Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

VSS Overijsse zondag 6/12

Gepost door Franky 
Franky 04 december 2015 17:06
Geen klassementscross, maar wel de moeder aller crossen. Daarom pikken we deze ook mee voor het VSS-spel! Let op wie mee doet, GEEN Nys bijvoorbeeld!

Dezelfde regels als het VSS gedurende het wegseizoen. 1x *** voor de winnaar die jij voorziet, 2 namen met ** en 3 namen met *.

Zondag 15.00 uur start.

*** M van der Poel

** Pauwels, Meeusen

* M Vanthourenhout Laurens Sweeck, Vantornhout

[www.desportvriendenoverijse.org]



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/12/2015 23:46 door Franky.
lodjan 04 december 2015 17:08
MPoel
Pauwels, Meeusen
Klaas, Peeters, M Vanthourenhout



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/12/2015 09:41 door lodjan.
rustdag 04 december 2015 18:10
***
Mathieu van der Poel

**
Kevin Pauwels, Klaas Vantornout


*
Laurens Sweeck, Tom Meeusen



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/12/2015 14:49 door rustdag.
Leon 04 december 2015 18:50
L vergeten, of S te veel?
lodjan 04 december 2015 20:20
El Chaba 05 december 2015 12:39
***
Mathieu van der Poel

**
Kevin Pauwels, Tom Meeusen

*
Laurens Sweeck, Michael Vanthourenhout, Klaas Vantornout



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/12/2015 14:25 door El Chaba.
Franky 05 december 2015 15:32
Ook geen Van Aert hoor ik net in de uitzending, maar Wyts weet dat niet zeker... Even opletten dus.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/12/2015 15:33 door Franky.
avhhsc 05 december 2015 16:27
Mathieu van der Poel
Kevin Pauwels, m vanthourenhout
g vermeersch, t meeusen, l sweeck
ton duk 05 december 2015 16:33
Franky Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ook geen Van Aert hoor ik net in de uitzending,
> maar Wyts weet dat niet zeker... Even opletten
> dus.

Van Aert weet het zelf wel zeker...NIET dus
gr
Hadschieff 05 december 2015 18:42
*** M. van der Poel
** Pauwels, Meeusen
* Vantornout, Taramarcaz, M. Vanthourenhot
JW 05 december 2015 18:50
*** Mathieu van der Poel
** L van de Haar Kevin Pauwels,
* M Vanthourenhout , T Meeusen, L Sweeck
ton duk 05 december 2015 19:14
Zorro 05 december 2015 19:47
Wout van Aert, Sven Nys en Lars v/d Haar
zijn er niet bij in Overijsse.
Ben 05 december 2015 20:39
*** Mathieu van der Poel
** Tom Meeusen, Kevin Pauwels,
* M Vanthourenhout, L Sweeck, Klaas Vantornout
Walnoot 05 december 2015 21:31
Poel
Pauwels Thomas Dekker
Tinuz 05 december 2015 23:25
Van der Haar ook weer niet? Hij is toch prof? Rije dus.
Prikdude 06 december 2015 05:14
veluweracer 06 december 2015 11:03
Organisatie kwam bij Nys volgens mij niet voldoende over de brug.
El Chaba 06 december 2015 11:37
Die vraagt nog steeds met afstand het meeste startgeld. Waardeloos!
AK 06 december 2015 12:09
En een echte prof doet er alles aan om goed te zijn wanneer het moet, dus nu trainen.
AK 06 december 2015 12:12
Dat is toch niet zijn schuld, dat is nu eenmaal het systeem binnen het veldrijden. Vraag en aanbod.
ton duk 06 december 2015 12:21
AK Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat is toch niet zijn schuld, dat is nu eenmaal
> het systeem binnen het veldrijden. Vraag en
> aanbod.

Hij vraagt ,dus is het zijn "schuld" ....maar ja, ik geef hem geen ongelijk , zeker niet in deze "klassementloze" cross
Nog even en vd Poel is de opperbaas qua startgelden
gr
El Chaba 06 december 2015 13:40
Het ligt toch iets anders en daar kan ik me dan wél iets bij voorstellen.

[cyclingquotes.com]
Von Kármán 06 december 2015 13:47
3 Mathieu van der Poel
2 Kevin Pauwels, Michael Vanthourenhout
1 Gianni Vermeersch, Tim Merlier, Tom Meeusen
veluweracer 06 december 2015 13:58
Uit het artikel kan ik niet opmaken of Nys nu zelf daar niet wil koersen of dat hij vanwege vorig jaar niet uitgenodigd is. Wel is duidelijk dat het een geldkwestie betreft. Enigszins vreemd vind ik de opmerking van Nys dat de organisatie het wel toegestaan is het startgeld te verlagen bij bepaalde redenen maar dit niet getuigd van veel respect. Ik ga er vanuit dat dit dus allemaal reglementair is. Overigens vind ik ook het niet starten van Van der Haar en Van Aert een echte domper op de feestvreugde.
veluweracer 06 december 2015 14:01
*** mvdpoel
** Pauwels, Meeusen
* Vantornout, l sweeck, v kessel
El Chaba 06 december 2015 14:24
Omdat hij daar vorig jaar zo behandeld is wil hij daar dit jaar niet meer koersen.
En ja, het was reglementair toegestaan maar gezien zijn verleden daar (o.a. zes keer gewonnen) en dus zijn betekenis voor de organisatie (en de toeschouwersaantallen) had hij dat niet verwacht. Daar zit wel iets in vind ik.
Van der Haar is op stage in Mallorca omdat hij later in het seizoen wil kunnen pieken in de Wereldbeker en het WK.
Ook bij Van Aert past het niet in zijn seizoensopbouw.
Tinuz 06 december 2015 14:45
Van der Haar is een zondagsrijder. Skipt de helft van de crossen en voor de rest rijdt hij achter de feiten aan, op een enkele keer na.
veluweracer 06 december 2015 14:45
Ik begrijp hoe Nys redeneert. Maar hij alleen maakt niet de cross. Als een ander uitvalt tijdens de koers gelden daar dezelfde regels voor. Nys mot nie nuilûh. En over een gebrek aan respect voor de moeder alle crossen van Van Aert en Van der Haar zwijg ik maar.
lodjan 06 december 2015 16:19
Nieuwe stand: 
1. Avhhsc VonKarman, Hadschieff 30
4. Lodjan, Franky 29
6. Ben 28
7. El Chaba 27
8. Rustdag 24
9. Veluweracer 19
10. Walnoot, CF11 
12. Randr 10 
13. JW 7
14. Carlos Danger, Nesoor, Ton Duk 3 
17. Brieske, SubCulture, Valse trage, NielsJ, Prikdude 0
Von Kármán 06 december 2015 16:22
Stand aan de top met aantal goede winnaars:

1. Avhhsc 30 (9)
2. Hadschieff, Von Karman 30 (8)
4. Lodjan, Franky 29 (8)
6. Ben 28 (7)
7. El Chaba 27 (5)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/12/2015 16:22 door Von Kármán.
El Chaba 06 december 2015 16:55
Zolang Nys nog rond fietst zal dat nooit gebeuren.
El Chaba 06 december 2015 17:01
Dat is wel degelijk - mede - zijn schuld. Het is een feodaal systeem dat destructief is voor de ontwikkeling van het veldrijden en hij - als absolute grootverdiener van dat systeem - doet er alles aan om dat in stand te houden.

Het is bovendien ook nog een oneerlijk systeem wat de ervaren oudere crossers enorm bevoordeelt en de jongere crossers hun goesting om eraan te beginnen of ermee door te gaan, ontneemt, zeker de buitenlandse jonge crossers.
Nys kreeg vorig seizoen tussen de 10.000 en 15.000 euro startgeld, óók in die drie maanden dat hij echt helemaal niets presteerde, terwijl Van Aert en Van der Poel, duidelijk de besten het hele seizoen, slechts 3.000 euro startgeld kregen.

Niks vraag en aanbod dus. Nys vraagt gewoon wat hij wil en dat is zoveel dat dan al bijna de helft van het budget weg is. Maar de organisatoren zijn bang dat een te groot deel van de supporters weg zal blijven als Nys niet komt plus ook nog negatieve publiciteit.
Met sportieve criteria heeft dat dus allemaal weinig meer te maken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/12/2015 17:06 door El Chaba.
JW 06 december 2015 17:17
Ik had er geen idee van dat de startgelden zó verschilden, en dat Nys zo'n voorkeurspositie had.
Dan heeft hij vorig jaar voor die paar rondjes nog dik betaald gekregen. Bovendien was de vermindering conform het contract.

Rare sport, rare regels.
El Chaba 06 december 2015 18:04
[www.hln.be]

Dit was dus vorig jaar.
En kijk eens naar Bart Wellens die al jarenlang vrijwel niets meer presteerde maar toch nog net zoveel startgeld kreeg als Van Aert en Van der Poel. Geen wonder dat Bart Wellens zo lang doorging. Naast zijn ongetwijfeld niet misselijke salaris kreeg hij dus elke cross (WB uitgezonderd neem ik aan) nog eens 3.000 euro aan startgeld. Alleen daarmee al verdiende hij dus dik 60.000 euro..

Dat bedoelde ik dus met 'feodaal'.
El Chaba 06 december 2015 18:07
Complete onzin zonder enige onderbouwing, zoals zo vaak bij jou.
Je gaat ook volkomen voorbij aan het terechte argument van AK. Vraag me wel eens af of je het ook echt leest.
ton duk 06 december 2015 18:25
DUK komt eraan...
gr
Tinuz 06 december 2015 20:11
De feiten zijn dat Van der Haar regelmatig wedstrijden mijdt, en vaak op het tweede plan rijdt. Het komt op mij niet erg sterk over.
Tekort komen voor de overwinning is niet erg, maar wees een kerel en ga wedstrijden niet uit de weg om (zogenaamd) ergens anders beter voor de dag te kunnen komen.
JW 06 december 2015 21:28
Helemaal duidelijk !
(en helemaal mee eens winking smiley )
Tinuz 06 december 2015 22:21
Hahah die Bart Wellens. Die heeft jarenlang kunnen profiteren van de Vlaamse veldrit manie terwijl hij niets meer presteerde.
Hadschieff 06 december 2015 23:01
Van der Haar rijdt niet de meeste wedstrijden maar dit seizoen heeft hij volgens mij elke wedstrijd die hij reed geprobeerd de wedstrijd mee te maken. Hij wordt daarvoor ook door zijn concurrenten gewaardeerd. Jouw opmerking komt op mij niet erg sterk over.
Walnoot 07 december 2015 10:08
Ik wil ook mijn punten, andere Poel deed niet mee.
ton duk 07 december 2015 11:31
Met wereldbekerwinst in Valkenburg en goud EK lijkt me dat Lars van der Haar het begin veldritseizoen niet gemist heeft
Rijdt "al jaren" niet het volledig programma en daarin geef ik 'm groot gelijk. Pieken wanneer het kan en moet...1 klassement meepikken ( wereldbeker kan nog) en top3 WK

gr
Von Kármán 07 december 2015 11:51
David van der Poel werd 18e op 4'31''.
El Chaba 07 december 2015 11:54
Walnoot 07 december 2015 16:40
Nietes. Hij doet net zo min mee als Joannathan Duinkerke. Hij is er fysiek soms wel, maar is enkel decor. Net als bij broertje Sagan. Of eigenlijk niet, die bestaat volgens mij niet eens. Practical joke van den Peter, gewoon een hoax.
Von Kármán 07 december 2015 16:45
Kostte Ben wel bijna de VSS trouwens.
lodjan 07 december 2015 16:49
smiling bouncing smiley

Je hebt gelijk, hij deed niet mee (voor de zege), maar dat kun je pas achteraf vast stellen.
Hadschieff 07 december 2015 17:03
David van der Poel was hard gevallen tijdens de warming up gisteren.

Hij was vorig seizoen overigens nog 6e in de wereldbekerwedstrijd in Zolder waar dit seizoen het WK gehouden wordt. Ik noem dat geen decor.
Von Kármán 07 december 2015 17:14
Moet gezegd worden dat Nys, van Aert en zijn broer niet meereden natuurlijk, maar in principe heb je gelijk.
ton duk 07 december 2015 19:51
Vorige week nam David ook nog een rechte eind naar de finish voor zijn rekening, met Mathieu in de wiel...iets meer als decor dus
gr
Hadschieff 07 december 2015 23:54
Eens, al was de Nys van dat moment vrijwel zeker niet voor hem geëindigd.
cyclingfreakske 08 december 2015 00:43
die moeder van alle crossen heeft flink van haar pluimen verloren. Dat was vorig jaar al erg pijnlijk duidelijk.
organisatorisch was het vorig jaar een behoorlijk zootje, de voorzieningen waren beneden peil, er er was vorig jaar al wat gedoe rond de financien... maw ze hadden al problemen voor alles bij elkaar te krijgen en dit jaar was het niet anders.
Daarna heeft het nogal wat geduurd eer alles afgerond was met de startgelden en prijzengelden...... en ze organisatie liet het niet even op de renners te schieten terwijl ze zelf beter in de spiegel konden kijken.
Nys etc moesten serieus zakken in de eerste onderhandelingen, Van aert wilde men wel maar voor de paar euros van vorig jaar PLUS dat de ploegleiding heel andere plannen had dan deze nog mee te pakken. tja... Niels Albert geef ik groot gelijk : voorbereiden op de komende weken, waar het echt telt.
Van Der haar zit idd op stage in het Zuiden, het zou belachelijk zijn die te onderbreken voor een geboden startgeld dat ver onder de norm ligt en amper de kosten dekken, evenals de voorbereiding op de komende periode verstoren.
cyclingfreakske 08 december 2015 00:46
de waarheid is dubbel :
de organisatie zit in moeilijkheden met het geld, kreeg amper alles bij elkaar, net als vorig jaar.
ze willen een Van Aert voor het prikje van vorig jaar na zijn eerste profzege.... Nys zou zeer fors moeten zakken evenals van Aets.
de organisatie kan beter hun mond houden ipv de zaken naar buiten toe te verdraaien. Als de onderhandelingen mislukken, is het altijd makkelijk op een renner te schieten.
cyclingfreakske 08 december 2015 00:51
de commercieele waarde was idd overtrokken. toch waren er veel supporters die hem naar de cross volgden, en als die na de cross de tent ingaan, word er ook veel verbruikt. de organisatie zag ze graag komen. Ook moet je weten dat buiten het feit dat Bart natuurlijk over zijn top zat, er behoorlijk veel fysieke klachten en het Cytomegalovirus regelmatig opspeelden. dat deed hem helaas ondanks de teruggang van prestaties nog minder presteren dan hijzelf hoopte. Af en toe zagen we toch een flits van die klasse al reed hij dan naar een mooie ereplaats.
maar ja... de startgelden waren eigenlijk te hoog.
cyclingfreakske 08 december 2015 00:58
feodaal...feodaal... eye rolling smiley
ik heb het al eens gezegd in een ander topic :
de schuld van het huidge systeem ligt basic, aan het opbod tussen de verschillende organisatoren. Ook het feit dat de GVA trofee (nu BPOST trofee) een hoger statuut kreeg en de kalender 'verstoorde' deed het opbod nog erger maken.
natuurlijk profiteren de managers van de renners daarvan, en er is door de jaren heen een soort van minimumwaarde ontstaan...
de financieele crisis deed geen goed, de MANAGERS overdrijven wel vaak ook in hun eisen terwijl de renner zelf wel een toegeving hier en daar wil doen.
De tijd van vroeger hoeft ook niet meer..... starten voor 150e... dat is al lang gepasseerd.

Wel moet er een regeling komen dat bedragen aan banden legt om de kleinere organisatoren de kans te geven te overleven op het profcircuit. zoniet, zal het vooral gaan imploderen. Anderzijds moeten de mindere goeden een bepaalde garantie krijgen van startgeld. Dit omdat er bepaalde organisatoren terug naar het stenen tijdperk willen (Overijse oa) en ze zelf bepalen wie wat hoe... en uitbetalen nog wel nadien bekeken word.
Walnoot 08 december 2015 09:11
En vijfde in Diegem, zijn beste prestatie volgens mij. Dat noem ik dus wel decor. Groet. Anders moeten we Taaramarcazamae enzo ook nog serieus gaan nemen.
Hadschieff 08 december 2015 23:43
Ok, jij vindt sneller dat er sprake is van decor dan ik. Op 5 tot 10 renners na zal dat voor jou voor alle veldrijders gelden zoals jij waarschijnlijk Mollema in de Tour ook decor zult vinden. Is een kwestie van persoonlijke definitie of smaak.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen