Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Kristof Vandewalle stopt met koersen

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 21 december 2015 16:00
Kristof Vandewalle (30) staakt zijn zoektocht naar een nieuwe ploeg en zet een punt achter zijn carrière. 'Ik was wat uitgekeken op het koersen zelf.'

Het contract van VAndewalle bij Trek werd niet verlengd, maar de tijdrijder was lange tijd op zoek naar een nieuwe ploeg. 'Ik heb lange tijd de deur op een kier gehouden, maar dat was een gemakkelijkheidsoplossing om niet aan mijn toekomst te denken', legt hij uit.

'Fietsen doe ik nog heel graag, maar ik was wat uitgekeken op het koersen', zegt Vandewalle, die nu met zijn diploma van handelsingenieur aan de slag wil.


Geen onverdienstelijk renner, was mij ontgaan dat hij zonder ploeg zat.
Pakweg wegkapitein bij Topsport of een stekje bij Wanty had mss nog wel gemogen.
Zijn erelijst bestaat louter uit (ploegen)tijdrit zeges, 3 keer Belgisch Kampioen en 2 keer Wereldkampioen ploegentijdrit.
Anony 21 december 2015 16:07
Zonde wel, op die leeftijd kan het toch nog niet over zijn. Had België een meer dan degelijke tijdrijder aan.
PVW 21 december 2015 16:17
Als de zin echt op is, is het zo beter.
Maar lijkt meer als een excuus richting zichzelf.
Tinuz 21 december 2015 16:46
Ik ken deze renner niet goed, maar Vandewalle lijkt me toch wel een redelijke coureur.
Of de teams hadden wel in de mot dat de goesting er niet meer echt was bij Vandewalle. Het doet me een beetje denken aan Joost Posthuma. Die ook plots verdween op een dergelijke manier.
Ger 21 december 2015 17:18
Verneem ook nog steeds niets over de toekomst van Rick Flens. Ook einde carrière? Is er iemand die over hem iets kan vertellen?
cyclingfreakske 21 december 2015 21:54
Ik denk dat voor hem, veel is tegengeslagen en meer verwachte van zichzelf.
Vandewalle wou na Quickstep zijn eigen ding gaan doen..... een probleem, want als je de uitslagen ernaast legt zie je dat hij wel een sterk renner is maar vooral de middenmoot rijd als uitslag. Ik heb het ovetr het hele seizoen, niet enkel het BK tijdrijden.
Bij Trek was dat niet anders, en 2015 was eentje met nogal wat pech, en matige resultaten.
Komt er nog bij als je in een team rijd als een soort schaduwkopman en je vaker door de collega's weg word gereden, andere teams je ook niet meer zo zien staan. Overschat zichzelf, weinig mee te doen zeggen ze dan.
nochtans een sterk renner die vooral vanuit de 2e rij zijn beste prestaties haalde. Normaal zou die zeker een jaartje of 5 langer kunnen doorgaan.

Kreeg ook geen nieuwe aanbiedingen meer, en de ontgoocheling is misschien daardoor zo groot dat hij helemaal ermee kapt.
cyclingfreakske 21 december 2015 21:55
Flens.... nergens wat van te vinden. einde carriere zoals het er nu uitziet.
Sub Culture 22 december 2015 09:40
Ah, de obligate veel zeggen, weinig zeggen met een lichte waas van 'ik heb inkijk in het wereldje', hopelijk meer van dat in 2016.
Of mss ook niet.
Leon 23 december 2015 14:03
Aan de andere kant is het best opzienbarend dat renners met een goede opleiding vaak niet veel eerder stoppen als ze over hun hoogtepunt heen zijn. Er zijn er maar weinig die al snel voor hun maatschappelijke carriere kiezen. Daan Olivier deed het voordat hij zijn piek als prof bereikte, Veilleux toen hij zijn top had bereikt, en Vandewalle heeft duidelijk geen zin meer om nog een paar jaar op het 2e plan door te gaan.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen