WK op de weg. Logisch ook gezien teams alle kosten zelf moeten betalen. van WK ITT en weg worden de kosten door de bond betaald.
rustdag 17 september 2015 12:09
Linkebal 17 september 2015 12:44
Als ze allemaal zo goed zijn als in Utrecht kunnen ze gaan verrassen!
Michael B. 17 september 2015 13:00
Tjallinghi en Tom Leezer zijn toch wel de zwakke schakels. Top 8 gaat niet gebeuren hoor, daarvoor heb je 6 renners van niveau nodig.
rustdag 17 september 2015 13:16
Ik had na een zeer sterke tijdrit in de Giro, Steven Kruijswijk toch wel verwacht.
ton duk 17 september 2015 13:21
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee, wel een pannenkoek.

Tja, ik dacht 's zelf niet over Vanmarcke te beginnen....dank je,Blue
gr
Arsimo 17 september 2015 13:24
Tjallingii is juist een uitstekende kracht voor een ploegentijdrit. Ik weet niet hoe het met Leezer's vorm is maar indien goed dan is hij er juist ook heel geschikt voor.
Arsimo 17 september 2015 13:26
Kruijswijk zou er goed geschikt voor zijn als het kwa parkoers een pittige TTT was en alle deelnemers de dagen ervoor stevig door wat bergen hadden moeten fietsen. Aan beide condities wordt echter niet voldaan.
Leon 17 september 2015 14:20
Wel oneerlijk dat IAM met een man meer mag starten. Maar ja, hij zal het wel gelezen hebben op [www.iamcycling.ch]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2015 14:21 door Leon.
Leon 17 september 2015 14:20
dubbel



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2015 14:21 door Leon.
Tinuz 17 september 2015 16:04
Met die flitsende tijdrit bolides van Bianchi verwacht ik top 5 voor LottoNL.
Snorfietser 17 september 2015 16:14
Ik weet nou niet of er 8 ploegen zijn die een beter zestal opstellen. BMC en Ettix zullen om het goud strijden, Orica zal wel brons pakken. Daarachter heb je dan nog Movistar, Trek. Dan kom je uit bij ploegen als Astana, Tinkoff, Katusha en beide Lotto ploegen. Als die laatste 5 ongeveer het best mogelijke team opstellen (Lotto NL stelt bijvoorbeeld Flens al niet op), dan zullen die rijden voor plaats 6 t/m en daarbinnen kan het alle kanten op.
Eindhovuh 18 september 2015 07:22
Iam vergeet je. Zeker top 8.
JW 18 september 2015 10:20
5e lijkt me te hoog gegrepen. Als ze de 14e plaats van vorig jaar sterk verbeteren, en 8e zouden worden, is dat m.i. voor hen een goed resultaat.
Michael B. 18 september 2015 11:48
Bij Lotto Jumbo krijgen ze eindelijk door dat die Heyboer en Delaiye er al jaren geen pannenkoek van bakken. Ze nemen nu een nieuw trainer in dienst Marc Lamberts. Nu nog een nieuwe teamdokter die weet waar hij de mosterd vandaal haalt en Lotto Jumbo gaat voor volgend jaar een mooi jaar tegemoet.
Arriere de la course 18 september 2015 15:40
Marc Lamberts is o.a. de inspanningsfysioloog en coach van Jurgen Van Den Broeck en Jurgen Van Goolen.

Nee hij is een garantie voor succes!
Snorfietser 18 september 2015 16:05
Die ben ik inderdaad vergeten met Brändle en Clement, maar zeker top 8 zou ik niet durven stellen. Ik zie net overigens de opstelling van Tinkoff, die zouden met dit team best nog eens podium kunnen gaan rijden ten koste van Oirca. IAM dingt dan met de andere 5 ploegen mee voor plaats 6 t/m 11.
Michael B. 18 september 2015 16:48
Ach ja, de hele samenwerking tussen de schaatsploeg en de wielerploeg blijkt ook maar een façade te zijn. Ze zouden beter een Jac Orie kunnen laten meedraaien op de achtergrond
nesoor 18 september 2015 16:55
hoe weet je nu dat tjallinghi en leezer zwakke schakels zijn heb je {michael B} ooit een ploegentijdrit met ze gereden
El Chaba 18 september 2015 17:55
Een façade?
Geen moeilijke woorden gebruiken als je ze niet begrijpt, jongûh.
Snorfietser 19 september 2015 00:01
Je hoeft natuurlijk niet met die jongens gekoerst te hebben om er een mening over te kunnen vormen. Ondanks dat ik nooit met ze gekoerst heb durf ik best te zeggen dat jongens als Tony Martin, Luke Durbridge en Jos van Emden prima renners zijn voor de ploegentijdrit, en je aan LTD en Mikel Nieve wat minder hebt. Een goede tijdrijder is overigens niet per se een goede schakel voor de ploegentrijdrit en een matige tijdrijder kan best een goede renner voor de ploegentijdrit zijn (bennati, Sagan, Cavendish). Tjallingi kan dit goed, Leezer ook redelijk. Wel had ik liever Flens gezien in plaats van Leezer.
Walnoot 19 september 2015 10:50
Bennati, Sagan en Cavendish zijn natuurlijk alleen matige tijdrijders als je over lange tijdritten spreekt (en zelfs dan is matig misschien wat overdreven, Sagan kan het gewoon als hij wil). Allemaal mannen die een korte TT heel goed aankunnen. En die kan je er inderdaad goed gebruiken in een TTT, een paar mannetjes die in staat zijn het tempo op snel op te drijven. Bovendien zijn renners die dat kunnen ook degenen die goed van pas komen in sprinttreintjes, en dus bovengemiddeld goed in staat zijn op het wiel van een ander te rijden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen