Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wellens kiest voor voorjaar/Giro en slaat Tour over

Gepost door Slimmerd 
Slimmerd 10 december 2015 15:22
Aangezien Tim Wellens altijd garant staat voor discussie, tijd voor een topic.

Lotto en Wellens hebben besloten komend seizoen niet weer voor de Tour de France te gaan, na de deceptie van zijn eerste editie gaat hij in 2016 weer voor de Waalse Klassiekers en wil hij daar een vervolg aanbreien in de Giro. In het stuk wordt gesproken over de Spelen, maar zullen die ook niet iets met zijn keuze te maken hebben?
Opvallend ook de laatste passage over de klassementsambities van Lotto/Wellens, ze blijven er in geloven, maar gaan ze het dan ook een testen in de Giro of gaan we weer sparen voor de vlucht?

Sporza
Von Kármán 10 december 2015 15:56
Wordt een tweede Jurgen van den Broeck als hij bij die klassementonvriendelijke ploeg blijft.
Sub Culture 10 december 2015 16:20
Lijkt me geen onverstandige keuze voor Wellens.
Zijn Tour vorig jaar was extreem slecht te noemen, pleit wel voor hem hoe hij daarna een sterk najaar reed.
Rudy t. 10 december 2015 18:06
Dan gaat hij nog twee keer top 5 rijden in de tour. Ik denk dat hij voor minder zou tekenen.....
El Chaba 10 december 2015 18:56
El Chaba 10 december 2015 18:58
Schijnt dat hij verkeerd of teveel getraind had voor die Tour. Gezien zijn najaar zou dat goed kunnen kloppen.
Indien waar, wel vreemd dat dat heeft kunnen gebeuren bij een professionele wielerploeg.

Overigens lopen de meningen nogal uiteen over wat de beste voorbereiding zou zijn voor OS wegrit. Sommigen zeggen juist de Tour en anderen weer niet en zeggen juist de Giro en geen Tour.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/12/2015 19:00 door El Chaba.
ton duk 10 december 2015 19:51
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lijkt me geen onverstandige keuze voor Wellens.
> Zijn Tour vorig jaar was extreem slecht te noemen,
> pleit wel voor hem hoe hij daarna een sterk najaar
> reed.

In de laatste week TdF liet ie al zien dat hij goed was ....(reed alleen en eigenlijk overbodig een gat dicht tussen groep 2 en 1 op een vlakte tussen 2 bergen)
Het wijzen naar zijn slechte TdF 2015 slaat gewoon nergens op. Resultaten behaald in het verleden.....
Giro en OS is gewoon voor Wellens een goede keuze ...T Dumoulin gaat hetzelfde doen (hoop ik)
gr
cyclingfreakske 10 december 2015 20:35
niet vreemd dat men bij profteams zich miskijkt op voorbereidingen. de voorbeelden zijn talrijk, en nog steeds in elke ploeg gebeurd het wel met iemand.
de "professionaliteit" is bij vele teams wel een pak minder dan ze laten uitschijnen.

Wellens was ervoor ook ziek en kende in de Tour ook nog de fysieke ongemakken daardoor. Tevens werd door hemzelf, de ploeg EN zijn vader de lat veel te hoog gelegd (TW kent van bij de jeugd al prestatiedruk van huis uit nb...) het doel moest zijn..starten en zien hoe het verloopt. De start ging even anders : eventueel klassement en ritwinst... domme beslissing in je erste Tour, waar je zowieso klappen krijgt - zeker op jonge leeftijd in een 3 weken durende wedstrijd.
shake 10 december 2015 20:42
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sub Culture Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Lijkt me geen onverstandige keuze voor Wellens.
> > Zijn Tour vorig jaar was extreem slecht te
> noemen,
> > pleit wel voor hem hoe hij daarna een sterk
> najaar
> > reed.
>
> In de laatste week TdF liet ie al zien dat hij
> goed was ....(reed alleen en eigenlijk overbodig
> een gat dicht tussen groep 2 en 1 op een vlakte
> tussen 2 bergen)
> Het wijzen naar zijn slechte TdF 2015 slaat gewoon
> nergens op. Resultaten behaald in het
> verleden.....
> Giro en OS is gewoon voor Wellens een goede keuze
> ...T Dumoulin gaat hetzelfde doen (hoop ik)
> gr


Heeft iemand het account van Duk gehackt?
Shinzawai 10 december 2015 21:42
Op zich een logisch programma voor Wellens. Gallopin en Greipel de kopmannen voor de Tour?
El Chaba 10 december 2015 22:47
Plus Rafael Valls wellicht..
cyclingfreakske 10 december 2015 22:55
de gedachte die ik een paar weken terug hoorde over het programma dat men in elkaar steekt voor diverse renners is, dat men in de Tour weer vol voor de sprint gaat ipv op 2 totaal verschillende zaken te wedden. Greipel zal het graag horen, want die was niet altijd te spreken over de verdeling van afgelopen seizoen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/12/2015 22:56 door cyclingfreakske.
El Chaba 10 december 2015 23:08
Je denkt toch niet dat ze daarom de Fransman Gallopin thuis laten?
ton duk 11 december 2015 09:25
shake Schreef:
-------------------------------------------------------
- Heeft iemand het account van Duk gehackt?


Ik kreeg (terecht) commentaar op mijn VanMarcke-Wellensbashen 2015 en wil dat nu al , richting 2016 , anders aanpakken
Mijn zinsnede over het pieken van Wellens richting Lombardije heb ik daarom achterwege gelaten winking smiley
gr
Cecchini 11 december 2015 09:53
Ton is in kerstsfeer. Fijne feestdagen Ton en gezond weer op in 2016.
ton duk 11 december 2015 09:55
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ton is in kerstsfeer. Fijne feestdagen Ton en
> gezond weer op in 2016.

Voor uwes ook !
gr
Shinzawai 11 december 2015 10:25
Ik las net dat Gallopin gewoon naar de Tour gaat.
JW 11 december 2015 10:52
Klassementsambities voor grote rondes ?
Daar geloof ik niet meer in.
Wellens lijkt me geen renner die het op kan brengen drie weken lang dag-in-dag-uit het uiterste van zich zelf te vergen.
Vraag is ook of hij goed genoeg is in het hooggebergte.

Af en toe laten lopen ("tijd pakken"winking smiley om daarna de vrije teugel te krijgen en voor een dagzege te gaan lijkt een scenario dat beter bij hem past.
En hij heeft inmiddels gemerkt dat dat kunstje nog helemaal niet zo gemakkelijk is.
Eazster 11 december 2015 15:15
Ok dan gaat Wellens geen podium plek rijden in Tour of Giro . Als hij telkens dergelijke prijzen bijeen rijdt als de afgelopen twee jaar ,hebben ze er in België een hele mooie coureur bij voor de rondjes van een week en eendagswedstrijden zoals Lombardije en de Waalse Pijl waar bij hem als jonge aanvallende renner nog wel schot in zit.
cyclingfreakske 11 december 2015 23:30
persoonlijk vind ik ook dat hij ambities voor grote rondes moet opbergen, en vooral op etappes moet mikken.
Verder is het nu al duidelijk dat de kleinere rondes wel binnen zijn capaciteiten liggen, en ook klassiek werk aan kan. Zou vooral hier op die 2 zaken mikken als specialiteit.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen