Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Il Lombardia 2015 (1.UWT)

Gepost door El Chaba 
El Chaba 03 oktober 2015 18:54
Il Lombardia 2015 (1.UWT)
El Chaba 03 oktober 2015 18:54



Il Lombardia 2015 (1.UWT): Bergamo - Como (245,0 km)

En nog maar eens een Italiaanse heuvelkoers, oh nee, het is zowaar die van Lombardije al. Finale lijkt wat zwaarder dan andere jaren.

Kaartje:




Profiel parcours:




Profiel bergen:










De bergen in cijfers:

Colle Gallo (7,43 km à 6,0%, max. 10%)
Colle Brianza (?)
Madonna del Ghisallo (8,58 km à 6,2%, max. 14%)
Colma di Sormano, eerste deel (5,1 km à 6,6%)
Colma di Sormano, tweede deel (1,92 km à 15,8%, max. 27%)
Civiglio (4,2 km à 9,7%, max. 14%)
San Fermo della Battaglia (2,7 km à 7,2%, max. 10%)

Startlijst: [www.cyclingfever.com]

Uitslag vorig jaar:
(Volledige uitslag: [cqranking.com])

1. IRL MARTIN Daniel GRS 6h25'33" 280
2. ESP VALVERDE BELMONTE Alejandro MOV 01" 170
3. POR COSTA Rui Alberto Faria LAM 01" 145
4. BEL WELLENS Tim LTB 01" 125
5. ESP SANCHEZ GONZALEZ Samuel BMC 01" 112
6. SUI ALBASINI Michael OGE 01" 100
7. BEL GILBERT Philippe BMC 01" 90
8. ESP RODRIGUEZ OLIVER Joaquim KAT 01" 80
9. ITA ARU Fabio AST 01" 70
10. ITA NOCENTINI Rinaldo ALM 14" 62




Best kans dat Daniel Martin zichzelf morgen op gaat volgen.

Start: 10.35 uur.
Finish: rond 17.20 uur.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/10/2015 19:51 door El Chaba.
Linkebal 03 oktober 2015 19:47
Kaartje is van de Ronde van Piemonte
El Chaba 03 oktober 2015 19:52
Hoe kom je daar nou bij? grinning smiley





















Thanks, is aangepast. thumbs up
Sehnsucht 03 oktober 2015 21:12
Quote

Wellens voor Lombardije: "Had meer rust dan WK-renners"

Zondag is er de 109e Ronde van Lombardije. Tim Wellens, vorig jaar vierde, komt met ambitie aan de start. "Door mijn zeges in de Eneco Tour en in Montréal start ik zonder stress", zegt de youngster van Lotto-Soudal. Het parcours is licht veranderd, waardoor de hellingen elkaar snel opvolgen in de finale: "Aanvallers krijgen nu meer kansen."
Met 245 km van Bergamo naar Como, de omgekeerde weg van vorig jaar, wordt de WorldTour 2015 afgesloten. Eén ding staat al vast, iemand met klimmersbenen zal winnen.

En Wellens heeft die: "Na mijn vierde plaats van vorig jaar vertrek ik met vertrouwen richting Lombardije. Het parcours is veranderd. De hellingen liggen dichter bij de finish, wat er kan voor zorgen dat de finale vroeger opengebroken wordt. Aanvallers krijgen nu meer kansen om hun gang te gaan."

"Zoals in de vorige edities zal ook nu de Ghisallo (9 km klimmen op 70 km van de streep, red) voor een eerste schifting zorgen. Daaropvolgend komt met de Muur van Sormano een korte, steile helling die ook zal doorwegen." In de laatste twee kilometer is het gemiddelde stijgingspercentage 15,8 procent, met stukken tot 27 procent. "De renners zullen bepalen hoe lastig het wordt."

Wellens reed bewust het WK op de weg in Richmond niet. "Na het WK ploegentijdrijden nam ik de eerste vlucht naar huis om wat rust in te bouwen. Persoonlijk had ik redelijk wat last van de jetlag. Pas na een dag of vijf was ik weer volledig aangepast. Ik denk dat dit een voordeel zou kunnen zijn tegenover de WK-renners."

"De ene renner kan zich sneller aanpassen dan de andere en heeft hier minder last mee. Nibali kon woensdag bijvoorbeeld alweer een koers winnen. Samen met Rodriguez en Valderde is de Italiaan voor mij de topfavoriet."

"Geen goeie uitslag zou geen ramp zijn"
Wellens rijdt rustig rond: "Dit seizoen is al mooi geweest. De zeges in de Eneco Tour en Montréal hebben mijn jaar glans gegeven. Als ik zondag geen goed resultaat zou rijden, zal ik natuurlijk ontgoocheld zijn, maar een ramp zou het niet zijn."

"Ik kan zondag zonder veel stress starten. Persoonlijk wil ik een rol spelen diep in de finale. Als dat niet lukt, hebben we nog twee renners in de ploeg die het kunnen afmaken. Zowel met Tiesj Benoot als met Tony Gallopin hebben we twee mannen die dat kunnen."

"Ik keer tevreden naar huis terug als we met de ploeg een mooie koers hebben gereden en meegedaan hebben voor winst. Hopelijk sluiten we het jaar mooi af."

Leysen: "Veranderde parcours is beter voor ons"
Sportdirecteur Bart Leysen ziet zeker ook kansen voor de drie genoemde Lotto-renners: "Vorig jaar zat de koers op slot tussen de Ghisallo en de finalehellingen."

"Dit jaar ligt de Ghisallo verder en volgen de hellingen elkaar in sneltempo op. Dat zal ervoor zorgen dat het niet meer zal stilvallen van de Ghisallo tot de finish. Dit parcours is beter voor ons."

"Renners zoals Benoot, Gallopin en Wellens kunnen de opeenvolging van de hellingen zeker aan. Ik verwacht dat Tim de friste zal zijn, vooral omdat hij het WK op de weg niet gereden heeft."

"Benoot (foto) zat na het WK met een dubbel gevoel. Hij voelde zich zeer goed, maar kon dat door pech niet laten zien. Hij zal wat geprikkeld aan de start komen."

Het fenomeen Wellens (vorig jaar hier al vierde) krijgt dit jaar een parcours voorgeschoteld dat hem zelfs nog beter ligt. Het Fenomeen behoort dus op voorhand zeker bij de topfavorieten. En omdat Het Fenomeen meer rust heeft gehad dan zijn concurrenten kan je gerust stellen dat hij de grootste favoriet is. Fysiek zal hij geheel in orde zijn en hij is ook nog eens fris in zijn hoofd. Daarnaast durft hij aan te vallen en dat kan lonen in een finale die een stuk zwaarder is dan die van vorig jaar. Omdat Het Fenomeen weet dat hij een aanval van ver met succes kan afronden (dat deed hij immers twee keer in de Eneco) vermoed ik ook dat hij voor de aanval zal kiezen en niet wacht op de laatste klim. Voor dat wachten zou hij ook kunnen kiezen om te winnen maar aanvallen van ver zal meer tot de verbeelding spelen en zijn status tot ongekende hoogten doen groeien. Niet dat de nuchtere Wellens belang hecht aan status hoor maar voor zichzelf wil hij graag zo mooi mogelijk winnen. En winnen door de concurrentie tot op het bot te vernederen bevredigt hem nu eenmaal meer. Wat dat betreft lijkt hij ook al op Eddy.

Genoeg over Wellens nu want er rijdt ook nog eens een Benoot mee. Dit wonderkind op een fiets dat overigens meer liefde heeft voor het Vlaamse werk klimt heel makkelijk en zou dus zomaar eens top 5 kunnen gaan rijden in Lombardije. En omdat Het Wonderkind door pech geen wereldkampioen is kunnen worden in Richmond zal hij gemotiveerd zijn om te laten zien waartoe hij in staat is als de pech wel buiten de deur blijft. Wees dus niet verbaasd als plots Het Wonderkind de aanval van Het Fenomeen beschermt in de finale van deze super zware koers. En wees ook niet verbaasd wanneer Het Wonderkind in de sprint voor de tweede plek gewoon eventjes het podium haalt. Dat zou toch mooi zijn niet waar? Stel je eens voor, Het Fenomeen dat Het Wonderkind na de huldiging bij zich haalt op het hoogste treedje en ze dan de armen om elkaar heen slaan om klaar te zijn voor de fotografen. Meer samengebundelde klasse kan een foto gewoon niet bevatten.
Rudy t. 03 oktober 2015 21:17
Je kunt beter.

Maar inderdaad, Wellens heeft wel wat weg van eddy wally.
JW 03 oktober 2015 21:23
Ik heb eens een boek gelezen met de titel "Een wonderkind en een total loss . Weet iemand nog de auteur ?
Carlos Danger 03 oktober 2015 21:52
'Een wonderkind OF een total loss' is van WFH.
Sehnsucht 03 oktober 2015 22:03
Is eenzaamheid geen belangrijk thema van dat boek? Dat zou wel toepasselijk zijn want het cliché luidt immers dat het aan de top eenzaam is. En eenzaam dat zijn de Belgen. Want het volk der Belgen bevindt zich namelijk in de top van de piramide. Want geen enkel ander volk komt in de buurt bij de prestaties die de Belgen leveren (gecorrigeerd voor bevolkingsaantallen uiteraard). Je houdt zo'n machtig en krachtig volk dat ook nog eens zeer prachtig is dan maar beter te vriend.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/10/2015 22:11 door Sehnsucht.
merijntje mortirolo 03 oktober 2015 22:41
Lieve schat ik adem Hermans, het boek heet Een wonderkind of een total loss.

Oh kut, dat zegt die gevaarlijke Karel ook al, zie ik.

Het antwoord van Sehnsucht zegt genoeg. Hij snapt het. Hij snapt alles, geloof ik. Ik houd de Belgen graag te vriend, zéér graag. Typhusvolk is het. KKBelgen, allemaal! Behalve Sub.
Blueprint 03 oktober 2015 22:48
Ik ben benieuwd hoe het staat met de vorm van de WK-gangers t.o.v. degenen die daar niet gestart zijn. Kunnen mannen als Martin, Henao en Wellens hier hun voordeel mee doen?
Linkebal 03 oktober 2015 23:46
Twee dingen over Lombardije:

- Waarom maken ze het WK niet de allerlaatste koers van het jaar? Met Parijs-Tours en Lombardije als chique voorbereiding. Dan is de opbouw veel logischer. Toewerken naar het hoogtepunt, zoals bij de Vlaamse koersen. Ik merk aan mezelf dat de aandacht nogal verslapt na het WK en dat verdient een grote koers als Lombardije eigenlijk niet. Maar dat kan ook aan mij liggen.

- Kies toch in vredesnaam één parcours uit, met herkenbare beklimmingen en een herkenbare aankomst. Ieder jaar weer een nieuw parcours daar wordt niemand blij van.
JW 03 oktober 2015 23:48
Hermans ! Dàt was hem inderdaad ! thumbs up
JW 03 oktober 2015 23:53
Allemachtig krachtig, okay, dat komt doordat er geen sleet op zit (las ik ergens..)..
Maar prachtig confused smiley
JW 03 oktober 2015 23:54
Yep. Willem Frederik !
Prikdude 03 oktober 2015 23:59
Lombardije is door wisselende agenda's en het parcours inderdaad al reeds enkele jaren terug, keihard in haar gevallen blad geneukt, neemt niet weg dat de zege van Gesinky vandaag epic is/ wordt.
Leon 04 oktober 2015 00:02
-1. Volgend jaar krijg jij je zin wat dat betreft. Daarna zal het WK weer eind september plaats vinden, en dat is voor veel renners al laat genoeg in het seizoen. Naar een nog latere piek toewerken is toch ok niet efficient? Dan ben je in topvorm, en is meteen het seizoen afgelopen ipv dat je er nog een paar weken van kunt profiteren.

-2. Madonna di Ghisallo komt jaarlijks terug. En tot een aantal jaren geleden was het parcours steeds vele jaren achtereen vrijwel hetzelfde. Nu heeft ook bij RCS de crisis toegeslagen en is het ieder jaar weer onderhandelen met de steden om te kijken wie het meeste betaalt.
JW 04 oktober 2015 00:16
De weersvoorspelling laat de koers niet in de steek: rond Como wordt veel regen voorspeld, met kans op onweer, en bovendien vrij fris.
Pyama 04 oktober 2015 00:16
United Health Care aan de start. Ik had liever Caja Rural gezien, zoals vorig jaar.
Prikdude 04 oktober 2015 00:47
Pyama in dit topic. Had toch liever Hans met Hond gezien, zoals vorig jaar.
Prikdude 04 oktober 2015 00:50
Gesink, maar Bardet, S. Yates, Kreuziger (start die asielzoeker?), of Cunego zou ook schoontjes wezen.
Prikdude 04 oktober 2015 05:42
Denk, ik kijk voor de ballorigheid maar weer eens op wielerflits en die kneuzen laten het na Bardet te vermelden in de voorbeschouwing. Wat een apenkooi.
Sub Culture 04 oktober 2015 08:28
Deze traan van oprechte ontroering draag ik op aan merijntje.
Die kus op je mannenmond heb je nog te goed, mss wel sneller dan je denkt.
Prikdude 04 oktober 2015 08:46
Best wel een beetje rete veel zin in. Nachtkoers!
Sub Culture 04 oktober 2015 08:57
Tijdens de nacht hoor je ofwel te slapen ofwel schimmig vermomd vrouwen aan te randen.

Dat laatste heb ik van euh horen zeggen.
rustdag 04 oktober 2015 09:25
Je kan ook je eigen tekst verwijderen ik zou het doen.
Ghislain 04 oktober 2015 09:40
Vanochtend is het hier nu bewolkt maar droog en een graad of 16. Vanmiddag opklaringen, kans op regen in de finale lijkt dus klein...
Prikdude 04 oktober 2015 09:44
Als Doping Martin wederom placht zich te laten fotogeneren dan liever elke andere renner dan hij. Quasimodo Baffoon met de scepter tussen het bladerdiarree. .

Bardet dus, of Gesink, of Bardet. Wat een luxe. Samen gelijk een ooievaar en een zoetwatervaraan op kouseklompen er vantussen op de Muro en nie weder gezien worden. Dan ga ik op enkele kilometers van de streep wel bedenken wie ik liever zie winnen.

Dat aanranden komt er wellicht van, maar is slechts een WK-shirtje van Domina Vacanze wel schmmig genoeg?
merijntje mortirolo 04 oktober 2015 09:48
Lijkt me wel.

Jammer dat je niet zo een mooie rotkop hebt als Wladiwoefwoef Belli.

Walnoot 04 oktober 2015 10:10
Voor degenen die geinteresseerd zijn, die Civiglio is ook gewoon 4km aan fucking tien (10!!) procent gemiddeld. Zie [www.gazzetta.it]

De laatste klim kon in zo snel gaan profiel van vinden, maar mijn geheime bron zegt 1.9km aan 8%, veel te smal weggetje met bovenaan eveneens een veel te smalle rotonde. Beter zit je daar nog bij Nibali, anders ben je gezien.
Walnoot 04 oktober 2015 10:17
Sub komt uit Brussel, daar is dat heel normaal hoor. Vrouwen mogen in België namelijk geen pepperspray of iets dergelijks bij zich draaien, dus zijn blijkbaar een te makkelijk doelwit voor de-weg-kwijt-zijnde-mannen. België blijft ook gewoon een beetje een derdewereldland.
Prikdude 04 oktober 2015 10:25
Ben godverdomme een stuk minder geinteresseerd nu de vooruitzichten op beelden danig geslonken zijn. De politie is daarop begonnen met een grootscheepse pepperspray bedeling operatie.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/10/2015 10:25 door Prikdude.
merijntje mortirolo 04 oktober 2015 10:25
Walnoot 04 oktober 2015 10:36
Ben gvd zenuwachtig. Oneens met Linkebal ook, WK is een prima voorbereiding op deze koers, volgorde zo laten aub, belangrijkste als laatste.

Met hoeveel man zou je op die muro weg moeten rijden om die 15 vlakke kilometers te kunnen overbruggen zonder jezelf dood te rijden? Stuk of vier minimaal? Ik hoop eigenlijk op Nibali en Valverde die samen naar de meet gaan vanaf die Civiglio, waarna Piti in de laatste twee kilometer het wiel van Nibali verliest na een paar bochten, en Nibali dan wint omdat er een moto heel dicht voor hem gaat rijden. En dat in de regen graag.
merijntje mortirolo 04 oktober 2015 10:40
DNS Serghei Tvetcov (Androni Sidermec) en Andrea Fedi (Southeast)
Prikdude 04 oktober 2015 10:54
Eerstgenoemde is aangehouden met 230 liter bleekmiddel in zijn lada en Fedi laat verstek gaan omdat hij is ingeloot voor het regionaal kampioenschap line dancen voor slechtzienden.
merijntje mortirolo 04 oktober 2015 11:01
Het grote wij-willen-mee-in-de-kansloze-vlucht-van-de-dag-spel is begonnen. Het peloton laat echter vooralsnog niemand gaan. Polanc, Berlato, Schumacher en Belletti probeerden het al.

Spreekt voor zich dat we over een paar minuten Barta, Quintero en dat soort prutsers op de voorposten mogen verwachten.
Sub Culture 04 oktober 2015 11:08
Neen, het is rustdag vandaag.
lodjan 04 oktober 2015 11:11
We hebben een kopgroep:

Busato, De Negri, Van Winden, Geschke en Barbin

Bora en IAM willen ook een mannetje mee en rijden dus in het peloton.
lodjan 04 oktober 2015 11:14
Er sluiten meer renners aan:

Enrico Barbin (Bardiani CSF), Pierpaolo De Negri (Nippo Fantini), Dennis Van Winden (Lotto NL Jumbo), Simon Geschke (Giant Alpecin), Stefan Schumacher (CCC Sprandi), Jan Polanc (Lampre Merida), Marco Canola (UnitedHealthcare) e Matteo Busato (Southeast).
Pyama 04 oktober 2015 11:16
Sinds wanneer rijdt een Roemeen in een Lada? Misschien moet je eens met Michel Wuyts gaan kletsen.
lodjan 04 oktober 2015 11:17
Oscar Gatto ( Androni Sidermec ) en Cesare Benedetti ( Bora Argon18 ) sluiten ook aan en ze pakken meer dan een minuut.
lodjan 04 oktober 2015 11:29
Ruim 4 minuten al voor de 10 koplopers. Met Geschke, Gatto en Polanc zijn er sterke renners voor dit parcours mee.
lodjan 04 oktober 2015 11:40
Aan de voet van de eerste col (Colle Gallo) bedraagt de voorsprong 8 minuten.

Jerome Coppel is de elfde man in de kopgroep. Hij heeft op het WK ook goede vorm getoond.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/10/2015 11:44 door lodjan.
ton duk 04 oktober 2015 11:52
Tijd voor Wellens om zijn ploeg op kop te zetten..
lodjan 04 oktober 2015 12:08
Op de klim heeft het peloton er een half minuutje af gedaan. Ik weet niet of de mannen van Wellens daar aan bijgedragen hebben, maar zoals Herbert zou zeggen: 'dat kan niet anders'.
Bromertà 04 oktober 2015 12:12
Over Gesink durf ik niets te zeggen ivm represailles van enige veelprikkers, maar mijn verwachtingen over Dumoulin en Mollema steek ik niet onder stoelen of banken: minstens podium. Wellens heeft pech, want geen hondenweer, en Belg Jan is te diep gegaan vrijdag. Kelderman onzichtbaar in Turijn kan ook nog verrassen. Kruijswijk is teveel strijkijzer. Benoot te groen voor de herfst. Afijn, de weemoed slaat nu al in de botten.
lodjan 04 oktober 2015 12:17
Herbert heeft er geen kijk op: het zijn de mannen van Astana die het peloton mennen. Weer een half minuutje er af. 7 minuten nog.
lodjan 04 oktober 2015 12:19
In de afdaling van de Colle is het gaan regenen.
Prikdude 04 oktober 2015 12:48
Rijden ze een beetje door? Het is uitgestorven hier en kan pas over anderhalf uur (01:20 lokale tijd) checken of het uberhaupt te loeren valt en dan heb ik volgens het geplande tijdschema nog 3 uur door te buffelen. Ach, ben toch al ziek, dus laat ik maar gewoon wat bieren gaan ontwrichten en kekke, in Rotterdam gehaktballen verkopende, in Amsterdam in onderbroek op de bank hangend en De Volkskrant afstrepende of in Haarlem hoogstwaarschijnlijk tiefusbrak de joodsko's tegen het bataljonnetje pisveeërs glurende matties, homeboys, vrinden en dergelijken proberen te bellen en ze vragen hoe ze de kansen van Gesink afzetten tegen de incalculering van het geïmplodeerde hamstermolentje van Bromerta.

Bardet houdt de rest nog altijd in de race? Wat is het toch ook een vrolijke filantroop, maar of een dermate altruïstisch karakter goed is om dusdanig afdoende geld te steken in de Nederlandse vleugel van zijn fanclub dat ik er van kan leven, lijkt me níet het hele eieren kanen.
lodjan 04 oktober 2015 12:55
De voorsprong stabiliseert op 7,5 minuut. Over anderhalf uur begint de livestream op sporza. Die weet je toch wel via een omweg te vinden?
Linkebal 04 oktober 2015 12:56
Het wordt tijd voor een gedwongen opname
Walnoot 04 oktober 2015 13:03
Eens. Gewoon vanaf de start. Vind L1 wel een goede kandidaat, Limburgers durven toch geen nee te zeggen als je ze vertelt wat ze moeten doen. Geldt zowel voor de Vlamen als voor die anderen. (Horen die eigenlijk nog ergens bij?) Hebben ze toch iets gemeen.
Bromertà 04 oktober 2015 13:07
Geen opname maar een afname met een rendementsverlies van 0,2 w/kg per 10 rpm. Kan je me nog volgen, over, vanuit de eekhoornformule van prof dr Vicke, Pridküde? Erin als koe en eruit als worst, dicteert malle Arnon. De zon schijnt, de fiets lonkt. Ben effe weg. Kijk uit voor de kerst, met al die naalden.
merijntje mortirolo 04 oktober 2015 13:07
merijntje mortirolo 04 oktober 2015 13:11
Quote
Prikdude
in Rotterdam gehaktballen verkopende matties, homeboys, vrinden proberen te bellen en ze vragen hoe ze de kansen van Gesink afzetten tegen de incalculering van het geïmplodeerde hamstermolentje van Bromerta.

Yeah. Wij hopen op wifi. Zal toch wel, wantuh er komen allemaal hipsters en waar hipsters zijn is wifi. Vanaf 16.00 kun je me bellen. Eerder mag ook, maar dan zit ik nog in Gouda en/of trein.
Prikdude 04 oktober 2015 13:12
Momenteel in vrijwillige, voldoet dat ook? Of zat je meer aan het wat meer bestraffende gezelschap van je nonkels en anuskietelende vijf adoptievaders in een schoon gelegen TBS-paleis te denken?

Heb een eerste generatie iPad, Lodjan, wat een ongelofelijk teringapparaat is. Mail, wielerfora, google. Dat is het zo'n beetje. Streamen lacht me in mijn gezicht uit. Maar, wie wat meer obscure linkjes weet mag zich mieters vrij voelen het hier te neer te kwakken waarop ik dankbaar enkele pogingen zal wagen (mijn hoop is gevestigd op SKY maar ze lijken uit te zenden op kanaal 4. Wat vanzelfsprekend het enige niet-werkende kanaal is. Het WK zag ik echter ook op een top up kanaaltje van ze, dus dat ga ik het straks proberen als de ruimte tenminste niet gvuld is met vervelende Angelsaksen die een of andere griezelig kromme balwerpsport zitten te kijken (rugby, AFL, rugby league)). Dan zal ik mijn ticket naar de gedwongen opname waarachijnlijk snel afdwingen.
lodjan 04 oktober 2015 13:48
Het gemiddelde de eerste 3 uur ligt op 40,4 km/h. De voorsprong is weer gegroeid naar boven de 8 minuten.
El Chaba 04 oktober 2015 13:58
Webmaster, mag deze fascistische praat verwijderd worden?
Rudy t. 04 oktober 2015 15:01
Gesink met Wellens in de aanval, plus nog wat mindere goden als kwiatkowski
El Chaba 04 oktober 2015 15:07
Prikdude 04 oktober 2015 15:14
Geen beeld, aldus, maar zo op naar het casino voor een ultieme poging. Neem aan dat er weinig veranderd is?
Rudy t. 04 oktober 2015 15:18
Ze beginnen aan de muur van sormano. Benieuwd of Wellens buiten blad rijdt. Schumacher is aangesloten. Groepje rijdt op 1 m 20 van de kop met van winden.
Prikdude 04 oktober 2015 15:21
Gesink er bij, volgens tuttobici? Hoeveel heeft die groep op de figuren daarachter?
Rudy t. 04 oktober 2015 15:23
Geen idee. Ik ben nog aan het bijkomen van de eurometrpole tour. Wat een koers, helemaal met dat zwakzinnige commentaar erbij van ik meen Museeuw.

Volgens mij rijden de favorieten op 1m 12, althans dat hoor ik nu.
utrecht 04 oktober 2015 15:42
Gesink en Slagter in de vernieling gereden door wellens en kwiato, Maar ze zitten nu wel in een heel select achtervolgend groepje, waar astana het tempo maakt
Ruudje2209 04 oktober 2015 15:47
Groep Favorieten

Nibali, Rosa Landa, Nieve, Poels, Valverde, Slagter, Moreno, Pinot, Barguil, Gesink Benedetti en Chaves



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/10/2015 15:47 door Ruudje2209.
Tinuz 04 oktober 2015 15:57
Mollema aiaiai ...
Prikdude 04 oktober 2015 16:05
Gesink dus met verstand en zo alles wegblazen. Geinigheid.
predator 04 oktober 2015 16:31
Nibali gaat in de afdaling
Anony 04 oktober 2015 16:33
Wat een klassefiguur, die Nibali. Wat een stijl.
Slimmerd 04 oktober 2015 16:38
De winnaar is duidelijk, de ploeg was de beste en Nibali de sterkst!
Slimmerd 04 oktober 2015 16:43
Gaat D. Moreno er dan toch nog bijkomen?
Slimmerd 04 oktober 2015 16:50
1. Nibali
2. D. Moreno
3. Pinot
4. Valverde
5. Rosa
6. Nieve
7. Gallopin
8. Chavez
9. S.L. Henao
10. Brambilla



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/10/2015 16:53 door Slimmerd.
Anony 04 oktober 2015 16:54
Prachtig, dat moment waarop dat plastiek vlagje tegen de romp van een juichende Nibali vliegt en door de tegenwind blijft hangen.
lodjan 04 oktober 2015 16:59
11 Gesink
12 Poels
13 Slagter
El Chaba 04 oktober 2015 17:04
Moreno was duidelijk de sterkste, Nibali de slimste/moedigste.
Slimmerd 04 oktober 2015 17:05
Moreno had zich eerder misschien iets minder als toekomstig ploeggenoot van Valverde moeten aanbieden
El Chaba 04 oktober 2015 17:09
Zeker, maar doet niks af aan het feit dat hij de sterkste was.
Fashionisto 04 oktober 2015 17:09
Nibali eindelijk een Monument te pakken: het is hem wel gegund. Na, in 2012, al eens de sterkste man te zijn geweest in zowel Milaan-San Remo (3e achter Gerrans en Cancellara) en Luik-Bastenaken-Luik (2e achter Iglinskiy) en, in 2010, in de Giro di Lombardia zelve (5e, na een val in de afdaling).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/10/2015 17:10 door Fashionisto.
Eazster 04 oktober 2015 17:12
Nibali completeert zijn erelijst met een Monument ,Bueno.
Gesink,Poels en Slagter wel knap maar eigenlijk nooit kansrijk.
Mooie koers en wederom een prachtige afdaling gezien. Dat word op de eindejaarspoll moeilijk kiezen voor afdaling met doodsverachting van het jaar.
ton duk 04 oktober 2015 17:12
Wellens al binnen of heeft hij na zijn DNS Richmond nu een een DNF Lombardije?
Gr
malheur 04 oktober 2015 17:19
Prima renner die Wellens. Hebben de Belgen nog eens wat aan voor alle beheuvelde klassiekers.
Cyclad 04 oktober 2015 17:29
Prachtkoers. Van de 1e sterke groep (o.a. Kwiatkowski, Wellns, Gesink, Slagter) was Kwiatkowski de sterkste, maar Astana had het perfect onnder controle.
Ploegmakkers van de dag waren Mikel Landa en toch vooral weer die fenomenale Diego Rosa.
Nibali won terecht, was in de finale de beste man.
Tinuz 04 oktober 2015 17:38
Vaststelling: dit niveau is toch wel te hoog gegrepen voor de Nederlanders, en ook de Belgen.
We mogen dan soms dromen en denken dat we goed meedoen, maar vandaag zet iedereen weer met beide beentjes op de grond.
Subtop is het, hooguit, meer niet.
Curzio 04 oktober 2015 17:56
Eigenaardig dat Kwiatkowski met zijn vorm (schijnbaar dan) toch twee keer tamelijk kansloos z'n kruit verschiet (met twee keer bedoel ik dus het WK en hier).
Pyama 04 oktober 2015 18:37
Mooie week met zeges voor Astana.
El Chaba 04 oktober 2015 19:32
El Chaba 04 oktober 2015 19:44
In Nederland mag dat ook niet hoor. Valt onder de wapenwet en is dus verboden.
El Chaba 04 oktober 2015 19:48
lodjan 04 oktober 2015 19:49
Oh, ik zie het nu pas. Ik had in navolging van Bromerta mijn alu-ros beklommen. Had jij daar niets te beklimmen (behalve een barkruk aan de toog)?
Linkebal 04 oktober 2015 22:44
Mooie finale! Hopelijk blijven ze de komende jaren op dit parcours
JW 04 oktober 2015 22:56
Och gutteguttegut... het wonderkind DNF, het FENOMEEN slechts 71e....
Toch sleet, blijkbaar...
JW 04 oktober 2015 22:59
JW 04 oktober 2015 23:00
Eens !
Prima parkoers, en zeker die finale.
JW 04 oktober 2015 23:07
Mollema 75e, Dumoulin DNF.

Drie Nederlanders (Gesink, Poels, Slagter) bij de eerste 15.

Sterke Jan beste Belg op de 21e plaats.

't Kan verkeren.
Cecchini 05 oktober 2015 07:47
Nou, ik vond die eindeloze muur een beetje overdreven col op dat parcours. De wens om maar steeds steilere klimmen te bedenken heeft niet zo mijn voorkeur.
Olano 05 oktober 2015 08:26
Ja, die hebben zich weer prima geprepareerd. Bah, ik vind het smerige ploeg.
El Mik 05 oktober 2015 09:20
Je zult wel moeten met de nivellering van het moderne wielrennen.
De tijd dat de Poggio genoeg was voor Fignon, Bugno en Chiappucci om het verschil te maken ligt ver achter ons.
Cecchini 05 oktober 2015 09:27
Nou op die één na laatste klim moesten Gesink, Slagter, Poels en nog een aantel redelijk gepatenteerde klimmers er toch ook van af. Dat wandklimmen (een pikhouweel ontbreekt er nog aan) heeft nooit zo mijn voorkeur. Het oogt allemaal spectaculair maar met wielrennen heeft het nog maar weinig te maken.
JW 05 oktober 2015 09:28
Precies.
Ik ben ook geen fan van die Spaanse muren.
Maar die scheidde gisteren wel het kaf van het koren.
Liever dit dan een peloton dat in Como met zestig man naar de streep rijdt.
Proost! 05 oktober 2015 10:00
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb eens een boek gelezen met de titel "Een
> wonderkind en seen total loss . Weet iemand nog de
> auteur ?


Aha, Wonderkind of total loss van W. F. Hermans zal je bedoelen.

Te laat zie ik



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/10/2015 10:02 door Proost!.
Bromertà 05 oktober 2015 10:33
Muro di Sormano (1.92 km, 15.83 %, 304 m, max 25/27 %)


Bromertà 05 oktober 2015 10:45
En als "we" dan toch terugblikken dan vind ik weer dat Nibali zijn overwinning wel heel erg op bestelling uit de kast trekt. Een zo goed als waardeloos seizoen nog even rechtzetten in de aller laatste klassieker; jawel hoor, geweldig gedaan. En dan al die motoren. Tjonge jongen, die waanzinnige overdaad. Uiteraard moet niemand denken dat een Italiaan op kop daar maar een moment van zou hebben geprofiteerd. Heb je de TV beelden gezien. Die Italiaanse vlag kwam van links, vanuit het standpunt van de renner dan. Geen toeval dat de TV beelden op minder dan een meter vanaf die zijde werden geschoten, van, alweer, de winnaar. Rosa in bloedvorm, laten "we" die term er maar weer ingooien, trapte in de slotklim afgelopen donderdag in Turijn een niet misselijke 6,6 w/kg gedurende meer dan 11 minuten, volgens [DrF] en die is wat dat betreft behoorlijk conservatief. Rond Como zal ie niet voor minder de kastanjes uit het vuur hebben gesleept. Moreno dan. Ook zo'n fenomeen. In de goot bij Katusha, mag op zoek naar andere werkgever. Zie daar, fris als het eerste groen in het voorjaar na een slopend seizoen.

Als iets te mooi is om waar te zijn dan ... vallen de bladeren niet. Dumoulin en Mollema helaas wel. Gesink, Poels en Slagter deden een wanhopige poging om te blijven hangen en verdwenen in de kantlijn: puntloos.
merijntje mortirolo 05 oktober 2015 10:46
Prachtige foto. (kDraai ondertussen de door Max Richter Recomposed vier seizoenen van Vivaldi, dat matcht uitstekend).
Bromertà 05 oktober 2015 11:00
Ik die van Kennedy, Nigel. Kennedie? Daarna gooi ik Rachmaninov's prelude opus 32 nummertje 10 er tegenaan, om de grafstemming wat te cultiveren. In B minor uiteraard.
merijntje mortirolo 05 oktober 2015 11:21
Ashkenazy, hoop ik?
ton duk 05 oktober 2015 11:37
Och, ik had die 60 man of meer best door die smalle steegjes willen zien gaan....

Verder idem...ik haat die Spaanse muren (en dus inmiddels ook de Vuelta tenzij...) maar als draai- en orgelpunt vroege finale toch wel handhaafbaar...
gr
Eddy Veen 05 oktober 2015 11:46
Is er ergens een verklaring voor de opgave van Tom Dumoulin? Stiekem had ik hem op de voorposten verwacht.
Walnoot 05 oktober 2015 13:57
Velodroom 05 oktober 2015 14:04
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Muro di Sormano (1.92 km, 15.83 %, 304 m, max
> 25/27 %)
>
>
>


Check this out
Olano 05 oktober 2015 20:04
Ik vermoed dat de tank dan toch echt helemaal leeg was.
JW 05 oktober 2015 21:22
Ja. Of energie sparen voor Abu Dabi
Michael B. 06 oktober 2015 11:29
Nibali heeft echt een supermaand gehad idem. Bizar hoe hij na de Vuelta heeft gereden. Idem met Valverde. Als je kijkt hoeveel punten ze voor de UCI ranking hebben gepakt. Laten we hopen dat ze volgend jaar een pak minder zijn in het voorjaar. Anders kan het wel een heel saai voorjaar worden voor de Nederlanders.
cyclingfreakske 06 oktober 2015 12:15
bizar ?
niet bepaald... even de frustraties eraf rijden en laten zien wie de nr 1 is binnen het team. Vino op sportieve wijze terugggepakt maw...
Prikdude 06 oktober 2015 21:35
Slimmerd 07 oktober 2015 11:35
Ik hoop toch dat je dit niet serieus meent...
JW 07 oktober 2015 12:12
Ik hoop toch niet dat je dat echt zou kunnen denken... winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen