Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Mark Cavendish naar MTN Qhubeka

Gepost door Tube 
Tube 25 september 2015 08:35
Mark Cavendish stapt volgend seizoen over naar het Zuid-Afrikaanse MTN Qhubeka. De Britse sprinter maakte eerder al bekend dat hij Etixx-Quickstep zou verlaten. Werd er in eerste instantie nog gedacht dAt Team Sky hem zou terughalen, uiteindelijk lonkt het avontuur bij de zuid- Afrikaanse ploeg meer.


Bron Noord-Hollands dagblad

Toch wel verrassend
Wanny 25 september 2015 08:45
Hoeveel sprinters hebben ze daar al niet ?
El Chaba 25 september 2015 09:04
JW 25 september 2015 09:09
Pyama 25 september 2015 09:29
Twee. Sbaragli en nu Cavendish.
Spaak 25 september 2015 09:35
Einde verhaal voor Cavendish, denk ik. MTN staat nou niet bepaald bekend als een ploeg waar sprinters een glansrijke tweede carrière krijgen. Snap ook niet precies waarom hij deze keuze heeft gemaakt.
Ron Meijers 25 september 2015 09:44
Dat kun je wel zeggen, 'verrassend'. Kun je ook niet bepaald een promotie noemen. Maar goed, misschien kan-ie doen en laten wat hij wil bij die ploegen en pakt dat goed uit. Ik mis dat kleine spurtbommetje van weleer wel een beetje. Hoe hij op Super-Saiyan-achtige manier z'n overwinningen boekte.
Arsimo 25 september 2015 10:32
Ciolek heeft anders zijn grootste zege ooit in dienst van MTN behaald. Nu zie ik dat Cavendish niet doen, maar wat prijsjes pakt hij vast wel en zal vast zijn gang ook mogen gaan met zijn baanambities.
JW 25 september 2015 10:44
Cavendish, Renshaw en Eisel weer verenigd, naar het schijnt ?
Alles bijeen toch wel een treintje om nog serieus rekening mee te houden.

[edit: volgens de geruchten zou Etihad de nieuwe grote sponsor van de ploeg gaan worden. Geld zal het probleem niet zijn voor de ploeg. En dan lijkt dit toch de kortste weg naar succes. ]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2015 10:52 door JW.
Pyama 25 september 2015 11:12
Ik zie dit zeker niet als achteruitgang. HTC is weer compleet.
Wel benieuwd wat dit betekent voor de rol van de Afrikaanse talenten (met het vertrek van Meintjes is die rol toch ook al weer een stuk minder).
Bromertà 25 september 2015 11:27
Xenofilie is behoorlijk zeldzaam, maar verder vrij onschuldig.
Slimmerd 25 september 2015 11:36
Ze waren toch pas HTC compleet geweest als ook Ciolek mocht blijven of vergis ik me nu vreselijk?
Velodroom 25 september 2015 11:38
Wat is er dan met Theo Bos gebeurd, de enige Nederlandse multi-voudige wereldkampioen? smiling smiley
Bromertà 25 september 2015 11:39
In de voetsporen getreden van Bor de Wolf?
Pyama 25 september 2015 11:51
Nee dat klopt. Ook Goss natuurlijk.
(Brammeier is ook al zo'n HTC adept).
Tinuz 25 september 2015 14:11
Theodorus Bos is op safari in Zuid-Afrika...
Carlos Danger 25 september 2015 17:07
Het zal voor Dimension Data zijn als Cav tekent.

[www.sporza.be]
cyclingfreakske 25 september 2015 22:19
lijkt erop dat men bij MTN een stevige sprinttrein op de rails wil zetten.
Tinuz 26 september 2015 00:50
Van start tot finish, als het even kan....
lodjan 26 september 2015 10:11
Als ie er bij komt om zo meer wildcards te scoren en meer aandacht voor Qhubeka, dan is dat prima en in het voordeel van de ontwikkeling van het Afrikaanse wielrennen. Als zijn komst betekent dat er een hele sprinttrein volgt (Renshaw en Eisel worden al genoemd) en er een hele sprinttrein opgesteld gaat worden in grote ronden en andere wedstrijden, zodat dit ten koste gaat van renners als Adrien (in de ploeg voor volgend jaar of in grote ronden en andere wedstrijden) dan vind ik dat uiteraard geen goede/leuke ontwikkeling. Afwachten dus maar.

Overigens is Michel Cornelisse volgend jaar geen ploegleider meer bij MTN / Dimension Data. Hij heeft aanbiedingen van worldtourploegen en Roompot gekregen. Dat is jammer voor MTN, ze zullen hem gaan missen.
Leon 26 september 2015 19:49
Dat Cavendish met wat knechten bij (ex)MTN kan komen als hij zelf een extra sponsor meebrengt is al wel een maandje bekend, maar een bericht in een plattelandskrantje lijkt me niet de gewenste bron die bewijst dat de overgang nu rond is...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen