Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Mollema richt zich ook volgend jaar volledig op Tour de France

Gepost door JW 
JW 17 december 2015 20:54
Mollema richt zich ook volgend jaar volledig op Tour de France

Gepubliceerd: 17 december 2015 16:58

Laatste update: 17 december 2015 16:58

Een goed klassement in de Tour de France is ook volgend jaar het absolute hoofddoel van Bauke Mollema, die niet van start zal gaan in de Ronde van Italië.

"Al heb ik in eerste instantie goed moeten nadenken over de Giro", zegt de 29-jarige Mollema donderdag tegen De Telegraaf. "Het werd me echter snel duidelijk dat ik daar niet veel kans op zou maken."

"Het team heeft namelijk speciaal voor de Giro Ryder Hesjdal aangetrokken. Dus is het wel logisch dat hij dan kopman is."

"En de Tour blijft uiteraard het voornaamst, per slot van rekening heeft Trek mij voor die klus binnengehaald. Het zou leuk zijn geweest weer in eigen land te beginnen aan een grote ronde…", doelt Mollema op de Giro-start in Gelderland.

Stapjes

De Nederlander van Trek, dat in 2016 Trek-Segafredo zal heten, eindigde vorig seizoen in zijn eerste seizoen in dienst van de Amerikaanse ploeg als zevende in de Ronde van Frankrijk, na een moeizame derde week.

Mollema hoopt het volgend jaar beter te doen in de Tour, maar blijft ook realistisch.

"We hoeven er niet meer vanuit te gaan dat ik nog reuzenstappen zal zetten en plotseling een podiumkandidaat word. Maar de voorbije jaren deed ik steeds kleine stapjes en die lijn wil ik toch nog even doortrekken."

[nu/nl]
JW 17 december 2015 21:12
Tour de France

"We hoeven er niet meer vanuit te gaan dat ik nog reuzenstappen zal zetten en plotseling een podiumkandidaat word",zegt Mollema over de Tour de France. "Maar de voorbije jaren deed ik steeds kleine stapjes en die lijn wil ik toch nog even doortrekken."

Terugkijkend naar de veldslag van juli constateert Mollema dat Treks teamprestatie ondermaats is geweest. "We hebben een verre van ideale Tour als ploeg beleefd, ook omdat jongens als Zubeldia nooit op het gewenste niveau kwamen. Daarnaast raakten we al vlug Cancellara kwijt door een val en ontbrak Frank Schleck vanwege een blessure. Als zij volgend jaar in orde zijn en ik ook nog kan rekenen op mannen als Hesjdal en Peter Stetina, zit het wel goed. Zeker over Stetina ben ik te spreken; dat is iemand die niet aan zichzelf denkt."

[telesport]
JW 17 december 2015 21:20
Ik denk persoonlijk niet dat er voor Bauke in vergelijking met zijn Touroptreden van vorig jaar nog veel te verbeteren valt.
Een hogere positie lijkt me vooral haalbaar als er renners uit het rijtje boven hem wegvallen.

En gemeten naar de renners die hij achter zich liet vond ik dat Touroptreden best goed.
We zijn verwend in Nederland met toptienklasseringen in de laatste jaren; m.i. blijft het - zeker in de Tour - een mooie prestatie
Tinuz 17 december 2015 21:39
Zowel 'Mol' als 'Gees' lijken met name door de sponsor richting Tour 2016 geduwd te worden. Terecht ook, lijkt me.
In goede doen zal het zo'n beetje hetzelfde scenario worden als in 2015, naar verwachting.
Geen ploegentijdrit de komende Tour, dus dat lijkt me wel in het voordeel van beide heren. Al was het alleen maar een mentaal voordeel.

Bij Mollema heb je altijd wel een beetje het idee dat hij wat achter de feiten aanrijdt, maar dat was de afgelopen Tour iets meer dan feitelijk zou kunnen, mijns inziens, dus daar zit nog wel wat verbetering in, en een betere ondersteuning van de ploeg.
cyclingfreakske 17 december 2015 23:07
in 2015 stond Mollema ook helemaal alleen..... maar verder dan een mooie ereplaats zie ik hem niet komen.
Altijd wel bewonderingswaardig hoe hij telkens mee overleeft door op karakter te rijden.
Mollema kan je een beetje als een vals trage zien.... lijkt niet echt hard te fietsen maar toch gaat het vooruit.
Misschien ook vandaar uit dat het lijkt alsof hij nog een hoop marge heeft.
zet de leeftijd ernaast en je weet dat de marge bijna op is en er veel beter dan overleven en mooie ereplaatsen rijden in rondes het maximale is. (en hier en daar en etappe natuurlijk)
Shinzawai 17 december 2015 23:22
Met of zonder goede ploeg, voor Mollema wordt het toch aanklampen om onzichtbaar naar een plekje tussen 6 en 12 te fietsen.
cyclingfreakske 17 december 2015 23:31
onzichtbaar... vind dat toch van niet. Is ook voor zijn status een wat oneerbiedige beoordeling.
een realist weet dat het voor een Laaglander een erg lastige opdracht is een top 20-25 te rijden.
AL mag Mollema ergens tussen de favorieten rijden...toch valt hij altijd wel op in een groepje. Ook de Fransen zien hem graag komen door zijn vechtlust.
Gewoon een steengoed renner die exact de plaatsen rijd waar hij hoort te zitten voor zijn kunnen. Ik denk dat hij zijn capaciteiten goed benut, tot wat we nu al gezien hebben.
Alles meer dan dan is een vette bonus.
Carlos Danger 18 december 2015 00:43
Marge op? Met 29 moet ie nog komen.
Eazster 18 december 2015 13:55
Mee eens Mollema is een renner van de net niet top,maar die Subtop bereikt hij dan ook wel steevast in July. Als hij weer een top 10 plek haalt is dat razend knap voor de vierde keer op rij (Niet veel die dat lukt,kijk de Mancebo's ,Sevilla's Sanchez en andere top 10 gegadigden) er maar op na.
En dat je niet in beeld rijd met een top 10 plek in de grootste overlevings fietstocht van het jaar vind ik ook niet terecht. Ze kennen hem allemaal.
Wat wel een beetje tegen hem spreekt is dat hij anders dan bijvoorbeeld een Cancellara als echte leider van de ploeg nooit een dikke uitschieter heeft. Dat kan er toch voor zorgen dat een Zubeldia bijvoorbeeld denkt ,dat hij dat op een goede dag ook wel kan en er wat frictie ontstaat.
Ik vind voor Trek Mollema een prima kopman. Hopelijk lukt het dit jaar wel wat beter in de klassiekers.
Overigens lijkt het wel of hij die stapjes alleen in het tijdrijden heeft gezet,want zijn klimvermogen lijkt me er niet veel op vooruit zijn gegaan ,maar dat is alleen op het blote oog het geval,de datagegevens zijn natuurlijk belangrijkerwinking smiley.
Arsimo 18 december 2015 14:01
In Tirreno leek hij een stap gezet te hebben. In de Tour was dat niet zichtbaar maar de vraag is in hoeverre zijn half in het water gevallen voorbereiding (we zijn die rugproblemen toch niet vergeten?) daaraan debet was.

Tot de echte podiumkandidaten behoort Mollema niet, maar als alles een keer gewoon lekker gaat in de a.s. 2, 3 jaar dan is een keer de top 5 haalbaar. En wie weet als het dan serieus meezit waar het eindigt.
cyclingfreakske 18 december 2015 16:22
...neen...dan moet je er zijn..niet komen.

en hij staat er, naar zijn vermogen en capaciteiten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/12/2015 16:23 door cyclingfreakske.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen