Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Thomas Dekker: “In 2002 was ik de beste van de wereld”

Gepost door Cycling_Inside 
Cycling_Inside 11 november 2015 09:08
Peiling
Heeft hij een punt
Alleen geregistreerde gebruikers mogen deelnemen aan deze peiling.
Er zijn 51 stemmen ontvangen.
Ja 31
 
61%
Nee 20
 
39%



[www.wielerflits.nl]

Heeft hij daar een punt of niet
Robin 11 november 2015 09:34
Lekkere kop. Een halve zin ... 'uit mijn leeftijdscategorie' weglaten. De laatste lijkt mij ook zeker wel te kloppen. Daarom ben ik ook altijd wel benieuwd wanneer hij nu echt begonnen zal zijn met doping. Want hij inderdaad zoveel beter dan de overige renners van zijn generatie.
merijntje mortirolo 11 november 2015 09:38
Quote
Robin
Daarom ben ik ook altijd wel benieuwd wanneer hij nu echt begonnen zal zijn met doping.

Eerder 'te laat' dan te vroeg, dunkt mij. (Waarmede ik het 'morele aspect' even negeer en bedoel (denk) dattie als U23 clean was, voor zover dat bestaat in de wielrennerij).
Arriere de la course 11 november 2015 10:21
JW 11 november 2015 10:55
Wanneer ? Dat kun je het beste aan Thomas zelf vragen.
Die geeft altijd overal een eerlijk en openhartig antwoord op.

(Persoonlijk denk ik dat hij als kind al in de toverdrank is gevallen)
Sub Culture 11 november 2015 11:27
Hij was toch 'al' 20 toen hij in zijn eerste Giro reed?
Was een grote fan van Dekker destijds.

Hij was leuk zelfingenomen, intelligent, uitstraling op overschot en barstte van het talent.
Hij was ook één van de eersten van min of meer mijn leeftijdscategorie die profrenner werd.

Tot dan toe waren dat allemaal oudere jongemannen waar je als jongetje naar op keek.

Heb me overigens nooit van de indruk kunnen ontdoen dat er in die Rabo III tijden al dingen gebeurden die eigenlijk niet hoorden gezien de totale dominatie van die ploeg bij de beloftes.
Als je dan achteraf ziet hoeveel van die jongens bij de profs geen poot meer vooruit kwamen, vroegtijdig stopten of tegen de dopinglamp liepen..
Michael B. 11 november 2015 12:47
Vanaf dat hij 1jaars junior was. Toen mocht Thomas voor het eerste proeven van de toverdrank. Werd al direct duidelijk aan het begin van het seizoen...Volgens mij was het de Ronde van ZuidHolland, waar Thomas vanuit een volstrekt kansloze positie solo terugkeerde bij de kopgroep....Tijd dat zo'n beetje alle NoordHollanders goed reden. Je hoefde maar uit die buurt te komen en je was een steengoede renner aka talent. Met dank aan de wonderhuisarts die toen in NoordHolland de juiste middelen toestopten. Helaas kwam deze huisarts al snel in gewetensnood... maar dat maakte voor Thomas weinig uit, wat hij had ondertussen al genoeg alternatieven bij de Rabobank wielerploeg gevonden.

Zoals Sub Culture al eerder opmerkte bij de profs geen poot meer vooruit kwamen, vroegtijdig stopten (Bas Gilling) of tegen de dopinglamp liepen..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/11/2015 12:51 door Michael B..
Velodroom 11 november 2015 13:04
Als hij in 2002 (17 jaar) 2 op 3 podium rijdt dan is dat toch wel een bijzonder hoog gemiddelde. 22x1; 9x2 en 9x3.
Of hij dan nog steeds schoon rijdt is zeer wel mogelijk. Hij zal inderdaad wel de beste van zijn leeftijd (17) geweest zijn.

Persoonlijk denk ik niet dat Rise and Fall van Thomas Dekker helemaal te vergelijken valt met die van Genevieve Jeanson, nietwaar Goozzer? smiling smiley
El Mik 11 november 2015 13:20
" Als je dan achteraf ziet hoeveel van die jongens bij de profs geen poot meer vooruit kwamen, vroegtijdig stopten of tegen de dopinglamp liepen.. "

Dat geldt voor alle grote talenten bij de beloften dat er veel niet slagen, dat beperkt zich niet tot de Rabo talenten.
Walnoot 11 november 2015 13:28
Gelukkig hebben we hier nog Michael B. die ons precies kan vertellen wie wanneer doping heeft gebruikt. Als het niet zo'n idioot was, zou je bijna gaan denken dat hij zelf de dealer was.
Snorfietser 11 november 2015 14:03
Hesjedal heeft toch ook al bekend dat hij in zijn Rabo periode gebruikte?
Velodroom 11 november 2015 14:31
Kan Thomas Dekker niet net als Froommie op 3 december a.s., maar nu in de Margriet, zijn testresultaten van 2002 en 2015 bekend maken? cool smiley
Waar stond the next big thing overigens exact 8 jaar geleden? Was hij al in staat 17 kaarsjes in één keer uit te blazen? Proficiat, Tom Dumoulin.
Rudy t. 11 november 2015 15:33
De ronde van zuid Holland voor junioren heeft nooit bestaan. Verder prima verhaal. Dat alle noord Hollandse junioren aan de epo zaten en zitten lijkt me evident.
Michael B. 11 november 2015 16:05
Rudy t. Schreef:
-------------------------------------------------------
> De ronde van zuid Holland voor junioren heeft
> nooit bestaan. Verder prima verhaal. Dat alle
> noord Hollandse junioren aan de epo zaten en
> zitten lijkt me evident.


Ik schrijf: Volgens mij, het kan ook de ronde van het Lage Land zijn geweest

@Walnoot
Who's more foolish the fool or the fool who follows him?
veluweracer 11 november 2015 17:42
Komkommertijd?
Tinuz 11 november 2015 23:41
Ik zapte net langs Pauw en zag daar T. Dekker met Ties Zonneveld zitten. Iemand een idee waarom?
Carlos Danger 12 november 2015 00:05
Die Thomas heeft met dat 'schoonfietsen' toch wel heel wat media-kansen laten liggen. Gelukkig is hij met een ferme inhaalslag bezig.
Velodroom 12 november 2015 00:14
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zapte net langs Pauw en zag daar T. Dekker met
> Ties Zonneveld zitten. Iemand een idee waarom?

Thomas Dekker om te vertellen, dat hij 21 opnamedagen met veel plezier had meegemaakt om 6 seconden in de film The Program over de wielercarrière van Lance Armstrong te figureren. De film is een paar maanden uit.

Thijs Zonneveld vanwege zijn column in het AD, waarin hij naar aanleiding van het atletiekschandaal in Rusland (actualiteit) ook wijst naar de rest van de wereld.

Dekker maatschappij kritisch door te stellen, dat list en bedrog op alle levensterreinen is terug te vinden.

Dekker en Zonneveld zijn geliefd omdat ze toch aardig uit hun woorden kunnen komen en Dekker uiteraard ook zelf met doping te maken heeft gehad.
Nynke moet het trouwens vanwege interne ontwikkelingen wat rustiger aan gaan doen.
Carlos Danger 12 november 2015 00:31
Gelukkig hadden ze dus niet te veel moeite met het opentrappen van de open deuren van de studio.
Michael B. 12 november 2015 10:31
Leuk momentje toen Thomas en Thijs een Ellen van Langen bekritiseerde. Haha die zag Pauw even niet aankomen. Ellen van Lange had schijnbaar een column in een krant geschreven waarin ze aangeeft dat doping in de atletiek alleen om incidenten gaat. Gelijk even rechtgezet door Thomas door aan te geven dat ook in het atletiek meer dingen gebeuren dan het licht kan verdragen. Had Thomas Dekker een zeer goed punt mee. Vooral omdat Ellen van Lange nu zelf ook een bobo is geworden en haar eigen nest bewaakt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/11/2015 10:32 door Michael B..
Eindhovuh 12 november 2015 11:04
De hypocrisie van andere topsporters richting wielrenners kent inderdaad geen grenzen.
Behalve dan door Nederlandse schaatsers want die rijden allemaal op boterhammen met pindakaas.
Linkebal 12 november 2015 11:28
De snor van Zonneveld vond ik het dieptepunt van de uitzending.
Walnoot 13 november 2015 14:10
Who's more foolish the fool or the fool who follows him?

Jij bent zonder enige twijfel de grootste bosmongool hier. Je schijnt bijvoorbeeld te denken dat iedereen die het niet 100% met je eens is, zegt dat de dope wel meevalt. Dommer kan niet. Kan je eigenlijk begrijpend lezen, of überhaupt begrijpen?
PVW 13 november 2015 22:51
Bosmongool? Noemde jij jezelf 'hier' (ruime interpretatie graag, eigenlijk bedoel ik natuurlijk 'daar'. Nogmaals dank voor de redding aan ons aller spaak) vroeger niet iets van debiel ofzo? :-p

Overigens wel eensch
cyclingfreakske 14 november 2015 13:52
Ellen de Lange sluit altijd haar ogen als het op atletiek aankomt... de bakermat van doping en vooral spullen in experimentele fase (oa gen-doping) die er circuleren.
Had hier ook als eens aangehaald in een ander topic dat de atletiek vergeven was, en de IAAF zelf tot het diepste verrot was en zichzelf een nieuw imago wou aanmeten als (clean) door een andere voorzitter aan te willen stellen. Structureel is de corruptie minstens zo groot als bij FIFA.
Vind het geweldig dat het Russiche deel is uitgelekt.... en dat is maar 1 deel van het verhaal want het zijn vooral de federaties en IOC zelf die het deksel op de pot houden. Want atletiek is wel de oogappel van het IOS en de bakermat van de OS.

Dat Dekker daar nog eens een sneer geeft aan Ellen, is gewoon terecht.
Dat Dekker hard kon en kan fietsen is een feit. Dat hij zeer veel talent had, ook. Dat hij word afgerekent bij een poging tot comeback en hem weigert een plaatsje te geven in een behoorlijk team, is pure hypocrisi. De uitleg van sommige even gedopeerde ploegleiders, dat zijn tests niet volstonden...is kompleet idioot.
Probleem ? ja... want hij heeft teveel gelost in hun ogen, de "omerta" in het wielrennen geschonden en ze zelf in opspraak kunnen komen.

Daarmee is Dekker voor vele insiders - zeker protour - een nog grotere parastiet dan Zonneveld (die veel minder een blad voor de mond heeft)
Dekker heeft zelfs eens gezegd dat hij nog vooral gezwegen heeft, en zich ook niet geroepen voelt om nu echt alle vuile was buiten te hangen omdat de UCI en de ploegleiders gewoon samenspannen op de pot gesloten te houden.
maw : er kunnen weleens binnen het UCI koppen gaan rollen. (oa oetlul p.Mcquad)



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/11/2015 14:06 door cyclingfreakske.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen