Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Stybar crosst enkel in Essen

Gepost door Anony 
Anony 01 december 2015 20:40
Ook jammer, een paar veldritten meer had leuk geweest.



Zdenek Stybar zal dan toch maar één veldrit rijden die seizoen, namelijk die in zijn "thuishaven" Essen. "Ik zal me focussen op de weg", zegt Stybar, die eerder nog te kennen gaf een paar veldritten te zullen afwerken dit seizoen.
Lees ook:

Zdenek Stybar liet afgelopen weekend al uitschijnen dat hij slechts een paar veldritten zou rijden dit seizoen, en zeker niet het WK. Nu blijkt dat de Tsjech alleen zaterdag in Essen zal aantreden.

"Na de Boonen and Friends-veldrit heb ik met mijn team gesproken. Samen hebben we afgesproken dat ik geen veldritten zal rijden deze winter, behalve in Essen."

"Ik wil mijn aandacht richten op de weg, met het oog op het voorjaar. Afgelopen weekend in Mol werd duidelijk dat ik een klein beetje achter zit op mijn schema van vorig jaar."

"Het was een lastige beslissing, want iedereen weet hoe dol ik ben op veldrijden. Maar ik wil er geen rijden als ik geen goeie conditie heb. Dat zou van weinig respect getuigen voor de organisatoren en de fans."

"Ik ben wel blij dat ik in Essen kan rijden, waar ik mijn supporters kan ontmoeten. Na zaterdag zal ik me richten op de weg, als ik me bij mijn ploegmaats voeg op trainingskamp in Denia."

Sporza
Tinuz 01 december 2015 23:49
Enkel een geste naar zijn supporters, dus....
Kijken hoe Boom voor de dag komt. Ik verwacht er niet bijster veel van.
Slimmerd 02 december 2015 11:27
Er zijn voor Stybar wel belangrijkere wedstrijden dan met 20 liefhebbers door het veld te raggen!!
Zorro 02 december 2015 16:01
Lars Boom start zijn veldritseizoen in Antwerpen en hoopt daarna op een selectie voor de wereldbekermanches van Namen en Heusden-Zolder. Maar tot een confrontatie Stybar-Boom zal het deze winter dus niet komen.
JW 02 december 2015 17:06
Anders dan Stybar krijgt Boom van zijn baas de vrije teugel: hij mag zes veldritten rijden.
En houdt vooralsnog de mogelijkheid open om zijn baas toestemming te vragen ook naar het wk te gaan.
Walnoot 02 december 2015 19:38
Wat denk ik vooral iets zegt over de waarde van de keienwedstrijden voor hun respectievelijke teams.
pirke 02 december 2015 20:46
begrijpelijke keuze, maar wel heel jammer dat hij niet eens zijn trui verdedigt.
lodjan 02 december 2015 20:59
pirke 03 december 2015 11:08
de tsjechische? yawning smiley

maar inderdaad, ik zat te snurken toen ik dat typte. het was alweer twee jaar geleden dat hij de regenboog droeg
veluweracer 04 december 2015 13:17
Ik vrees dat Boom met zijn nimmer aflatende geldingsdrang een gevaar zal zijn in het crosspeloton. Zijn gebrek aan specifieke vorm zal hij willen compenseren met kamikaze-acties, die uiteraard de nodige risico,s met zich meebrengen. Ik ga er vanuit dat hij zelfs rondloopt met het waanidee dat hij wereldkampioen kan worden. Vino kan zijn keienvreter beter op stal houden.
El Chaba 04 december 2015 16:12
Zijn gebrek aan specifieke vorm zal hij willen compenseren met kamikaze-acties, die uiteraard de nodige risico,s met zich meebrengen

Wat doet jou dat denken?!?
veluweracer 05 december 2015 11:47
Ja, dat is een goeie. Ik vermoed het meer dan dat ik het heb vernomen uit betrouwbare bron.
Walnoot 05 december 2015 19:37
Jij vermoedt altijd wel nare dingen. De wereld is niet altijd boosaardig hoor. Stybar speelde zijn rolletje perfect en als een heer vandaag.
veluweracer 06 december 2015 10:52
Boom gaat nergens heen om de aimabele gastheer uit te hangen. Die is in de veronderstelling dat het publiek zit te wachten op een ijdele, arrogante alleskunner die het wel even komt doen. Bah!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen