Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Kampioenschap van Vlaanderen 2015 (1.1)

Gepost door El Chaba 
El Chaba 17 september 2015 17:52
Kampioenschap van Vlaanderen 2015 (1.1)
El Chaba 17 september 2015 17:52



Kampioenschap van Vlaanderen 2015 (1.1): Koolskamp - Koolskamp (192,4 km / 8,0 km + 15x ca. 12,3 km)

Morgen weer een Vlaamse 1.1. najaarskoers. Deze eindigt traditiegetrouw meestal wel in een massasprint.

Kaartje:





Profiel:





Startlijst: [www.cyclingfever.com]

Uitslag vorig jaar:
(Volledige uitslag: [cqranking.com])

1. FRA DEMARE Arnaud FDJ 4h12'25" 80
2. SLO MEZGEC Luka GIA 48
3. BEL VAN GENECHTEN Jonas LTB 40
4. BEL VAN STAEYEN Michael TSV 36
5. NED VAN POPPEL Danny TFR 32
6. NED VAN HUMMEL Kenny AND 28
7. BEL STALLAERT Joeri VER 24
8. FRA PETIT Adrien COF 20
9. NED HAVIK Yoeri RIJ 16
10. BEL VAN ASBROECK Tom TSV 12



Luka Mezgec had iets meer snelheid maar kwam te laat om Arnaud Démare van de winst af te houden.

Start: 13.00 uur.
Finish: rond 17.35 uur.
El Chaba 17 september 2015 18:09
Nog best een sterk sprintveld voor een 1.1 koers.

Met

- SARREAU Marc
- DEBUSSCHERE Jens
- DE HAES Kenny
- VAN POPPEL Danny
- KITTEL Marcel
- THEUNS Edward
- GROENEWEGEN Dylan
- CHICCHI Francesco
- HUTAROVICH Yauheni
- PLANCKAERT Baptiste

tel ik uit mijn hoofd al tien coureurs die dit jaar minimaal één koers in de sprint gewonnen hebben. En dan zal ik vast nog wel renners vergeten zijn.
(Zo ja, wie voor de cijferfetisjisten onder ons? winking smiley )
El Chaba 17 september 2015 18:11
Keisse en Meersman natuurlijk. Nog meer?
Linkebal 17 september 2015 18:14
Ik heb dit altijd een iets te prestigieuze naam gevonden voor zo'n wedstrijd.
Rudy t. 17 september 2015 18:55
Morkov, stop de tijd...

Keisse telt niet vind ik
El Chaba 17 september 2015 19:27
Is waar, twee keer geen massasprint inderdaad.
Blueprint 17 september 2015 20:24
Deze koers is bijna net zo mooi als de Scheldeprijs. En Groenewegen gaat hem winnen.
lodjan 17 september 2015 22:35
.verkeerde plek.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2015 22:37 door lodjan.
lodjan 17 september 2015 22:37
Er zijn al veel NL-ers Vlaams kampioen geworden.
Snorfietser 18 september 2015 12:30
Benieuwd hoe Kittel er intussen voor staat.
Slimmerd 18 september 2015 14:04
Koers inmiddels een goede 40km onderweg, maar alle vluchtpogingen zijn nog ongedaan gemaakt.
Slimmerd 18 september 2015 14:05
JW 18 september 2015 16:08
Niet goed. Heeft afgezegd.
Slimmerd 18 september 2015 16:17
Lindau, Jarrier, Daniel, Tusveld en Vermits rijden 1'15 voor de meute uit
Slimmerd 18 september 2015 16:45
Op een goede 40km alles weer bij elkaar
Slimmerd 18 september 2015 17:18
Nog 16km, nu een kopgroep weg met Debusschere en Groenenwegen.

26" voorsprong
Slimmerd 18 september 2015 17:20
Vachon, Vallee, Bol, Trusov, Curvers, Stien en Golas zijn de andere koplopers.
Slimmerd 18 september 2015 17:33
Binnen de laatste 4 km valt Curvers aan, peloton zit op 16"
Slimmerd 18 september 2015 17:35
Weer met negen vooraan op 2km van de streep
Slimmerd 18 september 2015 17:38
Finishfoto tussen Groenewegen en Debusschere
Slimmerd 18 september 2015 17:39
1. Debusschere
2. Groenewegen
Tinuz 18 september 2015 17:57
Vage berichtgeving. Groenewegen tweede of gevallen?
Carlos Danger 18 september 2015 18:08
Slimmerd 18 september 2015 18:11
Heel vaag inderdaad, volgde alles gewoon via de Sporza ticker: daar stond eerst finishfoto, toen gewoon Debusschere eerste dus leek me Groenewegen de nummer twee.

Nu blijkt Debusschere gedeclasseerd en wint Golas.

1. Golas
2. Trusov
Slimmerd 18 september 2015 18:12
Hieruit zou je opmaken dat Debusschere niet juist heeft gesprint en Groenewegen is gevallen ofzo.
Leon 18 september 2015 18:19
Debusschere was inderdaad verantwoordelijk voor het niet-winnen van Groenewegen.
Cyclad 18 september 2015 18:40
Debusschere zal het niet expres hebben gedaan, maar Dylan Groenewegen zal even niet gek op hem zijn. Het kost Dylan meer dan waarschijnlijk de zege vandaag en het is afwachten wat de gevolgen zijn van zijn val. Hopelijk kost het hem niet het WK in Richmond, daar is hij toch één van de kanshebbers.
Cyclad 18 september 2015 18:50
Ik heb de manoeuvre van Jens Debusschere jegens Dylan Groenwegene niet gezien, maar deze tweet van Jens doet mij toch de wenkbrauwen fronsen: "Thx @GroenewegenD to f*ck up for both of us. I would feel sorry if I did something wrong but this is not the case. Anyway hope you are OK."
Hij geeft Dylan dus de schuld.
Hopelijk beseft Debusschere wel dat de jury hem gedeklasseerd heeft en niet Dylan.
Ik ben nu helemaal benieuwd naar de beelden (als die er zijn).
Pannuhkoek 18 september 2015 20:02
Hier zijn de beelden te vinden:
[sporza.be]
Massimo 18 september 2015 20:14
Debusschere doet weinig fout, gewoon dom van die Groenewegen om aan die kant te passeren.
Walnoot 18 september 2015 20:38
Niet te zien op die beelden, het gaat ook om de paar seconden ervoor. Als Debusschere plots de deur dichtgooide terwijl Groenewegen er overheen aan het komen was, is een DQ wel degelijk op zijn plaats.
Tinuz 18 september 2015 20:50
Valt niet zoveel uit die korte beelden op te maken, volgens mij. Wel erg spijtig dat Groenewegen een breuk oploopt en wel even zoet is daarmee.
Arriere de la course 18 september 2015 20:50
Einde seizoen voor Groenewege , breuk in knieschijf volgens NUSport.
Sub Culture 18 september 2015 21:03
Als Debusschere in een wedstrijd in eigen streek gedeklasseerd wordt zal er wel iets van aan zijn.
Al zie ik op de weinige beelden geen extreem geoorloofde dingen gebeuren.

Helikoptershot ware handiger geweest.
Cyclad 18 september 2015 22:38
Het was inderdaad niet een erg handige actie van Dylan, maar Jens ketst de deur dicht en dat mag niet. Terechte deklassering, de jury was ook unaniem.
Veel reacties van Belgische bezoekers aan de koers gelezen, het leeuwendeel vindt de deklassering terecht.
Wel met je eens dat Dylan de verkeerde kant koos, maar dat geeft Jens niet het recht de deur dicht te slaan. Groenewegen reed er op dat moment al naast, Debusschere kon onmogelijk erg verrast zijn.
Cyclad 18 september 2015 22:40
Geen winst vandaag (zat er in), geen WK (kanshebber) en geen Zesdaagsen van november tot en met januari voor Groenewegen.
Die blessure is niet niets, het komt in sommige gevallen nooit meer helemaal goed.
En dan voelt Debusschere zich slachtoffer. Tja....
Anony 18 september 2015 22:41
Ik wil allesbehalve cru zijn en vind het erg zonde voor Groenewegen, maar ...

De een zijn dood is de ander zijn brood. Van Poppel richting Richmond?
Anony 18 september 2015 22:42
Of Slagter, die daar misschien nog in de buurt zit.
Cyclad 18 september 2015 22:43
Slagter kan niet, Anony. Dylan zou het WK <23 rijden. Volgens mij kan Van Poppel ook niet, want rijdt in een WT-team.
Misschien kan Tim Ariesen worden opgeroepen.
Anony 18 september 2015 22:46
Oh ja, juist, vergeten dat Groenewegen bij de beloften ging rijden. Excuses.
Arnold 18 september 2015 23:10
Lammertink vervangt Groenwegen
lodjan 18 september 2015 23:14
Welke Lammertink?
Snorfietser 19 september 2015 00:06
Dit is inderdaad wel even iets anders als een gebroken sleutelbeen. Hopen dat hij volledig herstelt. Petacchi brak zijn knieschijf ook eens in volgens mij de Tirreno en wist de etappe nog uit te rijden (bizar!). Die heeft daarna nog vele koersen gewonnen, dus laten we hopen op hetzelfde voor Van Baarle.
lodjan 19 september 2015 00:13
En Groenewegen....
Snorfietser 19 september 2015 00:30
lodjan 19 september 2015 07:14
Tja, beiden dezelfde voornaam...
lodjan 19 september 2015 07:28
Op andere beelden (van verder voor de finish) is te zien dat er genoeg ruimte was voor Groenewegen. Pas als ie er naast komt, wordt het gat (on)professioneel verkleind, die elleboog is de laatste actie die Groenewegen van de winst houdt (en doet vallen). Het zou Jens sieren als hij zijn tweet intrekt of rectificeert.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/09/2015 07:29 door lodjan.
lodjan 19 september 2015 10:08
Walnoot 19 september 2015 10:44
Die ene die mag. Die ander is te oud.
Cyclad 19 september 2015 10:59
Noem dan gewoon zijn voornaam. Steven.
Snorfietser 19 september 2015 11:19
En een paar goudgele rakkers op de vrijdagavond doen de rest.
El Mik 19 september 2015 12:17
Snorfietser Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit is inderdaad wel even iets anders als een
> gebroken sleutelbeen. Hopen dat hij volledig
> herstelt. Petacchi brak zijn knieschijf ook eens
> in volgens mij de Tirreno en wist de etappe nog
> uit te rijden (bizar!).

Volgens mij was dat in de Giro en was er die rit zelfs een aankomst op een heuveltje waar Petacchi dus "gewoon" omhoog reed met die knie..
Meneer 60% 19 september 2015 14:46
Tweet van Groenewegen
In mijn ogen ruimte genoeg. [t.co]

In mijn ogen ook. Actie van Debusschere kan gebeuren. Zijn eerste reactie vind ik echter van een heel laag niveau.
Cyclad 19 september 2015 17:45
Ik was eerste overtuigd van een ongelukkige (maar foute) actie van Debusschere, maar na het zien van de beelden op TV twijfel ik toch. Hij halveerde het gat met Dylan bewust (het gat was inderdaad groot genoeg, dus hoe kan Debusschere Groenewegen de schuld geven?) en die elleboog was op zijn minst ongelukkig. Debusschere heeft nu toch wel de schijn tegen, zeker toen ik hem na de finish eerst schuldbewust naar Groenewegen zie lopen (dat leek sympathiek), maar later toch weer hoorde fulmineren dat Dylan schuldig was en hij niet. Tja....
cyclingfreakske 19 september 2015 21:34
twijfelen ? de actie was zeer duidelijk bewuust uitgevoerd. (de elleboogduw maw, die was totaal overbodig)

er was een gaatje, wel eentje met een risico (binnenkant), Dylan G. komt erin en komt naast debusschere die tot dan professioneel de deur tracht dicht te doen maar het was al te laat...zet de ellebogen open in een reactie en houd toch stand...
en dan 5 a 10m verder de forse duw en kijkt nog is even. die was overbodig en vuil.
de deur dichtdoen kan je als een reactie zien evenals even je ellebogen openzetten, de duw die volgde was met opzet, vuil gespeeld..
terechte diskwalificatie !!!
Jens "de duwer" word misschien zijn bijnaam grinning smiley
JW 19 september 2015 21:48
Beelden vanuit een heli zouden heel veel duidelijker kunnen maken hoeveel ruimte Dylan had.
Ook mijn indruk bij de beelden was dat dat genoeg leek om er aan die zijde langs te gaan, en dat Debusschere het gat kleiner maakte toen hij besefte dat hij alsnog geklopt ging worden..
De jury heeft een kwartier lang alle beschikbare beelden (ook foto's) bestudeerd, en kwam toen eenstemmig tot zijn moeilijke besluit tot diskwalificatie van de lokale favoriet. Dat lijkt me, voor wie nog enigszins twijfelde, voldoende overtuigend.

Dat je dan hevig teleurgesteld bent kan ik begrijpen, die tweet absoluut niet.
Zelfs als Debusschere overtuigd zou zijn van zijn eigen onschuld was dat nòg bijzonder ongepast.


.
lodjan 20 september 2015 20:41
Jens Debusschere: “Mijn reactie op Twitter was fout”

Jens Debusschere heeft via de officiële kanalen van Lotto Soudal gereageerd op het incident rond het Kampioenschap van Vlaanderen. In deze Belgische eendagskoers kwam de sprinter als eerste over de streep, maar hij werd gedeclasseerd vanwege contact met Dylan Groenewegen, die zwaar ten val kwam. “De val en de gevolgen voor Dylan zijn erger dan de gemiste overwinning voor mezelf”, zegt Debusschere.

Groenewegen brak bij de valpartij zijn knieschijf en staat lang buitenspel. “Ik voel mij uiteraard absoluut niet goed bij de situatie”, aldus Debusschere, die heeft gesproken met Roompot Oranje Peloton-ploegleider Michael Boogerd en Groenewegen zelf. “Ik wilde hem en zijn ploeg laten weten dat ik dit niet gewild heb, dit uiteraard niet met opzet gedaan heb en niet de intentie had op welke manier dan ook de spurt te beïnvloeden. We hebben het ook kort gehad over de sprint op zich waarbij ik vond dat er onvoldoende plaats was om te passeren.”

De jury besloot Debusschere te declasseren omdat hij zijn lijn niet hield in de sprint. De frustratie bij de Lotto Soudal-coureur was groot na afloop, en dat uitte hij via Twitter. “Mijn reactie op Twitter kort na de wedstrijd was er een uit ontgoocheling, maar was fout. Zoals meteen na afloop aangegeven leggen we ons neer bij het verdict van de wedstrijdjury.”

“Ik apprecieer ten zeerste de manier waarop Michael en Dylan gereageerd hebben. Hij is jong en talentvol, ik wil niet de reputatie krijgen unfair te strijden voor resultaten. We komen elkaar ongetwijfeld nog vaak tegen in de toekomst en ik hoop dat hier niks van blijft hangen”, besluit de voormalig Belgisch kampioen. De zege in het Kampioenschap van Vlaanderen ging uiteindelijk naar Michal Golas.
wf
Cyclad 20 september 2015 22:01
Fijn dat Debusschere zijn fout toegeeft. Prima ook dat hij Groenewegen en Boogerd heeft benaderd. Klasse.
JW 21 september 2015 09:03
Ik houd er toch gemengde gevoelens aan over.
De "fout" die hij toegeeft is die rotte tweet. Dat is heel verstandig van hem.

De fout die hij niet toegeeft was dat hij die val veroorzaakte. Terwijl de jury eenstemmig tot dat oordeel kwam.
Jammer.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen