Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Bots

Gepost door Jeanneman 
Jeanneman 21 december 2015 16:48
De afgelopen week veel berichten van bots met hele verhandelingen in het Engels en allerlei linkjes. Is er wat tegen te doen?
Sub Culture 21 december 2015 17:39
Heb het zelf niet voor gehad maar mocht ik een berichtje krijgen, dan doe ik gewoon bot terug.


Merrie Kriestmus
Carlos Danger 21 december 2015 18:06
Zeven dagen lang..........
Pyama 21 december 2015 18:44
Tinuz 21 december 2015 18:50
Ik heb nergens last van gehad en ook niks gezien.
Spaak 21 december 2015 19:23
Zou je mij de useraccounts even kunnen doorsturen? Dan zal ik de accounts verwijderen.
Graag de volgende keer mij direct een PM sturen, dit is eigenlijk niet de juiste plaats om erover te praten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/12/2015 19:26 door Spaak.
Jeanneman 21 december 2015 19:39
Als ik een privébericht stuur, krijg ik deze melding: Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 80 bytes) in /home/wielerprik/domains/wielerprikbord.nl/public_html/pm.php on line 1260

Er wordt vooral hier gereageerd: [wielerprikbord.nl] Gebruikersnamen Melvkeype, GeorInhinc, Willfauck, Willthurdy, WaltFonjus
Spaak 21 december 2015 20:28
Ziet er inderdaad nogal slecht uit. Blijkbaar hebben zich de afgelopen maanden ongeveer 80.000 spamaccounts geregistreerd. Ik ga ermee aan de slag.
Brieske 21 december 2015 21:38
Dacht dat Udo Bots weer op de fiets zat bij het ontdekken van dit topic.

Groet
cyclingfreakske 21 december 2015 22:00
ja, is wat tegen te doen. de beveiliging van het forum zal nogal basic zijn. in het verleden zijn er vele forums al aangevallen door bots, daarop hebben ze de scripts en beveiliging aangepast. dat is vaak ook de enige manier om het te beperken.

het kan ook dat de server waar het forum op draait en de de domeinnaam verhuurt alsook ruimte ter beschikking stelt, amper nieuwe patches toevoegt aan de structuur van zijn serversysteem om de domeinen te beschermen. Vaak zijn domeinverhuurders die pre-based instructies hebben en bedoelt zijn voor ook leken, een makkelijk doelwit. Voor de domeinhuurder komt he terop aan een aantal opties aan/uit te zetten en de structuur aan te passen van hun site.
tevens zijn er hulptools die aanvallen van bots indijken.
echter zal het erg lastig zijn als die vanuit een Mirc/Tor omgeving komen. Toch zijn er kleine tools die ook hier scannen naar dat soort poortgebruik.
de lastigste is de Ddos aanval..... vaak onzichtbaar en erg effectief. gebruikt vaak wel dezelfde poorten en achtergrondinstructies (netwerkpoorten surveillance tools kan ze beter detecteren.)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/12/2015 22:45 door cyclingfreakske.
Leon 22 december 2015 00:55
Kristusjezus, dus hiervan heb je ook al verstand???

Je verhaal klinkt overigens weer als het zelfgebreide antwoord op een Wikipedia-overhoring...
Arriere de la course 22 december 2015 09:07
Haha echt een verschrikking die kerel, of vrouw je weet het maar nooit.
Michael B. 22 december 2015 12:48
Slimmerd 22 december 2015 18:22
cyclingfreakske 22 december 2015 21:28
neen... na het wielrennen de IT ingestapt, waar ik altijd al mee bezig was (vanaf de Amstrad al als snotneus). Tevens ook een opleiding in die richting.
er bestaat dus wel degelijk wat anders dan fietsen en een zwart gat erna.


bots werken algemeen zowat hetzelfde. de scripts voor infiltratie die ze verspreiden zijn vooral gewijzigd door de makers.
Overigens zijn er talrijke script te krijgen (erg vaak tegen betaling) op bepaalde Mirc en Tor channels die eender welke gebruiker met een beetje programmatiekennis zo kan aanpassen naar eigen norm.
de beschrijvingen op wikipedia zijn ook door IT'ers etc neergezet, en geven inderdaad een algemeen beeld van de werking weer. Dat Botnet (het programma, nie the tbegrip voor bot netwerken) een van de meest verspreiden is is niet te verwonderen...het is ook de oudste infiltratie-bot. Voor dat soort misbruikers is Mirc nog steeds een godsgeschenk, Tor eveneens waar echt alles te verkrijgen is.

als je voor de registraties captcha's zet als verificatie, zal een deel van de bots al geen kans hebben om auto-registraties uit te voeren op forums etc...
dat is de eerste stap al die overigens ook niet moeilijk is. servers met kant en klaar-scripts waar leken vaak een soort copy-paste doen, hebben zulke optie om door een simpele muisklik de captcha-optie te activeren.
Macro infiltrators zijn enorm in gebruik bij mobiles... ongemerkt heb je prijs. zeker als er geen root & virusscanners opstaan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/12/2015 21:31 door cyclingfreakske.
Arriere de la course 22 december 2015 21:31
Cursusje grammatica zal ook geen overbodige luxe zijn.
cyclingfreakske 22 december 2015 21:51
men kan niet in alles zo goed zijn als jij grinning smiley
valse trage 23 december 2015 17:48
cyclingfreakske is meneer De Bolle van Samson en Gert

"bots...dat is toevallig een van mijn specialiteiten!"

Respect!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/12/2015 17:49 door valse trage.
Sehnsucht 23 december 2015 22:05
Jeanneman Schreef:
-------------------------------------------------------
> De afgelopen week veel berichten van bots met hele
> verhandelingen in het Engels en allerlei linkjes.

Het is niet bepaald des Bots om verhandelingen in het Engels te geven. In het Nederlands wel en ook in het Duits. Zoals deze bijvoorbeeld:

Das weiche Wasser

Europa hatte zweimal Krieg
der dritte wird der letzte sein
gib bloß nicht auf, gib nicht klein bei
das weiche Wasser bricht den Stein

Die Bombe die kein Leben schohnt
Maschinen nur und Stahlbeton,
hat uns zu einem Lied vereint
das weiche Wasser bricht den Stein

Es reißt die schwersten Mauern ein
und sind wir schwach und sind wir klein
wir wollen wie das Wasser sein
das weiche Wasser bricht den Stein

Raketen stehn vor unsrer Tür
die solln zu unserm Schutz hier sein
auf solchen Schutz verzichten wir
das weiche Wasser bricht den Stein

Es reißt die schwersten Mauern ein
und sind wir schwach und sind wir klein
wir wollen wie das Wasser sein
das weiche Wasser bricht den Stein

Die Rüstung sitzt am Tisch der Welt
und Kinder die vor Hunger schrein
für Waffen fließt das große Geld
doch weiches Wasser bricht den Stein

Es reißt die schwersten Mauern ein
und sind wir schwach und sind wir klein
wir wollen wie das Wasser sein
das weiche Wasser bricht den Stein

Komm feiern wir ein Friedensfest
und zeigen wie sich's leben läßt
Mensch Menschen können Menschen sein
das weiche Wasser bricht den Stein

Es reißt die schwersten Mauern ein
und sind wir schwach und sind wir klein
wir wollen wie das Wasser sein
das weiche Wasser bricht den Stein
[www.youtube.com]

Maar misschien is de band na het overlijden van zanger en gitarist Hans Sanders in 2007 ook teksten in het Engels gaan schrijven? Hans Sanders was ooit nog een Nickname van mij op dat oude (en betere) forum. Want Bots waartoe hij behoorde is een band met uitgesproken politieke kleur. Bots is ook de eerste Nederlandse popband die in Het Paradijs mocht optreden. Het Paradijs (1949-1990) is net als Hans Sanders helaas niet meer onder ons. Maar de liedjes van Hans leven uiteraard voort. Bijvoorbeeld zijn wellicht bekendste lied namelijk Zeven dagen lang of in het Duits Sieben Tage lang dat tegenwoordig de "Torhymne" is van voetbalclub Hoffenheim.
Trouwens nu het toch een beetje over voetbal gaat weet iemand hier toevallig welk land nu de FIFA ranking aanvoert? Ik heb dat antwoord nodig voor een kerstpuzzel maar ik kan er op eigen kracht maar niet achter komen. Waarschijnlijk een land met veel inwoners want wanneer je uit een grote vijver kunt vissen heeft dat toch zo zijn voordelen nietwaar.
Leon 23 december 2015 23:37
Haha, hup Soos!
merijntje mortirolo 25 december 2015 12:26
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen