Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Gefeliciteerd met onze eerste verjaardag!

Gepost door Linkebal 
Linkebal 17 september 2015 12:47
Het nieuwe prikbord is precies een jaar online smileys with beer

[wielerprikbord.nl]
Snorfietser 17 september 2015 12:51
Dat is snel gegaan zeg!
Brieske 17 september 2015 12:54
Slimmerd 17 september 2015 13:02
smileys with beer

Well done Spaak!!
rustdag 17 september 2015 13:19
Arsimo 17 september 2015 13:22
thumbs up

Mooie mijlpaal!

Koppi 17 september 2015 13:34
Waar is dat feestje?
Proficiat Spaak. En ODT (die hielp toch met een server ofzo?) en iedere prikker. Dankzij dit prikbord hebben we toch een doel in ons leven.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2015 14:15 door Koppi.
Lucho Herrera 17 september 2015 13:49
Hup Spaak! Bloemen voor die man!
Bromertà 17 september 2015 14:05


Wow, it's stil warm.

Nu het toch over interactie gaat, wil ik graag van de gelegenheid gebruik maken om een voorstel in te dienen om de leesbaarheid en het bedieningsgemak van dit forum een beetje te verbeteren.


Voor Spaak:

Het probleem nu is dat nadat een gebruiker de optie [reageren] heeft ingedrukt het antwoordscherm [reply-screen] de gehele discussiedraad toont met helemaal onderaan pas het invulveld [form] om tekst in te voeren.

Een mogelijke verbetering: toon in het antwoordscherm alleen het bericht waarop gereageerd wordt (dus niet de hele discussielijn) met daaronder het tekst-invulveld.
El Chaba 17 september 2015 14:39
Eens!

Edit: overigens kan dat wel met de optie 'snel reageren'. Nadeel is dan alleen dat je dan al de opmaak opties en smileys niet hebt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2015 14:41 door El Chaba.
Eindhovuh 17 september 2015 14:54
Mooi!
Ik mis het oude prikbord helemaal niet.

Zijn er nog prikkers "niet-over"?
Arsimo 17 september 2015 14:58
Er zitten wat oud-prikkers op de Facebook groep WAF van oud renner Andre Jansen (op oude prikbord bekend als Lagewier)
El Mik 17 september 2015 15:00
Al vaker aangestipt, maar wat ik fijn zou vinden is als de tekst "nieuw" ook bij alle nieuwe posts staat wanneer je het forum hebt ingesteld dat de hele discussie op 1 pagina staat.
Dat is nu niet het geval bij mij, alleen in ingeklapte modus (maar ik wil niet 30x klikken als er 30 nieuwe berichten zijn...).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2015 15:00 door El Mik.
Arsimo 17 september 2015 15:04
Dat zou zeker een verbetering zijn.
Brieske 17 september 2015 15:10
Dat zou idd top zijn!
Ook zou het fijn zijn dat als je scrolt als de discussie op een pagina staat, dat dan ook het onderwerp van het topic ik een keer zichtbaar is.
Dan zie je in een oogopslag waar het over gaat, en zou dwalen minder snel af

Verder niks dan lof, witlof, gebakken in balsamico en suiker, heerlijk...
Groet
Eindhovuh 17 september 2015 15:20
Lagewier was een gerespecteerde prikker? Zijn zij op de hoogte van dit hoogstaande prikbord?
Massimo 17 september 2015 15:23
Konig, Le Duc, Herogewier, Luyt
Arsimo 17 september 2015 15:30
Op die FB-WAF groep is het (oude) prikbord wel bekend, er werd pas nog wat nostalgisch op teruggekeken.

Velen, waaronder ook veel (oud-)renners vermaken zich prima op de FB-WAF groep. Gezellig met plaatjes, filmpjes, nostalgie en puur fan gedrag. Prima natuurlijk, en incidenteel doe ik ook mee, maar er vindt helaas daar zelden echt hoogstaande gedachtwisselingen over wielrennen te lezen (naar mijn mening).

Dit prikbord - hoe relatief dunbevolkt ook - is wat dat betreft veel interessanter, vind ik.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2015 15:32 door Arsimo.
Olano 17 september 2015 15:31
Allemachtig, dat is echt megasnel gegaan zeg!! Heb het idee dat ik van alles gemist heb! Wie heeft de Tour gewonnen?
ton duk 17 september 2015 15:37
Olano Schreef:
-------------------------------------------------------
> Allemachtig, dat is echt megasnel gegaan zeg!! Heb
> het idee dat ik van alles gemist heb! Wie heeft de
> Tour gewonnen?

Froome 1e en Tim Wellens 129e
gr
shake 17 september 2015 15:48
smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2015 15:48 door shake.
Velodroom 17 september 2015 15:52
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Op die FB-WAF groep is het (oude) prikbord wel
> bekend, er werd pas nog wat nostalgisch op
> teruggekeken.
>
> Velen, waaronder ook veel (oud-)renners vermaken
> zich prima op de FB-WAF groep. Gezellig met
> plaatjes, filmpjes, nostalgie en puur fan gedrag.
> Prima natuurlijk, en incidenteel doe ik ook mee,
> maar er vindt helaas daar zelden echt hoogstaande
> gedachtwisselingen over wielrennen te lezen (naar
> mijn mening).
>
> Dit prikbord - hoe relatief dunbevolkt ook - is
> wat dat betreft veel interessanter, vind ik.

Ook weer eens gekeken op FB-WAF. Liefst 12.147 leden. Echt nostalgie op wielen met her en der een interessante actualiteit.
Wel (nog één keer, mag het El Chaba?) een zéér, zéér gering watt-geneuzel gehalte.
En, dankzij het opperhoofd, weinig monk parakeets, die hun rangvolgorde proberen te bepalen door goed te kijken naar wie met wie door de arena rost. cool smiley
Hulde aan Spaak!

Edit: Ter voorkoming van misverstanden. Hulde aan Spaak! staat los van het voorafgaande.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2015 16:28 door Velodroom.
JW 17 september 2015 15:57
Met heel veel dank aan Spaak, en aan iedereen die zijn best doet dit Prikbord boeiend en interessant te houden !!

Eigenlijk onvoorstelbaar dat het zo goed gelukt is te "overleven".
Ron Meijers 17 september 2015 16:02
Een stuk succesvoller dan dit slap aftreksel in ieder geval:

[wielrennen.startpagina.nl]
JW 17 september 2015 16:14
Het oude Prikbord lijdt inderdaad een kommervol bestaan.
Maar qua prikbordarchief is het m.i. nog wel steeds de moeite waard !! Het gaat terug tot 2002, en bevat hele mooie draadjes. Nog weleens leuk om terug te bladeren, en herinneringen op te halen aan toenmalige prikkers. Of prachtige beschouwingen te lezen bij etappes in grote rondes, vooral die van DSL (Dutch Sitting Lord). Die zouden van mij nog steeds ingelijst mogen worden !
El Mik 17 september 2015 16:15
Sitting smiling smiley

Maar bedankt (dat ben ik dus winking smiley ).
Hier staan de meesten nog wel bij elkaar:
[dutchsl.blogspot.com]


Iemand anders (RR) schrijft nu vergelijkbare stukjes op wat andere fora waar ik kom, maar die zet ze helaas niet hier neer.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2015 16:17 door El Mik.
JW 17 september 2015 16:25
Hé, verrassend !

Die link was ik kwijt, mooi om hem weer te hebben.
Destijds smulde ik ervan, en als ik ze opnieuw zie zal dat niet anders zijn thumbs up
Sjorsoll 17 september 2015 16:34
Hey Spaak, super goed gedaan! Gefeliciteerd!

Nog vele jaren winking smiley
malheur 17 september 2015 16:34
Ik vind nog steeds dat de boel opengegooid moet worden.
El Chaba 17 september 2015 16:58
Ook helemaal eens!
El Chaba 17 september 2015 17:00
Ik heb dezelfde overwegingen, helemaal mee eens dus.
El Chaba 17 september 2015 17:02
"En, dankzij het opperhoofd, weinig monk parakeets, die hun rangvolgorde proberen te bepalen door goed te kijken naar wie met wie door de arena rost."

En nu graag nog eens in het Nederlands, dat gewone stervelingen - zoals ik - ook begrijpen.
El Chaba 17 september 2015 17:05
En ik vind nog steeds van niet.
Hoentie 17 september 2015 17:28
JW 17 september 2015 17:38
Velodroom 17 september 2015 18:02
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> "En, dankzij het opperhoofd, weinig monk parakeets, die hun rangvolgorde proberen te bepalen door goed te kijken naar wie met wie door de arena rost."
>
> En nu graag nog eens in het Nederlands, dat gewone stervelingen - zoals ik - ook begrijpen.

Ik denk, dat WAF een herenclub is in vergelijking met deze prik, alwaar in willekeurige volgorde Cecchini, Bromertà, AP, JW, Prikdude, El Chaba, Goozzer en Velodroom en ik vergeet er vast nog wel een paar, regelmatig met elkaar in de clinch liggen. Wat er achter de schermen gebeurt weet ik niet.

En wat is er nu met de monk parakeet? Ik denk nu ineens aan Wiki Walnoot. Sorry.
Deze fraaie wilde parkiet (nee, niet smiling smiley) gebruikt nu volgens recent wetenschappelijk onderzoek een soort mentale wiskunde om de eigen plaats in the pecking order (ik wilde het woord pikorde vermijden) te kunnen bepalen.door goed te kijken hoe andere parkieten zich vooral in agressieve zin jegens elkaar gedragen.

Zo goed El Chaba?

Maar verder niets dan waardering voor iedereen al is dat ook niet op elke plaats en op elk moment.
El Chaba 17 september 2015 18:14
Ikke nu begrijpen, mijn dank is groot... smiling smiley

En wat de WAF betreft, ik weet wat het is, ik ben er lid van. winking smiley
Cyclad 17 september 2015 18:33
What's another year? smileys with beer
Kuiperberg 17 september 2015 18:38
Met plezier weer deelgenomen afgelopen jaar - is zeker een meerwaarde voor mijn wielertik...(naast mijn voetbaltik, die trouwens steeds meer afneemt en mijn muziektik..die wel blijft) Bedankt dus !!smileys with beer
Spaak 17 september 2015 22:09
Een jaar alweer!

Bijna helemaal vergeten dat het vandaag alweer zo ver was, dank aan Linkebal om ons er toch nog even op subtiele wijze aan te herinneren smiling smiley
Het was in ieder geval een fantastisch mooi wielerjaar (zowel op sportief gebied as op prikgebied) en ik ben blij dat verreweg het grootste deel van de oude garde is meeverhuisd naar de nieuwe website. Hierbij ook nog even een woord van dank naar prikker ODT, die sinds enige maanden de website heeft ondergebracht.

Voor het komend jaar staan er nog een aantal zaken op de agenda, onder andere het doorvoeren van de verbeteringen die ook hierboven al benoemd zijn. Daarnaast wil ik ook uitzoeken of we op de een of andere manier nog meer aanwas van nieuwe leden kunnen krijgen, al ben ik niet ontevreden hoe het ledenaantal zich momenteel ontwikkelt. Een aantal voorgestelde verbeteringen wilde ik eigenlijk al eerder dit jaar doorvoeren, maar wegens wat persoonlijke problemen is alles op een wat lager pitje komen te staan. Voor de geïnteresseerden: afgelopen mei heb ik daags na het rijden van de Klimclassic-toertocht in Zuid-Limburg een hartstilstand gehad. Het gebeurde vroeg in de ochtend en het was een geluk dat mijn vriendin wakker werd toen ik lag te reutelen en me op tijd wist te reanimeren, anders was ik er nu niet meer geweest. Afijn, vervolgens een aantal dagen in kunstmatige coma op de intensive care gelegen, daarna een operatie gehad waarbij er een ICD geplaatst werd (een soort kastje dat je hartslag volgt en een schok uitdeelt als het allemaal niet meer lijkt te kloppen). Daarna maandenlang revalideren. Inmiddels gaat het allemaal weer een stuk beter met me, maar het blijft spannend omdat de oorzaak ervan nog niet gevonden is. Waarschijnlijk een vorm van hartfalen, wat niet heel ongewoon is, maar voor een 28-jarige en verder gezonde jongeman is het natuurlijk wel even schrikken.

Maar goed, genoeg geluld over niet-wielergerelateerde zaken, ook ik sta uiteraard niet boven de wielerprikwetten. Daarom, allemaal het beste gewenst en hopelijk nog vele jaren prikplezier smileys with beer
PVW 17 september 2015 22:52
Dat wist ik dus ook niet! Met terugwerkende kracht nog bedankt, al was het op dagen dat ik het druk had soms vervelend dat iemand zulke lange stukken schreef die me zo boeiden. Ging tijd verloren die ik niet had :-)
PVW 17 september 2015 22:58
Goed dat je een update geeft. Zat laatst al te denken hoe dat nu verder is gegaan maar vond geen geschikt topic en ben niet zo van het aanmaken.

Bedankt voor weer een jaar prik maar vooral leesplezier en het beste met je gezondheid.
Durf je nog wel tochten te rijden of ben je nog niet zover hersteld?
merijntje mortirolo 18 september 2015 07:10
Quote
Spaak
Daarnaast wil ik ook uitzoeken of we op de een of andere manier nog meer aanwas van nieuwe leden kunnen krijgen, al ben ik niet ontevreden hoe het ledenaantal zich momenteel ontwikkelt.

Hoeveel leden zijn er momenteel?

Ja, er zullen best onverlaten zijn met twee nicks spinning smiley sticking its tongue out, maar goed, ter indicatie vind ik het best interessant.
Spaak 18 september 2015 09:57
In totaal 575 stuks, maar hierbij zijn er ongeveer 200 die nog nooit een bericht hebben geplaatst. Als je de leden telt die 10 of meer berichten hebben geplaatst, dan kom je ook op ongeveer 200 stuks.
Spaak 18 september 2015 09:59
Zover ben ik nog niet hersteld, momenteel hou ik het bij korte rondjes (30 á 40 km) maar het weer is niet dusdanig goed dat ik momenteel heel veel kilometers maak. Over een maandje of 2 maar weer op de Tacx rijden.
Eindhovuh 18 september 2015 10:32
Meer van dit soort statistiekjes! :-)
Wie is de kampioen posten enzo. Lodjan, El Chaba of toch JW?
merijntje mortirolo 18 september 2015 10:48
Eindhovuh 18 september 2015 11:04
Nee die is meer kampioen als het aankomt op de langste gemiddelde posts samen met ons freakske.
Die roepen beide overigens ook heftige emoties op. :-)
Spaak 18 september 2015 11:23
Slimmerd is onbetwiste kampioen met 3855 berichten. JW volgt op gepaste afstand met ruim 2800 berichten. El Chaba en lodjan zitten ook boven de 2000, en Sub Culture maakt de top 5 compleet met ruim 1200 berichten.
Spaak 18 september 2015 11:24
Andere Peter staat overigens op plek 6 met een achterstand op Sub van 45 berichten.
Eindhovuh 18 september 2015 11:32
Om inzicht te krijgen in mijn eigen verslavingsgraad. Zit ik boven de 300? Want dan zou ik minimaal 1 bericht per dag posten. Ik denk dat ik dat niet haal.
Spaak 18 september 2015 11:39
Door op iemands nickname te klikken vanuit een topic kun je zien hoeveel posts die user geplaatst heeft. Zelf zit je zo te zien op 775, dus je voldoet ruimschoots aan je verslavingscriterium smiling smiley
JW 18 september 2015 11:39
Als ik met de linker muisknop op je naam klik krijg ik 775 winking smiley

Overigens: het hoge aantal van Slimmerd (en ook van mezelf) wordt grotendeels veroorzaakt door het berichten over de gang van zaken tijdens etappes.
Slimmerd 18 september 2015 11:42
Ik weet wel zeker datr dit meer dan 70% van mijn posts is, de andere 30% bestaan uit wat reacties en het openen van topics mbt VSS en PrikToto's.
Eindhovuh 18 september 2015 11:49
Haha, bedankt. Erger dan ik dacht dus. drinking smiley
Walnoot 18 september 2015 12:32
Oef, op je 28ste is dat inderdaad heel erg schrikken. Ik wens je een spoedig en volledig herstel, en bedankt voor het in de lucht houden van deze pagina! Voor dat laatste ook een bedankje aan het ODT-imperium!
Goozzer 18 september 2015 13:16
Heftige kost toch, Spaak. Blij om te lezen dat het inmiddels gelukkig weer een stuk beter gaat!
El Chaba 18 september 2015 13:47
En bij mij zijn dat natuurlijk de openingstopics van de koersen (x2).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/09/2015 16:30 door El Chaba.
Massimo 18 september 2015 14:15
Updates en koerstopics worden zeer gewaardeerd door ondergetekende!
MarcoV 18 september 2015 14:33
Een dag te laat op het feestje maar toch nog gefeliciteerd. Uitstekende gevestigde waarde binnen één jaar, dank Spaak en ODT en al wie niet genoemd wil worden of dat wel wil maar niet genoemd wordt! En hup koerstopics!
Flat 18 september 2015 15:52
Erik S. 18 september 2015 17:00
Heb ik zomaar onze verjaardag gemist. Bij deze nog gefeliciteerd aan allen en vooral dank aan Spaak voor het initiatief tot dit nieuwe prikbord.
Dennis 18 september 2015 21:58
Allen van harte!! en Spaak hoop dat het je goed blijft gaan! Bedankt tot dusver!
PVW 18 september 2015 22:17
Nee het weer was vooral afgelopen week ronduit belabberd. Heb zelf ook nauwelijks gereden...
Andere Peter 18 september 2015 23:46
Ik weet niet of het technisch mogelijk is zonder extreem veel onderhoud. Maar in de discussie wel/niet opengooien schoot me iets te binnen. Het mooiste zou zijn: op dalmomenten (bv wintermaanden, ma t/m vr zonder grote wedstrijden) helemaal opengooien. En op piekmomenten (op dagen van grote wedstrijden) besloten. Dan heb je een aardige balans van openheid voor nieuwe aanwas, die toch wordt gestimuleerd om zich te registreren. Tevens word je tijdens een Tour of een Dumoulinsensatie niet helemaal overspoeld door een tsunami van trollerige nieuwkomers.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/09/2015 23:52 door Andere Peter.
El Chaba 20 september 2015 18:19
Alsof trollen geïnspireerd worden door "piekmomenten" om te komen trollen. Dan ben je toch echt niet op de hoogte van de beweegredenen/denkwereld van trollen.
zumsteg 22 september 2015 12:03
Één jaar alweer! Spaak en ODT bedankt!

Fijn om te horen dat het weer wat beter met je gaat Spaak! Hopelijk wordt de oorzaak gevonden en is het te behandelen/mee te leven.
zumsteg 22 september 2015 12:09
Dat kan wel kwam ik achter na wat trail-and-error met de instellingen.

Ga naar 'mijn profiel'
Klik op 'instellingen forum'
En kies dan bij 'template' 'Classic Phorum Template 0.4'

Hierbij staat er ook 'nieuw' bij de nieuwe berichten als je kiest voor 'meerdere berichten per pagina in een discussielijn'.

Dan kan je weer lekker control-f-en op 'nieuw' om te kijken wat Andere Peter 's nachts weer heeft geschreven ;-)

Het nadeel is wel dat je dan de klassieke blauw-rode kleuren van het wielerprikbord kwijt bent.
zumsteg 22 september 2015 12:10
thumbs up

Waren mooie stukjes om te lezen! Alsnog bedankt.
zumsteg 22 september 2015 12:13
Ook maar even onderaan gezet voor de mensen die de instellingen nog niet zo hebben dat ze een nieuw bericht dat in het midden van de discussie staat makkelijk kunnen vinden ;-)

El Mik Schreef:
-------------------------------------------------------
> Al vaker aangestipt, maar wat ik fijn zou vinden
> is als de tekst "nieuw" ook bij alle nieuwe posts
> staat wanneer je het forum hebt ingesteld dat de
> hele discussie op 1 pagina staat.
> Dat is nu niet het geval bij mij, alleen in
> ingeklapte modus (maar ik wil niet 30x klikken als
> er 30 nieuwe berichten zijn...).

zumsteg schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat kan wel kwam ik achter na wat trail-and-error
> met de instellingen.
>
> Ga naar 'mijn profiel'
> Klik op 'instellingen forum'
> En kies dan bij 'template' 'Classic Phorum
> Template 0.4'
>
> Hierbij staat er ook 'nieuw' bij de nieuwe
> berichten als je kiest voor 'meerdere berichten
> per pagina in een discussielijn'.
>
> Dan kan je weer lekker control-f-en op 'nieuw' om
> te kijken wat Andere Peter 's nachts weer heeft
> geschreven ;-)
>
> Het nadeel is wel dat je dan de klassieke
> blauw-rode kleuren van het wielerprikbord kwijt
> bent.
El Chaba 22 september 2015 14:50
Dat van die kleuren vind ik niet zo erg maar er is nog een ander, in mijn ogen groter, nadeel. Als je een topic aanklikt opent dat zich niet in een nieuw tabblad.
zumsteg 25 september 2015 13:50
Dat is waar. Maar ik vind de rechtermuisknop en dan 'open in nieuw tabblad' wel de moeite om dan bij alle nieuwe berichten wel 'nieuw' te hebben staan.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen