Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Aru moet Almaty rijden en ziet dus Il Lombardia aan zijn grote neus voorbijgaan

Gepost door Fashionisto 
Fashionisto 30 september 2015 15:04
Aru was not part of the Italian national team in Richmond and will not be part of the Astana team for Sunday’s Il Lombardia due to sponsor obligations forcing him to ride the Tour of Almaty in Kazakhstan. He will ride Thursday’s Milan-Turin and then end his season with the Abu Dhabi Tour.

“I’m riding Milan-Turin on Thursday too and then I head to Kazakhstan for the Tour of Almaty on October 4. From there I’ll travel to Abu Dhabi.”

Aru admitted he would have liked to ride Sunday’s Il Lombardia but sponsors obligations come first.

“I saw the new finale with the climbs of the Ghisallo, Sormano, Civiglio and San Fermo della Battaglia the other day and it’s a great finale. But you’ve also got to understand the sponsors. I ride for a Kazakhstani team and it’s only right they get to see me too.”

Ik zag dit bericht voorbijkomen op Cyclingnews.com: opmerkelijk, vooral omdat Aru best wel een kanshebber is in deze klimkoers.
Blueprint 30 september 2015 15:10
Nibali had vorig jaar hetzelfde, maar ik neem aan dat de arbeidsomstandigheden van beide heren het gebrek aan Lombardije ruimschoots compenseren.
Leon 30 september 2015 15:51
Was al een maandje bekend toch?
Snorfietser 30 september 2015 15:56
Heerlijk, grote neus in de titel smiling smiley Wel zonde natuurlijk dat we door zoiets niet de beste renners in de grootste koersen zien.
cyclingfreakske 30 september 2015 16:08
het zal Nibali beter liggen dan Aru.
Arsimo 30 september 2015 16:12
Wel ironisch (als mijn vermoeden klopt althans):

Als Aru de Vuelta niet had gewonnen dan had hij waarschijnlijk de Ronde van Lombardije wel mogen rijden, want dan minder interessant om hem in Almaty op te laten draven. Men kan dus voor goede prestaties worden gestraft. smiling smiley
cyclingfreakske 30 september 2015 16:59
denk vooral willen vermijden dat 2 kopmannen elkaar in de weg gaan rijden. Bovendien wou Nibali al van het begin van het seizoen de RV Lombardije op zijn planning.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/09/2015 17:00 door cyclingfreakske.
Fashionisto 30 september 2015 20:27
Die twee kopmannen reden anders vandaag prima samen in Tre Valli Varesine: daar heeft dus niets mee van doen.
cyclingfreakske 30 september 2015 22:03
de rv Lombardije is wel wat anders....de belangen liggen een pak hoger en wie de overwinning pakt stijgt meteen de heroiek van het wielrennen in.
Men kan een gokje wagen door ze samen te laten starten..... maar alletwee in de finale word een probleem. Voor Italianen staat de RVL boven de RVV en Parijs Roubaix.... wie wint is god in Italie.... nog meer dan een Giro winnaar.
Nelis! 30 september 2015 22:54
Hoe is het eigenlijk met het aanzien van de Ronde van Lombardije ten opzichte van Milaan San Remo? In Italië bedoel ik. Wat wordt gezien als belangrijkste koers, in het verleden en het heden?
Nelis! 30 september 2015 22:54
Compliment voor de titel van dit topic trouwens ;-)
malheur 30 september 2015 23:10
Ik denk dat de winnaar bekend is.
Blueprint 30 september 2015 23:38
Dat lijkt me toch schromelijk overdreven... bovendien kunnen Nibali en Aru elkaar in de finale versterken. Nee, Astana wil gewoon een van de kopmannen in Almaty aan de start hebben.
El Mik 01 oktober 2015 02:04
MSR is en blijft de grootste eendagskoers voor de Italianen.
Prikdude 01 oktober 2015 02:10
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen