Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Maarten Tjallingii stopt medio volgend seizoen

Gepost door Barolo di Angelo 
Barolo di Angelo 05 oktober 2015 14:29
Renner met een mooi hart en een goede neus. Misschien als hij eerder op de weg had gekoerst, was z'n palmares indrukwekkender geweest.

Lijkt me goed dat hij bij het wielrennen betrokken blijft.
merijntje mortirolo 05 oktober 2015 14:31
Wellicht wilde je deze link erbij zetten...

[nos.nl]
Clavan 05 oktober 2015 14:50
En Dylan Groenewegen gepresenteerd bij Team Lotto Jumbo NL
Barolo di Angelo 05 oktober 2015 15:18
Siem 05 oktober 2015 15:53
Rare (vroege) stagnatie in z'n loopbaan na een hoopvol begin met o.a. (indrukwekkende) winst in de Ronde van België. Het Rabobank-syndroom of gewoon vroeg op de toppen van z'n kunnen?
ton duk 05 oktober 2015 16:17
of gewoon snel de eigen kwaliteiten ingeschat en gaan werken in loondienst van een kopman smiling smiley

gr

ps: Goede aankoop met Groenewegen...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/10/2015 16:19 door ton duk.
Cecchini 05 oktober 2015 16:34
Rare (vroege) stagnatie ?? Man wordt volgend jaar 39. Lijkt me ook wel een keer een moment om te stoppen. Hij is inmiddels duidelijk over zijn hoogtepunt heen. Goed besluit dus van de sympathieke Maarten
Sub Culture 05 oktober 2015 16:59
Had af en toe maar eens een lekker stuk vlees moeten eten.
Rijden op nectar en ambrozijn zeg.
Walnoot 05 oktober 2015 17:06
Had vooral wat minder moeten eten de afgelopen jaren. Kan best wat af voor een wielrenner. Maar goed, misschien/waarschijnlijk is hij heel tevreden met de laatste jaren van zijn carrière.

[en.wikipedia.org]
Cyclad 05 oktober 2015 18:19
Als Groenewegenvolger van het eerste uur gebeurt dan eindelijk wat ik 4 jaar terug al hoopte gezien te hebben: Groenewegen is op weg een zeer goed sprinter te worden. Of hij de absolute sprinttop haalt weet ik niet, maar hij heeft snelheid, lef en vooral een enorme dosis doorzettingsvermogen.

Voor Lotto-Jumbo een uitstekende transfer: Groenewegen lijkt wel te kunnen wat met Van Asbroeck en Hofland (nog) niet lukt en met Barry Markus nooit zal lukken: massasprints winnen. Vooral Jos van Emden mag zich volgend seizoen verheugen in een leidende rol in de hopelijk zeer gemotiveerde LTJ-sprinttrein.
AK 05 oktober 2015 18:23
Leuk filmpje uit 2006 op nos site

[nos.nl]
Blueprint 05 oktober 2015 18:25
Tjallingii was op zijn sterkst tussen 2006 en 2011. Tussen zijn 28e en 33e dus, lijkt me vrij normaal.
Tinuz 05 oktober 2015 18:46
Ach ja, Tjallingii stopt halverwege, Gesink wordt wijzer en Lotto-Jumbo contracteert Dylan Groenewegen... De vooruitgang is ingezet, laten we maar zeggen.

Hoe staat het eigenlijk met de blessure van Groenewegen? Dat was vrij ernstig naar mijn idee.
Snorfietser 05 oktober 2015 18:54
Gaat de goede kant op, verwacht eind deze maand weer te fietsen.
Tinuz 05 oktober 2015 20:22
Rudy t. 05 oktober 2015 21:17
Markus zou de omgekeerde weg bewandelen...
lodjan 05 oktober 2015 21:25
Die begint halverwege volgend seizoen?
JW 05 oktober 2015 21:34
Ik hou toch wat twijfels.
Niet over het talent van Groenewegen.
Maar het is niet bepaald de ploeg met rijke historie op het gebied van sprinttreinen.

Een ploeg die ook goed wil presteren in een klassement (en dat is TLJ toch ?) gaat vaak niet best samen met een echte sprinttrein.
Dat is natuurlijk wat anders als ëén of twee sterke knechten die een sprinter goed kunnen afzetten.

Bovendien zijn er veel andere koersen waar een sterke sprinter wel van pas komt.
Dit jaar was met vier zeges wel erg schamel voor de ploeg (Bos werd best gemist).
Daarnaast heeft Groenewegen m.i. meer in zijn mars dan alleen maar sprinten.
Massimo 05 oktober 2015 21:53
Cyclad 05 oktober 2015 22:32
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Daarnaast heeft Groenewegen m.i. meer in zijn mars
> dan alleen maar sprinten.


Helemaal eens, maar zeker is ook dat het spprinten hem nu al zeges bezorgt. Dan is het vrij logisch dat de focus daarop wordt gelegd. Alexander Kristoff is ook als sprinter begonnen en is nu zoveel meer. Niet dat ik Dylan meteen met Kristoff wil vergelijken, maar net wat hij zelf zegt: "ik hoop de komende jaren uit te groeien tot een klassiek renner". Hij zal ongetwijfeld al snel de koersen rijden die hij wil rijden. Prestaties in de Ronde van Vlaanderen of Parijs-Roubaix mogen zeker nog niet worden verwacht, maar waarom niet een koers als Gent-Wevelgem?
cyclingfreakske 06 oktober 2015 00:43
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Had vooral wat minder moeten eten de afgelopen
> jaren. Kan best wat af voor een wielrenner. Maar
> goed, misschien/waarschijnlijk is hij heel
> tevreden met de laatste jaren van zijn carrière.
>
> [en.wikipedia.org]


is altijd vrij zwaar geweest, nooit anders geweten. Het ouder worden geeft ondanks een zowat gelijk gewicht een bredere torso wat het optisch nog erger maakt.
In zijn mtb carriere had hij zijn gewicht en bouw tegen maar scheerde toch hoge toppen, op de weg was hij de typische rouleur / hardrijder die bijna onmisbaar is voor een kopman, en schudde af en toe hele mooie dingen uit de mouw.
Nuchter man, en weet perfect wat in zijn mogelijkheden ligt. Zowel in de mtb als bij de wegrenners een zeer gewaardeerd renner en persoon.
Siem 06 oktober 2015 10:48
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Rare (vroege) stagnatie ?? Man wordt volgend jaar
> 39. Lijkt me ook wel een keer een moment om te
> stoppen. Hij is inmiddels duidelijk over zijn
> hoogtepunt heen. Goed besluit dus van de
> sympathieke Maarten

Ik bedoel meer de snelheid waarmee hij als prof z'n neus aan het venster drukte (weliswaar toen al 27) en dat die belofte er wat mij betreft er later niet meer is uitgekomen. De 3e plek in P-R is wat mij betreft een toevalstreffer, had hij die eigenlijk ook niet moeten winnen? Ben de laatste jaren niet erg onder de indruk van hem geweest, vergelijkbaar met bijv. Bram Tankink. Wat mij betreft coureurs die eerder hadden mogen worden "ingeruild", met alle respect...
Michael B. 06 oktober 2015 11:37
Lekker ploegleider worden bij Lotto Jumbo, kunnen ze eindelijk Erik Dekker buiten de deur zetten, de enige renner van betekenis van de Rabobank die nooit heeft bekend.
El Chaba 06 oktober 2015 11:56
Wanneer ga jij bekennen wat de Rabobank jou ooit heeft 'aangedaan'?
bakfiets 06 oktober 2015 12:06
volgend jaar toch leuker om vlakke etappes te kijken, met wippert, groenewegen, van poppel en hofland. Misschien kan de piepjonge looij nog een stap zetten. Als ik roompot was zou ik flens halen, is een routinier die in tegenstelling tot hoogerland en honig nog wel wat kan.
Blueprint 06 oktober 2015 22:53
Hebben Menchov en Freire ooit een dopingbiecht gedaan?
Michael B. 07 oktober 2015 12:51
Nope, beide nooit. Menchov is voor 2 jaar geschortst, maar vertrok al heel snel in de anonimiteit in Rusland... die is niet meer te traceren.
Freire beweert ook zich nooit gedopeerd te hebben. Ook een stomme vraag om die aan Freire te stellen. Als er een Coureur vergeetachtig of in een andere wereld leefde dan was het wel Freire. Die had al moeite met het verschil tussen een boterham met pindakaas en een boterham met hagelslag. Laat staan of ie zelf bijdehand genoeg was om te weten wat nu wel of niet doping isspinning smiley sticking its tongue out
cyclingfreakske 07 oktober 2015 21:56
Freire was anders gewoon altijd op zijn niveau en er nooit boven. Boogerd deed dat een jaartje wel grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen