Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Trek Factory Racing wil Nibali

Gepost door Cycling_Inside 
Cycling_Inside 12 november 2015 13:21
In 2017 willen ze Nibali
Shinzawai 12 november 2015 13:39
Ze zullen vast niet de enige zijn...
Slimmerd 12 november 2015 13:47
Hebben we met Cycling-Inside iemand die elke kop van Wielerflits hier overtypt tot topic?

Hopelijk is de komkommertijd snel voorbij!!
Snorfietser 12 november 2015 14:06
Zijn inderdaad vaak berichten van Wielerflits, maar wel interessante berichten waar over gediscussieerd kan worden.
Shinzawai 12 november 2015 14:22
Op zich wel een logische aanwinst voor Trek, als het ze lukt: Cancellara houdt ermee op, dus komt er budget vrij en zit de ploeg zonder echte kopman. Daarbij is de ploeg al redelijk Italiaans geörienteerd en kan Nibali zonder concurrentie het kopmanschap op zich nemen met Mollema als meesterknecht.
Slimmerd 12 november 2015 14:48
Dan is het wel handig als de openingspost ook enige tekst bevat en geen loze kreet!
El Chaba 12 november 2015 16:26
Doe ik ook regelmatig maar altijd met het hele bericht + link.
Eens dus met Slimmerd.
jonglins 12 november 2015 19:12
Ik vind het melden van de belangrijkste berichten van Wielerflits op dit prikbord wel fijn.
Hoef ik Wielerflits niet te volgen!
JW 12 november 2015 19:28
Eens.
Qua berichtgeving vind ik WF in het algemeen best goed; als discussieforum niet.
JW 12 november 2015 19:35
Ik kan me voorstellen dat Mollema toch wat hogere verwachtingen had van zijn rol bij Trek, dan meesterknecht te gaan spelen.
Slecht was het niet afgelopen jaar, maar ook niet "beter dan ooit".
Daar zal hij in 2016 toch nog wel heel hard zijn best voor gaan doen.
Slimmerd 13 november 2015 10:21
Ondanks een blessure op een zeer vervelend moment, denk dat hij niet geheel ontevreden is over zijn eerste jaar.
Nu doorpakken en dit jaar weer ouderwets wat zeges meepakken in een uitgende groep en de nodige top-10 (6) noteringen gaan zich wel verzamelen
Prikdude 13 november 2015 12:53
Wij willen Nibali.
Walnoot 13 november 2015 14:20
Ik wil worst, maar het mag niet van de schijf van vijf.
JW 13 november 2015 16:26
Zeker. Ik heb daar wel vertrouwen in.
Walnoot 13 november 2015 16:45
Denk niet dat Mollema zou moeten gaan knechten voor Nibali. Die kan je best naast elkaar uitspelen natuurlijk, Nibali mag kiezen waar hij kopman wil zijn, Mollema mag het in de andere wedstrijden doen. Zie Mollema met een beetje mazzel wel podium rijden in de Vuelta als hij zich er op zou richten.
El Chaba 13 november 2015 19:49
Sinds wanneer gehoorzaam jij aan welke autoriteit dan ook?
El Chaba 13 november 2015 19:50
Walnoot 14 november 2015 11:26
Goede vraag. Laat ik zeggen dat ik net salami op mijn brood had.
cyclingfreakske 14 november 2015 14:12
Beetje onmogelijke oprdracht voor TREK. Nibali is 1 ding, maar die gaat zoveel geld kosten dat er geen ruimte is voor goede helpers, dat qua team een rondeteam oplevert.
Zal beetje een droom blijven voor hen. de grootste bieder zal eerder Tinkov worden, die Contador weldra ziet stoppen en absoluut een tot 2 top-ronderenner nodig heeft. Nibali zal ook eerder die weg opgaan, tenzij er een Italiaans "superteam" opstaat en sterke financieele middelen heeft om daar een aantal tophelpers mee rond te bouwen voor het rondewerk.
El Chaba 14 november 2015 19:37
Je vergeet een aantal heleboel zaken.

- Team manager Luca Guercilena van Trek heeft zélf al duidelijk zijn ambitie uitgesproken om Nibali te halen in 2017 en stond afgelopen seizoen reeds klaar om Nibali te halen als Astana zijn WT-licentie zou hebben verloren.
- Cancellara stopt aan het eind van dit seizoen, wat met zich meebrengt dat er weer veel geld beschikbaar komt.
- Nibali wil inderdaad een goede rondeploeg om zich heen maar zou 'in ruil daarvoor' geen reusachtig salaris vragen.
- Het Italiaanse koffiemerk Segafredo wordt genoemd als co-sponsor om zodoende te contractonderhandelingen met Nibali te faciliteren.
- Tinkoff wordt tot nu toe nergens genoemd, een andere kandidaat zou BMC zijn.
cyclingfreakske 15 november 2015 02:16
De teammanagare van Trek heeft dit jaar idd al vaak zijn wens ge-uit...... maar zoals al is gezegd : er moet veel draagkracht zijn, heel veel.
het geld van een Cancellara is niet genoeg, Nibali moet idd al stevig zakken met de prijs en dan nog word een sterk rondeteam bij elkaar krijgen een geldverslindend iets.
Een goed helper die bergop kan kost bakken geld..... Nibali is ook eergierig dus zal hij niet meer content zijn met een 2e-rangs rondeteam en rijden voor plek 5 a 10.

Tinkov hoor je inderdaad nog niet... of toch ?
Met het gedoe rond Nivali in de Vuelta en de Tour, liet hij al eens los dat hij hem wel zag zitten mocht hij bij Astana opstappen. Nibali liet duidelijk aan de media verstaan dat hij zijn contract uitdoet, kwestie van professionalisme.
Tinkov is wel degene die zomaar een budget kan bovenhalen om Nibali en een pak goede klimmers even bij elkaar te brengen.

daarnaast moeten we ook nog zien wat 2016 economisch brengt. De tijden worden onstabieler en als door een actie de financieele wereld een knauw krijgt, kan Trek en vele anderen hun droom opbergen. De uitverkoop van RCS belooft al niet veel goeds mbt het Italiaanse wielrennen en de budgetten....

we zullen zien ivm Trek.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/11/2015 02:16 door cyclingfreakske.
Goozzer 15 november 2015 17:48
Budget is tot nu toe geen onoverkomelijk probleem gebleken bij Trek. Je onderschat denk ik dan ook wat Cancellara bij Trek verdient - heb daar al bedragen horen rondgaan die niet eens zo veel onderdoen bij wat aan Nibali wordt toegeschreven - en gaat Nibali (tenzij hij volgend jaar opnieuw de Tour zou winnen) sowieso genoegen moeten nemen met minder, vermoed ik, wat een eventueel verschil ook nog verkleint...
Shinzawai 15 november 2015 20:22
Met Mollema en Arredondo heeft Nibali best wel goede ondersteuning bergop.
cyclingfreakske 16 november 2015 03:37
aan Mollema heeft hij niet veel... die probeert altijd te overleven maar kan geen forsing voeren, dus voldoet niet voor een topkern.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen