Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Herman de Schermman is niet meer en gaat naar Studio Sport

Gepost door Cecchini 
Cecchini 27 september 2015 13:07


Na alle topics gewijd aan de (al dan niet aanwezige) kwaliteiten van de wielerverslaggevers van hier en in Belgie viel me het op dat na het lezen van onderstaand artikel, dat de afgelopen week op dit forum geen enkele aandacht is geweest voor de transfer van Herman van der Zandt naar Studio Sport

Zeer content. Zo werd in het persbericht op de NOS-website het gevoel omschreven van Herman van der Zandt bij zijn overstap naar Studio Sport.


Je hoort (en ziet) het hem al zeggen, op die onderkoelde manier. Tegelijkertijd zullen de flikkeringen in zijn ogen verraden dat hij 's ochtends, toen hij eventjes alleen in de badkamer stond, met zijn vuisten in de lucht pompend voor de spiegel heeft gestaan.

En hij niet alleen. Na het vertrek van Jack van Gelder en de pensionering van Mart Smeets was er bij NOS Sport dringend behoefte aan vers bloed. 'Met Herman erbij zijn we niet alleen weer op sterkte', zei NOS Sport-hoofdredacteur Maarten Nooter in het persbericht, 'maar vooral ook op niveau.'

Nooter speelde het understatement-spelletje vrolijk mee. Want laten we wel wezen: Van der Zandt is méér dan een geschikte vervanger voor Jack van Gelder, Mart Smeets (en Toine van Peperstraten, die in 2013 al vertrok). Met zijn kennis en kunde, liefhebberij, gevoel voor humor en algehele Hermanvanderzandtheid is hij een verrijking - precies wat ze bij het bij vlagen wat ingedutte Studio Sport nodig hebben.

Van der Zandt heeft de charme van Match of the Day-presentator Gary Lineker, maar ook het frisse enthousiasme van iemand die zich niet al zijn hele leven in stadions en tussen sporters begeeft.

Jazeker, we moeten definitief afscheid nemen van Herman de Schermman en dat is even slikken. Maar we krijgen er veel voor terug en daar zijn we zeer content mee.

Julien Althuisius

Na 9 jaar verruilt presentator Herman van der Zandt (41) het NOS Journaal voor NOS Sport. Een paar vragen over zijn nieuwe job.

Wat ga je doen?
,,Ik ga bijdragen aan een vrij breed palet aan programma's, zoals Langs de Lijn, Studio Sport en het sportgedeelte van Nieuwsuur, maar ook nog steeds aan de presentatie van grotere evenementen zoals Koningsdag. Ik stop wel met de journaals."

Hoe ga je het gat dat Jack van Gelder achterliet opvullen?
,,Ik vul vooral de leegte in de bezetting en ga niet exact de taken van Jack overnemen. Ik ga dus geen zaken zoals Studio Voetbal doen."

Houd je niet van voetbal?
,,Zeker wel, ik heb vroeger zelf ook gevoetbald. Het blijft in Nederland toch sport nummer één, maar soms krijgt het naar mijn idee iets te veel aandacht."

Je hebt toch wel een favoriete club?
,,Jawel, NAC. Ik kom oorspronkelijk uit Breda en woonde op 600 meter van het oude NAC-stadion. Ieder doelpunt kon ik vanuit de tuin volgen en ik ging dus ook regelmatig naar wedstrijden."

Wat is je favoriete sport?
,,Dat blijft toch wielrennen. Ik wielren zelf ook, maar dan wel op een niveau dat je van mij verwacht."

Je bijnaam is Herman de Schermman. Ga je weer met schermen aan de slag?
,,Er hangen grote schermen in de studio, maar ik denk dat je mijn inbreng moet zoeken in het feit dat ik nu iets meer van mezelf kan laten zien. Hoe? Nou, kijk maar gewoon."
El Chaba 27 september 2015 13:13
Je hebt toch wel een favoriete club?
,,Jawel, NAC. Ik kom oorspronkelijk uit Breda en woonde op 600 meter van het oude NAC-stadion. Ieder doelpunt kon ik vanuit de tuin volgen en ik ging dus ook regelmatig naar wedstrijden."


Wat is je favoriete sport?
,,Dat blijft toch wielrennen. Ik wielren zelf ook, maar dan wel op een niveau dat je van mij verwacht."


U begrijpt, die man kan nu al geen kwaad meer bij mij doen.
Randr 27 september 2015 14:49
Robobas 27 september 2015 15:02
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je hebt toch wel een favoriete club?
> ,,Jawel, NAC. Ik kom oorspronkelijk uit Breda en
> woonde op 600 meter van het oude NAC-stadion.
> Ieder doelpunt kon ik vanuit de tuin volgen en ik
> ging dus ook regelmatig naar wedstrijden."

>
> Wat is je favoriete sport?
> ,,Dat blijft toch wielrennen. Ik wielren zelf ook,
> maar dan wel op een niveau dat je van mij
> verwacht."

>
> U begrijpt, die man kan nu al geen kwaad meer bij
> mij doen.

thumbs up
Sjorsoll 27 september 2015 16:28
Herman is zó droog, echt heerlijk

Ter vermaak Herman's hoogtepunten in het journaal the finger smiley

[www.dumpert.nl]
[www.dumpert.nl]
[www.dumpert.nl]
[www.dumpert.nl]
Linkebal 27 september 2015 17:46
Ik zie hem wel eens op de racefiets in de omgeving van Utrecht
Eindhovuh 27 september 2015 23:22
Een held dat is duidelijk!
Hup NAC
Koppi 28 september 2015 12:38
Ik zie hem binnenkort bij de opnames van Met het mes op tafelcool smiley Tenminste, als hij dat blijft presenteren.
Eindhovuh 28 september 2015 13:38
Opnames? Je hebt ambitie! cool smiley
sijbriskie 28 september 2015 16:41
Mag toch hopen dat Joost Prinsen terugkomt. Niks ten nadele van Herman, maar Prinsen niet ernstig laten missen was veel te hoog gegrepen voor hem.
Koppi 28 september 2015 17:56
Ik hoop het ook, maar het zal niet komend seizoen zijn. Prinsen IS dat programma, dat doet (deed) 'ie echt geweldig.
De selectiedag heb ik overleefd, mede dankzij een wielervraag en een goed gesprek met twee redactieleden (ook veel over wielrennen). Komende zaterdag een 'oefenspel' en ergens in november volgen de opnames.
koos1 28 september 2015 19:02
Nu nog hopen dat ze hem volgendjaar het tourprogramma laten presenteren, dan is dat programma nu alvast 100% beter dan afgelopen tour
sijbriskie 28 september 2015 23:23
Leuk man - één van m'n favoriete programma's. Succes vast. En je haalt me de woorden uit de mond dat Prinsen dat programma IS. "U bent een beetje voorzichtige speler hè, meneer Koppi? ZET in dat geld!".
Eindhovuh 29 september 2015 17:11
De ene bredanaar vervangt de andere.
Mooi programma inderdaad.
El Chaba 29 september 2015 17:51
Gaaf man, mogen we de datum van uitzending weten?
pirke 29 september 2015 22:52
+1 voor "algehele HermanvanderZandtheid" smileys with beer
Koppi 30 september 2015 08:41
Dank voor de steun. Ik weet de opnamedatum nog niet, laat staan de datum van uitzending. Misschien vertel ik het alleen als het niet al te slecht afloopt winking smiley, of via een pbtje aan de meelevers.
Thuis voor de buis ben ik géén laffe speler en hou ik van bluffen, maar voor de camera is het heel anders. Zeggen ze.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen