Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Japan Cup Cycle Road Race(1.HC)

Gepost door Massimo 
Massimo 18 oktober 2015 03:50
Wielerseizoen loopt nu echt op zijn einde helaas, in het Land van de Rijzende Zon denken ze daar anders over, nu zijn ze bezig aan de plaatselijke Cup, met Bauke Mollema, en te volgen via [twitter.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/10/2015 04:10 door Massimo.
lodjan 18 oktober 2015 07:17
Bauke Mollema zegeviert in Japan Cup

Door Ruben De Muynck, zondag 18 oktober 2015 om 07:00

Bauke Mollema heeft zijn seizoen afgesloten met winst. De Nederlander van Trek Factory Racing schreef de Japan Cup 2015 (1.HC) op zijn naam voor Diego Ulissi (Lampre-Merida) en Yukiya Arashiro (Japanse nationale ploeg). Mollema volgt Nathan Haas op als winnaar van de Japanse semi-klassieker.

Bij het ingaan van de laatste ronde vormde zich een kopgroep van negen renners. Diego Ulissi, Jan Polanc, Sergio Henao, Ben Swift, Matej Mohoric, Yukiya Arashiro, Benjamin Prades, Floris Gerts en Bauke Mollema.

Op de traditionele klim naar Kogashi in de laatste ronde demarreerde Mollema en kreeg hij de Italiaan Ulissi en de Colombiaan Henao met zich mee. In de afdaling keerde Arashiro als eerste renner terug. In de sprint was de Nederlander duidelijk sneller dan Ulissi en Arashiro.
lodjan 18 oktober 2015 07:50
Japan Cup 2015 (1.HC)
Uitslag: Utsunomiya – Utsunomiya (144km)
1.  Bauke Mollema (Trek Factory Racing) in 3u53m40s
2.  Diego Ulissi (Lampre-Merida) op 0s
3.  Yukiya Arashiro (Japanse ploeg) op 0s
4.  Floris Gerts (BMC) op 1s
5.  Jan Polanc (Lampre-Merida) op 11s
6.  Matej Mohoric (Cannondale-Garmin) op 16s
7.  Sebastian Henao (Sky) op 22s
8.  Benjamin Prades (Matrix-Powertag)
9.  Ben Swift (Sky
Heisenberg 18 oktober 2015 08:43
Leuk voor Mollema, maar ook Ferts weer een goede uitslag!!
Bromertà 18 oktober 2015 10:18


Mollema sprint bij seizoensafsluiting naar overwinning in Japan Cup


​Bauke Mollema heeft zijn wielerseizoen zondag afgesloten met de zege in de Japan Cup.

De 28-jarige Nederlander van Trek ontdeed zich in de sprint van Diego Ulissi, Yukiya Arashiro en Sebastian Henao.

In de veertiende ronde van het ruim tien kilometer lange heuvelachtige parcours bleef het groepje van vier renners over bij de slotklim op de Kogashi, waarna Mollema als eerste over de finish kwam in Utsunomiya.

"Tot de laatste beklimming bleef ik gewoon alle demarrages volgen", verklaart de Groninger zijn tactiek. "Daarna spaarde ik al mijn krachten voor de eindsprint."

"Ik wist dat het waarschijnlijk uit zou lopen op een sprint met een klein groepje en dat ik daar mijn energie voor moest bewaren, maar omdat de anderen sneller waren wist ik niet zeker of ik wel zou winnen. Uiteindelijk bleek ik toch de sterkste."

Teamwerk

Mollema profiteerde in Japan van het harde werken van zijn teamgenoten bij Trek. "Het was een zware koers, maar de ploeg heeft het geweldig gedaan. De jongens hebben hard gewerkt om de ontsnappingen in de kiem te smoren."

"Ik ben blij dat ik hen en de fans terug heb kunnen betalen met de overwinning", aldus de voormalige coureur van van Belkin, die eerder dit jaar al de Ronde van Alberta al op zijn naam schreef.

De Japan Cup is een continentale koers die deel uitmaakt van de UCI Azië Tour en werd vorig jaar nog gewonnen door de Australiër Nathan Haas.

Mollema is de eerste Nederlandse winnaar op het parcours van de wereldkampioenschappen wielrennen van 1990.

nu.nl
lodjan 18 oktober 2015 10:54
Ik vroeg me al af waarom ze Gerts niet noemen als nummer vier, maar inmiddels is het artikel gecorrigeerd en zijn foto's toegevoegd: [www.nu.nl]

edit: op zijn oranje fiets.......



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/10/2015 11:17 door lodjan.
Eindhovuh 18 oktober 2015 13:17
Ulissi kloppen in de sprint is altijd knap. Leuke overwinning.
Tinuz 18 oktober 2015 13:19
Winnen=winnen.
Carlos Danger 18 oktober 2015 13:44
cire 18 oktober 2015 17:41
Eerste winst ooit in een eendagsrace voor Bauke volgens mij
Eddy Veen 18 oktober 2015 19:36
Arsimo 19 oktober 2015 16:31
Als je er toch rijdt is winnen wel zo leuk. Netjes.

Altijd prettig om met een zege de winter in te gaan. In de volgende twee seizoenen moet Mollema zijn grootste scores gaan maken en een goeie winter is daarbij essentieel. Kan-ie beter maar met een goed gevoel aan beginnen.
ton duk 20 oktober 2015 08:21
2e T-A, 7e TdF en in het najaar winnen in Alberta en Japan....goed jaar...laat 2016 een superjaar worden smiling smiley
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen