Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

VSS NK Belgie zondag

Gepost door Franky 
Franky 09 januari 2015 22:24
Dezelfde regels als het VSS gedurende het wegseizoen. 1x *** voor de winnaar die jij voorziet, 2 namen met ** en 3 namen met *.

Zondag start.

*** Van Aert

** Nys, Pauwels

* Meeusen, Peeters, Vantornout
lodjan 10 januari 2015 10:06
W v Aert
Pauwels, Meeusen,
Nys, Peeters, Vantornout



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/01/2015 12:07 door lodjan.
ton duk 10 januari 2015 11:01
Dit is DUK pesten sad smiley
Ik weiger

gr Ton DUK
Cyclad 10 januari 2015 11:49
***
Wout van Aert

**
Sven Nys, Kevin Pauwels

*
Tom Meeusen, Gianni Vermeersch, Klaas Vantornout
El Chaba 10 januari 2015 16:11
***
Wout van Aert
**
Tom Meeusen, Kevin Pauwels
*
Klaas Vantornout, Sven Nys, Rob Peeters



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/01/2015 13:43 door El Chaba.
Ben 10 januari 2015 21:28
**** Van Aert
** Meeusen, Pauwels
* Nys, Peeters, Vantornout

Extra sterretje voor Van Aert
Hadschieff 10 januari 2015 22:57
*** Van Aert
** Nys, Meeusen
* Pauwels, Vantornout, Peeters
rustdag 11 januari 2015 08:58
* * *
van Aert

* *
Nys, Pauwels

*
Meeusen, Peeters, Vantornout
Randr 11 januari 2015 10:26
*** Nys
** Pauwels, van Aert
* Vantornout, Meeusen, Peeters
veluweracer 11 januari 2015 10:54
*** Van Aert

** Nys, Pauwels

* Meeusen, Peeters, Vantornout
Tinuz 11 januari 2015 15:28
Svenneke Nys opgestaan uit den dood!
Zweifelaar 11 januari 2015 18:08
En niet alleen Sven Nys, wat een spektakel thumbs up
ton duk 11 januari 2015 19:08
ja,wat een spektakel en Belgie waardig smiling smiley
Kampioen die bewust de weg blokkeert na een eigen fout en daarna in een interview een andere deelnemer tot het bot beledigd...heerlijke TV
gr Ton DUK
El Chaba 11 januari 2015 19:19
ton duk 11 januari 2015 19:33
D'n Klaas reed zich vast op een hellingkje...Peeters en vAert zouden er langs gegaan zijn...waarre het niet dat d'n Klaas zijn fiets toevallig de weg liet blokkeren zodat die 2 ook af moesten stappen..
Toen hij later daarop werd aangesproken....zei hij zoiets van : ach,dat was Peeters...die heeft toch geen talent

De Belgische modderklossites staan vol reacties...zeer geliefde kampioen momenteel smiling smiley die er ook op wordt aangekeken voor zijn veelvuldig ziek-zijn in december voorgaande jaren......

gr Ton DUK
El Chaba 11 januari 2015 19:54
Bedankt voor de update, kon vandaag helaas niet kijken. thumbs up
lodjan 11 januari 2015 20:25
Hier meer:

[www.nieuwsblad.be] Boegeroep voor Vantornout, onvrede bij supporters
[www.nieuwsblad.be] Vantornout na incident: 'Peeters is niet het grootste talent'
veluweracer 11 januari 2015 23:32
Vantornout werd verweten een ''De Clercqske'' gedaan te hebben. Vond het zelf ook vrij duidelijk een actie om de tegenstanders te hinderen. Maar dat valt natuurlijk nimmer te bewijzen. Ik denk dat vandaag de beste niet heeft gewonnen, wel de meest lepe.
Hadschieff 12 januari 2015 00:57
Vond de actie van Vantornout niet eens zo extreem. Heb het wel eens erger van hem gezien. Verder was hij wss wel de sterkste. Hij reed toch hard weg van de rest en dat kwam echt niet alleen door die manoeuvre.
JW 12 januari 2015 10:21
Wielrennen op de weg kijk ik heel vaak, en vind ik meestentijds wel boeiend.
Veldrijden heeft me nooit echt kunnen bekoren. Meestal zie ik er maar wat flarden van.
Voor het eerst in jaren volgde ik het Belgisch kampioenschap van start tot finish.

Aan spanning wie zou gaan winnen ontbrak het deze keer niet.`
Maar het blijft voor mij persoonlijk toch een wonderlijke sport.
Het oneindig ploeteren door de diepe modder, die balken en steile trappen, en vooral het vele loopwerk, maken het verschil met wegkoersen wel heel groot.
Dat de deelnemers forse sportieve prestaties leveren lijdt ook bij mij geen enkele twijfel.
De manier waarop de uiteindelijke winnaar zijn winst veilig stelt lijkt - volgens de meeste commentaren - te passen binnen de regels van de sport.
Het boegeroep van het publiek tijdens de huldiging lijkt een geaccepteerde vorm van onvrede uiten over de nederlaag van de eigen favorieten.
En dat alles in het Mekka van het veldrijden.

Voor een buitenstaander blijft het toch een wonderlijke beleving winking smiley
Tinuz 12 januari 2015 16:39
@JW
Ik vraag me nu af wie er als eerste op het idee kwam om wedstrijden te organiseren door met koersfietsen over velden te rijden.
Rode Lantaarn 12 januari 2015 17:13
Dit is een foto van een veldrit bij Parijs (Gentilly) uit 1947: [www.masters-of-photography.com]
Misschien door een Fransman uitgevonden?

Groet, Jaco
JW 12 januari 2015 17:19
@Tinuz, over bospaadjes en veldwegen kan ik me nog voorstellen.
Maar die kunstmatige hindernissen, zoals balken en steile trappen, waardoor renners sowieso van de fiets moeten en met die fiets gaan rennen, dàt lijkt me de grootste revolutie in het veldrijden.
Tinuz 12 januari 2015 17:56
Mijn eerste idee was een Zwitser die het niet kon laten om met zijn stalen rosje over een alpenweide te rijden.

JW, springen over balken, traplopen en lopen met fiets op schouder geeft gevoelsmatig meer de indruk van een stunt of circus act.
Walnoot 12 januari 2015 19:11
Gewoon begonnen door wedstrijden te organiseren tussen twee plaatsen waar geen (begaanbare) echte weg was. Dan kom je nog weleens stukken nodig waar je moet lopen, of hindernissen waar je overheen moet. Kan je zeker en vast ook gewoon vinden door wat te zoeken op internet.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen