Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Roompot 2015... conclusies?

Gepost door D. Marrage 
D. Marrage 05 november 2015 11:36
Het eerste seizoen van Team Roompot Oranje Peloton, wat vonden we ervan?

Drie zeges:
Brussels Cycling Classic (Groenewegen)
Arnhem-Veenendaal Classic (Groenewegen)
Etappe 4 Tour du Limousin (Lammertink)

Verder:(met dank aan PCS)
- 22x top 10 voor Raymond Kreder
- 15x top 10 voor Dylan Groenewegen
- Maurits Lammerink tweede in Coppa Sabatini (1.1)
- Marc de Maar tweede in Luxemburg (2.HC)
- Huub Duyn degelijk (12.115 km in 71 wedstrijddagen) en goed (derde) in Ronde van Luxemburg.

Quote

Goed nieuws gisteren voor Dylan Groenewegen Een scan toonde aan dat zijn knie voldoende hersteld is om te beginnen aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Dan zal de winnaar van de Brussels Cycling Classic en Arnhem-Veenendaal niet meer voor ons team actief zijn, maar voor Lotto.nl-Jumbo. Een goede winter,Dylan!

Vertrekkers 2016:
Dylan Groenewegen --> Lotto NL - Jumbo
Mike Terpstra

Aanwinsten 2016:
Pieter Weening
Nick van der Lijke
Barry Markus
Antwan Tolhoek

Conclusies D. Marrage:
-Vrij mager debuutseizoen. Maar meer kon er ook niet verwacht worden
-Veteranen brachten - muv Duyn - niet bepaald wat er van ze verwacht werd
-In de schaduw van Groenewegen hadden de jonkies het lastig. André Looij zag er van hen het meest veelbelovend uit, door zich enkele malen goed te tonen in massasprints.
-Goede aanwinsten 2016!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/11/2015 18:48 door D. Marrage.
Snorfietser 05 november 2015 12:08
Kan me goed vinden in jouw conclusies. Heel erg Jammer dat Groenewegen weggaat.
bakfiets 05 november 2015 12:19
lammertink ook sterk in 4 daagse van duinkerken, van goethem heeft toch ook een koers gewonnen. Vond ik ook wel een aanwinst. Berden de Vries sterk in tro bro leon, voor de rest niet opvallend.
bakfiets 05 november 2015 12:23
grote prijs briek schotte, maar telt niet waarschijnlijk.
PePe 05 november 2015 12:29
Op Groenewegen na erg flets en bijzonder mager.
Leon 05 november 2015 12:45
Als je Lammertink in Sabatini noemt, maag je ook best de 2e plaats van De Maar in de Ronde van Luxemburg (HC!) vermelden...

Hier de podiumspots, 12 x 1e, 2e of 3e, dat houdt niet over.
[www.cqranking.com]

Voor een aantal neo-profs is het PCT-niveau duidelijk een stapje te hoog, die mogen na uitdienen van hun 2-jarig contract gewoon weer .2-koersjes gaan beheersen voor Metec of Piels. Van types als Looij en Kerkhof verwacht ik in 2016 een verdere groei.
Brieske 05 november 2015 12:52
Hoop dat ze uitgroeien qua koerswijze en talentendoorstroom naar een soort van Topsport Vlaanderen, toch een van de leukste teams in het peloton.
Tijd zal het leren, ze hebben zich dit seizoen goed laten zien.

Groet
Tinuz 05 november 2015 13:02
Ik verwacht wel dat ze het een stuk beter gaan doen in 2016.
De ploeg was te onervaren en had te weinig kwaliteit in 2015. Meer ervaring en een paar goede renners erbij in 2016.
Wanny 05 november 2015 13:19
Had wel het idee dat ze einde van het seizoen beter mee konden dan aan het begin. Dan kan liggen aan het iets inzakken van het algemene niveau van het peloton, maar kan ook duiden op wat groei van de roompot mannen
Rudy t. 05 november 2015 13:55
De eerste twee puntjes van je conclusie spreken elkaar wat tegen.

Wellicht de leiderstrui in Eneco nog het vermelden waard.
ton duk 05 november 2015 13:58
Sponsortechnisch is de leiderstrui Eneco en Lammertink 1e Nederlander AGR ook nog wel in de marge vermeldenswaardig....
gr
nesoor 05 november 2015 15:20
Hoezo sponsor technisch heeft hij in beeld gereden dan
ton duk 05 november 2015 15:26
nesoor Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoezo sponsor technisch heeft hij in beeld gereden
> dan

Nee, maar dit feitje werd wel in Studio Sport en de dagen erna regelmatig vernoemd ...
gr
JW 05 november 2015 15:54
Tsja, Rob Ruijgh was ook al eens beste Nederlander in de Tour, of zoiets. Nederlandse pers en wielrennen.... niet te serieus nemen, zou ik denken.

Ik vond het optreden van de oudgedienden, met name Hoogerland, tegen vallend.
Maar over de hele linie een redelijk debuutjaar; wonderen waren niet te verwachten.
Weening kan het team nog een boost geven waar anderen zich aan op gaan trekken.
Voor Markus en Van der Lijke een mooie ( en laatste ?) kans om zich meer in de kijker te rijden.

Ik verwacht in 2016 een mooi sprongetje vooruit.
Michael B. 05 november 2015 15:57
Leuke ploeg, mooie uitstraling, alleen viel Johhny Hoogerland flink door de mand dit jaar. Begin van het jaar nog mooie woorden dat hij zo goed had getraind deze winter, mede door M. Boogerd, maar in de praktijk simpelweg niet goed genoeg afgetraind... foto's daarvan heb ik dit jaar al eerder op dit forum gepost.

D. Marrage 05 november 2015 18:23
Leon Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als je Lammertink in Sabatini noemt, maag je ook best de 2e plaats van De Maar in de Ronde van Luxemburg (HC!) vermelden...
>
Volledig mee eens thumbs up



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/11/2015 18:48 door D. Marrage.
Eazster 05 november 2015 18:39
Niet al teveel overwinningen helaas.
Maar Groenewegen heeft het goed gedaan en Lammertink is een sterk talent. Jammer dat deze weggaan.
Of Markus een aanwinst is vraag ik me af, maar met van Goethem en Looij wel nog sprinters die zich kunnen ontwikkelen.
Weening moet de Hoogerland rol overnemen en zal dit hopelijk beter doen,maar daar vertrouw ik wel op.
Cyclad 05 november 2015 19:25
Van Goethem is allesbehalve een sprinter. Hoe kom je daarbij?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/11/2015 19:26 door Cyclad.
Cyclad 05 november 2015 19:32
Ik vind dat Roompot het goed gedaan heeft.
De succesjes en successen zijn al benoemd, daar ga ik het niet meer over hebben.
Groenewegen erg sterk in het najaar, Lammertink een prima seizoen en ook Looij, Duijn, Asselman en Wesley en Raymond Kreder hebben een goed seizoen gedraaid.
Tegenvallers zijn voor mij Michel Kreder en Johnny Hoogerland.
Jammer dat Mike Terpstra weg gaat, toch een renner die je er in geaccidenteerde koersen prima bij kunt hebben.
Berden de Vries, Tim Kerkhof, Brian van Goethem en Sjoerd van Ginneken hebben zeker nog groeimarge.
De aanwinsten Van der Lijke, Tolhoek en Weening zijn prima. Barry Markus zie ik niet zo zitten, heeft al kansen genoeg gehad en deze niet gepakt. Wellicht ontbolstert hij bij Roompot, maar ik betwijfel dat.
Ik vergeet Etienne van Empel bijna nog. Van Empel moet een beste stap zetten in 2016, anders vrees ik ook voor hem het ergste.
lodjan 05 november 2015 19:54
Lammertink gaat niet weg.
myrd 06 november 2015 13:22
Asselman reed veelvuldig in de aanval met als bekroning de leiderstrui (tijdelijk) in de Eneco tour. Heeft dus zeker bijgedragen aan de zichtbaarheid van het team.
Michael B. 06 november 2015 13:35
Roompot is er toch maar in geslaagd om binnen een jaar een profploeg van de grond te krijgen. Dat hebben ze met een kleine groep klaargespeeld. Er waren een hoop bedrijven die veel riepen maar vervolgens niet wilde sponsoren. Roompot heef het toch maar gedaan. Vooral mooi dat het team een Nederlands imago heeft. Herkenbaar aan de kleuren, maar ook het wilhelmus op de mouwen. Waar Lotto Jumbo, nu ineens met een hoop onbekende buitenlandse renners op de proppen komt, blijft Roompot investeren in de Nederlandse wielersport. Het zou best kunnen dat Roompot komend jaar wordt uitgenodigd voor een Giro of een Vuelta. En wellicht over 2 jaar de Tour de France.
JW 06 november 2015 21:55
Komend jaar al een grote ronde confused smiley
Dat zou je als ploeg m.i. nog niet moeten willen.
El Chaba 07 november 2015 10:04
Zelfs als ze het willen, krijgen ze dit jaar echt nog geen wild card van een grote ronde. Kansloos.
Cyclad 07 november 2015 10:31
Inderdaad, dit jaar is echt kansloos winking smileygrinning smiley
Pyama 07 november 2015 19:47
Wat betreft die wildcards. De Giro (Androni, Bardiani, Southeast, Nippo ev. CCC/Bora/Roth) en Tour (Cofidis, Fortuneo, DirectEnergie, Delko ev. Bora) lijken mij een uitgemaakte zaak. Voor de Vuelta daarentegen kan het best handig zijn nog even een paar werkloze Spanjaarden in je PCT ploeg te halen. Caja Rural en Cofidis zijn zekerheden, maar dan zijn er nog 2 tickets te vergeven. Die kunnen voor CCC (als geen Giro) en Bora (als geen Giro en Tour) zijn, maar net zo goed voor een andere ploeg met een verdwaalde Spanjool. Leest Hilaire mee?
Shinzawai 07 november 2015 21:01
Delko lijkt me niet, vaak laat de ASO zo'n ploeg een jaartje wachten en mogen ze bijvoorbeeld wel naar Parijs-Nice. Maar Roompot gaat die vierde wildcard heus niet krijgen, dat spreekt voor zich. Voor de vierde Tour-wildcard lijken Cult en Bora mij de favorieten. Voor de Vuelta is het wat lastiger in te schatten, misschien Funvic?
Brieske 07 november 2015 21:26
Zie zo wel starten in de Giro, beter gezegd, het zou me niet heel erg verbazen als ze een uitnodiging krijgen.

Groet
Shinzawai 07 november 2015 22:02
Welke Italiaanse ploeg gaan ze dan thuislaten voor Roompot?
Brieske 07 november 2015 23:05
De eerste die in opspraak komt.

Groet
Eindhovuh 08 november 2015 08:27
Roompot heeft toch geen enkele renner die voor de Giro een meerwaarde is. Weening wellicht nog het meest.
Leon 08 november 2015 11:10
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Roompot heeft toch geen enkele renner die voor de
> Giro een meerwaarde is. Weening wellicht nog het
> meest.

Weening heeft natuurlijk op basis van zijn Giro-verleden wel een duidelijke meerwaarde voor die koers. Probleem is vooral dat hij wel de enige is. Dus ik betwijfel of de combi Nederlandse Girostart & Weening voldoende is voor de RCS...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen