Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Steven Kruijswijk wil graag opnieuw Giro rijden

Gepost door rustdag 
rustdag 06 oktober 2015 11:41
Steven Kruijswijk wil graag opnieuw Giro rijden


Steven Kruijswijk hoopt volgend jaar opnieuw van start te kunnen gaan in de Giro d’Italia. Dat verklapte hij tijdens de perspresentatie van het schaatsteam van LottoNL-Jumbo, waarbij ook een aantal wielrenners naar voren werd geroepen.

“Ik ga de komende tijd met de ploeg praten over mijn programma voor volgend jaar”, zo hield Kruijswijk nog een slag om de arm. “Maar de Giro is wel weer iets waar ik naar uitkijk. Zeker met de start in Nederland.”

Kruijswijk was dit jaar een van de smaakmakers in de Giro en eindigde op een knappe zevende plaats. Ook zijn ploeggenoot Robert Gesink gaf onlangs al te kennen in 2016 graag de Giro te rijden en dan ook voor een goed klassement te willen gaan
El Chaba 06 oktober 2015 11:46
Dat gaat nog een probleem worden dan want ik kan me zo voorstellen dat ze bij LTJ graag willen dat minimaal één van beiden de publicitair veel belangrijkere Tour gaat rijden.
rustdag 06 oktober 2015 11:46
Ik kijk hier wel van op. Tour opeens niet heilig meer. Iedereen wil toch de tour rijden, zeker als klassementsrenner. Arme Kelderman de enige kopman in de Tour.
GillesEmanuel 06 oktober 2015 12:18
Gesink wil de Tour toch wel rijden? Alleen niet als klassementsman maar als etappekaper..
Lauwerszz 06 oktober 2015 12:25
Giro:
Kopman: Gesink
Vrijbuiter voor etappe/bergtrui eventueel klassement: Kruijswijk

Tour:
Kopman: Keldermand en eventueel Kruijswijk
Vrijbuiter voor etappe/bergtrui: Gesink, Kruijswijk

Vuelta: Hangt af van verloop seizoen (blessures/valpartijen etc)

Prima verdeling denk ik zo.
rustdag 06 oktober 2015 12:31
Kruijswijk zou de Tour denk ook wel willen rijden. Met het zelfde doel als Gesink.
Linkebal 06 oktober 2015 13:25
Dat heeft ie dit jaar ook geprobeerd en dat was weinig succesvol.
Siem 06 oktober 2015 13:37
Ik snap dat ook wel. Kruijswijk en Dumoulin hebben laten zien dat de Giro en Vuelta écht wel leven bij veel wielerliefhebbers. Zet dat af tegen dat extreem nerveuze gedoe in de Tour en ik geloof dat heel veel profs liever in de Giro en Vuelta uitblinken dat alleen maar in de Tour.

Nu de Nederlanders ook alweer een paar jaar hebben laten zien dat een top 10 plek haalbaar is, is het nieuwtje daar ook wel weer vanaf. De gekte die Dumoulin losmaakte met z'n bijna-podiumplaats is natuurlijk ook wel interessant voor Gesink/Kruijswijk. Start van de Giro in Nederland kan na Utrecht 2015 alleen maar tegenvallen, daar verwacht ik dan ook niet zo veel van.
rustdag 06 oktober 2015 14:05
Ja dat kan je wel zeggen. daarom was ik ook niet zo te spreken over de plannen van Gesink. ook al omdat rio dan nog moet komen. beetje teveel van het goede lijkt me
JW 06 oktober 2015 14:31
Het kan natuurlijk dat de Tour kiest voor een vrij licht parkoers, om het voor de OS-kandidaten aantrekkelijk te maken.
Maar de trits Giro-Tour-OS lijkt mij ook wel wat veel van het goede.
JW 06 oktober 2015 14:42
De voorkeur van Kruijswijk lijkt me begrijpelijk. Hij heeft al meerdere keren aangetoond dat de Giro hem goed ligt.
Ook de voorkeur van Gesink voor Giro als grote ronde lijkt me goed voorstelbaar. Toch in theorie meer kans op een podiumplaats dan in de Tour.

Ik ben wèl benieuwd hoe dat in de andere landen leeft.
Het lijkt zeker dat Froome en Contador voor de Tour kiezen.
Aru waarschijnlijk ook.
Maar Quintana ? Valverde ? Die gaan bijna zeker ook naar de OS. Kiezen die dan voor de Giro ?
Van de Fransen (Pinot, Barguil, Bardet) verwacht ik toch ook een keuze voor de Tour.
Mollema idem, is enige serieuze kopman bij Trek.

Ik ben wel heel benieuwd naar het Tourparkoers (en hoop dat het net zo loodzwaar is als afgelopen jaar, zodat combinatie met OS toch wat moeilijker wordt).
Snorfietser 06 oktober 2015 15:13
Quintana verwacht ik niet in de Giro met dit parcours. Zal wel weer de dubbel Tour - Vuelta rijden met de OS tussendoor.
Arsimo 06 oktober 2015 16:17
Vergeet ook niet dat de Tour volgend jaar iets minder aantrekkelijk is voor menig ploegsponsor omdat die voor een deel overlapt met het EK voetbal die ook(!) in Frankrijk wordt gehouden. Dat met de OS er achter aan maakt het logisch voor sommigen om voor de Giro te kiezen, uit eigen- en/of sponsorbelang.

Al geldt die EK-overweging misschien niet zo voor renners en ploegen met Nederlands belang.. (au)

* EK: 10 juni 2016 - 10 juli 2016
* TdF: 2 juli 2016 - 24 juli 2016
Koppi 06 oktober 2015 17:27
Noem je (@JW) Gesink daar nou een podiumkandiaat? winking smiley
Zelf zegt hij vandaag in o.a. De Gelderlander: 'Ik wil de Giro graag rijden. Maar de Olympische wegwedstrijd heeft prioriteit.' Vind ik vreemd. Geen grote ronde als (mede-)hoofddoel dus, maar alle ballen op één eendagskoers met wel 30 podiumkandidaten.
JW 06 oktober 2015 18:11
Nee, ik schreef: "Ook de voorkeur van Gesink voor Giro als grote ronde lijkt me goed voorstelbaar. Toch in theorie meer kans op een podiumplaats dan in de Tour"
In een Tour als die van 2014, waar de grootste kanshebbers uitvallen, zou hij misschien ook podium kunnen halen. Met de vorm van Tour 2015 zou hij in de Giro in principe ver moeten kunnen komen.

Overigens helemaal met je eens.
Een goede Gesink zie ik liever voor de hoofdprijs in een grote ronde rijden dan alles op een ééndagskoersje zetten.
Marcos 06 oktober 2015 23:23
Pinot heeft zelf aangegeven graag de Giro te willen rijden, maar dat hij nog niet weet of het mag van z'n ploeg. (en hij moest dit seizoen al starten in Zwitserland van z'n ploeg, terwijl hij daar zelf helemaal geen zin in had en veel liever de Dauphiné deed.. )
cyclingfreakske 07 oktober 2015 21:53
de OS gooit een seizoensplanning helemaal overhoop. De doelen worden verlegt, een Giro, andere wedstrijden en een kleinere ronde en een vroegere afreisdatum naar Rio zijn misschien betere keuze dan een hele voorbereiding + Tour, wat de recuperatie in de weg zit voor de OS.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen