Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

NSK Veldrijden + Open Klasse

Gepost door Jeroen 
Jeroen 26 oktober 2015 22:07
Beste,

Binnenkort organiseren wij (TSVW De Meet) een veldrit in Tilburg. Via deze weg wil ik jullie uitnodigen om deel te nemen. Inschrijving is mogelijk op www.nskveldrijden.nl. Hieronder meer informatie over het evenement:

Zondag 22 November is het zover, het Nederlands Studenten Kampioenschap Veldrijden! De Tilburgse Studenten Wielervereniging ‘de Meet’ heeft zich hard gemaakt om dit schitterende evenement te mogen organiseren. Nog een paar nachtjes slapen en het is zover, de cyclocrosser mag weer op pad. Laat je tubes leeglopen en maak je gereed voor een heroïsche tocht door de Tilburgse slijk. Over een parcours, wat al driemaal heeft gediend voor het officiële NK, gaan tientallen studenten (M/V) strijden om de felbegeerde titel: Nederlands Studenten Kampioen Veldrijden.
Deelname is alleen mogelijk met een veldritfiets door studenten aan HBO of Universitaire instellingen. Niet-studenten en/of mountainbikes zijn uitgesloten van deelname aan de officiële NSK onderdelen maar zijn meer dan welkom om te starten in de open-klasse.

Inschrijven kan via het formulier op www.nskveldrijden.nl tot 18 november, je inschrijving is geldig na het overmaken van €5,- naar NL62 RABO 0140 9639 95 t.n.v. TSWV De Meet onder vermelding van NSK Veldrijden + “je naam”. Bijschrijven op de dag zelf kost €7, contant te betalen. Let op: Je krijgt een gratis consumptie en een aanmelding op Facebook alleen is niet voldoende!


Programma

Er wordt gereden in de categoriën Heren zonder-licentie, Heren Licentie en Dames. De dames categorie alleen indien er meer dan 15 dames staan ingeschreven op 18 november anders rijden zijn met de Heren zonder-licentie. Er zal dan afzonderlijk worden afgesprint. Per categorie mogen er maximaal 50 deelnemers starten. Aanmeldingen sluiten een half uur voor de start van elke wedstrijd.

11.00 Opening van de baan
11.30 - 12.10 Open klasse (Vrouwen en mannen)
13.00 - 13.35 Niet licentiehouders mannen (NK Studenten)
14:00 - 14.25 Vrouwen (NK Studenten)
15:00 - 15.45 Licentiehouders mannen (NK Studenten)
16:00 Prijsuitreiking

Parcours

Het NSK veldrijden zal plaatsvinden op het parcours van TWC Pijnenburg. Hier is een parcours uitgezet speciaal gericht op het veldrijden, bestaande uit verharde en onverharde ondergronden, een zandstrook, een klimmetje en een aantal trappen. Voor de start van elke categorie is er voldoende gelegenheid om het parcours te verkennen en tevens warm te rijden.
Brieske 26 oktober 2015 22:47
SU-PER LEUK!
Ik kan helaas niet, ik moet mijn schoonmoeder in bad doen, en de klimop knippen, en collecteren tegen veldrijden, en drugs smokkelen, en het plafond behangen, helaas, want was graag gekomen.
Maar mocht ik toch nog een gaatje vinden, dan kom ik niet.

Groet
Walnoot 26 oktober 2015 23:06
'collecteren tegen veldrijden'

Hihi.

Groet terug.
Ben 27 oktober 2015 10:59
Te ver weg en geen cyclocrosser, dus ik doe ook niet mee. Leuk evenement.
Arsimo 27 oktober 2015 18:18
Jammer dat dit niet werd gehouden toen ik nog student was en een goeie handvol officiële veldritten in de winter reed (ja, echt, sue me)
Walnoot 27 oktober 2015 23:25
Ben eigenlijk vooral benieuwd hoe dat er bij de vrouwen aan toe gaat. Zelfs in wedstrijden waar geen restricties zijn op het beroep, krijgen zelfs de topwedstrijden al nauwelijks een veld bij elkaar. En geloof me, ik heb echt in principe niets tegen vrouwen van 80+ kilo of 50+ jaar, maar die horen geen veldrit tussen de 'profs' te rijden.
merijntje mortirolo 28 oktober 2015 00:20
Quote
Walnoot
ik heb echt in principe niets tegen vrouwen van 80+ kilo of 50+ jaar,

Ik wel.

(Tegen alle vrouwen eigenlijk, maar goed, dat zal wel aan mij liggen. Kutwijven. Allemáál).
Michael B. 28 oktober 2015 10:57
Lekker laten varen dit evenement, nep NK, waar geen dopingcontroles worden gehouden, is een wassen neus!
Linkebal 28 oktober 2015 11:48
De farmacie-studenten zijn dus zwaar in het voordeel
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen