Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Koen Bouwman naar Lotto-Jumbo

Gepost door Tinuz 
Tinuz 09 oktober 2015 16:07
Geen Ammericaen (vooralsnog), maar de Achterhoeker Koen Bouwman tekent een contract bij LottoNL-Jumbo.

[www.cyclingonline.nl]
Michael B. 09 oktober 2015 16:41
Vroeger moest je nog eerst een pak overwinningen hebben bij de amateurs voordat je überhaupt in aanmerking kwam voor een profcontract... tegenwoordig blijkbaar niet meer nodig...
JW 09 oktober 2015 16:55
Vroeger....was natuurlijk alles beter.

Toen was het aantal landen waar aan profwielrennen werd gedaan nog heel erg klein, was het aantal profs een fractie van tegenwoordig, werd de Tour nog gereden door zo'n 70 man, was de wielertaal Frans...
Vroeger was alles anders...

Bouwman mag dan wel uit de Achterhoek komen, ik vind het wel echt een Amerikaans klinkende naam.
Dat telt natuurlijk ook !
shake 09 oktober 2015 17:00
Michael B. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vroeger moest je nog eerst een pak overwinningen
> hebben bij de amateurs voordat je überhaupt in
> aanmerking kwam voor een profcontract...
> tegenwoordig blijkbaar niet meer nodig...

Een pak overwinningen bij de amateurs was de afgelopen jaren geen garantie voor overwinningen bij de profs van LottoNL dus dan maar omgekeerd proberen.
Koppi 09 oktober 2015 22:12
*trots op mijn plaatsgenoot* Hup Koen!
GillesEmanuel 10 oktober 2015 03:19
Het is ook noeilijk. Contracteren ze een van de vele veel winnaars van Rabo Development team en die winnen geen koersen vervolgens bij de profs, terwijl ze wordt verweten dat ze anti winnaar Tom dumoulin over het oog hebben gezien. Contracteren ze eens een niet winnend talent, is het nog niet goed. Moeilijk
Westfalen 10 oktober 2015 10:05
Koen Bouwman is toch goed in de bergen ? In Nederland heb je niet veel hoogteverschil, dus winnen hier zal voor hem lastig geweest zijn. Dus beetje kortzichtig om renners te gaan selecteren op overwinningen bij de amateurs.
Snorfietser 10 oktober 2015 10:24
Door de globalisering is het tegenwoordig inderdaad lastiger om te winnen dan vroeger, maar ook mij valt op dat de renners die een aantal jaar geleden prof werden vaak al wat meer hadden laten zien. Kijk maar eens naar de erelijsten van Gesink, Mollema, Van Emden, Thomas Dekker, Boom en Maaskant.
JW 10 oktober 2015 10:25
Juist !
Heeft al mooie dingen in de bergen laten zien (o.a. in het Aostadal)
Schuilt een prima klimknecht in, en wellicht nog meer.
Bovendien: rijdt al een tijdje stage bij TLJ, dus ze weten of hij in het team past.
Kortom: niks mis met deze transfer.
ton duk 10 oktober 2015 12:54
Lijkt me een redelijke aanwinst. De toekomst zal uitwijzen of het een goede renner wordt in welke rol dan ook
JW 10 oktober 2015 13:06
Wielerflits had een week geleden wel een leuk interview met hem.

[www.wielerflits.nl]

Leuk te lezen hoe Kruijswijk moeite doet om hem te leren door het peloton naar voren te rijden.
Een renner na zo'n stage een contract geven is toch wel van heel ander gehalte dan "welke Amerikaan is nog vrij, dan nemen we die maar".
Eindhovuh 10 oktober 2015 22:47
Volgens mij won Weening bij rabo tt3 ook niet heel veel, Clement ook niet en zijn toch heel behoorlijke profs geworden. Ten Dam wellicht nog een beter voorbeeld.
Shinzawai 11 oktober 2015 00:42
Geen toptalent, maar ook niet iemand die bij iedere verkeersdrempel wordt gelost.
Rudy t. 11 oktober 2015 07:32
Zoek de uitslagen van weening en Clement maar eens terug dan.
Weening won een paar van de meest aansprekende etappekoersen en Clement al heel jong 2x nk tijdrijden en later olynpias tour.

Niks ten nadele van Bouwman, want wmb zeker een goeie aanwinst. Maar toen waren het andere tijden. Eerst heeft vorig jaar roompot se vijver behoorlijk leeg gevist, en daarnaast kiezen de echte toppers vaak niet meer voor ltj, dat was vroeger ondenkbaar.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen