Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Chris Froome verkent Rio

Gepost door Cycling_Inside 
Cycling_Inside 09 november 2015 10:56
Snorfietser 09 november 2015 11:08
In de tijdrit zeker, maar zie hem in een eendaagse wegrit niet zo snel met de beste meegaan.
JW 09 november 2015 12:42
Als hij in de Tour drie volle weken achtereen volop strijd moet leveren voor het geel (en dat is hij van plan) denk ik dat hij in de tijdrit te kort komt t.o.v. de renners die zich 100% richten op de tijdrit.

En wat de wegrace betreft: hoeveel eendagskoersen heeft Froome al gewonnen ? Hij is hooguit een outsider, maar maakt m.i. geen deel uit van de favorieten.
Het zou misschien nog iets anders zijn als de koers met een zware klim eindigde. Of als hij zijn Sky-trein mee mocht nemen.
Arsimo 09 november 2015 13:49
Wiggins won na zijn Tour - waar hij echt wel voor moest fietsen - gewoon de tijdrit op de OS. Voor specialist Tony Martin en voor Froome. Ik zie een Tour helemaal niet als probleem voor Froome om op de OS te schitteren, mits fit eruitkomend uiteraard, niet zoals dit jaar.

En dat hij geen eendagkoersen heeft gewonnen, tja, is dat niet meer een kwestie van er nauwelijks op gespitst te zijn (geweest)? Andy Schleck leek er ook niet voor geschikt maar won wel LBL. Ullrich won ook geen klassiekers, maar wel een OS. Idem voor Samuel Sanchez.

Froome is voor mij niet meteen de favoriet voor de wegkoers, maar bij de echte kanshebbers reken ik hem wel. Mits fit uit de Tour nogmaals.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/11/2015 13:50 door Arsimo.
Snorfietser 09 november 2015 14:03
Sanchez had Zurich al op zijn naam staan (zonde dat die koers niet meer bestaat). Ik denk dat ervaring in eendagskoersen wel belangrijk is voor een dergelijke wedstrijd.
JW 09 november 2015 16:08
Dat Wiggins in 2012 zowel de Tour als de OS-ITT won, geeft aan dat die combinatie zeker niet onmogelijk is. (In de OS-wegkoers kwam hij er overigens niet aan te pas). En ook toen was de concurrentie niet gering (Martin, Froome, Cancellara..).

Maar dat wil nog niet zeggen dat Froome dit kunststuk zal evenaren.
Andere tijdrit, ander land, en voor mijn gevoel was de Wiggins van toen een betere tijdrijder dan de Froome van nu.
Bovendien verwacht ik deze Tour meer tegenstand voor Froome dan Wiggins in 2012 kreeg.
Goozzer 09 november 2015 16:50
De combinatie is Tour-OS gewoon de meest ideale, zolang je niet beyond repair dood bent uiteraard. Er is bijna geen andere manier om dezelfde 'workload', gekoppeld aan supercompensatie na een week of twee, te krijgen en je hoeft er vrijwel niets (meer) voor te doen. Ik blijf erbij dat het na de Giro nog een lang taject is, waarbij het (Valverde wellicht uitgezonderd) voor velen nog een lastige kluif zal blijken om weer volledig wedstrijdscherp te staan...
JW 09 november 2015 19:56
Ik wil best geloven dat combinatie Tour-OS de meest ideale voorbereiding is.
De kans lijkt me groot dat ook Dumoulin voor deze combinatie kiest, maar de Tour anders zal gaan rijden.

En dan geloof ik, zolang Froome het tegendeel niet heeft bewezen, toch meer in de kansen van Dumoulin winking smiley
Eindhovuh 09 november 2015 20:23
Is Froome niet gewoon een mindere tijdrijder dan Wiggins?
merijntje mortirolo 10 november 2015 00:43
Is een Dacia Logan niet gewoon minder snel dan een Bugatti Veyron?
Carlos Danger 10 november 2015 00:52
Combinatie Tour-OS de meest ideale voorbereiding. Op wat? De Vuelta?
Carlos Danger 10 november 2015 00:52
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is een Dacia Logan niet gewoon minder snel dan een
> Bugatti Veyron?


Ligt aan de bestuurder.
Eindhovuh 10 november 2015 07:47
Beetje flauw, er wordt hier gesuggereerd dat Froome hetzelfde kan doen als Wiggins.
cyclingfreakske 10 november 2015 20:17
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is een Dacia Logan niet gewoon minder snel dan een
> Bugatti Veyron?


das toch een rijdende broodautomaat ?? grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen