Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Lombardije 2015 kent zwaardere finale

Gepost door Sehnsucht 
Sehnsucht 28 september 2015 22:55
2015


2014


Voor zover nog niet bekend, vergeleken met 2014 kent Lombardije van dit jaar een zwaardere finale naar mijn bescheiden mening. Nog meer op maat van de klimmers lijkt het. Dat zou Nederland goed uitkomen met renners als Mollema, Gesink, Kruijswijk, Kelderman, Poels en Dumoulin. Nederland staat nu 6de in de WT ranking en dat geeft recht op slechts 4 deelnemers voor de wegrace in Rio. België dat nu 5de staat dient ingehaald te worden om met 5 renners te kunnen starten in Rio wat Lammerts graag wil. Maar België heeft Wellens die het WK heeft overgeslagen om Lombardije met topconditie te kunnen aanvangen. Het zal wel enkel van Wellens moeten komen bij de Belgen verwacht ik want dit parcours lijkt te zwaar voor Gilbert en Van Avermaet die immers minder klimmer zijn.

Meer info over de nieuwe route inclusief details van de beklimmingen: [www.gazzetta.it]
Tinuz 28 september 2015 23:11
Mooi parkoers.
Blueprint 28 september 2015 23:16
Prachtige finale. Normaliter zijn Rodriguez en Valverde favoriet op zo'n parcours, maar degenen die het WK niet hebben gereden zouden wel eens in het voordeel kunnen zijn. Hoe is het met de conditie van Daniel Martin en Sergio Henao?
Carlos Danger 29 september 2015 00:48
Maakt niet uit voor de zege, die is voor Tim.
Cecchini 29 september 2015 01:01
Prikdude 29 september 2015 02:32
JW 29 september 2015 08:13
Ah ja, van Como naar Bergamo en weer terug.'t Kan allebei.
't Is inderdaad veel leuker die Madonna de Ghisallo pas in de slotfase te zien.

Op welk parkoers heeft Wellens afgelopen weken geoefend ?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/09/2015 08:38 door JW.
ton duk 29 september 2015 08:33
In ieder geval niet op het WK-parcours waar hij had moeten zijn...nu al een smet op zijn overwinning sad smiley
Gr
El Chaba 29 september 2015 09:28
Waarom?
Op het WK-parcours had Wellens nooit ook maar een schijn van een kans op de overwinning gehad. Heel goed ingeschat dus van hemzelf.
Sub Culture 29 september 2015 09:32
Dat weet je toch niet?
Ok, de kans dat hij effectief WK zou geworden zijn is allicht vrij klein maar het is wel een renner die altijd voor de aanval kiest.
Wellens is nu nog niet echt een grote naam in het peloton waar meteen de protagonisten op gaan reageren en met zijn goeie tijdrit weet je maar nooit.

Denk dat er heel wat renners aan de start stonden zondag met minder zegekansen.
Walnoot 29 september 2015 09:41
Inderdaad, denk al een stuk of zeven bij de Belgen. Voor mij nog steeds onbegrijpelijk dat hij niet mee was, maar we zullen over een jaar of twintig wel een documentaire op Canvas krijgen over wat er in de achterkamertjes is gebeurd. Kan me er nu al op verheugen.
Eindhovuh 29 september 2015 09:52
Is dit niet iets te zwaar voor Wellens? De wedstrijden die hij tot nu toe gewonnen heeft, of meedeed om de overwinning waren minder zwaar?
Volgens mij wordt het wk-jetleg-probleem ook een beetje overdreven?
Eddy Veen 29 september 2015 10:05
Zes uur tijdsverschil verwerk je in zes dagen, dus dat speelt geen rol.
JW 29 september 2015 10:37
Als Wellens hier ook zou winnen maakt hij toch wel erg snel grote stappen. Het zou me verbazen want dit is toch wel een fel begeerde prijs. Stevige concurrentie dus.

V.w.b. de Nederlanders, en hun kansen om de Belgen nog te passeren:
Dumoulin doet wel mee, en met een sterke ploeg (o.a. Preidler, Geschke, Ludvigsson, Cradock), maar Barguil is als kopman aangewezen
[http://www.ad.nl/ad/nl/1018/Wielrennen/article/detail/4152302/2015/09/29/Barguil-kopman-Giant-Alpecin-in-Lombardije.dhtml]

Mollema en Gesink lieten op het wk zien dat ze nog sterke benen hebben.
Als Kelderman ook meerijdt zal hij zijn matige tijdrit graag goed willen maken.
Poels (en Henao) worden voor Sky aan de start gebracht.
Alles bijeen heeft Nederland toch wel wat sterke mannen aan de start.

Maar het startveld ziet er sterk uit.
ton duk 29 september 2015 10:39
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waarom?
> Op het WK-parcours had Wellens nooit ook maar een
> schijn van een kans op de overwinning gehad. Heel
> goed ingeschat dus van hemzelf.

Omdat ik vind dat de beste renners op een WK horen en NEE zeggen tegen een selectie NOT DONE is
Ge
El Mik 29 september 2015 10:45
Geen Slagter?


Overigens maken punten voor Poels (en Slagter) niet zoveel uit, omdat die toch niet in de top 5 van Nederlanders staan/komen, toch?

edit. m.b.t. tot Rio dan, van mij mogen ze wel winnen hoor winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/09/2015 10:47 door El Mik.
Snorfietser 29 september 2015 11:14
Ik zie het niet als een smet, hij heeft gewoon een keuze gemaakt, maar vindt het wel zonde dat hij het WK heeft overgeslagen, had daar echt niet kansloos geweest. Sagan rijdt er weg op het steile stuk en als ze iets langer wachten pakt ook Dumoulin gewoon een medaille.
Snorfietser 29 september 2015 11:15
Van Avermaet was in San Sebastian anders ook aardig bezig tot het motor incident.
Anony 29 september 2015 11:37
De finale van vorig jaar was perfect voor Greg, deze veel minder. Kan alleen winnen door te anticiperen denk ik.
Vind het jammer dat ze klassiekers keer op keer zwaarder moeten maken. Klimmers hebben al genoeg gelegenheden om zich te onderscheiden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/09/2015 11:37 door Anony.
zumsteg 29 september 2015 11:40
De huidige punten van de renners die bij de beste 5 Nederlanders kunnen komen:
Dumoulin 271
Mollema 212
Terpstra 140
Gesink 114
Kelderman 111

Boom 102
Kruijswijk 80
Slagter 49
Poels 46
Van Poppel 29
Lindeman 18

Voor de winnaar in Lombardije zijn er 100 punten (80, 70, 60, 50, 40, 30, 20, 10, 4 voor de nummers 2 t/m 10). Dus mocht Slagter of Poels winnen dan levert dat Nederland slechts 49+100-111=38 of 35 punten op.

De huidige punten van de renners die bij de beste 5 Belgen kunnen komen:
Van Avermaet 324 (dit is zonder de zekere punten uit San Sebastian)
Wellens 195
Gilbert 179
De Clercq 106
Benoot 101

Roelandts 82
Hermans 71
Bakelants 59
Vanmarcke 52
Boonen 48
Debusschere 48
Keukeleire 46
Vandenbergh 40
Monfort 36
Lampaert 32
Van den Broeck 28
Stuyven 17
Keisse 16
Van der Sande 8
Vangenechten 5
Maes 2
Van Asbroeck 2
Vallee 2

Het verschil is 57 punten. Het is zeker nog mogelijk voor Nederland om België voorbij te gaan. Ik denk dat dit parcours de Nederlandse renners beter ligt (Gesink, Mollema, Dumoulin, Kelderman, Poels, Slagter (alhoewel het voor hem misschien net te zwaar is) en Kruijswijk). Voor vrijwel alle Belgen is het net te zwaar(Van Avermaet, Gilbert, Wellens*, Benoot* zijn toch minder klimmer dan de genoemde Nederlanders.) Daarnaast is Hermans geblesseerd en zal Bakelants voor Pozzovivo en Bardet moeten knechten. Het zal wellicht van de Lotto's moeten komen; De Clerq, Monfort en Vandenbroeck kunnen dit parcours wel aan. Maar die hebben ook nog Vanendert, Benoot en Wellens in de ploeg.

*Ik bedoel niet dat Wellens en Benoot er sowieso afgereden worden, van beide weten we nog niet waar hun grenzen liggen en op het eind van het seizoen is ook de vorm en motivatie erg belangrijk. Als de Nederlandse klimmers samen met Valverde, Rodriguez, Pozzovivo, Bardet, Nibali, Pinot, Barguil, Henao en Cunego op elke klim hard doorrijden gaan Wellens en Benoot echter niet voor de overwinning meesprinten denk ik.
El Chaba 29 september 2015 11:42
Dat ben ik niet met je eens. In rondes wel maar in ééndagswedstrijden juist bijna niet.
Rudy t. 29 september 2015 11:56
Ach als Wellens wint heeft hij het briljant gedaan. Keuzes maken vind ik wel goed, al is deze niet helemaal goed te begrijpen.

Overigens vind ik bennoot veel beter dan Wellens, iig veel belovender.

Maar veel belangrijker dan dat geneuzel over belgjes, rijdt sagan?
Bromertà 29 september 2015 11:58


De derde van rechts. Zijn naam schijnt nogal seksueel getinte fantasieën op te roepen bij de moraal-politie.
Bromertà 29 september 2015 12:06
Als ie rijdt, is het te hopen dat ie niet hoeft te blazen.
Fashionisto 29 september 2015 12:08
Ha, Cunego: die naam klinkt als uit een sprookje, lang geleden.
El Chaba 29 september 2015 12:16
Nog niet bekend, maar op dit parcours lijkt hij me kansloos.
El Chaba 29 september 2015 12:19
Dank voor dit uitzoekwerk. thumbs up
zumsteg 29 september 2015 12:45
Graag gedaan. (Ik deed het trouwens uit mijn hoofd.)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/09/2015 12:46 door zumsteg.
Rudy t. 29 september 2015 13:43
Sagan is op een enkel parcours kansloos vind ik.....

En dit zou m toch moeten liggen, tenzij de allerbesten gaan lopen op die lange klim en flink doorrijden vervolgens.

Edit een moet zijn geen natuurlijk



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/09/2015 13:44 door Rudy t..
El Chaba 29 september 2015 13:56
Je hebt een PB.
cyclingfreakske 29 september 2015 15:01
denk dat het met deze finale toch alle kanten uitkan. de langste klim ligt te ver af, de laatste echte scherprechter ook net iets te ver voor de bevoorrechte klimmers.
dus zal het type overlevers meer kans maken voor de ultieme finale, bv Van Avermaet, Gilbert, Daniel Martin, Valverde,...
Velen starten wel maar de mentale weerbaarheid ligt bij de meesten op een hoopje en rijden nog omdat ze moeten, niet omdat ze willen.
dus die vallen er zo al af.
Ook het weer zal erg bepalend zijn.... dat zagen we al in diverse edities van de laatste jaren.
Gebruikernaam 29 september 2015 17:04
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
de
> laatste echte scherprechter ook net iets te ver
> voor de bevoorrechte klimmers.

5 kilometer voor de finish met alleen nog een afdaling te gaan!

Is dit een vergelijkbare finale met wat we in 2004-2010 ook hebben gezien?
malheur 29 september 2015 17:58
Als het gaat regenen ligt het hele veld ui elkaar, daar hoop ik dus vurig op.
cyclingfreakske 29 september 2015 18:09
met regen altijd een zeer mooie wedstrijd vol verassingen.

@gebruikernaam
de meeste klimmers zijn vreemd genoeg vrij povere dalers. Als het een technische afdaling is, is het zeker niet in hun voordeel.
Ook een bijtrap kan een nadeel worden voor hun, dan zit een Nibali, Gilbert en een Martin in veel betere papieren.
Hesjedal zou ik ook niet helemaal afschrijven.... weinig gezien maar als die zijn zinnen erop gezet heeft.....
Eazster 29 september 2015 18:33
Bij Lombardije hoort eigenlijk wel regen. De meest legendarische edities die ikzelf gezien heb zijn iig 2010 Gilbert en 2012 Purito in de stromende regen.
Prachtige demarrages en gevechten in de spekgladde afdaling.
Purito lijkt me evengoed favoriet samen met Valverde ,maar Mollema en Martin zijn renners die dit ook goed kunnen.
Anony 29 september 2015 20:01
Daarom net. Ze hebben die rondes al. Ze willen van Sanremo ook al een halve klimkoers maken, San Sebastian moet alsmaar zwaarder, net als deze Lombardije. De pure klassieke coureur vindt steeds minder terrein.
Eindhovuh 29 september 2015 21:05
Zou voor Mollema wel de grootste zege uit zijn carrière betekenen, zou leuk zijn.
Maar Mollema heeft in een grote klassieker nog nooit podium gereden dus zou wel een grote stap zijn.
Bromertà 30 september 2015 10:51
Wie blijft hangen in het verleden, wie het verleden bovenal moedwillig verdraait, wie er tot op de dag van vandaag aantoonbaar een verborgen agenda op nahoudt, wie tijdens een uitgestoken hand de ander indirect het dragen van oogkleppen verwijt, wens ik niet via persoonlijke berichten noch in het openbaar toe te naderen.
JW 30 september 2015 13:19
Lombardije hoort in mijn ogen een loodzware koers te zijn.
Voor de sterke klimmers.
Die zijn er verder nauwelijks.

De "klassieke coureurs" hebben inderdaad m.i. best veel voor hen geschikte klassiekers.
.
Lucho Herrera 30 september 2015 15:38
2e in San Sebastian. Dat is een grote klassieker. Maar geen monument, dus in jouw ogen misschien geen grote klassieker.
Sehnsucht 30 september 2015 21:31
Jetlag houdt Van Avermaet weg uit Lombardije.

[sporza.be]
cyclingfreakske 30 september 2015 22:04
ja spijtig.... het risico zat er inderdaad in.
benieuwd wie nog allemaal met slappe benen gaat zitten door jetlag.
Slimmerd 30 september 2015 23:10
Ik zie er deze dagen al genoeg koersen, zoals een Nibali vandaag, met alles behalve slappe benen of slappe smoesjes.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen