Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Contador: Dumoulin neem ik totaal niet serieus

Gepost door rustdag 
rustdag 20 oktober 2015 11:26
Contador kent geen angst voor Dumoulin


Alberto Contador ziet Tom Dumoulin zeker niet als zijn grootste concurrent in de Tour de France van 2016. Chris Froome en Nairo Quintana zullen zijn grootste vijanden zijn, maar de Spaanse krant El Pais vroeg de wielrenner dinsdag ook naar Fabio Aru en Dumoulin. ,,(Ik hou) meer rekening met Aru dan met Dumoulin. De Italiaan reed telkens top vijf in elke grote ronde waar hij startte. Dat is geen toeval'', aldus de tweevoudig winnaar van de Ronde van Frankrijk.

Contador liet eerder dit jaar doorschemeren dat 2016 zijn laatste jaar als prof wordt, maar krabbelt in El Pais terug. ,,Het kan mijn laatste Tour zijn, maar dat staat niet vast. Als ik val bijvoorbeeld, kom ik terug in 2017 en misschien start ik wel een eigen project buiten Tinkoff, mijn team.''

Wel staat vast dat hij kleinere koersen rijdt aan het begin van het seizoen en daarna alles op de Tour zet.
Slimmerd 20 oktober 2015 11:29
Heerlijk suggestieve kop, althans de tekst komt verder nergens letterlijk voor. Bovendien heeft hij ook wel gelijk, Aru, Froome en Quintana zullen de dienst eerder uitmaken dan Dumoulin
rustdag 20 oktober 2015 11:30
Ik ben het eigenlijk wel eens met Contador. In de Vuelta was alleen Aru in top vorm, en dat zal in de Tour wel heel anders zijn. Dumoulin moet eerst nog maar laten zien, of hij het dan ook kan. En ik denk dat Dumoulin het daar wel mee eens is.
rustdag 20 oktober 2015 11:32
Die kop is moet je met een knipoog zien. ( zie kittel topic) ; )
Leon 20 oktober 2015 11:33
Dumoulin zal nooit op het podium van een grote ronde eindigen. De enige kans die hij daartoe had, heeft hij een maand geleden verspeeld.

Geeft niet, hij zal nog veel kleine rondes en klassiekers winnen.
Arsimo 20 oktober 2015 11:43
Leon Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dumoulin zal nooit op het podium van een grote
> ronde eindigen. De enige kans die hij daartoe had,
> heeft hij een maand geleden verspeeld.

Waar baseer je dat op? Bij leven en welzijn heeft hij nog 7, 8 jaar de kans daarvoor. Ik zeg niet dat Dumoulin zeker een podium zal halen, maar stellig beweren dat hij dat nooit zal lijkt me erg lastig met rationele argumenten te verdedigen. Als hij en zijn ploeg er zich helemaal op zouden richten dan zou hij zelf al volgend jaar in de Giro een kans maken.
Arsimo 20 oktober 2015 11:45
Wat een suffe koptekst. Tuurlijk gaat Contador in de Tour niet van Dumoulin uit als hij aan zijn belangrijkste concurrenten denkt. Maar dat is wel iets anders dan niet serieus nemen.
Walnoot 20 oktober 2015 11:56
Pilletjes niet genomen vanochtend, rustdag?
Eindhovuh 20 oktober 2015 12:28
thumbs up Inderdaad een wat al te stellig statement van de normaal wat genuanceerde Leon.
Rudy t. 20 oktober 2015 13:04
Sowieso zie ik dumoulin eerder podium in een Gr. rijden dan een klassieker winnen... (Afhankelijk van leons definitie van klassieker)
Shinzawai 20 oktober 2015 13:19
Froome en Quintana, gewaagde keuzes weer van Contador!
Fashionisto 20 oktober 2015 16:22
Shinzawai Schreef:
-------------------------------------------------------
> Froome en Quintana, gewaagde keuzes weer van
> Contador!

Wat moet een renner ook met zulke kutvragen iedere keer.
Leon 20 oktober 2015 16:28
Een toekomstvoorspelling kun je nooit staven met bewijzen natuurlijk.
Maar ik ben er vrijwel zeker van dat Dumoulin te kort komt als groteronderenner. Als klimmer blijft hij te beperkt denk ik, en aanklampen in de bergen en profiteren van je tijdrit klinkt weliswaar leuk, maar ik kan me de laatste 15 jaar niemand herinneren die op die wijze een GR heeft gewonnen.
Bovendien zal Dumoulin - nu men weet wat hij kan - in vroege bergritjes nooit meer een bonus van 1-2 minuten bijeen kunnen rijden op de toppers.

Ik hoop trouwens dat hij de Giro gaat rijden, en daarin mijn ongelijk bewijst. in een Tourparcours zoals dat van 2016 maakt hij nulkommanul kans.
Ron Meijers 20 oktober 2015 16:33
Als klimmer blijft hij te beperkt denk ik, en aanklampen in de bergen en profiteren van je tijdrit klinkt weliswaar leuk, maar ik kan me de laatste 15 jaar niemand herinneren die op die wijze een GR heeft gewonnen.

Wiggins?
Arsimo 20 oktober 2015 16:46
Mijn redenatie is dat TD afgelopen Vuelta iets presteerde waar zo goed als niemand hem ooit toe in staat geacht had. Dus waarom zou hij volgend jaar of het jaar er op niet nog een stap kunnen maken?

Ik ben het gevoelsmatig met je eens dat op het nivo dat TD afgelopen Vuelta presteerde hij te kort zal komen in een Tour met volledige topbezetting om een podium te halen. Maar ik koppel daar niet de aanname aan dat dit nivo zijn eindstation zal zijn - integendeel.
JW 20 oktober 2015 16:57
Eensch.

Hoe ver Dumoulin in een grote ronde, en zeker in de Tour, kan komen valt na die ene Vuelta m.i. absoluut niet te voorspellen.

Daarvoor moeten we wachten tot 2017, of nog langer (?), tot hij daar een keer vol voor gaat.
En daarvoor ook een goede ploeg tot zijn beschikking heeft.
Alle tijd om daar met zorg en aandacht naar toe te werken !
valse trage 20 oktober 2015 16:59
Leon 20 oktober 2015 17:32
Evans was toch minstens even veel klimmer als tijdrijder? En wiggins reed dankzij zijn team veel klimmers er bergop af. Dat zie ik Dumoulin niet doen...
El Chaba 20 oktober 2015 17:32
Die Tour was in de bergen (veel) minder zwaar en het aantal pure, vlakke tijdritkilometers waren er (veel) meer.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/10/2015 17:33 door El Chaba.
Shinzawai 20 oktober 2015 17:40
Wiggins behoorde toen ook tot de drie beste klimmers in de Tour.
Leon 20 oktober 2015 18:20
Rudy t. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sowieso zie ik dumoulin eerder podium in een Gr.
> rijden dan een klassieker winnen... (Afhankelijk
> van leons definitie van klassieker)
Mwah, wb-koers of zo, qua monumenten dicht ik m eigenlijk alleen in LBL kansen toe
cyclingfreakske 20 oktober 2015 18:55
TD moet eerst bevestigen na de verassing. een Tour... de bergen liggen hel daar beter en de tijdritten kunnen het verschil maken , alleen is de druk door stress van het gekkenhuis dat de Tour is, velen niet aan.
de Tour heb je 3 vijanden : de hotelaccomidaties die om te janken zijn, en de druk van de media, en het extreem zenuwachtige en soms agressief koersgedrag van vooral de eerste week, waarbij niet vallen is zoals spelen op de lotto.
Cyclad 20 oktober 2015 18:56
Helemaal met je eens. Dat knipogen doet rustdag maar naar vrouwen, voor de vele koppensnellers hier geeft dit een totaal verkeerd beeld van de werkelijke weergave.
Daarnaast heeft Contador inderdaad groot gelijk.
Cyclad 20 oktober 2015 18:57
Bevestigen na de verassing. Dat kan natuurlijk niet, cyclingfreakske.
cyclingfreakske 20 oktober 2015 19:03
Vuelta = verassing. 2016 word bevestigen van wat hij daar liet zien.
simpel.
Cyclad 20 oktober 2015 19:44
Jij begrijpt mijn punt niet. Simpel.
Rudy t. 20 oktober 2015 20:48
Velits lijkt me het schoolvoorbeeld van iemand die dankzij z'n tijdrit podium reed. Dan zou dumoulin het ook moeten kunnen. Al moet het wel even meezitten...
Tinuz 20 oktober 2015 20:52
Tja, als luiden als Peter Velits en De Gendt podium grote ronde kunnen rijden, zou T. Dumoulin dat zeker ook moeten kunnen, me dunkt.
Zeker wanneer de juiste benen er op het juiste moment zijn.
Leon 20 oktober 2015 21:04
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tja, als luiden als Peter Velits en De Gendt
> podium grote ronde kunnen rijden, zou T. Dumoulin
> dat zeker ook moeten kunnen, me dunkt.

Van dat duo heeft nooit en te nimmer iemand het idee gehad dat ze ooit op een GR-podium konden eindigen, en juist daarom is dat toch een keer gelukt. Op die manier had het Dumoulin in de Vuelta ook kunnen overkomen.
Je ziet aan het vervolg van hun carriere dat beide renners die prestatie in de verste verte niet meer hebben kunnen benaderen. Zo erg zal het met Dumoulin niet zijn, top-10 zal er nog wel een keertje inzitten, maar zoals eerder bijvoorbeeld ook Michael Rogers en Tony Martin hebben meegemaakt denk ik dat hij er na enkele pogingen achter komt dat hij geen GR zal kunnen winnen.
Leon 20 oktober 2015 21:06
Alleen die laatste bergrit leek verdacht veel op een verassing. Daarvoor vlamde Dumoulin door de Vuelta heen zonder te doven. En doen hij wel doofde, veraste hij. Simpel toch, CFke?
Ron Meijers 20 oktober 2015 21:07
Vraagt de uitvaartondernemer aan me: "Mijnheer, weet u al hoe uw begrafenis eruit gaat zien?" "Nee," zeg ik, "ik laat me liever verassen."
Cyclad 20 oktober 2015 22:37
Tinuz 20 oktober 2015 22:54
Slechte vergelijking. Dumoulin stond nota bene op 1 dag voor het eind in de rode leiderstrui, droeg 6 dagen deze trui, en had o.a. al 2 etappes gewonnen, een aankomst bergop en een individuele tijdrit.
diravi 20 oktober 2015 23:02
Tjonge jonge, lachen man.
diravi 20 oktober 2015 23:07
Door het gas van in de naverbranders van Astana.
El Chaba 21 oktober 2015 00:17
malheur 21 oktober 2015 00:19
Carlos Danger 21 oktober 2015 00:59
Leon Schreef:
-------------------------------------------------------
> Alleen die laatste bergrit leek verdacht veel op
> een verassing. Daarvoor vlamde Dumoulin door de
> Vuelta heen zonder te doven. En doen hij wel
> doofde, veraste hij. Simpel toch, CFke?


Het bevestigde uiteindelijk dan toch de verrassing dat hij het zolang had volgehouden.
cyclingfreakske 22 oktober 2015 13:33
men gaat er rekening mee houden, als hij dit jaar een mooie ronde kan rijden, zal hij definitief tot het kransje ronnderenners behoren.

Contador en co hebben zeker respect voor TD, maar hij heeft gelijk dat hij geen rekening moet houden met hem als topfavoriet op een eindzege anno 2016.
Hij zal hem wel zien als een outsider met mogelijkheden die niet helemaal ongevaarlijk is.
Velodroom 22 oktober 2015 13:45
Ben ik nou Fred of ben ik zo gek (nog niet)? Waarom denk ik toch steeds: Alberto, zorg eerst zelf maar eens dat je top of the bill bent
Michael B. 22 oktober 2015 14:20
Wiggins was geen klimmer van nature, maar moet dat dan? In het secondespel van de Tour 2012 heeft hij zijn vroege slag geslagen in de tijdrit naar Besançon. Daarna bleek hij een mindere klimmer dan Froome. In de 19e etappe moesten de renners individueel de 53,3 km van Chartres naar Bonneval overbruggen. Wiggins won wederom de tijdrit. Froome eindigde op ruim een minuut als tweede. RUIM EEN MINUUT!. Waar had Froome al die minuten goed moeten maken? Bergop? In de 16 en 17 had Froome hoogstens 20 seconde per etappe kunnen pakken. Dumoulin had gewoon pech de laatste dag in de Vuelta, dat hij net wat minder was die dag. Zelfde geld was de Vuelta een bergetappe minder, zoals komend jaar in de Tour, dan hebben ze ook een bergetappe minder dan dit jaar... dan kan het zo maar zijn dat Dumoulin hele hoge ogen gaat gooien. Vergelijking maakt tussen Quintana, Valverde, Gesink, Aru en Dumoulin.... Quintana, Gesink, Aru en Valverde krijgen volgend jaar in de 37km dik 2 minuten aan de broek van Dumoulinspinning smiley sticking its tongue out Waar gaan zij dat goed maken?
cyclingfreakske 22 oktober 2015 14:29
Velodroom Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ben ik nou Fred of ben ik zo gek (nog niet)?
> Waarom denk ik toch steeds: Alberto, zorg eerst
> zelf maar eens dat je top of the bill bent


had je al die jaren geen tv en krant ? hij heeft toch heel wat gepresteerd grinning smiley
cyclingfreakske 22 oktober 2015 14:45
kanttekeningetje :
als Froome toen had doorgestoomt, was Wiggins allen komen te staan en had de tegenstand hem bestookt,.
wat wellicht in een pak tijdverlies had uitgedraaid....waardoor je zou kunnen stellen dat Wiggins MISSCHIEN nog steeds de Tour won maar het had kantje boordje geweest... ofwel overboord met Froome als winnaar tegen de teamorders in.
Als Froome zijn duivels ontbond kon hij snel een behoorlijk tijdsverschil uitbouwen... de stelling dat het max. 20 sec was geweest .. ligt wat laag.
De tijdrit kan Froome ook met minder motivatie hebben aangevangen door de voorvallen van de voorbije dagen. Dat speelt zeer zeker in een tijdrit.
Daarnaast heeft Froome met zekerheid een Vuelta zege verspeeld door het geklooi van Wiggins, die het ook dik vertikte om mee te geven dat het op was.


TD was wel wat meer dan net minder op de laatste dag. Het zat er al een dag of 4 aan te komen... vooral de laatste 2 bergritten voor die befaamde rit zag je TD als lijk over de meet komen.Geen enkele andere dag in de Vuelta had hij dat.
Die blik zei echt alles. Daarvan herstellen kan bijna niet meer.
OP dat moment wist de tegenstand : het is echt op, hij breekt, dus vooral aanvallen.
De domme uitspraken van LTJ ploegleider was enkel wat olie op het vuur voor de tegenstand.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/10/2015 14:45 door cyclingfreakske.
Shinzawai 22 oktober 2015 16:23
Het grote verschil is dat Wiggins bergop alleen Froome voor zich moest dulden, terwijl Dumoulin in meerdere bergetappes niet alleen de mindere was t.o.v. Aru, maar ook mannen als Majka, Rodriguez en enkele anderen niet kon volgen. In Andorra kreeg hij een flink pak slaag, maar dat lijken we hier nogal snel te vergeten.
El Chaba 22 oktober 2015 17:10
Het echte grote verschil is dat er in die Tour veel minder geklommen moest worden dan in die van afgelopen en komend jaar én dat de tegenstand destijds veel minder breed aan de top was dan nu.
cyclingfreakske 25 oktober 2015 13:14
de top voor het podium is nog even breed als Wiggins zijn moment de gloire...... verschil is dat zijn team bijna bovenmenselijk sterk was en alles kapot reed voor het zware werk echt begon. dit is niet zo lang geleden.
intussen zijn de andere teams ook nieuwere toepassingen gaan gebruiken, en Sky zichzelf verzwakt door hun opgelegde hongerregime.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen