Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

LottoNL-Jumbo contracteert Sloveen Primož Roglič

Gepost door Crocmaz 
Crocmaz 12 oktober 2015 17:07
LottoNL-Jumbo heeft zich versterkt de Primož Roglič. De onbekende Sloveen, die ook aanbiedingen van andere WorldTour-team ontving, tekent een contract voor twee seizoenen.

“Ik ben heel erg blij met deze stap naar het hoogste niveau in het wielrennen”, zegt de 25-jarige Roglic in het persbericht van de ploeg. “Ik kijk er heel erg naar uit. Ik ben een sportman in hart en nieren. Na mijn val stelde ik me tot doel om profwielrenner te worden. Het is iets heel anders maar topsport blijft topsport. Je moet er keihard voor werken. Ik ben een renner voor het zware werk in de bergen en klassementen. De filosofie van het team heeft me net als het warme welkom geraakt. Dat inspireert me! Nu kunnen we samen groeien tot iets heel moois.”
Roglic was schansspringer op hoog niveau en kwam voor de nationale selectie van Slovenië uit. Een zware val maakte een einde aan die carrière. Roglic stapte op de fiets om te revalideren. Na een tijd bleek dat hij goed mee kon komen in het peloton. Dit jaar brak hij pas echt door en won hij verschillende koersen in de Europe Tour.

“Hij heeft in verschillende koersen echt indruk gemaakt door goede WorldTour-renners achter zich te laten”, laat Nico Verhoeven weten. “Hij was al een topsporter en zo denkt en leeft hij ook, zijn gedrevenheid past bij ons team. We hebben veel met hem gesproken en binnenste buiten gekeerd. Je ziet een supersnelle ontwikkeling bij hem en koersinzicht. Hij is een groot talent en een snelle leerling met een grote motor. Hij past bij ons en kan helemaal tot bloei komen en wedstrijden winnen.”

[www.wielerflits.nl]
Shinzawai 12 oktober 2015 17:08
Gesink heeft zijn meesterknecht voor de Giro.
Slimmerd 12 oktober 2015 17:12
Voor het geval er sneeuw ligt bedoel je?
Rudy t. 12 oktober 2015 17:20
Dat noem ik een aanwinst. Complimenten.
Michael B. 12 oktober 2015 17:25
Komt ook uit een lekkere ploeg vol dopingellende:

[www.dopeology.org]

Ga er maar vanuit dat deze renner volgend jaar 10% minder presteerdspinning smiley sticking its tongue out
Rudy t. 12 oktober 2015 17:27
Dat zou top zijn, normaal presteren buitenlandse renners 20 procent minder bij ltj
El Chaba 12 oktober 2015 17:38
Lijkt leuk, maar ik kan me niet voorstellen dat hij iets bij een WT-ploeg gaat presteren.
Sehnsucht 12 oktober 2015 17:38
Quote

Ik ben een renner voor het zware werk in de bergen en klassementen.

Is het niet verstandiger om eerste de klassiekerafdeling van de ploeg serieus te versterken ipv weer voor een klimmer te kiezen? Het is toch frappant dat juist de enige renner binnen Lotto-Jumbo die wel over de klasse beschikt om een grote koers te kunnen winnen zo armzalig wordt omringd. Want Vanmarcke stond er constant helemaal alleen voor in zijn koersen dit seizoen.
El Chaba 12 oktober 2015 17:42
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/10/2015 17:42 door El Chaba.
william 12 oktober 2015 17:44
Weer een knecht. Het aantal overwinningen zal 2015 niet ver overstijgen in het nieuwe seizoen....
El Chaba 12 oktober 2015 17:44
Ter info, derde persoon enkelvoud van regelmatige werkwoorden is altijd stam + 't', behalve werkwoorden waarvan de stam reeds op een 't' eindigt natuurlijk, maar in ieder geval nooit stam + 'd'.
Aldus mijn dochter (groep 8), die dat reeds in groep 6 heeft geleerd...
JW 12 oktober 2015 18:22
Cecchini 12 oktober 2015 18:24
Ze hebben Tankink, Leezer, van Emden, Wijnants, van Asbroeck, Hofland, Teunissen, Lindemann, van Winden, die toch een aardig stukje Vlaams kunnen koersen.
JW 12 oktober 2015 18:24
Heel verrassende aankoop.
Afgaande op zijn uitslagen afgelopen jaar kan hij meer dan knechten in de bergen.
Tinuz 12 oktober 2015 18:25
Nog nooit van gehoord!! Voordeel van de twijfel dan maar!
El Chaba 12 oktober 2015 18:41
Rudy t. 12 oktober 2015 18:41
Als je azerbeidjan en Slovenië wint heb je echt wel veel in je mars. In Slovenië wint die de bergrit voor nieve. Dan ben je echt wel een versterking voor ltj.

Klein risicootje is natuurlijk wel dat renners van conti teams wat meer kunnen rommelen, maar dat vind ik geen argument om ze geen contract aan te bieden.
zumsteg 12 oktober 2015 18:59
thumbs up

En dat kunnen Tjallingii, Wagner, Campenaerts, Castelijns, Groenewegen en Keizer ook.

Al viel de LTJ-ploeg dit Vlaamse voorjaar wel tegen en zat Vanmarcke veel alleen. Ik verwacht niet dat dit volgend jaar weer gebeurt.
JW 12 oktober 2015 19:03
Nooit van gehoord ??
Hij staat in de top-honderd van de cq-ranking, nog voor renners als pak em beet Slagter en Hesjedal.
Massimo 12 oktober 2015 19:09
Ik kan nu een hele flauwe opmerking gaan maken over iets van een paar dagen geleden, ik heb echter besloten het te laten. cool smiley
Rudy t. 12 oktober 2015 19:12
In de koersen waar het omging zat vanmarcke juist niet alleen. Hij zat wel in de verkeerde groep.
JW 12 oktober 2015 20:00
Over Guardini ?
Tsja, als je serieus denkt dat ik daar nog nooit van gehoord had, dan zou je die opmerking toch kunnen maken, denk ik...
Galdos 12 oktober 2015 20:25
Met deze hoogvlieger gaat Ltj met sprongen vooruit.
Rudy t. 12 oktober 2015 20:32
Hoe is het eigenlijk met de plekjes? Tusveld toont zich ook wel behoorlijk profwaardig in de laatste week van het seizoen met podium in pt en rvl voor beloften.
koos1 12 oktober 2015 20:40
Rudy t. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoe is het eigenlijk met de plekjes? Tusveld toont
> zich ook wel behoorlijk profwaardig in de laatste
> week van het seizoen met podium in pt en rvl voor
> beloften.

Tusveld gaat naar Roompot toch?
Rudy t. 12 oktober 2015 20:56
Niet dat ik weet, bedoel je tolhoek?
Leon 12 oktober 2015 21:03
zumsteg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Al viel de LTJ-ploeg dit Vlaamse voorjaar wel tegen

Galdos Schreef:
-------------------------------------------------------
> Met deze hoogvlieger gaat Ltj met sprongen vooruit.

Merkwaardige tweevoudige vertyping? 't is TLJ ipv LTJ ...
Shinzawai 12 oktober 2015 22:15
Toe maar, wat een boevenploeg!

Blaz Furdi was positief toen hij bij Tirol reed, niet bij Adria Mobil.
Uros Murn is nooit geschorst geweest, maar is alleen gehoord in de Este-Padova zaak, toen hij nog voor Phonak reed.
Tomasz Nose testte inderdaad positief bij Adria Mobil, in 2006. 1 punt voor Michael B.
Simon Spilak had in 2005 een te hoge hematocrietwaarde bij Adria Mobil. 2 punten voor Michael B.
Robert Vrecer testte positief in 2013, toen hij voor Euskaltel reed.

Het komt dus neer op 1 positieve test in 2006 en 1 te hoge hematocrietwaarde in 2005. Wat een schandalige dopingploeg, dat Adria Mobil! Vanwege deze recente dopingzaken kunnen we Roglič inderdaad niet vertrouwen en kan hij volgend jaar alleen maar positief testen of zwaar tegenvallen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/10/2015 22:16 door Shinzawai.
Shinzawai 12 oktober 2015 22:18
Shinzawai 12 oktober 2015 22:26
Eens. Bovendien zit Roglič nog niet zo lang op de fiets, dus moet hij nog de nodige groeimarge hebben. Bovendien zal hij niet al te duur zijn, dus is het voor Lotto-Jumbo een leuke gok.
Carlos Danger 12 oktober 2015 23:51
Laagste prijs garantie.
Dennis 13 oktober 2015 08:41
Volgens mij heeft TLJ meer renners dan bij de start in 2015.. Op zich hebben ze geleerd van het verleden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/10/2015 08:41 door Dennis.
Snorfietser 13 oktober 2015 08:51
Kende deze jongen eerlijk gezegd niet, maar als je kijkt naar zijn uitslagen en kijkt hoe snel hij zich verbetert terwijl hij relatief kort op de fiets zit, dan zou deze gok zo maar eens leuk uit kunnen pakken.
ton duk 13 oktober 2015 09:27
Deze week tekent de laatste nieuwe renner bij TLJ
Naamtechnisch kan ik er wel iets mee met deze Amerikaan.....
gr
Michael B. 13 oktober 2015 09:29
Shinzawai Schreef:
-------------------------------------------------------
> Toe maar, wat een boevenploeg!
>
> Blaz Furdi was positief toen hij bij Tirol reed,
> niet bij Adria Mobil.
> Uros Murn is nooit geschorst geweest, maar is
> alleen gehoord in de Este-Padova zaak, toen hij
> nog voor Phonak reed.
> Tomasz Nose testte inderdaad positief bij Adria
> Mobil, in 2006. 1 punt voor Michael B.
> Simon Spilak had in 2005 een te hoge
> hematocrietwaarde bij Adria Mobil. 2 punten voor
> Michael B.
> Robert Vrecer testte positief in 2013, toen hij
> voor Euskaltel reed.
>
> Het komt dus neer op 1 positieve test in 2006 en 1
> te hoge hematocrietwaarde in 2005. Wat een
> schandalige dopingploeg, dat Adria Mobil! Vanwege
> deze recente dopingzaken kunnen we Roglič
> inderdaad niet vertrouwen en kan hij volgend jaar
> alleen maar positief testen of zwaar tegenvallen.

Bij Astana waren er het afgelopen jaar ook geen dopinggevallen. Die kregen ternauwernood een Protour licentie. Ach ja een Lars Boom is voor een mooie financiële vergoeding ook bereid om voor een dubieuze dopingploeg te rijden. Valt me nog mee dat ze bij Lotto Jumbo nog niet een van de geweldige Iranese wielrenners een contract geven... (doping in Iran, nee joh, hebben ze geen geld voorspinning smiley sticking its tongue out) een Samad Pourseyedi of een Mirsamad Pourseyedigolakhour. Want die hebben de afgelopen jaren veel meer gewonnen dan onze Sloveense vriend hoor.

Wielrennen, de enige sport waarbij doping aan het licht komtspinning smiley sticking its tongue out
lodjan 13 oktober 2015 09:47
Kan je er mee chatten?
Ik zie ze natuurlijk liever een contract geven aan een Afrikaan waar ik mee chat.
Rudy t. 13 oktober 2015 09:56
Kiel?

Wordt nog een aardig ploegje zo. Straks word ik nog fan...
punt 13 oktober 2015 09:58
LottoNL-Jumbo heeft een groot probleem. De toppers kunnen ze niet betalen, de subtoppers kiezen liever voor een andere ploeg. Hetzelfde zie je met jonge talenten, ook die rijden liever voor een andere ploeg. Wat gezien het verleden van de ploeg vrij logisch is. Wat rest zijn dan dit soort gokken waaraan ze zich moeten wagen. Dat is gezien de beperkte middelen en uitstraling van de ploeg het maximaal haalbare. Daarom is het op zich best een goede aankoop, de gok waard.
ton duk 13 oktober 2015 10:04
Kiel is door Trek gehaald
gr
merijntje mortirolo 13 oktober 2015 10:18
Barta? Met die naam kan ik ook wel iets.
Michael B. 13 oktober 2015 10:59
Was hier 10 jaar geleden op het forum de eerste die aangaf dat het bij de Rabobank niet allemaal even netjes aan toe ging. Kreeg ik half wielren Nederland over mij heen, heeft me toen nog een tijdelijke ban opgeleverd van de toenmalige webmaster. En nu ik wederom aangeef dat ze met de Sloveen een tikkende tijdbom binnenhalen wordt er wederom de andere kant op gekeken.... moody smiley Riccardo Rico heeft blijkt trouwens een broertje te hebben, wellicht een idee om hem ook een contract te geven.
Rudy t. 13 oktober 2015 11:25
Dat jij een ban kreeg had vast een andere reden.

Waarom precies is deze renner onbetrouwbaar? Omdat die in een ander land is geboren dan jij? Nooit in opspraak geweest.

Uiteindeljk wint die een zware bergrit in een Europese koers met een sterk deelnemersveld. Daarmee staat het aantal renner van ltj die dat dit jaar is gelukt op 1 voor de 2016 ploeg.
JW 13 oktober 2015 11:35
Ik ben het er mee eens dat de ploeg met het binnenhalen van een dergelijke renner (ver weg, erg succesvol op een niveau waar veel minder controle was etc.) een zeker risico neemt. Dat kan zich vertalen in sterk terugvallende resultaten onder het nieuwe regiem, of - in het allerergste geval - in een positieve test.
Ik neem aan dat de ploeg zich daarvan bewust is, en niet over één nacht ijs is gegaan.

Je eerste beschuldiging van de "dopingploeg" Adria Mobil werd weerlegd door Shinzawai, waarna je toch aardig met de mond vol tanden stond. Dat gebrabbel over Astana sloeg nergens op.
"Tikkende tijdbom" klinkt leuk, maar maak dat dan maar liever hard. Nu is het veel geschreeuw, maar nulkommanul wol.
JW 13 oktober 2015 11:50
"LottoNL-Jumbo heeft een groot probleem. De toppers kunnen ze niet betalen, de subtoppers kiezen liever voor een andere ploeg. Hetzelfde zie je met jonge talenten, ook die rijden liever voor een andere ploeg. Wat gezien het verleden van de ploeg vrij logisch is."

Met een bescheiden budget zit m.i. elke ploeg met het probleem dat ze een topper niet kunnen betalen.
Bovendien legt de ploeg duidelijk het accent op renners met de Nederlandse nationaliteit. Dat is voor de sponsors m.i. zelfs een randvoorwaarde om te sponsoren. Ook dàt brengt zijn beperkingen met zich mee.
Ten derde legt het team zich vooral toe op renners die een klassement kunnen rijden.

De financiële beperkingen brengen - t.o.v. het rijke Rabo-verleden - uiteraard met zich mee dat je niet alle Nederlandse subtoppers aan boord kunt houden. Maar op dit moment mag het team met Gesink, Kelderman en Kruijswijk niet mopperen.
Dat jonge Nederlandse talenten niet meer automatisch voor de ploeg kiezen "gezien het verleden van de ploeg" lijkt me niet juist. Ik denk dat juist het verleden van de ploeg heeft aangetoond dat een rondetalent zich bij de ploeg prima verder kan ontwikkelen. Maar ook hier speelt dat het budget slechts beperkte mogelijkheden biedt om jonge Nederlandse talenten binnen te halen.
Ger 13 oktober 2015 11:58
Ook subtoppers kunnen toppers worden.
ton duk 13 oktober 2015 12:03
DUBBEL nee

Na weer een mislukt seizoen zou je hopen dat ze Vanmarcke konden lozen...
gr
Rudy t. 13 oktober 2015 12:06
Een niveau waar minder controle is?

Europese 2.1 koersen?
zumsteg 13 oktober 2015 12:56
Wat heb jij toch tegen Nederlandse renners? Hebben ze je er vroeger afgefietst? Of dacht jij dat je beter was maar kregen zij een contract bij de Rabo-opleidingsploeg en daarna in het profpeloton? Het ligt er bij jou net iets te dik bovenop, zeker i.c.m. uitspraken als 'ik ben een bikkel die zaterdag 6 uur gaat fietsen inclusief clubkoers'.
zumsteg 13 oktober 2015 13:00
Tja, dat overkomt wel meer mensen eye rolling smiley

[wielerprikbord.nl]

Denk dat het te maken heeft met de afkorting LtD die al redelijk gebruikelijk was voor tLJ. Als je dan snel typt gaat het fout...
zumsteg 13 oktober 2015 13:11
punt Schreef:
-------------------------------------------------------
> LottoNL-Jumbo heeft een groot probleem. De toppers
> kunnen ze niet betalen, de subtoppers kiezen
> liever voor een andere ploeg. Hetzelfde zie je met
> jonge talenten, ook die rijden liever voor een
> andere ploeg.

Het lijkt het Nederlandse clubvoetbal wel.
Michael B. 13 oktober 2015 13:26
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ben het er mee eens dat de ploeg met het
> binnenhalen van een dergelijke renner (ver weg,
> erg succesvol op een niveau waar veel minder
> controle was etc.) een zeker risico neemt. Dat kan
> zich vertalen in sterk terugvallende resultaten
> onder het nieuwe regiem, of - in het allerergste
> geval - in een positieve test.
> Ik neem aan dat de ploeg zich daarvan bewust is,
> en niet over één nacht ijs is gegaan.
>
> Je eerste beschuldiging van de "dopingploeg" Adria
> Mobil werd weerlegd door Shinzawai, waarna je toch
> aardig met de mond vol tanden stond. Dat gebrabbel
> over Astana sloeg nergens op.
> "Tikkende tijdbom" klinkt leuk, maar maak dat dan
> maar liever hard. Nu is het veel geschreeuw, maar
> nulkommanul wol.

JW,
Vergeet niet dat wielrennen een atypische sport is. Wie sportief fietst, weet dat je in tegenstelling tot in andere uithoudingssporten als lopen en zwemmen op de fiets makkelijk over je toeren kan gaan. Dat kan zelfs gedurende lange tijd, om toch maar niet te moeten lossen of om te kunnen wegrijden van anderen. Dat vergt jarenlange training en als skischansspringer train je dat soort spieren simpelweg nooit. Het hart van de wielrenner moet groter én sterker worden anders is hij/zij geen wielrenner. Deze Sloveen fiets pas 3jaar, heeft nooit bij de jeugd gereden, wordt zonder ook maar ooit een wedstrijd gereden gelijk CT renner? Een bloedpaspoort heeft deze jongen nooit bijgehouden. Lance Armstrong had ook zo'n mooi verhaal, het verhaal van onze Sloveense vriend is simpelweg te mooi om waar te zijn.

Bij Lotto Adecco hadden ze een paar jaar geleden ook zo'n verre vriend, die werd de aziatische Gilbert genoemd. Won in Azië bijna alles wat er te winnen viel.

[www.wielerupdate.nl]

Hadden ze beter een Jasper Ockeloen een contract kunnen geven.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/10/2015 13:34 door Michael B..
JW 13 oktober 2015 13:48
@ Michael B,
Ook dàt lijkt me kort door de bocht.
Roglic was al jaren topsporter (als skispringer) voordat hij in 2011 met wielrennen begon.
En twee jaar later toetrad bij Adria Mobil, waar hij drie jaren reed.
Daar vertoonden zijn prestaties in die jaren een duidelijk stijgende lijn.

Onmogelijk lijkt zo'n ontwikkeling me niet.
Dat er aan het binnenhalen van zo'n renner een duidelijk risico is verbonden schreef ik al.
Het lijkt me ook een vereiste dat de ploeg zich daarop heel goed heeft bezonnen, en weet waar ze aan begint.
El Chaba 13 oktober 2015 14:07
Daar ga ik ook vanuit. Tegenwoordig doen ze volgens mij bij elke WT-ploeg eerst bloedanalyses en inspanningstesten maar wellicht vergis ik mij?
Ondanks dat heb ik er toch weinig vertrouwen in. Hoeveel Oost-Europese renners van een continentale ploeg slagen de afgelopen jaren nog bij een WT-ploeg? En echt niet alleen omdat het niveau hoger is. Kump en Tvetcov schieten mij als meest recente voorbeelden meteen te binnen.
Walnoot 13 oktober 2015 15:21
Wellicht heeft hij het over die Noord-Afrikaan die volgens jou Sschisejorittoukori oid heet.
zumsteg 13 oktober 2015 15:42
Van Garderen, Kiel Reijnen? Klinkt Nederlands. Talansky, Dombrowski klinkt Polski. Maar die hebben allemaal al een contract voor 2016.

Even verder gezocht met behulp van wielerflits (http://www.wielerflits.nl/nieuws/111858/bianchi-wil-amerikaan-bij-lottonl-jumbo-dit-zijn-de-opties.html) en procyclingstats, dit zijn de opties:

Chris Horner
Rob Squire
Chad Haga
Thom(as) Danielson
Eric de Jong
Logan Owen
Philip Gaimon
Alexey Vermeulen.

Vermeulen of Young dan maar voor Ton Duk?

Doe mij dan maar Logan Owen.
Michael B. 13 oktober 2015 15:53
Die Kump komt trouwens ook van dezelfde ploeg als onze Sloveense vriend. Heeft het een tweetal jaar geprobeerd bij Saxo, maar viel daar compleet door de mand. Terug bij Adri Mobil kreeg ie weer vleugels... Overigens rijdt Kump volgend jaar bij Lampre. Is Kump meer een sprinter
Crocmaz 13 oktober 2015 16:02
Goozzer 13 oktober 2015 16:09
Vermeulen it is...
Shinzawai 13 oktober 2015 16:11
Kump heeft bij Saxo veel blessureleed gekend, maar viel inderdaad een beetje tegen. Wel een heel ander type dan Roglič, Kump is veel geschikter voor de Italiaanse b-koersen.
merijntje mortirolo 13 oktober 2015 16:26
Tsja, ik ken iemand die hem al vier jaar in zijn virtuele team heeft, maar mij zegtie alsnog niet veel.

Michael B. kom er maar in!
Leon 13 oktober 2015 18:28
't Is wel opvallend dat deze Roglic in tegenstelling tot andere bekende zij-instromers niet uit een endurance-sport komt. Ski-springen is toch meer een technische cq krachtsport, er gaat namelijk gewoon een skilift naar boven.
Toch een ander verhaal dan bv bij Cameron Wurf (roeien), Matt Busche, Michael Woods (hardlopen), Reidar Borgersen (langebaanschaatsen), Jukka Vastaranta (langlaufen) of Paul Crake (wolkenkrabberbeklimmen).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/10/2015 21:08 door Leon.
ton duk 13 oktober 2015 19:40
Goozzer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vermeulen it is...

Management was blijkbaar bang dat het uit zou lekken smileys with beer
Rudy t. 13 oktober 2015 20:12
Zoals Knut Anders Fostervold dus, de voetballer...

En was er niet nog een voetballer ergens?

Edit, nee ik bedoel niet tom sier



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/10/2015 20:19 door Rudy t..
lodjan 13 oktober 2015 20:41
Leon 13 oktober 2015 21:07
Was Crack Van Avermaet geen talentvolle keeper tot z'n 18e of zo? Maar da's natuurlijk ook geen uithoudingshobby.
Rudy t. 13 oktober 2015 21:16
Schijnt, rob goris, ijshockey.

Weet iemand trouwens hoe....

Laat maar
william 14 oktober 2015 00:09
Michael B. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die Kump komt trouwens ook van dezelfde ploeg als
> onze Sloveense vriend. Heeft het een tweetal jaar
> geprobeerd bij Saxo, maar viel daar compleet door
> de mand. Terug bij Adri Mobil kreeg ie weer
> vleugels... Overigens rijdt Kump volgend jaar bij
> Lampre. Is Kump meer een sprinter

Jan Tratnik is hetzelfde verhaal, Lefevre had na 1 jaar al gezien dat die overwinningen bij de Radenska ploeg
geen garantie op succes waren.
Arnold 14 oktober 2015 00:47
Jan Tratnik was natuurlijk erg jong en het slachtoffer van het groter worden van de ploeg Quickstep nadat Bakala instapte. Enkele renners heb toen hun contract gewoon doorbetaald gekregen en konden bij een andere ploeg aan de slag. Kump viel inderdaad tegen bij Saxo. Maar om dit nou rechtstreeks toe te schrijven aan het al dan niet gebruiken van doping.

Ik denk dat Rogliz (nog) niet erg duur was en ze dus wellicht een hele goede aankoop hebben gedaan. Bijvoorbeeld Mezgec deed het ook erg goed, bij het laten we aannemen cleane Giant.
El Mik 15 oktober 2015 09:53
Valverde was ook een talentvol voetballer volgens mij.

Of was dat Luis Leon? (zijn broer is in elk geval wel profvoetballer)
lodjan 22 mei 2019 10:53
2019: Evenepoel!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen