Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Betancur voor twee jaar naar Movistar

Gepost door Bummetje 
Bummetje 16 oktober 2015 14:49
De Colombiaan Carlos Betancur rijdt de komende twee jaar in Spaanse dienst. Movistar maakte de komst van de wispelturige coureur (26) vrijdag bekend.

Betancur staat te boek als een groot talent en bewees al meermaals grote wedstrijden aan te kunnen. Zo won hij de Ronde van Emilia in 2011 en Parijs-Nice in 2014. In 2013 was hij vierde in Luik-Bastenaken-Luik en werd hij vijfde in de Ronde van Italiƫ.

Vorig jaar had hij van de Tour zijn grote doel gemaakt, maar na een trainingsstage in Colombia kon zijn ploeg AG2R hem niet meer vinden.

Hij vloog niet op tijd terug naar Frankrijk, dook later weer op en hij verklaarde een infectie te hebben gehad. Later dat jaar viel hij in de Vuelta vooral op door overgewicht. Dit jaar werd hij twintigste in de Ronde van Italiƫ, waarna hij geen wedstrijd meer reed.

Bij Movistar wordt hij ploeggenoot van onder anderen landgenoot Nairo Quintana en de Spanjaard Alejandro Valverde.

Door: ANP
Walnoot 16 oktober 2015 15:14
Shinzawai 16 oktober 2015 15:30
Ik hoop dat zijn nieuwe ploeg hem wat in het gareel weet te houden...
JW 16 oktober 2015 16:12
Die transfer had ik ook niet aan zien komen.

Na die knappe zege in Parijs-Nice, al zo'n anderhalf jaar geleden, heeft hij nooit meer zijn niveau gehaald. Het is een dure kracht voor AG2R geweest.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat hij nu alsnog weer in de top gaat rijden.
El Chaba 16 oktober 2015 16:25
Ik dacht serieus dat hij erdoor ging komen na zijn verdienstelijke 20-ste plek in de Giro en hij met name in de derde week weer flarden van zijn klasse liet zien. Maar niet dus...

Ik vind het een prachtige renner en ik hoop echt dat hij de draad weer op kan pakken bij Movistar (voordeel is natuurlijk een omgeving die veel beter past bij zijn cultuur) maar ik vrees met grote vreze dat dat heel lastig gaat worden.
Hup Betancur!
Curzio 16 oktober 2015 17:59
Tsja, om mensen met een teveel aan gewicht en een tekort aan conditie op een fiets te zien hoef ik m'n tv niet aan te zetten.

Anti-renner.
JW 16 oktober 2015 19:50
Hij rijdt al jaren in Frankrijk, dus de gewenning zal niet echt het probleem zijn geweest.
Naar ik begrepen heb is er ook weinig kans dat de Quintana's hem weer op weg kunnen helpen; die van afkomst arme boerenzonen staan ver onder hem.
Tsja, ik vind dit ook wel een anti-renner.
Eindhovuh 16 oktober 2015 19:54
Je ziet niet vaak iemand voor een langere periode goed terugkomen als traningsinspanning door gebrek aan motivatie een probleem is (geweest).
Nelis! 16 oktober 2015 21:10
Ik denk wel dat de preparatie bij Movistar een stuk beter is dan bij ag2r.
cyclingfreakske 16 oktober 2015 22:10
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die transfer had ik ook niet aan zien komen.
>
> Na die knappe zege in Parijs-Nice, al zo'n
> anderhalf jaar geleden, heeft hij nooit meer zijn
> niveau gehaald. Het is een dure kracht voor AG2R
> geweest.
> Ik kan me bijna niet voorstellen dat hij nu alsnog
> weer in de top gaat rijden.


anders gezegd : nadien heeft hij amper gekoerst. eerst "spoorloos in Columbia geveld door een virus was nadien zijn uitleg.. ....... afgelopen seizoen ook veel niet verschenen.......maw, was die Fransozen en hun mentaliteit beu
cyclingfreakske 16 oktober 2015 22:13
in een Spaanssprekend team zal hij zijn niveau wel weer halen.... gaat daar toch ook weer enkele landgenoten terugzien, wat het voor hem nog beter maakt.
Ik denk dat vooral die mentaliteit van die Fransen hem de keel uitkwam. zelfs als hij goed reed kreeg hij kritiek , vanwege zijn eigen ding doen in het hotel.
en men wilde hem zowat overal gaan inzetten het hele seizoen door.... dat was buiten Betancour gerekent.
Shinzawai 16 oktober 2015 22:49
Quote
JW
die van afkomst arme boerenzonen staan ver onder hem

Is Betancur van adellijke afkomst of zo?
JW 16 oktober 2015 22:50
"...en men wilde hem zowat overal gaan inzetten het hele seizoen door.... "

Van de drie jaar hij bij AG2R onder contract was heeft hij alleen het eerste jaar redelijk wat gereden.
Het tweede jaar ging hij na P-N in de binnenlanden aan de wandel.... Lange tijd onvindbaar voor zijn ploeg..
En het derde jaar reed hij nog een Giro, om daarna maar weer thuis te gaan rentenieren.
Je kunt toch moeilijk stellen dat AG2R hem veel te veel heeft laten rijden. Ik zou dat toch eerder een wanprestatie van de renner noemen.

Als het inderdaad allemaal aan die rare Fransen zou liggen zou je verwachten dat hij in Spanje weer helemaal opleeft.
Maar ook bij Movistar zal hij kei- en keihard moeten werken.
Ik betwijfel heel erg of hij dat daar wel kan.
JW 16 oktober 2015 22:52
Voor zover mij bekend komt hij uit de grote stad ( en dan niet uit een krottenwijk) en niet van "het achterlijke platteland" .
Shinzawai 16 oktober 2015 22:54
En staat Betancur erom bekend dat hij neerkijkt op zijn succesvollere collegae van plattelandsafkomst?
JW 16 oktober 2015 23:06
Dat werd wel beweerd. Maar om eerlijk te zijn: of dat echt waar is weet ik niet.

Hij komt niet over als iemand die altijd keihard heeft moeten sappelen voor zijn brood, maar wellicht heeft hij naar zijn zin al genoeg brood verdiend ?
Shinzawai 16 oktober 2015 23:23
We zullen het volgend jaar wel zien.
Carlos Danger 17 oktober 2015 00:38
Consultje Fuentes en hij vliegt weer de buitencategorie op.
cyclingfreakske 17 oktober 2015 20:01
zijn contract werd met groot ornaat ontbonden en nadien werd hij met hangende handjes poeslief en vele beloftes weer binnengehaald.... dus het team moet niet janken..
ze kenden zijn vooropgestelde eisen al van dag 1, ook na het opnieuw binnenhalen, maar lapten zelf flink hun laars aan eens de handtekening stond.
Dus het team moet niet janken als ze zelf de aanleiding tot de problemen hebben gegeven en alleen maar olie op het vuur hebben gegooit.

Het team was van meet af akkoord met Betancour zijn eis tot "rust" waar hij even naar Columbia overvloog.... dat werd door het team vaak genegeerd en zelfs verboden. Natuurlijk gaat die dan denken..F.U... bekijk het maar. .. later bleek uit getuigenissen en bewijzen dat hij daadwerkelijk ziek was in Columbia, al liet hij het na het team te informeren en later het verder vertikte.
In de afgelopen Giro zag je ook vaker dat naarmate de Giro vordere, hij wel weer eens een flits toonde maar ook steeds meer ge-ergerd raakte door de teamleiding... als de wagen naast hem reed zag je wel vaker het gezicht op onweer veranderen. Het was voorspelbaar wat ging volgen......
Het is geen geheim dat de leiding en Betancour amper overeenkwamen
het was een formule die gewoon niet werkte. En er zijn nog renners waarmee het vaker botst.
zijn insteek was ook : als het team zijn beloftes breekt keer op keer, waarom zou ik die van mij nog nakomen of topprestaties leveren ?
Zijn gedrag is niet bepaald profesioneel, maar moreel gezien wel te begrijpen.

Bij een Movistar zal hij wel terug openbloeien. die zijn niet blind voor zijn talent en ze verstaan die Zuid Amerikaanse renners ook in hun persoonlijke eisen richting familiebezoek toe..
Buiten een ronderenner hebben ze ook een renner in huis in in bepaalde klassiekers meekan in volle finale en een rol kan spelen.
dit is een mutli-talent.....en al waren het een kleine 2 magere seizoenen door de omstandigheden.... die word altijd opgevist.
cyclingfreakske 17 oktober 2015 20:03
Nelis! Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik denk wel dat de preparatie bij Movistar een
> stuk beter is dan bij ag2r.


bij AG2R worden niet Franse renners wel vaker ziek van de overdosis blind Frans Chauvinisme binnen de leiding.
Overal waar die gaat rijden - bij niet Franse teams - zal Betancour beter doen.
El Chaba 18 oktober 2015 04:45
Als je nu eens begint met een keer de namen van renners en ploegleiders goed te spellen, dan zijn we alweer een stukje verder. Kwestie van respect.
De naam 'Betancur' staat nota bene juist geschreven in het openingstopic maar toch weet jij het klaar te spelen om er "Betancour" van te maken...

Zelfs de naam 'Lefevere' schrijf je rustig consequent fout (Lefevre).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/10/2015 04:46 door El Chaba.
william 19 oktober 2015 15:44
Ook Moreno naar Movistar.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen