Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Sport1 goes Cycling

Gepost door Dennis 
Dennis 30 september 2015 10:11
Mijn oog viel op onderstaand
[www.sport1.nl]

Sport1 zendt a.s. zondag de SP van Gieten uit. Is dat een opmaat voor meer... veldrijden en wie weet wielrennen.....
Gezien de kijkcijfers versus inkoopkosten is het niet eens een heel gek idee.....
Slimmerd 30 september 2015 10:16
Ze zijn al hun voetbal en tennis aan het kwijtraken aan FOX, dus willen ze een beetje een sportaanbod (en abonnees) overhouden moeten ze zich gaan richten op andere sporten. Benieuwd wat dit gaat betekenen voor wielrennen inderdaad
Arsimo 30 september 2015 10:42
Kwam dat Sport1 binnenkort niet gratis voor Ziggo/UPC abonnee's? (flink deel van de Nederlandse bevolking zit daar bij)
Slimmerd 30 september 2015 11:06
De bedoeling is om vanaf 1 januari, althans die datum staat mij bij, een open kanaal te creëren voor Ziggo-abonnees.
El Mik 30 september 2015 11:11
In samenwerking met Sport 1, niet exact hetzelfde aanbod (bv. geen Champions League).
Eindhovuh 30 september 2015 11:12
Inderdaad daar heeft SBS6 de rechten voor op het "open"kanaal.
Maar hoe meer wielrennen hoe beter.
Al vrees ik dat op termijn dan de echt serieuze koersen achter de decoder belanden.
Arsimo 30 september 2015 11:21
Geloof ik niet. Dat is al twee keer geprobeerd en ze wisten niet hoe snel ze na dat probeercontract weer terug moesten. (jaren terug, Milaan San Remo bij Canal+)

Het is net als gratis te bezoeken websites proberen plots alleen voor betalende bezoekers te maken. Floppen ook.
JW 30 september 2015 11:33
In Nederland werkt dat in elk geval niet, zo is gebleken.

Bovendien, wat zouden de sponsors ervan vinden als de kijkcijfers plotseling minimaal zouden worden ?
Andere Peter 30 september 2015 12:01
Wielrennen moet op een open net. Sponsoren hebben belang bij maximale exposure, dus maximaal bereik. Dat bereik je niet als het verdienmodel is dat de klant eerst een betalingsdrempel moet nemen.

Van veldrijden weet ik het oprecht niet. Andere, naar binnen gekeerde wereld. Zou kunnen dat het daarbij iets anders werkt. Laten we eerlijk zijn: doorgaans is de sponsornaam op het shirt van een veldrijder tijdens de wedstrijd niet echt lekker leesbaar.
Slimmerd 30 september 2015 12:15
En daarbij is de Superprestige al enige tijd achter de decoder, zelfs voor d'n Belgen.

Maar als Sport1 dit als proef ddoet en het bevalt, zijn er daarna nog voldoende gaten, die de NOS achterlaat, die ze kunnen vullen! Het wordt voor sponsoren pas een probleem als wielrennen wereldwijd achter de decoder verdwijnt.
rustdag 30 september 2015 15:43
Dat zou jammer zijn, als ze pas 1 Jan 2016 beginnen.
El Chaba 30 september 2015 19:01
Heel goed punt. thumbs up
Het wielrennen leeft in de eerste plaats van de sponsors en die zijn totaal niet gediend bij uitzendingen achter de decoder i.p.v. via de publieke zenders. Tenzij zij natuurlijk flink zouden mogen mee-eten uit de opbrengstruif maar dat is om meerdere redenen kansloos.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/09/2015 19:01 door El Chaba.
El Chaba 30 september 2015 19:04
Het is inderdaad alleen interessant als het om koersen zou gaan die anders niet worden uitgezonden, maar dan niet alleen door de NOS, ook niet door Sporza of Eurosport.
El Chaba 30 september 2015 19:10
Veldrijden is inderdaad - letterlijk en figuurlijk - een hele andere tak van sport.
Ik denk dat het bij veldrijden wel zou werken mits niet té duur natuurlijk. Ik denk dat zeker 80-85% van de kijkers naar veldrijden Belgisch is en dat daarvan een behoorlijk groot deel bereid zou zijn daar een redelijk bedrag voor neer te tellen, simpelweg omdat die tak van sport immens populair is daar.

Uiteraard is dit slechts een (grove) inschatting maar dat het daar veel meer kans van slagen zou hebben dan bij het tien keer mondialere wegwielrennen lijkt me duidelijk, zoals jij volgens mij ook wel impliceert.
Andere Peter 01 oktober 2015 01:36
Exact. Ik proef ook nooit enige expansiebehoefte bij dat veldrijden. Dus die gaan allicht met plezier navelstaren achter de decoder.
Arsimo 01 oktober 2015 11:48
Je kan het "toetsen" met een vergelijkbaar gedachtenexperiment. Zouden de Nederlanders gaan betalen als het schaatsen achter de decoder ging?
JW 01 oktober 2015 15:35
Ik weet wel bijna zeker van niet.
Eindhovuh 01 oktober 2015 17:58
Hoezo niet? Sport1 heeft duizenden abonee's die alleen abo hebben voor Golf....
[www.spot.nl]
Andere Peter 02 oktober 2015 01:12
Ik snap heel goed de gedachtenoefening va Armand veldrijden in België --> schaatsen in NL. Maar golf kan ik lastig op die lijn plaatsen.
JW 02 oktober 2015 19:42
Duizenden abonnees, is dat veel ?

Als er één sport in Nederland is (was) met hoge kijkcijfers is dat voetbal. En vooral de eredivisie-samenvattingen.
Ik herinner me nog een poging om die voor een luttel bedrag achter de decoder te stoppen.
Het bleek een doodlopende weg.
Goozzer 03 oktober 2015 00:50
Ik heb het gevoel dat veel abonnees nooit naar sport 1 kijken. Ik zeg verder niks, maar golf, jeetje, dat is wel echt erg. Opzeggen die hap...smoking smiley
utrecht 03 oktober 2015 01:00
Betwijfel of er veel mensen zijn die speciaal voor veldrijden sport1 nemen. Zeker gezien het meerendeel al op sporza te zien is. maar als sport1 abbonee-houder ben ik er heel blij mee. Maakte me al zorgen hoe dat dit jaar moest. Vier had altijd een hele goede stream, van telenet had ik die nog niet kunnen vinden.

Sport1 zegt vandaag trouwens dit op hun site. ze hebben blijkbaar een contract voor meerdere jaren afgesloten. geen idee of het alleen superprestige is of meer

de komende jaren zit je bij Sport1 gebakken als liefhebber van het veldrijden. Aanstaande zondag trappen we af met de Superprestige in Gieten.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen