Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Boom wil meer GELD en start daarom niet.

Gepost door rustdag 
rustdag 10 december 2015 17:31
Boom past voor Bredene: “Werden het niet eens”

Lars Boom komt dan toch niet in actie tijdens de veldrit van Bredene op 30 december. “We kunnen het helaas niet eens worden over de startvergoeding”, laat de Astana-renner in een korte reactie weten aan WielerFlits. Mogelijk neemt hij een ander cross ter vervanging op in zijn schema.

Mogelijk nieuwe cross
Vooralsnog blijven er drie crossen – Antwerpen, Loenhout en Surhuisterveen – staan en hoopt de Vlijmenaar op selecties voor de Wereldbeker-manches in Namen en Heusden-Zolder. “Misschien komt er iets voor Bredene in de plaats, maar daar moet ik even over nadenken. Dan moeten organisatoren echter ook kunnen natuurlijk. Wordt vervolgd.” Ook het WK speelt nog altijd door het hoofd van Boom.
El Chaba 10 december 2015 18:53
Benieuwd welk startgeld hij dan vraagt..
lodjan 10 december 2015 18:56
Of Bredene wil minder betalen en Boom start daarom niet.
Nelis! 10 december 2015 19:04
Tjonge, dat valt mij tegen van Boom. Dacht dat hij dit vooral deed uit liefhebberij. Die paar centen heeft Boom toch helemaal niet nodig? Ik moet opeens aan die column van Zonneveld over Boom denken.
El Chaba 10 december 2015 19:05
Welcome to the real world, Nelis!.. winking smiley
Tinuz 10 december 2015 20:06
Boom was in het begin meer liefhebber, maar al snel werd het een vervelende broodrijder...
Hij zal ook zonder twijfel een pak op de broek krijgen van Dolf van Aert, Van der Poel en Nijs, en ook van Van der haar en Kevin Pauwels.
cyclingfreakske 10 december 2015 20:26
Wel makkelijk zo commentaar geven als men niet eens weet over welk bedrag het gaat.
kan ook zijn dat de organisator Boom voor een prikje aan de start wil hebben,
gewoon omdat hij even sporadisch meedoet. Hijzelf weet ook wel dat zijn crossmarktwaarde lager ligt dan weleer vanwege de weinige deelnames.
Organisatoren denken al snel dat ze een krabberprijs kunnen geven ipv een deftig minimumtarief.

daarnaast moet je ook goed beseffen dat een profrenner op 10j zoveel mogelijk bijeen moet fietsen. Zijn carriere kan elke dag gebroken worden door bv zware fysieke tegenslag en hem de rest van een mooie carriere kosten. Daarna is het karig. Dat telt voor elke topatleet.
Wat de gesprekken over geld betreft, is het erg normaal. het is geen OCMW of bijstandsinstelling.
Je evengoed over elke renner gaan zaniken, ook over een TD die absoluut een serieuze contractverbetering krijgt en in de toekomst - zoals ze er nu uitziet - er nog een pak bijkomt.
Eindhovuh 10 december 2015 20:55
Want dat zijn geen broodrijders?
El Chaba 10 december 2015 21:30
Wel makkelijk zo commentaar geven als men niet eens weet over welk bedrag het gaat.
kan ook zijn dat de organisator Boom voor een prikje aan de start wil hebben,
gewoon omdat hij even sporadisch meedoet. Hijzelf weet ook wel dat zijn crossmarktwaarde lager ligt dan weleer vanwege de weinige deelnames.
Organisatoren denken al snel dat ze een krabberprijs kunnen geven ipv een deftig minimumtarief.


Precies, vandaar ook mijn vraag in eerste instantie..
Maar ja, de onderbuik Tinuzzen van deze wereld denken nou eenmaal zonder volledige info toch een oordeel over iemand te kunnen vellen..
Westfalen 10 december 2015 22:38
Startgeld vragen is toch normaal in die wereld. Waarom zou Boom dat dan niet mogen doen.
Tinuz 10 december 2015 23:53
Boom komt halverwege ergens binnenvallen, en heeft al jaren geen veldrit meer gereden. Dan begin je gewoon weer onderaan, wat mij betreft.
Tinuz 11 december 2015 00:05
Dat vind ik zo'n drogreden, die blijkbaar gemeengoed is in zulke takken van profsport: je moet je geld binnen korte tijd bij elkaar rapen. Onzin!! Als je geen topsort meer kan bedrijven dan zoek je wat anders, zoals dat gaat in de 'normale' wereld! Of niet, maar die praatjes van die verwende nesten dat ze maar een paar jaar de tijd zouden hebben om geld verdienen is de grootste flauwekul!
Brieske 11 december 2015 07:34
Je hebt een punt. Maar daarnaast houd het op.
Laat Lars lekker vragen wat hij verdient, geheel in verhouding en wat zo'n naam nou eenmaal kost.
Als organisatoren niet aan zijn wensen kunnen voldoen dan snap ik dat hij past.

Groet
rustdag 11 december 2015 08:47
Kijk hier maar eens naar.

[www.gelderlander.nl]
Michael B. 11 december 2015 09:35
Zoals vele malen eerder hier op het forum gemeld. Lars Boom is en blijft een geldwolf. Die is drukker met het tellen van zijn geld en videuotje kijken met zijn vrouwtje dan hij bezig is met koersen. Coureur die aan alle kanten stinkt, zogenaamde verhaal van de afgelopen Tour de France zijn we echt nog niet vergeten hoor. Te lage corticoden waardes (Lees: Ik heet Lars Boom en ik kan slecht liegen voor de camera en het heft niks met doping te maken)


De harde cijfers (2014):

300-450 euro Ben Berden, Jens en Joeri Adams, Niels Wubben, Gianni Vermeersch, Lubomir Petrus, Mariusz Gil, Jonathan Page
500-900 euro Radomir Simunek, Corné Van Kessel, Martin Bina, Marcel Melsen, Dieter Vanthourenhout, David van der Poel
1.000 euro Wietse Bosmans, Jim Aernouts, Julien Taramarcaz
2.000 euro Thijs Van Amerongen
2.500 euro Rob Peeters, Philipp Walsleben
3.000 euro Wout Van Aert, Francis Mourey, Bart Wellens, Mathieu van der Poel
4.500 euro Tom Meeusen
5.000 euro Kevin Pauwels, Klaas Vantornout
8.000 euro Zdenek Stybar
8.000- 15.000 euro Sven Nys

Lars Boom verwacht natuurlijk dat ie ff 5000 euro kan opstrijken, NOT!!
Walnoot 11 december 2015 09:48
Eindhovuh 11 december 2015 10:44
Boom is toch gewoon een profsporter? Als hij onder het tarief gaat rijden dat andere koersen wel willen betalen haalt hij zijn eigen marktwaarde onderuit.
Ik snap niet zo goed waarom dit een item is.
Als ik met mijn bedrijf er niet uit kom met een ander bedrijf is dat toch een volwassen zakelijke afweging van 2 partijen?
Michael B. 11 december 2015 11:25
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bron?

[www.hln.be]
Carlos Danger 11 december 2015 12:15
De boom in met die gast,zunne!
Wegwezen! Ik hoop, dat de andere organisatoren ook de poot stijf houden. Er komt geen kat méér, omdat
'mijnheer' Boom aan de start verschijnt, hè.
Geld wegkapen van zijn (oud-)collega's, die er het ganse seizoen keihard voor moeten werken. Bah!
Eindhovuh 11 december 2015 12:30
El Chaba 11 december 2015 13:08
Dit staatje heb ik onlangs ook al geplaatst.
En Walnoot bedoelt natuurlijk de bron voor jouw bewering dat Boom 5.000 euro zou vragen. Die is er niet, behalve jouw dikke duim, zoals gewoonlijk.
Michael B. 11 december 2015 13:11
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit staatje heb ik onlangs ook al geplaatst.
> En Walnoot bedoelt natuurlijk de bron voor jouw
> bewering dat Boom 5.000 euro zou vragen. Die is er
> niet, behalve jouw dikke duim, zoals gewoonlijk.


Ik schrijf duidelijk verwacht, begrijpend lezen is klaarblijkelijk moeilijk voor jou @El Chaba, maar vooruit, dan maak ik er bij deze van:. Lars denkt veel geld te kunnen krijgen, waarschijnlijk/ in de trant van 5000 eurospinning smiley sticking its tongue out
El Chaba 11 december 2015 15:07
Nog steeds jouw onderbuik die dat denkt dus. En wat die onderbuik van jou waard is, is inmiddels genoegzaam bekend. spinning smiley sticking its tongue out
Arsimo 11 december 2015 15:31
Geen idee om wat voor bedragen het gaat, maar het is logisch dat Boom startgeld vraagt als andere profs dat ook doen.

Hij zal vast niet verwachten zoveel te krijgen als de huidige toppers en mogelijk ook niet als hijzelf kreeg voorheen in zijn beste crossdagen, maar hij heeft gewoon commerciele waarde.

Met een Boom aan de start zal de cross meer aandacht krijgen en meer publiek opleveren. Al is het maar om dat men benieuwd is hoe hij zal doen.

De organisator en Boom schatten alleen die waarde anders in en hebben dus geen deal. Kan toch?
Tinuz 11 december 2015 15:56
Nee, jij schrijft hier dat Lars Boom verwacht 5.000€ te kunnen vangen. Jij gaat ervan uit dat Lars Boom dit verwacht.

Nu, vermoed ikzelf ook dat Boom iets in die trant had verwacht, maar we moeten wel bij de les blijven natuurlijk.
El Chaba 11 december 2015 20:51
El Chaba 11 december 2015 20:52
Zo is het precies. Nogal kort door de bocht van sommigen hier om meteen - zonder meer kennis van zaken - te roepen dat Lars Boom een geldwolf is.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/12/2015 20:52 door El Chaba.
El Chaba 11 december 2015 20:55
En ook niet vergeten dat Stybar vorig jaar maar liefst 8.000 euro vroeg en kreeg voor een paar crossen.
Maar zoals je terecht zegt, we wéten het niet wat Boom vraagt. Misschien wel 10.000 euro of 3.000 euro, wie zal het zeggen..
Tinuz 11 december 2015 22:44
Dat hele startgelden systeem in het veldrijden deugt niet, wat mij betreft.
Mensen zullen altijd gretig gebruik maken van dergelijke toestanden, of ze nu Boom, Stybar, Nys of Bart Wellens heten.
cyclingfreakske 11 december 2015 23:37
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat hele startgelden systeem in het veldrijden
> deugt niet, wat mij betreft.
> Mensen zullen altijd gretig gebruik maken van
> dergelijke toestanden, of ze nu Boom, Stybar, Nys
> of Bart Wellens heten.


heb het al eens gezegd : is een opbodmarkt waar organisators elkaar mee beconcureren. Dat managers van / en renners daar soms handig op inspelen, is logisch. Enkel een richtlijn met vaste startgelden opgelegt door bv de UCI kan dat aan banden leggen. Alleen druist dat in tegen de "vrije markt" en kan ook nefast werken op het crosswereldje.Dan zouden sommigen weer broodroof gaan schreeuwen.
veluweracer 12 december 2015 00:30
Zit het publiek eigenlijk te wachten op gelegenheidscrossers? Stybar heeft nog de sympathie van de Vlamingen, Boom een pak minder.
cyclingfreakske 12 december 2015 01:00
Boom is toch een geliefd persoon bij de crossfans. de Boe-roepers zijn de zuipschuiten die op een bepaald moment op de cross zijn gaan verschijnen, en weleens wantoestanden uithalen naar ook andere crossers EN supporters. Elke crossfan ziet hem liever niet komen. Vergelijk hem met die arrogante Franse Chauvinisten van de Tour 2014. (beter kwijt dan rijk maw)

Voor de crossfans is Boom algemeen ook een renner die wedstrijd wil maken, of op zijn minst zijn best doet als hij start.
Stybar heeft anders ook veel sympathie bij buitenlanders, omdat hij 1) bescheiden en rustig is, 2) een renner is die ook koers wil maken, 3)bulkt van het talent en het ook kan als hij zijn zinnen ergens op zet.
Je zal Boom niet zien winnen, maar een mooie ereplaats zou al een erg mooie prestatie zijn.
Tinuz 12 december 2015 01:20
Hoeveel verschillende organisatoren zijn er eigenlijk in dat circuit?
De rijders krijgen sowieso een vast salaris bij hun ploeg, en prijzengeld naar gelang prestaties. Ze zouden blij moeten zijn dat ze überhaupt kunnen koersen.
ton duk 12 december 2015 09:54
is het plaatsen voor het WK (2x bij de beste 16 Wereldbeker) realistisch ??
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/12/2015 09:54 door ton duk.
veluweracer 12 december 2015 09:58
Die 20ste plek in Essen van Stybar was een mooie ereplaats voor hem. Als Boom in de top tien zou eindigen zou ik het een kwalijke zaak voor de cross vinden. Met een podiumplek maakt hij alle crossers belachelijk. Ik noem mijzelf trouwens een crossfan en ik kan Boom niet luchten of zien.
veluweracer 12 december 2015 10:03
Boom moet de kans aan de jongere garde laten. Mocht hij zich plaatsen dan is dat een onwenselijke ontwikkeling. Laat hem a.u.b. zich op de weg richten. Of krijgt hij niet genoeg aandacht meer en dat hij dat nu wil compenseren met kapsones en branie?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/12/2015 11:02 door veluweracer.
El Chaba 12 december 2015 10:57
Hadschieff 12 december 2015 14:07
Welke jongere garde? Zo jong zijn Niels Wubben en Twan van den Brand niet.
Walnoot 12 december 2015 21:59
Stybar reed bijna de hele cross in Essen ergens rond plek 12-14, die 20ste plek was het gevolg van een lekke band in de laatste ronde. Ik zie geen enkele reden waarom Boom niet op datzelfde niveau zou kunnen rijden. Dat doortekkende, na een paar crossen zou hij zomaar een top-10 kunnen halen.
veluweracer 13 december 2015 11:53
Hij kan zich de eerste cross ook een armbreuk vallen, of nog erger, er een ander mee opzadelen omdat hij teveel risico neemt om maar vooraan te zitten.
Eibert 13 december 2015 20:43
Wat een negatief gedoe over Boom hier. Wat heeft Boom met de jonge garde te maken? Hij is een topsporter en die houden geen rekening met andere sporters die in principe zelfs concurrenten van hem zijn. Als zij op dit moment goed genoeg zouden zijn zou een 'gelegenheidscrosser' als Boom toch geen bedreiging voor hen zijn..

Zouden wij trouwens niet allemaal hetzelfde doen als we een leuke extra kunnen verdienen met iets wat we zelfs nog leuk vinden om te doen?! Hij pleegt geen contractbreuk of iets dergelijks, ze komen er gewoon niet uit qua prijs, net het echte bedrijfsleven zeg maar. Boom is trouwens ook niet eerste de beste die 'eventjes' mee komt crossen getuige zijn palmares.
JW 14 december 2015 22:17
Tsja, zo lust ik er nog wel een paar hot smiley

Heeft Boom in het verleden dan zo veel ongelukken veroorzaakt door roekeloos gedrag ?
Noem er eens een paar, ik kan me ze niet herinneren.
cyclingfreakske 15 december 2015 16:56
ik zag ook enkel de gebruikelijke uitschuivertjes en tuimelpartijen, geen bizarre zaken.
Boom is zoals de meeste crossers altijd een sportieve jongen geweest in de wedstrijd.
Klaas Vantornhout heb ik al wel bizarre dingen zien doen met opzet, geleerd van een M. Declerck.
Andere Peter 15 december 2015 17:36
Dat is juist aanleiding om méér startgeld te vragen. Andere ervaring. Grotere naam. Simpelweg ook: Booms aanwezigheid is schaarser geworden. Dus volgens de wetten van vraag en aanbod: Boom is duurder.
Tinuz 15 december 2015 21:25
Dat is een drogreden. Juist doordat L. Boom lang niet meer heeft gecrost op degelijk niveau, en juist doordat hij maar sporadisch interesse toont in de sport is zijn marktwaarde drastisch gedaald.
Walnoot 15 december 2015 21:48
Toch weet ik wel zeker dat er meer mensen speciaal voor Boom naar de cross komen dan voor Van Amerongen. En ik denk ook meer dan voor Peeters en Walsleben.
Walnoot 15 december 2015 21:58
Naast de drie klassementen heb je nog de Soudal Classics en een vrij grote hoop losse crossen. Denk dat er daarvan wel een stuk of 15 zijn met een hoog prof-gehalte. Ook die - of zeker die - moeten concurreren, want op zich hebben renners natuurlijk niet zoveel te zoeken daar.
Andere Peter 15 december 2015 22:54
Dat is echt nonsens. Wat jij drogreden noemt dat zijn gewoon de wetten van de vrije markt. Bij alle vormen van startgelden gaat op: hoe minder je ergens opdaagt, des te meer je per keer kunt vragen.

Startgeld wordt bepaald door martkwaarde. Vermoedelijk is de sportieve waarde van Booms aanwezigheid wel afgenomen, maar dat is helemaal de kwestie niet. het lijkt mij echter dat jij je daardoor op een dwaalspoor laat rangeren.
lodjan 16 december 2015 15:24
Wubben gaat per 1 januari stoppen als prof. Hij valt in wereldbekerselectie buiten de boot en Boom neemt zijn plaats in.
cyclingfreakske 16 december 2015 23:59
Je kan dus verbeteren met Boom... Wubben raakte niets.... Als je de uitslagen ziet zie je dat hij zelfs zelden meekon op dat niveau..en dan bedoel ik onder de subtop nog wel. Zeg maar gewoon het middenveld.
pas op..je moet nog altijd hard kunnen rijden voor ca 15 a 24e plaats.. maar denk dat Wubben altijd een beetje overroepen is geweest en hem zag als een komend talent met werk aan. Dus veel werk en een pak minder talent maw.
misschien zou hij het beter gedaan hebben op de weg....



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/12/2015 00:00 door cyclingfreakske.
Michael B. 17 december 2015 18:28
do 17 dec 2015, 16:37
Zieke Boom stelt start crossseizoen uit

NIEUWEGEIN -
Lars Boom heeft de start van zijn crossseizoen wegens ziekte moeten uitstellen. De Brabantse wielrenner, die deze winter weer een aantal veldritten wil rijden, meldde zich af voor de Scheldecross in Antwerpen (zaterdag) en voor de wereldbekerwedstrijd van zondag in Namen.
Bondscoach Johan Lammerts, die Boom graag opnam in zijn WB-selectie, heeft Niels Wubben donderdag opgeroepen als vervanger.
"Vanwege een hardnekkige buikgriep en koorts kan ik helaas niet starten dit weekend. Ik baal hier ontzettend van!!!", liet Boom via Twitter weten.


tsja.... een smoes of de waarheid, onze geldwolf gaat blijkbaar liever een videutje kijken met zijn meisje
Velodroom 17 december 2015 19:15
Michael B. Schreef:
-------------------------------------------------------
> do 17 dec 2015, 16:37
> Zieke Boom stelt start crossseizoen uit
>
Je wordt erg voorspelbaar. smiling smiley Na "zieke Boom" op Nos wist ik al wel wie er op het wielerprikbord tegenaan zat te pissen.
Ik schreef toch ook niet Kellan, waarvoor CF de TDF gaat rijden. Veel te voorspelbaar! grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen