Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Nys last competitiestop in

Gepost door Quarantanove 
Quarantanove 20 december 2014 17:55
Sven Nys werd vandaag pas 13e op bijna drie minuten van winnaar Wout van Aert. Hij verloor ook zijn leidersplaats in de BPost Bank Trofee. "Dit klassement mag ik vergeten. Ik weet niet wat er scheelt. Dit is voor mij ook één groot vraagteken." Hij kondigde op Twitter een pauze aan.

Belgisch kampioen Sven Nys is al een tijdje in mindere doen. Twee weken geleden stapte hij in Overijse uit de wedstrijd. Hij vertrok op stage naar Spanje en hoopte het tij te keren, maar ook in Essen draaide het niet.

Belga
"Het is gewoon niet goed", zei hij achteraf. "Dit klassement mag ik vergeten. Ik rijd op dit moment maar op vijftig procent van mijn mogelijkheden. Zodra ik wil versnellen, voel ik dat ik daar de kracht niet voor heb. Ik rijd gewoon niet op mijn niveau."

"Ik moet conclusies trekken en mijn ambitie terugschroeven. Ik hoop dat het terug goed komt, maar dat is heel moeilijk in deze drukke periode."

"Ik ben ook maar een mens. Ik heb de voorbije weken geprobeerd om alles te doen wat moest om goed te zijn vandaag, maar ik stel vast dat het gewoon nog altijd is zoals daarvoor: ik koers niet op mijn niveau."

"Het is de eerste keer in vijftien jaar dat het lange tijd niet draait zoals het moet. Ik zal er mee moeten leren leven. Ik weet ook niet wat ik nu moet doen. Rusten? Ik weet het niet."

Op Twitter kondigde Nys ondertussen een competitiestop aan. "Geen Namen, geen ...", tweette hij. Of Nys op 1 januari in zijn eigen cross aan de start staat, is voorlopig nog niet duidelijk.
[sporza.be]
Quarantanove 20 december 2014 18:17
Ik heb zo'n vermoeden dat hij alleen de WB crossen morgen in Namen en vrijdag in Zolder zal laten schieten want hij heeft daar geen klassement te verdedigen en loopt er geen normaal startgeld mis. Dat laatste is wel het geval in de daaropvolgende wedstrijden. Dus zal het me niet verbazen dat hij 28 dec. in Diegem weer aan het vertrek staat.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/12/2014 18:17 door Quarantanove.
Velodroom 20 december 2014 18:39
Ik heb me ook steeds verbaasd over zijn acute vormverlies en heb zonet toch maar even Genie Google aan het werk gezet.
Jawel hoor, na 0,12s kwam het antwoord, bestaande uit 8 letters; Isabelle.
Maar ja, dat antwoord is maar van een machine, nietwaar?
Ben 20 december 2014 22:16
De achtergrond afbeelding van Nys heeft ook een rare foto voor iemand die gescheiden is, daar laat je toch je ex niet staan?
Vermoed dat hij een rot scheiding achter de rug heeft.
Velodroom 20 december 2014 23:49
Bloedanalyse bij Nys (topic van een aantal weken terug) wees wat uit?

Toeval bestaat niet, want eerst zag ik vanavond een diagnostische flowchart van overtraining en kreeg daarna weer Nys (de kannibaal van Baal) in beeld, die zegt, dat ie ook maar een mens is. Dat moet dan toch die bloedanalyse van een paar weken terug hebben uitgewezen. cool smiley

Waarom zo vilein, Fred?
Brieske 21 december 2014 14:58
Ze hou je die omerta wel in stand, "geen namen, geen ...".

Groet
Quarantanove 21 december 2014 20:12
Uit Sportweekend van vanavond:
[sporza.be]
en [sporza.be]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/12/2014 20:14 door Quarantanove.
Ger 22 december 2014 12:46
Quarantanove Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb zo'n vermoeden dat hij alleen de WB crossen
> morgen in Namen en vrijdag in Zolder zal laten
> schieten want hij heeft daar geen klassement te
> verdedigen en loopt er geen normaal startgeld mis.
> Dat laatste is wel het geval in de daaropvolgende
> wedstrijden. Dus zal het me niet verbazen dat hij
> 28 dec. in Diegem weer aan het vertrek staat.


Je hebt gelijk. Zondag staat hij in Diegem aan de start.

[www.wielerflits.nl]
Quarantanove 22 december 2014 14:05
Om dat te voorspellen hoef je geen groot kenner te zijn behalve dan door te hebben dat profsporters op de 1e t/m -tigste plaats bezig zijn met geld verdienen.
Ger 22 december 2014 15:25
Geld verdienen of niet maar denk toch dat de meeste (top)renners wanneer dat nodig is niet aan geld denken maar andere dingen belangrijker vinden dan fietsen. Gezondheid en familieomstandigheden wegen toch zwaarder.
Eindhovuh 22 december 2014 16:40
Toch mooi gezien.
Quarantanove 22 december 2014 22:02
Dat is nogal een open deur want daar was hier geen sprake van.
Nys laste een koerspauze in omdat zijn resultaten en vorm beneden het zijn peil waren. En kan dan in WB wedstrijden "niets" verdienen.
Met zo weinig mogelijk inkomsten mis te lopen heeft dit zeker te maken en in mijn ogen heeft hij groot gelijk.
Quarantanove 22 december 2014 22:09
Toch een beetje hebben familieomstandigheden een rol gespeeld: [www.sport.be]

"Nys naar de cross als mecanicien

Sven Nys speelde zondag geen verstoppertje en trok naar de veldrit van zoon Thibau in Huldenberg. Nys dook op als verzorger en mecanicien, Thibau zou uiteindelijk vijfde worden op meer dan twee minuten van winnaar Dante Cooremans."
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen