Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

toekomstig wielervolgers

Gepost door PVW 
PVW 13 november 2015 22:33
Peiling
zie onder
Alleen geregistreerde gebruikers mogen deelnemen aan deze peiling.
Er zijn 26 stemmen ontvangen.
er komt minder aanbod 5
 
19%
het wielrennen evolueert 7
 
27%
je wordt oud, maat 13
 
50%
anders.... 1
 
4%



De afgelopen 20 jaren zijn fanatiek wielervolgers er enorm op vooruit gegaan. Iedere grote koers is zowat te volgen. De afgelopen paar jaren is het op tv wat teruggelopen, maar dankzij de streams hoef je haast niets te missen. Voor de toekomst vrees ik echter een beetje. Naast het risico van verzadiging vrees ik vooral voor voldoende aanwas van nieuw publiek.

Kijk ik naar mijn kinderen dan gaat alles bij deze generatie snel, sneller, snelst. Waar mijn oudste drie jaar terug nog tegen me aan kroop om mee te kijken is zijn aandachtscurve nu geslonken tot zo'n 12 min. En weer door nar het volgende onderwerp.

Gaan we een ontwikkeling krijgen naar minder aanbod? Of zal het wielrennen zich aanpassen zodat een kortere aandachtsspanne vereist wordt (ik hoop echt van niet...) Of is dit niet anders dan voorheen en denken ouders al eeuwen dat t allemaal wel erg snel gaat?
Ben 13 november 2015 22:57
Telenet Sports Plee in het veld, het begin van de ondergang.
Wielerliefhebbers komen er altijd wel, het is geen sport die direct interessant is om naar te kijken. Met enige kennis is het dan weer super gaaf om te zien.
Carlos Danger 14 november 2015 00:50
In de toekomst zullen er nog slechts enkele, zwaar beveiligde, koersen overblijven en lost het probleem van een te groot aanbod
zich dus vanzelf op.
cyclingfreakske 14 november 2015 12:56
overaanbod, en natuurlijk '...tig keuzemogelijkheden voor de huidige generaties om zich bezig te houden.
Ook veel meer achter de console / pc zitten dan ooit is gebeurd, de hele dag getokkel op de smartphone, waar twitter en facebook bijna belangrijker zijn dan eten en drinken...... hun manier van denken veranderd, het moet sneller dan snelst.....
het effect dat we algemeen al zien is dat interesses steeds meer afvlakken.

Zet daarnaast de nog altijd overdreven heksenjacht gekoppeld aan vaak erg overdreven strafmaatregelen, doet bij velen helemaal de deur dicht.
de boodschap is enerzijds : dopers worden gestraft, maar anderzijds ook : wij straffen uw leven kapot.
... het evenwicht is zoek maw... en veel jongeren denken..bekijk het maar met die onzin.
Sub Culture 14 november 2015 12:58
De geromantiseerde verhalen van mijn ouders die met mijn grootouders aan de radio gekluisterd luisternden naar de koers op de radio.
Overgegeven aan de observaties van de radiocommentator, had het wel willen meemaken.

Al wordt alles met wat anciƫnniteit geromantiseerd.
Zo ook de loopgravenoorlog 14-18.

Less is more.

Nu goed, ik ben blij dat ik zowat elke koers waar dan ook ter wereld waar een camera op gericht staat languit vanuit de zetel kan volgen.
cyclingfreakske 14 november 2015 13:32
..... Door de naamsverandering - "modernisering noemen ze dat" - van sommige wedstrijden, haken velen af, ook verknochte fanaten.
Sommige wedstrijden hebben echt een traditie waar heroiek uit gegroeid is, en hangt automatisch vast aan de oude namen (bv Parijs-Brussel dat nu wat anders is en een lokaal rondje is geworden B.cycling classic.... win 1x P-Brussel en je hebt een mooi palmares, win 20x BCC en je hebt nog altijd de kermiskoers van om de hoek dat niets zegt. In weze dezelfde koers, totaal ander karakter.
oke de financieele problemen dwongen een parkoerswijziging op, dan kan je beter de koers schrappen ipv een belachelijk rondje te draaien. Of dan eens om de paar jaren te organiseren als het kan met een klassiek statuut als vanouds.
PVW 14 november 2015 21:56
Mijn eigen situatie prima verwoord. Klinkt allemaal leuk die oude situatie maar blij dat ik alles kan zien. Hopelijk kan (ik) dat over dertig jaar nog steeds.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen