Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Theo Bos Nederlands kampioen omnium

Gepost door lodjan 
lodjan 25 november 2015 07:47
Theo Bos is Nederlands kampioen omnium geworden. Het is alweer zijn 14e nationale titel. Tim Veldt was er niet bij, hij was met andere leden van de nationale ploeg onderweg naar de wereldbekerwedstrijd in Nieuw-Zeeland. Eerder was Theo met zijn oude maatjes Tim Veldt en Teun Mulder tweede geworden op de teamsprint, na het team van wereldtopper Jeffrey Hoogland.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/11/2015 10:34 door lodjan.
Slimmerd 25 november 2015 10:20
Over 'oud' nieuws gesproken.
lodjan 25 november 2015 10:39
Yep, afgelopen zondag, maar het stond hier nog niet en ik vond het wel het vermelden waard. Ik denk dat menig meelezer het nieuws gemist heeft. Na een pechjaar is goed nieuws voor Theo ook wel eens welkom.
lodjan 25 november 2015 10:47
INDIVIDUELE SUCCES TE DANKEN AAN DE TEAMSPRINT"" 23 uur geleden

Half november stond ik voor het eerst in jaren aan de start van een wedstrijd met mijn oude maten Theo Bos en Tim Veldt. Met z'n drieën legden we jaren geleden de basis voor drie mooie carrières.

Tussen 2004 en 2008 reden Theo, Tim en ik als drietal alle grote wedstrijden voor Nederland op de teamsprint. In die periode trainden we altijd samen, maar bovenal werden we een echt team. Eigenlijk was dat best bijzonder, als je bedenkt dat we elkaar niet hadden uitgekozen, maar vanwege ons fietstalent bij elkaar waren gezet. We vulden elkaar als wielrenner en als persoon erg goed aan en waren tijdens wedstrijden daardoor altijd wat extra gebrand om voor elkaar door het vuur te gaan. Ik ben ervan overtuigd dat dit een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan onze mooie prestaties: twee WK-medailles en meerdere wereldbekeroverwinningen.

"Juist omdat we van elkaar verschilden, konden we van elkaar leren"

Uiteindelijk hebben deze twee jongens ontzettend veel voor mijn carrière betekend, ook voor mijn individuele resultaten. We zijn drie heel verschillende type renners, ik was de snelle starter van de drie, Theo kon zijn snelheid geweldig vasthouden en Tim trok het tempo door tot aan de finish. Daarnaast vulden we elkaar als persoonlijkheden goed aan. Tim noemde Theo en mij wel eens Armstrong en Ullrich: Theo was de strak georganiseerde Lance, ik de ontspannen Ullrich die wel eens een grapje maakte. Juist omdat we van elkaar verschilden, konden we enorm veel van elkaar leren en hierdoor betere renners worden. Ik heb mijn individuele succes absoluut ook aan hun te danken.

Na zoveel mooie jaren zijn we in 2008 alle drie onze eigen weg gegaan. Na zoveel jaren was het erg bijzonder om half november met de jongens terug te keren op de baan tijdens de NK teamsprint. We wilden de kans aangrijpen om weer eens samen te fietsen en vooral om plezier te maken. Toch merkten we dat het gevoel van jaren geleden nog niet weg is! Onder het toezicht van veel bezoekers werden we tweede, direct achter de huidige jongens uit het nationale team. Ook al hebben we al jaren niet met elkaar getraind, het gevoel was weer precies zoals vroeger. Ook al zijn we alle drie druk en woont Theo tegenwoordig in Monaco, we hebben een band voor het leven.
Velodroom 25 november 2015 12:23
Tim Veldt was er inderdaad niet bij, maar zou anders een harde dobber aan Theo Bos hebben gehad, zeker in dit puur hollandse deelnemersveld.
Op de 250m en de 1000m is Theo nog altijd sneller dan Cavendish en dus ook Veldt.
Hij won 4 van de 6 nummers, deels met grote overmacht; 2 sec op de sprint (250m 12,941) en 4 sec op de 1 kilometer (1:02.23).
Daarmee vergeleken zijn alleen de 4km (4:40,87) en de harde puntenkoers vanwege de duur en de centrale positie in de omnium zijn zwakkere punten.
Theo Bos reed de week ervoor in België de 200m in 10,435s. Zijn 200m tussentijd in Alkmaar zal een tikkie beter geweest zijn.

Kortom, mijn eerste gedachte was:"Waarom ben je geen baanrenner gebleven?".
Rudy t. 25 november 2015 13:02
Omdat dat een niets zeggende kut sport is?



Vergeleken met weg wielrennen dan toch...
Velodroom 25 november 2015 13:59
Rudy t. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Omdat dat een niets zeggende kut sport is?
>
>
>
> Vergeleken met weg wielrennen dan toch...


Begrijp ik het nou goed, Rudy t.? Is Theo Bos in 2008 van geslacht veranderd? Daar heb ik toch nooit iets over gelezen.
Barolo di Angelo 25 november 2015 15:02
lodjan 25 november 2015 20:53
Er staat niet bij vermeld wie de ik-figuur is, maar dat lijkt me wel duidelijk genoeg. Toch?
Tinuz 27 november 2015 02:31
Ligt Theodosius Bos toch beter, de baan.
Hij valt ook wel vaak, waardoor ik me afvraag of zijn stuurvaardigheid wel adequaat ontwikkeld is om in een groot peloton te rijden.
Eindhovuh 27 november 2015 23:30
Valt hij bovengemiddeld vaak? Valt wel mee toch?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen